montáž nezávislého topení

Vše co se týká interiéru vozidla
Odpovědět
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od pavel.zaj »

od vcerejska uz mam v aute LPG- sekvenci- prepinani na benzin je pri teplote 30 st., dneska bylo kolem -1 , preplo mi to po 1 km jizdy, takze slusne. Vzhledem k tomu, ze je to benzinak, tak zatim startuje na tuk i pri minus 15.
Nabizi se otazka, zda-li ma nezavisle topeni takove opodstatneni. Kdyz rano vstanu, jdu do auta, ktere mam doma na dvore a misto nezavisleho topeni benzinoveho nastartuju motor- po cca 1-5 minutach (podle mrazu) se to automaticky prepne na LPG. Za dvacet minut prijdu auto bude rozmrazene. Naklady beznzin+LPG asi budou o trosku vyssi, nez samostatny benzin do nezavisleho topeni. Jedina nevyhoda je provoz studeneho motoru - ztuhly olej atd. Vyhoda, je ze se u toho stihne dobijet baterie, oproti nezavislemu topeni.

PZ
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od farmář »

má. Motor za studena trpí jako prase. Mě se dnes po ránu nechtěly natlakovat hydroštely a to je k posrání. Studenej motor nesmíš vytáčet, díly trpí jako kráva. V mínus dvaceti bys měl vidět Zetory, jakej maj odpor!
Proto je velkej rozdíl, když nezávislé ohřeje motor, ty ho nahodíš, jako bys ho před chvilkou vypnul a z topení ti jde krásné teplo.
Proto jsou nejhorší auta, co jezdila jen pár km do práce a z práce, v podstatě pořád na studenej motor. I když mají pak najeto pár km, motor je na tom hůře, než auto s dvojnásobnejma km ale rychle najetejma na dlouhých trasách.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od pavel.zaj »

souhlasim - u dieslu je to vice patrne, u benzinaku, kde jsou mensi tlaky se domnivam je predevsim problem s okamzitym mazanim prostrednictvim ztuhleho oleje. Pri dnesnich kvalitach oleju - do froncky jsem dal nejakou polosysntetiku, by to mohlo byt teoreticky alespon castecne eliminovano. U omegy jsem mel najeto pres 300 000 km (podle tachometru,takze mozna i vice), benzinak 2.0 i s LPG, jak s tim jezdil nekdo prede mnou nevim, ja jsem jezdil i kratke i dlouhe trate -cca 130 000 km. Motor mel tlaky na vsech valcich od 13,5-14. Samozrejmosti byly pravidelne vymeny oleju a filtru.

P.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od Janeš Petr »

benzín trpí stejně, jak diesel. bohatší startovací směs , která se sráží na studenejch stěnách válce ti omejvá olejovej film a klikovej mechanismus taky není zrovna ideálně mazanej. navíc ti tam díky malejm teplotám kondenzuje voda, která napomáhá chemické korozi ( vidíš ji, jak ti teče vzadu z výfuku ). prostě trpí každej motor
. z nezávislého topení ti jde teplá voda ( typnul bych tak na 60stupňů )skoro okamžitě a její první cesta je do topení, takže okna tajou už po pár vteřinách, kdežto když to necháš klapat na volnoběh a budeš to ohřejvat jen motorem, myslím, že ti to bude do té samé teploty vody trvat tak půl, třičtvrtě hodiny a to už si motor toho paliva vezme sakra víc, než to topení
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od pavel.zaj »

Zdarte hosani,

vcera jsem zarobil nejaky ten peniz, prevazel jsem kone-chladaka od nas od Opavy do Votic (u Benesova). Vozik 600 kg - kun 650kg-prumerna spotreba 24 l. plynu. Neco jsem dnes k vcerejsimu vydelku prihodil a koupil topeni - Eberspächer s dalkacem. Peta Janesu tady popsal montaz Webasta, nasla byse nejaka dobra duse, ktera by poslala par zakladnich udaju o el. zapojeni Eberspacheru- Hydronic - je kompletni s el.kabelazi. Nez neco spalit, je lepsi se zeptat.

P.
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od lasky »

to neni cele oznaceni
tel- +420 608701329 NON STOP
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od pavel.zaj »

Ahoj Lasky,

zrovna jsem premyslel, ze nejsi daleko od nas, kdyby bylo nejhur, tak bych se prijel podivatna inspiraci.

