Stránka 3 z 6

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 13:23
od majo
Nimrod píše:6. Je lepší nastartovat a nechat motor pár desítek vteřin zahřát pomalu, nebo naopak vyjet hned aby se motor zahřál zátěží rychleji.

Natočit a jet .............
Tento bod je diskutabilný! :wink: Argumentov prečo nechať motor trochu preklepnúť je viac než dosť!Je to však každého osobná vec a bude robiť tak,ako uzná za vhodné.Pre niekoho je smerodatné,že pri záťaži sa motor zahreje skôr,no pre mňa je ťiež dôležité ako drasticky sa to udeje.Nieje dôležité pre motor,aby sa zahrial chladiací systém(možno pre užívateľa v zime, kvôli vytápaniu interieru),ale dôležitejší je motorový olej.Práve pri záťaži, rýchlejších cyklov motora a expanzii, sa priamym odoberaním teploty z hlavy válcov a válcov samotných, nahrieva viac chladiací systém, ako motorový olej,ktorý je nahrievaný trením a cirkuláciou v motore,keďže nieje v priamom kontakte s časťami ,ktoré sú priamo nahrievané expanziou. atď.atď.Ja osobne sa neriadím tým, čo píše príručka,ale mám svoj vlastný názor,ktorý nikomu nechcem nanucovať,len som sa chcel vyjadriť! :wink:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 13:24
od majo
sherpa píše:...ale povodny zmysel tam ostal zachovany..... :mrgreen:
Pre tých čo to pochopili! :lol:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 13:34
od sherpa
majo píše:
Nimrod píše: 6. Je lepší nastartovat a nechat motor pár desítek vteřin zahřát pomalu, nebo naopak vyjet hned aby se motor zahřál zátěží rychleji.Natočit a jet ......

Tento bod je diskutabilný! :wink: Argumentov prečo nechať motor trochu preklepnúť je viac než dosť!Je to však každého osobná vec a bude robiť tak,ako uzná za vhodné.Pre niekoho je smerodatné,že pri záťaži sa motor zahreje skôr,no pre mňa je ťiež dôležité ako drasticky sa to udeje.Nieje dôležité pre motor,aby sa zahrial chladiací systém(možno pre užívateľa v zime, kvôli vytápaniu interieru),ale dôležitejší je motorový olej.Práve pri záťaži, rýchlejších cyklov motora a expanzii, sa priamym odoberaním teploty z hlavy válcov a válcov samotných, nahrieva viac chladiací systém, ako motorový olej,ktorý je nahrievaný trením a cirkuláciou v motore,keďže nieje v priamom kontakte s časťami ,ktoré sú priamo nahrievané expanziou. atď.atď.Ja osobne sa neriadím tým, čo píše príručka,ale mám svoj vlastný názor,ktorý nikomu nechcem nanucovať,len som sa chcel vyjadriť! :wink:


zima, minus 20, > ak sa dostanem do auta, nastartujem {strasne zvuky}, motor bezi, idem oskrabat lad sneh, zalozim autoradio, nastavim si pohodlie, stanicu alebo CDcko, zapasem sa, okna su odmrazene?, vidim? > mozem vyrazit, cas pitstopu > 3-8 minut :P , naco ten zhon? praca rano neujde a ponahlat sa je zbytocne. v zime sa ponahlat netreba, na lade sa zle brzdi.

a dodatok> olej je v priamom kontakte so stenou valcov {od coho su potom piestne kruzky :?: }, v pieste. takze sa zohrieva od ich teploty....avsak vsetko chvilu trva.

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 14:04
od majo
sherpa píše:

a dodatok> olej je v priamom kontakte so stenou valcov {od coho su potom piestne kruzky :?: }, v pieste. takze sa zohrieva od ich teploty....avsak vsetko chvilu trva.
Olej je na válce vstrekovaný,pod piest ak je v hornej úvrati.Samotný válec je už ochladzovaný chl.kvap.,ktorej množstvo je väčsie ako množstvo zotretého, zohriatého oleja do olejovej vane.Také množstvo zohriatého oleja zahreje olejovú náplň(ktorá je skoro taká objemná,oko náplň chladiaca) ťažsie,ako samotná expanzia, chlad.kvapalinu.

