Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpravy

Odpovědět
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Janeš Petr »

proběhl jsem tvé příspěvky a musím konstatovat, že jsem nikde nenašel, jak jsi dospěl k závěru, že má motor 100, 120 stupňů... to jen podle palubního teploměru ? to snad ne :grin: pokud by motor měl opravdu 120 stupňů, poběží ti už větráky naplno a pokud tu píšeš, že s větráky nepřelezeš stovku, znovu se ptám. fixkluje ti teploměr, nebo ti nespínaj větráky :?:
Zevlingston
Začínající diskutér
Příspěvky: 100
Registrován: 07 led 2013 11:15
Bydliště: Uherský Brod

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Zevlingston »

120 stupňů jsem nikdy neměl..přes 100 ano, ale jenom se zapnutou klimou ná dálnici nebo do kopců. I když mám podle teploměru teplotu 90, větráky běží ale ne naplno a po vypnutí motoru se vypnou hned, naplno běží pouze se zapnutou klimou a to enom když popojíždím po městě. Psal sem tu, že když mám vyplou klimu, tak se ani na dálnici, ani v kopcích naložený nedostanu ke stovce, ale když je klima zaplá, tak to na sto v pohodě vyleze...a ano, pouze podle palubního teploměru. Neříkám, že tam nejsou odchylky, ale taky nehodlám při každém vychýlení ukazatele teploty vylézat z auta a měřit reálnou teplotu motoru...Už sem pochopil, že 100 (85-103 provozní) je normální teplota, ale potom se jednou na chvilku rozsvítila kontrolka motoru a zase bylo po klidu...Ale už fakt vím, že není třeba se stresovat. Majo vysvětloval teplotu motoru v tomto tématu, takže já už su klidný...Jenom říkám, že klima je pěkná svině, protože jistý psychický blok ze škodovek tam furt je :lol:
2.2 DTi, 88 kW
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Janeš Petr »

tak přidám pár fotek pro ilustraci. pomalu se mi začla rafika teploměru ve větších kopcích a nebo s připřaženou károu dostávat do míst, kde se normálně nepohybuje, ale stačí, když přijde 100 metrů rovinka a opět sleze tam, kde jsem zvyklej, že normálně bývá. na první pohled chladič v super stavu, vždyť byl venku před zhruba pěti lety.... na pohled druhý už to taková sláva nebyla. spodní polovina ucpaná slepeným prachem a horní polovina nabouchaná mouchama. můžu říct, že vzduchem tohle opravdu čistit nejde. padla na to litrová lahev čistidla ,, MILIT ,, ( http://www.nadas.cz/z10005-cistic-motoru-milit-5lt ) musel jsem to prostříkávat těsně přiloženou hadicí s tlakem vody 4 atm asi pětkrát z každé strany, než se to vypláchlo. výsledek ? s naloženou károu 2 tuny, kopec 12% dlouhý 2 km , venkovní teplota 26 stupňů a rafika teploměru je jak přibitá :grin:
P1250202.JPG
P1250204.JPG
P1250205.JPG
P1250206.JPG
P1250209.JPG
P1250210.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od kresta »

u mně stačila vapka :grin: když byl sundanej pevnostnák 8) ale vod tý doby se nechce pořádně v zimně vohřát :?
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Janeš Petr »

když to bys musel ještě sundat olejovej chladič a intercooler a stejně to hrneš zepředu ještě hlouběji do voštin. ze zadu zas překáží sahara a vrtule...
prostě vyhodit chladič je práce na čtvrt hodiny, jen se k tomu dokopat. a ještě to moje dnešní mytí mělo jeden výsledek - opět krásně běhá viskospojka. jak byl ten chladič ucpanej, tak chudinka vrtule ani nevěděla, že už by se měla točit, protože od chladiče na ovládací bimetal viskospojky žádnej teplej vzduch neproudil
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od kresta »

fšak von sám upadnul ten olejovej :lol: vapka to krásně prorazila a druhou stranou lítal pěknej bordel :wink:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Janeš Petr »

tak to pak jo :) já měl mezi olejovým a vodném navíc takovou centimetrovou vrstvu ,, filcu ,, z chmýří pampelišek. to jsem ale ještě neměl při ruce foťák
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od vlado007 »

Pekne sa to tam dole zanasa a ucpava ten chladic, ked este naviac presakuje olej z chladica oleja alebo hadic co idu k nemu.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Janeš Petr »

Zevlingston píše: ale co ta kontrolka :?:
kontrolku prosím řeš ve vlákně o kontrolkách. díky
Uživatelský avatar
Gryzly_cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 11 pro 2013 20:55
Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Gryzly_cz »

Ahojte,
Mám dotaz, z kterých všech Fronter mi bude pasovat chladič na moji 2,2i r.v.99?
Je stejnej chladič na Béčku dieslu? A co třeba na 2,2 Áčku ?
Zjistil jsem že mi praskl plast pod víčkem. Zítra to zkusím zalepit epoxidem a uvidím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od radole »

iba 2,2i
A-cka aj B-cka diesel nemaju nalievaci otvor na chladici ale nadrzku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
Gryzly_cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 11 pro 2013 20:55
Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Gryzly_cz »

Dík, já bych nerad, abych ho koupil a pak při výměně mi tam nevlezl o milimetr.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
Uživatelský avatar
pjetro
Začínající diskutér
Příspěvky: 289
Registrován: 17 čer 2009 07:58
Bydliště: Jarcová (u Valmezu)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od pjetro »

Mě praskl někde dole, asi. Teče ale jen když se to víc zahřeje. Použil jsem okýnko hledej, ale našel jen to, že Frontera má dva okruhy (velký a malý).
Rozumím tomu dobře, že při určité teplotě to pustí vodu do velkého? Pokoušel jsem se zjistit kde to cedí, ale lézt pod auto když z něho teče horká voda se mi moc nechce.
A z vrchu je tam vidět jak v noci. Vypadá to, že všechny trubky vedou vrchem, takže to je asi prdlé u toho plastu dole, tzn. nový chladič.... :roll:
(nebo furt dolévat... :idea: )
EX Frontera A, 2.2i 16V, r.v. 1996
Mitsubishi Outlander 2003
Uživatelský avatar
Gryzly_cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 11 pro 2013 20:55
Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od Gryzly_cz »

Tak jsem to nechal ve firmě co dělá plasty zavařit včera odpoledne, zatím najeto 50 km a vypadá to že to bude dobrý. Ale prej je ten materiál pěkně slabej.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
radar.2003
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 90
Registrován: 16 srp 2014 15:56
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr

Příspěvek od radar.2003 »

tak jsem pořídil větrák 390 mm/260W z Fabie II, spínač větráku z golfa III 95-90°C, ale ted nevím do jakého místa spínač osadit? jaká hadice v 2.5 TDS je nejvhodnější? díky J.
Frontera 2.5 TDS long 1997
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“