Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpravy
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
proběhl jsem tvé příspěvky a musím konstatovat, že jsem nikde nenašel, jak jsi dospěl k závěru, že má motor 100, 120 stupňů... to jen podle palubního teploměru ? to snad ne pokud by motor měl opravdu 120 stupňů, poběží ti už větráky naplno a pokud tu píšeš, že s větráky nepřelezeš stovku, znovu se ptám. fixkluje ti teploměr, nebo ti nespínaj větráky
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
120 stupňů jsem nikdy neměl..přes 100 ano, ale jenom se zapnutou klimou ná dálnici nebo do kopců. I když mám podle teploměru teplotu 90, větráky běží ale ne naplno a po vypnutí motoru se vypnou hned, naplno běží pouze se zapnutou klimou a to enom když popojíždím po městě. Psal sem tu, že když mám vyplou klimu, tak se ani na dálnici, ani v kopcích naložený nedostanu ke stovce, ale když je klima zaplá, tak to na sto v pohodě vyleze...a ano, pouze podle palubního teploměru. Neříkám, že tam nejsou odchylky, ale taky nehodlám při každém vychýlení ukazatele teploty vylézat z auta a měřit reálnou teplotu motoru...Už sem pochopil, že 100 (85-103 provozní) je normální teplota, ale potom se jednou na chvilku rozsvítila kontrolka motoru a zase bylo po klidu...Ale už fakt vím, že není třeba se stresovat. Majo vysvětloval teplotu motoru v tomto tématu, takže já už su klidný...Jenom říkám, že klima je pěkná svině, protože jistý psychický blok ze škodovek tam furt je
2.2 DTi, 88 kW
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
tak přidám pár fotek pro ilustraci. pomalu se mi začla rafika teploměru ve větších kopcích a nebo s připřaženou károu dostávat do míst, kde se normálně nepohybuje, ale stačí, když přijde 100 metrů rovinka a opět sleze tam, kde jsem zvyklej, že normálně bývá. na první pohled chladič v super stavu, vždyť byl venku před zhruba pěti lety.... na pohled druhý už to taková sláva nebyla. spodní polovina ucpaná slepeným prachem a horní polovina nabouchaná mouchama. můžu říct, že vzduchem tohle opravdu čistit nejde. padla na to litrová lahev čistidla ,, MILIT ,, ( http://www.nadas.cz/z10005-cistic-motoru-milit-5lt ) musel jsem to prostříkávat těsně přiloženou hadicí s tlakem vody 4 atm asi pětkrát z každé strany, než se to vypláchlo. výsledek ? s naloženou károu 2 tuny, kopec 12% dlouhý 2 km , venkovní teplota 26 stupňů a rafika teploměru je jak přibitá
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
u mně stačila vapka když byl sundanej pevnostnák ale vod tý doby se nechce pořádně v zimně vohřát
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
když to bys musel ještě sundat olejovej chladič a intercooler a stejně to hrneš zepředu ještě hlouběji do voštin. ze zadu zas překáží sahara a vrtule...
prostě vyhodit chladič je práce na čtvrt hodiny, jen se k tomu dokopat. a ještě to moje dnešní mytí mělo jeden výsledek - opět krásně běhá viskospojka. jak byl ten chladič ucpanej, tak chudinka vrtule ani nevěděla, že už by se měla točit, protože od chladiče na ovládací bimetal viskospojky žádnej teplej vzduch neproudil
prostě vyhodit chladič je práce na čtvrt hodiny, jen se k tomu dokopat. a ještě to moje dnešní mytí mělo jeden výsledek - opět krásně běhá viskospojka. jak byl ten chladič ucpanej, tak chudinka vrtule ani nevěděla, že už by se měla točit, protože od chladiče na ovládací bimetal viskospojky žádnej teplej vzduch neproudil
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
fšak von sám upadnul ten olejovej vapka to krásně prorazila a druhou stranou lítal pěknej bordel
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
tak to pak jo já měl mezi olejovým a vodném navíc takovou centimetrovou vrstvu ,, filcu ,, z chmýří pampelišek. to jsem ale ještě neměl při ruce foťák
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Pekne sa to tam dole zanasa a ucpava ten chladic, ked este naviac presakuje olej z chladica oleja alebo hadic co idu k nemu.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
kontrolku prosím řeš ve vlákně o kontrolkách. díkyZevlingston píše: ale co ta kontrolka
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Ahojte,
Mám dotaz, z kterých všech Fronter mi bude pasovat chladič na moji 2,2i r.v.99?
Je stejnej chladič na Béčku dieslu? A co třeba na 2,2 Áčku ?
Zjistil jsem že mi praskl plast pod víčkem. Zítra to zkusím zalepit epoxidem a uvidím.
Mám dotaz, z kterých všech Fronter mi bude pasovat chladič na moji 2,2i r.v.99?
Je stejnej chladič na Béčku dieslu? A co třeba na 2,2 Áčku ?
Zjistil jsem že mi praskl plast pod víčkem. Zítra to zkusím zalepit epoxidem a uvidím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
- radole
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 472
- Registrován: 16 pro 2008 14:04
- Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
iba 2,2i
A-cka aj B-cka diesel nemaju nalievaci otvor na chladici ale nadrzku
A-cka aj B-cka diesel nemaju nalievaci otvor na chladici ale nadrzku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava
náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava
náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Dík, já bych nerad, abych ho koupil a pak při výměně mi tam nevlezl o milimetr.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
- pjetro
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 289
- Registrován: 17 čer 2009 07:58
- Bydliště: Jarcová (u Valmezu)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Mě praskl někde dole, asi. Teče ale jen když se to víc zahřeje. Použil jsem okýnko hledej, ale našel jen to, že Frontera má dva okruhy (velký a malý).
Rozumím tomu dobře, že při určité teplotě to pustí vodu do velkého? Pokoušel jsem se zjistit kde to cedí, ale lézt pod auto když z něho teče horká voda se mi moc nechce.
A z vrchu je tam vidět jak v noci. Vypadá to, že všechny trubky vedou vrchem, takže to je asi prdlé u toho plastu dole, tzn. nový chladič....
(nebo furt dolévat... )
Rozumím tomu dobře, že při určité teplotě to pustí vodu do velkého? Pokoušel jsem se zjistit kde to cedí, ale lézt pod auto když z něho teče horká voda se mi moc nechce.
A z vrchu je tam vidět jak v noci. Vypadá to, že všechny trubky vedou vrchem, takže to je asi prdlé u toho plastu dole, tzn. nový chladič....
(nebo furt dolévat... )
EX Frontera A, 2.2i 16V, r.v. 1996
Mitsubishi Outlander 2003
Mitsubishi Outlander 2003
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Tak jsem to nechal ve firmě co dělá plasty zavařit včera odpoledne, zatím najeto 50 km a vypadá to že to bude dobrý. Ale prej je ten materiál pěkně slabej.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 90
- Registrován: 16 srp 2014 15:56
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
tak jsem pořídil větrák 390 mm/260W z Fabie II, spínač větráku z golfa III 95-90°C, ale ted nevím do jakého místa spínač osadit? jaká hadice v 2.5 TDS je nejvhodnější? díky J.
Frontera 2.5 TDS long 1997