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 16:39
od sherpa
no ano, chladenie je od slova chladit :) , oleja mam ~ 6 litrov, chladiacej ~ 11 litrov, takze na body vyhrava chladenie. vsetko chvilu trva....ale chladit sa musi stale :!:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 17:34
od farmář
ty děláš jako bys neměl termostat. Dokud neohřeješ vodu na těch 90°C u termostatu, je zavřenej.Proto,aby se ti motor ohřál na pracovní teplotu.Jde to docela rychle.Nezávisle na tom jestli stojíš nebo ne.
Ledovej motor když nahodíš a motor natlakuje olej(pár sec) potřebuje kvůli zvýšenému odporu studeného oleje vyšší tlak na čerpadle, což zrovna volnoběh nedá. Takže ho spíš dřeš. Nimrod psal opatrně rozjet (po minutce)a jet chvíli jak s hovnem, jestli je to nutné až tak přeložit :wink: S tím souhlas.

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 19:16
od Janeš Petr
přesně tak. ono je něco jiného studenej start v létě, kdy má i studenej olej teplotu 25 stupňů, a něco jiného je v zimě, kdy má mínus 25( stupňů a díky jeho hustotě vzroste namáhání veškerejch částí motor až x-násobně. při zmrzlém motoru vyběhne po natočení tlak oleje i k 15 atm. ( prostě to nestíhá protéct přes obtok ) a pokud se necitlivě zvednou otáčky v dejme tomu první půlminutě, není problém dosahnout tlaku 20 atm. to už jsme někde na čtyřnásobném tlaku oleje , tj. například čtyřnásobné namáhání hřídelky čerpadla, stěn chladiče oleje, kanálů a pod. takže sherpo, řekl bych, že tvuj způsob je nejšetrnější. natočit, oškrabat okna a pak pomalu vyrazit

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 20:43
od farmář
jo jenže musíš olej natlačit kde má být. Tam už se ohřeje.Ovšem ne velkejma točkama....doporučuje se něco jako zvýšenej volnoběh což je tak akorát jízda s hnojem...po minutě dvou. Už se to tu rozebíralo. Jo je to pro čerpadlo záhul.

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 20:54
od Janeš Petr
já jsem jednou právě řešil, proč se plnoprůtokovej filtr ( náhražka, už nevím od jaké firmy ) po zimních startech nafoukl, že vypadal jak březí. pořád jsem laboroval se šoupětem obtoku ( myslel jsem, že vázne ) až jsem ho nakonec vyhodil uplně a promrzlé to druhej den natočil bez něj znovu. hned na hlavním olejovém kanále mi tlak vylezl po přidání na +/- nějakejch 3000ot/min na těch 15atm. prostě i s vyrabovaným obtokem nestíhal ten olej obtejkat. to znamená, že takový ti vrazi motorů, kteří z radosti, že jim to ráno v mrazu konečně naskočilo, přidrží motor párkrát za sebou ve čtyřech a půl tisících otáčkách ( a je takovejch mezi náma dost ), tam těch 20atm. můžou mít

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 20:56
od RAV9
DJ.Tom píše:Jestli jsme to pochopil všicni přidáváte něco do nafty.. hmm co a i v létě ?
ja do toho nepridavam nic, kedysi som tam sem-tam nalial aditivum od castrol, ale nebolo poznat rozdiel.

ked dojde na extrém nafta ti zamrzne tak ci tak (mozno s tim benalom nie, ako pisal Farmar - neskusal som). ked chces prisady tak mozno kvôli vecsej mazivosti (mazanie cerpadla). Ovsem dnesna nafta je dopovana biozlozkami ktore zahnusuju motor ale aj zaroven zvysuju mazivost. ostatne benefity ako znizenie penitosti nafty, zvysenie octanoveho cisla a antikorozna ochrana su k nicomu, niekto nabeha 500 000 bez aditiv a slape, niekto 50 000 a je vprdeli aj s aditivami.

Inak ked sme pri mazani cerpadla, kazdy doporucuje tankovat "znackove paliva", - BLBOST. Vyhol by som sa palivu najme od OMV, nakolko maju kvoli zelenym principom znizeny (a myslím ze aj najnizsi) obsah síri, ktorá asi najviac zvyšuje mazivost nafty, bez nej je "sucha". u nasho mixeru to moze byt znacny problem nakolko je mazany a chladeny iba naftou. chladenie... aha, ja viem ze uz idem uplne od veci, ale kim to mam este v hlave, teoreticky som rozmyslal ked mas v nadrzi malo paliva a casto popustas plyn - vracia sa ti prepadmi vela (ohriateho) paliva naspet do nadrze a cerpadlo sa uz nedokaze tak dobre chladit - znovu hrozi jeho zadretie.

