Návratnost montáže lpg u starého motoru
- RLigiera
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 lis 2015 17:09
Návratnost montáže lpg u starého motoru
Zdravím.
Protože teď mám druhé auto dlouhodobě odstavené (přidřená klika), jezdím fronterou (2.2i) každodenně do práce.
Je to nějakých 25 kilometrů cca denně a při spotřebě 13l to sice není neúnosné, vzhledem k tomu že benzín se teď dá čerpat i pod 27 korun, ale umím si představit ekonomičtější cestování.
Ze zvědavosti jsem teď zkouknul ceny montáže sekvenčního LPG a vychází to okolo 20.000,-, což by nebyla až tak vysoká investice vzhledem k tomu, že těch 1000km měsíčně najedu.
Akorát si nejsem jistý, nakolik je to moudrá investice do frontery, která už má za sebou 230tkm, a to i když je jinak v dobrém stavu.
Je to ještě v tuhle chvíli rozumné řešení? Mám na misce vah tohle, nebo částečné GO motoru na druhém autě, které si to po městě frčí za 9 benzínu.
Protože teď mám druhé auto dlouhodobě odstavené (přidřená klika), jezdím fronterou (2.2i) každodenně do práce.
Je to nějakých 25 kilometrů cca denně a při spotřebě 13l to sice není neúnosné, vzhledem k tomu že benzín se teď dá čerpat i pod 27 korun, ale umím si představit ekonomičtější cestování.
Ze zvědavosti jsem teď zkouknul ceny montáže sekvenčního LPG a vychází to okolo 20.000,-, což by nebyla až tak vysoká investice vzhledem k tomu, že těch 1000km měsíčně najedu.
Akorát si nejsem jistý, nakolik je to moudrá investice do frontery, která už má za sebou 230tkm, a to i když je jinak v dobrém stavu.
Je to ještě v tuhle chvíli rozumné řešení? Mám na misce vah tohle, nebo částečné GO motoru na druhém autě, které si to po městě frčí za 9 benzínu.
Frontera A 2.2i long 98
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
Záleží na celkovém stavu vozidla. Moje Frontera má 260000 km zhruba. Dával jsem jej tak při 220000 odhadem. Kdysi jsem montoval plyn do Fiatu 125 s nájezdem 300000 km. Vozidlo se sešrotovalo při 470000 km a to jen kvůli tomu, že shnilo. Navíc můj osobní názor je ten, že motory s LPG vydrží více, ale to nikomu nenutím. Je to pouze můj soukromý názor.
- RLigiera
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 lis 2015 17:09
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
No vzhledem k mému nájezdu vychází návratnost cca během roku, což není marné.
Uvidím co mi řeknou k druhému autu a případně do toho půjdu, jedině co mě opravdu odrazuje, je nádrž, už tak mám auto většinou plné krámů a potřebuju vozit dítě s kočárkem.
Uvidím co mi řeknou k druhému autu a případně do toho půjdu, jedině co mě opravdu odrazuje, je nádrž, už tak mám auto většinou plné krámů a potřebuju vozit dítě s kočárkem.
Frontera A 2.2i long 98
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
Nádrž můžeš dat dozadu pod auto, tam je místo. Někde tady bylo psany jak velká se tam vejde.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- RLigiera
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 lis 2015 17:09
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
No dozadu nevím, tam už je nádrž na benzín, ale poměrně hodně místa je před zadní nápravou na pravé straně.
Frontera A 2.2i long 98
- radole
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 473
- Registrován: 16 pro 2008 14:04
- Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
36l sa zmesti pred napravu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava
náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava
náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
- tank
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 203
- Registrován: 01 bře 2008 20:17
- Bydliště: téměř Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
Na sportce 2,0 jsem dával lpg (sekvence) cca v 220 000km, ujel kolem 80tkm, pak zakukal vačkový hřídel (zadřený a prasklý, pravděpodobně ztráta tlaku v mazací soustavě). LPG jsem přehodil do druhé sportky, (s nájezdem také kolem 200tkm) a úspěšně odjezdil kolem 150tkm. Pokud vím, jezdí stále.... Vzhledem k ceně plynu a spotřebě plynuju vše, co jede. Momentálně Mazda Tribute, koupena se 125tkm, zplynována a mám už ke 40 tisícům. Takže plynu do jetiny bych se moc nebál.
Jinak ta cenovka bude spíše kolem 25, ale to už taková rána není. vychází mi amortizace na 1Kč nákladů 1 najetý km, tzn že cca po 25 -30 tis "už spořím"
Jinak ta cenovka bude spíše kolem 25, ale to už taková rána není. vychází mi amortizace na 1Kč nákladů 1 najetý km, tzn že cca po 25 -30 tis "už spořím"
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
- Gryzly_cz
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 104
- Registrován: 11 pro 2013 20:55
- Bydliště: Groß Ullersdorf, okr. SU
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
Na auta do roku 2000 nemusí dávat sekvenci a vyjde to ještě levněji. Mě to nabízel do moji 2,2 B, rok 99, mě sekvence v červnu 2014 vyšla na cca 25 000, na autě bylo cca 225 000km a teď tam je 251 000km, po 10 000km ruplo těsnění pod hlavou, ale za to taky mohla jízda s naloženým autem po dálnici 130km/h a nefunkční pretlakovej ventil ve víčku chladiče.
Náklady klesly z cca 4Kč/km na půlku, takže návratnost za min jak rok.
Náklady klesly z cca 4Kč/km na půlku, takže návratnost za min jak rok.
Fro B, 2,2 16V, Limited, Červená, 07/1999, LPG, 290t km
- RLigiera
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 lis 2015 17:09
Re: Návratnost montáže lpg u starého motoru
No vzhledem k tomu, že sekvence se tu dá sehnat i za 20.000 se vším všudy, asi spíš půjdu do ní.
Frontera A 2.2i long 98