Typ Hydronic B, B4W SC, 201790,

P.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od DJ.Tom »

Ahojky, dovymakal jsem takový zajímavý modulek k nezávislím topením eberspacher (D3,D5), ve své podstatě je to taková ochrana proti vybití baterie, urychlení topení a funguje asi takto:

Po sepnutí hodin či dálkového ovladače udělá prodlevu 5 vteřin v případě milného zapnutí je čas na vypnutí aniž by se sepla celá sekvence dochlazování.
Stejně naopak ještě drží 5 vteřin po vypnutí čímž lze dokázat u spínacích hodin vypnutí a rychlé znovuzapnutí bez výpadku cyklu a tím prodloužit čas topení Bez celého znovustartu dochlazování atd.

Po startu tedy 5ti vteřinové prodlevě sepne nezávislé topení.
Po jedné minutě (tedy nažhavení topení zapne oběhové čerpadlo ( to je ochrana pro rychlý start topení pokud mu tam hned cyrkuluju studenou vodu topení déle žhaví a nemusí vždy nastartovat.

Po této minutě celý systém čeká až se voda v obvodu zahřeje na 30 stupnů (lze nastavit 20-40) Po dosažení teploty se sepne odbýhající čas 10 minut po kterých teplota stále stoupá (za 10 minut cca o 10 stupnů) tedy na 40 stupňů cca
po tomto čase se sepne větrák interieru (doporučuji naplno). pokud teplota vody opět spadne pod 30 stupnů ventilátor se vypne a opět čeká 10 minut než se naakumuluje dostatek tepla. Toto řeší velký problém kdy se větrák spíná hned přestože topení je studené zbitečně žere baterku a prodlužuje čas kdy má cenu dělat ofuk cca o polovinu.
Příklad:
Pokud zapnu větrák na dvojku bere 6A a po zapnutí topení se cca při 0 stupnů voda i vzduch ohřejí na 40 stupňů za 40 minut, pokud ale větrák nesepnu a jen cyrkuluju vodu ohřeje se na 40 stupňů již za 20 minut a zároveň dostatečně využije akumulaci motoru takže po sepnutí ventilátoru již teplota vody takřka nespadne dolu ale stoupá stále nahoru. Zároveň může jet vntilátor rovnou na plný výkon tedy i rychleji rozpustí sníh na oknech atd.
Urychlí tedy provoz cca o 1/2

A takto cykluje stále dokud nevyprší čas hodin.

Po vyprčení času hodin se vypne ventilátor interiéru, nezávyslé topení a čerpadlo ještě minutu cyrkuluje vodu pro dochlazení topení zároveň zbytkovým teplem ještě trochu ohřeje motor)

Zároveň celá jednotka kontroluje stav baterie pokud napětí klesne pod 10,8 V vypne se ventilátor v interieru ale zkouší se opět každých 10 minut sepnout kdy provede znovuměření.
Pokud napětí na baterii klesne pod 10,5 V vypne se jak ventilátor tak celé topení a již se nepokouší systém znovu zapnout.
Celý modul výjde na cca 1000 Kč a vklidovém stavu bere pouhých 1,5 mA Lze kněmu připojit jakékoliv minihodiny a topení mám vyzkoušené usebe na D3W z T4
Jinak ted jsem dělal jedno topení do Astry G a vtomhle mrazu už nikdy. Cena vyšla takto:
Topení D3WZ 4000 Kč
Oběhové čerpadlo vody (nové) 1500 Kč
Čerpadlo paliva 1000 Kč
Tento modul 1000 Kč
Minihodiny 1000 Kč
Kablíky hadice cca 200 Kč na vrakáči.
Výfuková roura nová 500 Kč 1m
celkem tedy: cca 9500 Kč
Objíždění vrakovišt jeden celý den instalace jeden celý den + po týdnu dalších 0,5 dne doladování blbostí.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od DJ.Tom »

pavel.zaj píše:Ahoj Lasky,

zrovna jsem premyslel, ze nejsi daleko od nas, kdyby bylo nejhur, tak bych se prijel podivatna inspiraci.

Typ Hydronic B, B4W SC, 201790,

P.
Ahoj u B4 budeš mít největší problém s děláním díry do nádrže, Zatímco u nafty se napojíš kdekoliv na vedení, tady díky tomu že čerpadlo je zasunuté v nádrži musíš se dostat nějak do ní aby si měl jak vytáhnout palivo ven.... to tě asi zdrží nejvíce.

Zároveň máš výhodu že SC má již oběhové čerpadlo vody v sobě a palivové taky, tedy ušetříš laborování.