no co som vlastne timto chcel povodne povedat, vyser sa na pridavky, ked je auto dobre pofrci aj bez nich :wink:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 21:01
od RAV9
Janeš Petr píše: ...to znamená, že takový ti vrazi motorů, kteří z radosti, že jim to ráno v mrazu konečně naskočilo, přidrží motor párkrát za sebou ve čtyřech a půl tisících otáčkách ( a je takovejch mezi náma dost ), tam těch 20atm. můžou mít
jo taky uz tu boli... cituji:

"chlapi mam taky problem, ked je -20, nastartujem a dam tomu plny plyn tak sa to nechce rozbehnut, co s tim je?"

takychto prispevkov nikdy nemam dost :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 21:19
od Janeš Petr
RAV9 píše:[.

ked dojde na extrém nafta ti zamrzne tak ci tak (mozno s tim benalom nie, ako pisal Farmar - neskusal som).
pokud ty aditiva na snížení bodu tuhnutí parafínu v naftě naleješ do nádrže dřív, než už to je zmrzlé, normálně to pomáhá - parafín se z nafty nevyloučí. pokud to máš už plné chuchvalců, je už pozdě tam něco dávat. ještě dopovím farmářovo nedokončenou radu s ředěním nafty benzínem.maximální poměr, co jsem se tak setkal, byl na 70 litrů nafty, 30 benzínu. u nás větší mrazy než 25 stupňů asi ještě nebyly, takže já leju 10 l benzínu na 60l nafty , protože otázkou zůstává, kolika litry laciného benzínu už to šlehli u benzínky, aby ušetřili za aditiva

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 21:27
od farmář
žádnej. Poměr je až v extrému někde kolem mínus 40 1:1, já už to tu někde psal co doporučuje MB pro limusíny!!! Jinak musí se to smíchat při teplotě nad 4°C jinak se to nepromíchá a je to k hovnu.Takže pouze u pumpy, kde to jde ze země se slušnou teplotou...cáknout benál a pak ropu.
Jen idiot naloží zmrzlému motoru 3tis. ot a více.

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 21:37
od majo
farmář píše:ty děláš jako bys neměl termostat. Dokud neohřeješ vodu na těch 90°C u termostatu, je zavřenej.Proto,aby se ti motor ohřál na pracovní teplotu.Jde to docela rychle.Nezávisle na tom jestli stojíš nebo ne.
Ledovej motor když nahodíš a motor natlakuje olej(pár sec) potřebuje kvůli zvýšenému odporu studeného oleje vyšší tlak na čerpadle, což zrovna volnoběh nedá. Takže ho spíš dřeš. Nimrod psal opatrně rozjet (po minutce)a jet chvíli jak s hovnem, jestli je to nutné až tak přeložit :wink: S tím souhlas.
Neviem na koho si reagoval,ale Nimrod napísal: Natočit a jet ale netočit hned do maxima.....
Ja som písal v mojom príspevku predtým:Najlepšie je zahriať motor na mierne zdvihnutých otážkach asi tak 1200ot/min,pre DTI asi 1-2min.(ja to takto robím)
Neviem prečo tu spomínaš termostat,keď sa bavíme o 1. sec.-minúte po nahodení studeného motora.Neviem si predstaviť jazdu na podľa teba zvýšení voľnobeh.To akože je lepšie motor zaťažiť jazdou v nízkych otáčkach?Podtáčať zamrznutý motor?Ja si osobne myslím,že je lepšie tým zvýšeným voľnobehom zahriať na mieste bez záťaže.(o čom som vlastne písal)
Peter to pozerám vníma presne ako ja!A čo sa týka Sherpu tak tiež som toho názoru,že to zahrieva správne.Mimochodom on má po nahodení motora asi 1500ot/min a ja (keďže mám DTI ) 1000ot/min.Preto trošičku dvíhnem ot.na tých 1200ot/min.Samozrejne po nahodení motora nechám motor v ZIME asi 1min.klepkať na voľnobeh a to presne z dôvodu,ktorý píše Peter! Ale vravel som,že tento bod je diskutabilný.A mimochodom už to patrí asi do inej témy! :wink:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Napsal: 26 srp 2009 21:39
od Janeš Petr
farmář píše: Jen idiot naloží zmrzlému motoru 3tis. ot a více.
...tak se projdi ráno v mrazu někde po parkovišti u paneláků, když lidi jedou do práce. zjistíš, že na chocholouška je zralej každej druhej