Chci LPG
Chci LPG
Chtěl bych do auta plyn, ale není to tak jednoduchý jak jsem si myslel, potřebuju někoho s praktickýma zkušenostma...
Ptal jsem se u několika firem a tvrdili mi že tam musím dát to nejdražší protože mám více bodovej vstřik atd....
Ale kolega v práci má Alfu taky více bod, ale plyn má s difuzorem jak na karbecu tak nevim jestli je to jenom o prachach nebo jestli to má i nějaký jiný nevýhody...
V těch servisech říkaly že tam ten karbecovej nejde,ale kolega ho má bez problémů několik let....
Jak jste na tom vy?
Ptal jsem se u několika firem a tvrdili mi že tam musím dát to nejdražší protože mám více bodovej vstřik atd....
Ale kolega v práci má Alfu taky více bod, ale plyn má s difuzorem jak na karbecu tak nevim jestli je to jenom o prachach nebo jestli to má i nějaký jiný nevýhody...
V těch servisech říkaly že tam ten karbecovej nejde,ale kolega ho má bez problémů několik let....
Jak jste na tom vy?
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
LPG
Jde tam LPG vždy pro vstřikování. Rozdíl je v tom, že to nejdražší je takzvané sekvenční vstřikování plynu. Zjednopdušeně řečeno každý válec má svojí vstřikovací trysku plynu. Toto má tu výhodu, že nehrozí zpětné zášlehy a provozně je to úplně stejné jako benzín. U druhého a levnějšího typu je to takzvaný jednobodový vstřik plynu (ber to srezervou) a jde o to, že plyn je dopravován do sání těsně před škrtící klapku a otud pak do válcu. Spotřeba je v tomto případě o 1,5 litru více než benzin a je zde ryziko zpětných zášlehu, pokud není vzduch a elektrika naprosto v pořádku. Zkus HL Propan v Brně a AGW works v Líšni. Určitě to udělají.
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Technická
Nemusí to každej rok na technickou, jde o to že by to mělo mít každý rok revizi, ale stačí jí mít pouze na STK. Jinak nádrž má na sobě vyraženo na přivařeném štítku datum výroby a její životnost je 10 let. Ale i toto lze opraviz. Sťítek se dá přebrousit a nebo převařit. Zlaté české ručičky to zvládnou vždy.
- Kondor
- Site Admin
- Příspěvky: 186
- Registrován: 23 dub 2005 20:17
- Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
- Kontaktovat uživatele:
Mám taky v autě LPG a dá se říct, že jsem s ním zatím najezdil 55 tis. km bez větších problémů. Mám to co popisuje Nimrod jako jednobodový vstřik LPG (tedy před škrtící klapkou). To bez větších problémů se teď poslední dobou začíná horšit, stoupla mi markantně spotřeba, auto střílí při rozjedu do sání vzduchu a celkově se na plyn chová "divně". Zatím si tu chybu hledám sám, ale už mi dochází inspirace a vypadá to, že budu muset navštívit profi servis. Spíš si myslím, že to bude kombinace vady v elektrice a stáří celé LPG soustavy. Doporučuje se totiž po ujetí cca 60 tis. km repasovat reduktor LPG atd. A před montáží LPG je potřeba mít v perfektním stavu zapalovací soustavu na trase cívka-kabely-svíčky. To co zvládně totiž benzín bez problémů, tak na LPG se výrazně projeví jako vada.
LPG tam dal předchozí majitel, a pokud bych si dnes já znovu montoval plyn, tak bych to udělal trochu jinak. Určitě bych šel do toroidní nádrže umístěné sice v kufru, ale po celé jeho ploše, takže se sice sníží hloubka kufru, ale nezmenší se prostor tak výrazně jako u válcové nádrže, kterou tam mám teď.
A co se týká systému vstřikování, tak dnes bych si pravděpodobně připlatil a šel bych do toho nejmodernějšího, co se dělá. Tedy do systému SGI. Což je to sice velmi drahé (cca 40 000,- podle typu a velikosti nádrže) zařízení, ale na druhou stranu nepoznáš, na co zrovna jedeš. A protože chci v dohledné době montovat plyn do dalšího auta v rodině, tak se o to trochu zajímám, a na tento systém mám zatím nejkladnější reference. Ale vždy je to rozhodnutí majitele vozu a jeho peněženky.
LPG tam dal předchozí majitel, a pokud bych si dnes já znovu montoval plyn, tak bych to udělal trochu jinak. Určitě bych šel do toroidní nádrže umístěné sice v kufru, ale po celé jeho ploše, takže se sice sníží hloubka kufru, ale nezmenší se prostor tak výrazně jako u válcové nádrže, kterou tam mám teď.
A co se týká systému vstřikování, tak dnes bych si pravděpodobně připlatil a šel bych do toho nejmodernějšího, co se dělá. Tedy do systému SGI. Což je to sice velmi drahé (cca 40 000,- podle typu a velikosti nádrže) zařízení, ale na druhou stranu nepoznáš, na co zrovna jedeš. A protože chci v dohledné době montovat plyn do dalšího auta v rodině, tak se o to trochu zajímám, a na tento systém mám zatím nejkladnější reference. Ale vždy je to rozhodnutí majitele vozu a jeho peněženky.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
- Kondor
- Site Admin
- Příspěvky: 186
- Registrován: 23 dub 2005 20:17
- Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
- Kontaktovat uživatele:
S nádrží na 45 litrů je to zhruba od 17 000 Kč výš. Tipuju tak do 20 000 Kč.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 28 čer 2006 11:35
- Bydliště: Brno, Frontera A long, 2,5 TDS, r.v. 1997
Re: Chci LPG
Při té toroidní nádrži po celé ploše v kufru se sníží hloubka asi o kolik v závislosti na velikosti nádrže?
Mazel 97' 2,5 TDS
- Kondor
- Site Admin
- Příspěvky: 186
- Registrován: 23 dub 2005 20:17
- Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci LPG
Toroidy mají v průměru výšku okolo 22 cm.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
- ondra909
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 01 črc 2009 12:44
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Chci LPG
Nerad bych do tého kecal, ale ta toroidní nádrž vzadu zabere ve výšce 25cm celý spodek v praxi to znamená: polož si desku vzadu na blatníky a hned uvidíš kolik ti zbylo místa - mizérie . Na druhou stranu, já mám nádrž pod autem 35l a to znamená max 28l plynu a dneska už bych se rozhodoval jinak. Vystačí mi sotva na 160 - 170 km při městském provozu. Mám vplánu to do budoucna předělat bo mám pořád prázdno v nádrži
Frontera A 2,4i 1993 dlouhá, momentálně předělávaná na LPG(sekven.)
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
LPG technologie
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T