Návod si stáhni tady: http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4 ... fruest.pdf
Pro tvé topení je cca v půli stránky
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od pavel.zaj »

Skvele,

diky ten odkaz je bezvadny, nemcina mi nevadi, v praci ji trenuji denne. Ted jenom premyslim, jak co nejjednoduseji vymyslet to sani benzinu. Pres cerpadlo v nadrzi to palivo neprojde ? Vim v navodu o tom nic nepisou, uz to nekdo zkousel ?
Jak je na tom usti zpatecky do nadrze- je vyvedeno hned u vrchu ? Ze bych ho nejak protahl dolu. Aby pres nej slo treba sat z nadrze.
To bude jeste bastleni,uz to vidim.

P.
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od pavel.zaj »

Ted me napadlo, treba nejaka 2 l.nadrzka primo v motorovem prostoru.

P.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od DJ.Tom »

pavel.zaj píše:Ted me napadlo, treba nejaka 2 l.nadrzka primo v motorovem prostoru.

P.
U benzínu se mi to nezdá moc bezpečný....

Jo a trubičku co budeš pak používat na sání toho paliva použí originální ta má vnitřní průměr asi 1 mm pokud by jsi tam dal nějakou s vnitřím průměrem třeba 4 mm čerpadlo to zté vzdálenosti nenatáhne (vyhlásí chybu pokud nenatáhne palivo do jedné minuty. když si vezmu že za hodinu sebere 0,5 L tak za minutu je to 1ml ? a v hadici o průměru 4 mm a délce 4 metry bude nasáto aspoň 2 decky paliva tedy by jsi to nenatáhl ani na stý pokus. trubičku (hadičku dej pak ještě do tenkýhpo husího krku, mám to tak tažený a řekl bych že je to bezpečnější. Jinak když se koukneč třeba na Adus, nebo Autošíp, tak tam najdeš vše třeba i tu jehlu do nádrže ale jsou to holt prachy navíc.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od pavel.zaj »

Jak jsem cetl tvuj predchozi email, tak jsi s tim tedy vyhral a dotahl to k max. dokonalosti. Takovou sadu k prodavaji na aukru za 8000czk - bez samotneho topeni- jen kabely a rizeni.

Jinak me napadla jeste jedna varianta- je to jen v hlave, ale jestli si vzpominam na clanky ohledne topeni, tak webasta maji i zasobni nadrzku, ktera se plni z prepadu- tedy ze zpatecky. Pri spotrebe 0,6 l. za hodinu, by stacila nadobka ocelova bez hrdla -uplne uzavrena tak s objemem 0,5 l. napojit na ni prepad- plnila by se automaticky po nastartovani motoru a z ni by si to pekne salo do topeni a prepad by vrchem pokracoval zpet do nadrze. Bylo by to komplet uzavreno- takze i bezpecne- kratke hadicky na sani a zadne pichani do nadrze a tahani hadicek s benzinem pod autem- tam by ty chranicky museli urcite byt,jinak by to bylo dost zranitelne.
Jeste popremyslim, co by to vsechno znamenalo a jestli to ma smysl vymyslet nejake prototypy.

P.
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od lasky »

pavel.zaj píše:Ahoj Lasky,

zrovna jsem premyslel, ze nejsi daleko od nas, kdyby bylo nejhur, tak bych se prijel podivatna inspiraci.

Typ Hydronic B, B4W SC, 201790,

P.
jak vidim tak se te ujal ten spravny clovicek ktereho jsem pri montazi porad otravoval i ja,ale neni problem klidne se stav nez zacnes aspon si to muzes nejak predstavit
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: montáž nezávislého topení

Příspěvek od Janeš Petr »

DJ.Tom píše:
Ahoj u B4 budeš mít největší problém s děláním díry do nádrže, Zatímco u nafty se napojíš kdekoliv na vedení, tady díky tomu že čerpadlo je zasunuté v nádrži musíš se dostat nějak do ní aby si měl jak vytáhnout palivo ven....
:shock: :shock: asi jsem teď trošku mimo. nepobral jsem, jakej myslíš že je rozdíl mezi naftou a benzínem. proč by se nemohl napíchnout na trubku v motorovém prostoru, stejně jako u nafty :?: :?: :?: to je přece uplně normální způsob napojení tak na co tu vymejšlet kraviny s přídavnou nádrží ? dyť frontera 2,4 i má naprosto stejné vvedení paliva jako 2,3td co mám já, takže ty palivové trubky má krásně přístupné na motorové příčce, jen se napojit
Odpovědět

Zpět na „INTERIÉR“