Návratnost montáže lpg u starého motoru

Vše o motorech X22XE X22SE a Y22SE
Odpovědět
Uživatelský avatar
RLigiera
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2015 17:09

Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od RLigiera »

Zdravím.

Protože teď mám druhé auto dlouhodobě odstavené (přidřená klika), jezdím fronterou (2.2i) každodenně do práce.

Je to nějakých 25 kilometrů cca denně a při spotřebě 13l to sice není neúnosné, vzhledem k tomu že benzín se teď dá čerpat i pod 27 korun, ale umím si představit ekonomičtější cestování.

Ze zvědavosti jsem teď zkouknul ceny montáže sekvenčního LPG a vychází to okolo 20.000,-, což by nebyla až tak vysoká investice vzhledem k tomu, že těch 1000km měsíčně najedu.

Akorát si nejsem jistý, nakolik je to moudrá investice do frontery, která už má za sebou 230tkm, a to i když je jinak v dobrém stavu.

Je to ještě v tuhle chvíli rozumné řešení? Mám na misce vah tohle, nebo částečné GO motoru na druhém autě, které si to po městě frčí za 9 benzínu.
Frontera A 2.2i long 98
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od Nimrod »

Záleží na celkovém stavu vozidla. Moje Frontera má 260000 km zhruba. Dával jsem jej tak při 220000 odhadem. Kdysi jsem montoval plyn do Fiatu 125 s nájezdem 300000 km. Vozidlo se sešrotovalo při 470000 km a to jen kvůli tomu, že shnilo. Navíc můj osobní názor je ten, že motory s LPG vydrží více, ale to nikomu nenutím. Je to pouze můj soukromý názor.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
RLigiera
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2015 17:09

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od RLigiera »

No vzhledem k mému nájezdu vychází návratnost cca během roku, což není marné.

Uvidím co mi řeknou k druhému autu a případně do toho půjdu, jedině co mě opravdu odrazuje, je nádrž, už tak mám auto většinou plné krámů a potřebuju vozit dítě s kočárkem.
Frontera A 2.2i long 98
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od Goauld_cz »

Nádrž můžeš dat dozadu pod auto, tam je místo. Někde tady bylo psany jak velká se tam vejde.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
RLigiera
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2015 17:09

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od RLigiera »

No dozadu nevím, tam už je nádrž na benzín, ale poměrně hodně místa je před zadní nápravou na pravé straně.
Frontera A 2.2i long 98
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 473
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od radole »

36l sa zmesti pred napravu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
tank
Začínající diskutér
Příspěvky: 203
Registrován: 01 bře 2008 20:17
Bydliště: téměř Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od tank »

Na sportce 2,0 jsem dával lpg (sekvence) cca v 220 000km, ujel kolem 80tkm, pak zakukal vačkový hřídel (zadřený a prasklý, pravděpodobně ztráta tlaku v mazací soustavě). LPG jsem přehodil do druhé sportky, (s nájezdem také kolem 200tkm) a úspěšně odjezdil kolem 150tkm. Pokud vím, jezdí stále.... Vzhledem k ceně plynu a spotřebě plynuju vše, co jede. Momentálně Mazda Tribute, koupena se 125tkm, zplynována a mám už ke 40 tisícům. Takže plynu do jetiny bych se moc nebál.
Jinak ta cenovka bude spíše kolem 25, ale to už taková rána není. vychází mi amortizace na 1Kč nákladů 1 najetý km, tzn že cca po 25 -30 tis "už spořím"
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Uživatelský avatar
Gryzly_cz
Začínající diskutér
Příspěvky: 104
Registrován: 11 pro 2013 20:55
Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od Gryzly_cz »

Na auta do roku 2000 nemusí dávat sekvenci a vyjde to ještě levněji. Mě to nabízel do moji 2,2 B, rok 99, mě sekvence v červnu 2014 vyšla na cca 25 000, na autě bylo cca 225 000km a teď tam je 251 000km, po 10 000km ruplo těsnění pod hlavou, ale za to taky mohla jízda s naloženým autem po dálnici 130km/h a nefunkční pretlakovej ventil ve víčku chladiče.
Náklady klesly z cca 4Kč/km na půlku, takže návratnost za min jak rok.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
Uživatelský avatar
RLigiera
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2015 17:09

Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru

Příspěvek od RLigiera »

No vzhledem k tomu, že sekvence se tu dá sehnat i za 20.000 se vším všudy, asi spíš půjdu do ní.
Frontera A 2.2i long 98
Odpovědět

Zpět na „2.2i 16v“