maximální rychlost při pohonu 4x4
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Dotaz na pohon 4x4
Nemyslí sa obmedzovanie rýchlosti so zapnutým predným náhonom! Na 4x4 môžeš isť aj maximálkou, ak máš kde! Obmedzenie rýchlosti platí pri priraďovaní a vyraďovaní predného náhonu počas jazdy (možné na B-čkach)!
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- tirlin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 čer 2009 18:39
- Bydliště: NOVÝ JIČÍN
Re: Dotaz na pohon 4x4
tak jsem si to přesně myslel, je to tedy o.k.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 02 kvě 2009 19:44
- Bydliště: Zlín - Sazovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz na pohon 4x4
Jasně..já myslel řazení 4x4tirlin píše:Nějak tomu omezení rychlosti nerozumím, mám B, nikde jsem nečetl, že bych při 4x4 musel omezovat rychlost, proč? Na zasněžené cestě, jen odhrnuté jezdím denně do práce cca 40km a v levém pruhu 80-100(vždycky po ránu spěchám, jako každý) auto drží jak přibité a žáden nadměrný hluk. Nic zvláštního se neděje. Vše funguje. Prostě jako se zadním na suchu - paráda. Při dlouhých táhlých zatáčkách je prokluz na sněhovém podkladu dobře zajištěn, tak proč omezovat? Sucho je jasné a bez diskuzí, tam se auto musí šetřit.
Frontera B Sport 2,2dti - prodáno, Mitsubishi L200, r.v. 1994, 2,5 TD - prodáno, Jeep Grand Cherokee 4.0 :-)
- václav
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 861
- Registrován: 12 srp 2007 20:28
- Bydliště: okolo Hradce Králové
Re: Dotaz na pohon 4x4
Pokud se nepletu je na Béčku povoleno přiřazovat předek do rychlosti 100 Km/h , samozřejmě se nesmí zadní kola oproti předním točit rozdílnou rychlostí, tedy neměly by hrabat. Jinak maxi povolená rychlost není stanovena, ale těžko někdo poletí na uklozaném sněhu, nebo rozbahněné louce 130 Km/h a víc.
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Dotaz na pohon 4x4
Aby si se nedivilváclav píše:Pokud se nepletu je na Béčku povoleno přiřazovat předek do rychlosti 100 Km/h , samozřejmě se nesmí zadní kola oproti předním točit rozdílnou rychlostí, tedy neměly by hrabat. Jinak maxi povolená rychlost není stanovena, ale těžko někdo poletí na uklozaném sněhu, nebo rozbahněné louce 130 Km/h a víc.
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Dotaz na pohon 4x4
Můj bejvalej šéf tak jezdil se 4x4 na dálnici normálně ve sněhové břečce. Při cestě zpět z Mariánek do Brna nešlo vyřadit 4x4 tak sa jelo i po suché dálnici se čtyřkolkou u Bčka. Je to tak před 7 lety, to jsem ještě o Fronterách nic nevěděl a von to neví dodnes a pak kup takový auto a nadáváme všichni co je to za šmejdy.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Dotaz na pohon 4x4
přesně tak.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- SulakOndrej
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 292
- Registrován: 05 říj 2010 16:52
- Bydliště: SK - Sered
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
trochu to to oprasim. dnes bol u mna jeden Pan polovnik zhanat kardanovy kriz predneho kardanu na 2,5TDS, vraj mu predok zacal vybrovat pri 4x4 v rychlostiach nad 80km a doteraz mu to nerobilo. som sa ho spytal kade jazdi rychlejsie a vypadlo z neho ze ved normalne po ceste. som sa s nim chvilu hadal ze sa to nesmie na suchom asfalte ale hajil sa original manualom kde je vraj povolene 4x4 do rychlosti 100km/h. Ze on tak jazdi fronterou uz 7 rokov (okolo 80 000km) celu zimu so zaradenou 4x4 aj dlhe trasy 200-300km prejazd po dialnici a vsetko bolo doteraz v poriadku. je to mozne?
A teraz o co mi ide. davam si pozor na pevnom povrchu 4x4 nepouzivam lebo som sa vsade docital ze bez medinapravoeho difu sa to nesmie. ale v zime napr. pri poladovici par metrov sa smyka par metrov nie, jedna ulica posolena druha nie. Mozem pouzit 4x4 alebo nemozem?
A teraz o co mi ide. davam si pozor na pevnom povrchu 4x4 nepouzivam lebo som sa vsade docital ze bez medinapravoeho difu sa to nesmie. ale v zime napr. pri poladovici par metrov sa smyka par metrov nie, jedna ulica posolena druha nie. Mozem pouzit 4x4 alebo nemozem?
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
Ide o to ze pokial by si isiel stale rovno, a kola maju vsetky rovnaky priemer tak mozes ist aj milion km takto. Ale pokial co len trosku zabocis tak predne kola maju kvoli inemu polomeru ine otacky a to uz je niekde pnutie a niekde na kolese to musi presmyknut. Ale kolko a co nevydrzi tak to je snad tazko povedat. Asi nevyrdzi to, co je najviac na naprave unavene. (klb, kriz, poloos, dif) Tazko povedat. Sak vyskusaj a potom daj vediet ako to dopadlo. Ale zatial som este nevidel ze by niekto presiel zakrutu 50m na 4x4 po betone a nieco by povolilo.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
Auto je většinou tak poruchový jak blbej je jeho majitel. Chlapík u nás v ulici takhle provozoval Jeepa - pozorovat ho, jak při plnym rejdu zajíždí do podélnýho stání a musí ten šestiválcovej třílitr točit pomalu na plnej plyn aby se to vůbec hlo bylo vo nervy. Naštěstí už si koupil Octáfku.
Ondřeji, na to ježdění "chvílema sníh, chvílema nic" sou u Frontery A právě ideální manuální volnoběžky. Necháš je zapnutý a jenom si pak za jízdy přiřazuješ nebo odřazuješ přední nápravu.
Ondřeji, na to ježdění "chvílema sníh, chvílema nic" sou u Frontery A právě ideální manuální volnoběžky. Necháš je zapnutý a jenom si pak za jízdy přiřazuješ nebo odřazuješ přední nápravu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
Je mi jasný, že si teď vysloužím různý přezdívky, budu považovanej za ničitele aut a můj morální kredit klesne k bodu mrazu, ale já zrovna v tomhle počasí, když nevím co mě čeká za zatáčkou radši taky jezdím se zapnutým 4x4. Samozřejmě že když vím že je sucho a nejedu někam dál, tak ho nepřiřazuju. Například minulej tejden jsem jel služebně cca 80Km, když jsem vyjížděl, tak bylo hezky, cestou začalo mrholit, přičemž cesta byla prochladlá, takže to někde mohlo umrzat. Tak jsem si radši zastavil, zařadil 4x4 a zbytek cesty tam i zpět radši jel s pohonem 4x4. Krom toho, že v cílovým místě už hustě chumelilo (pro znalé se jednalo o Pohorskou Ves), tak na zpáteční cestě pršelo, opět s rizikem namrzání.
Já to beru tak, že mi je cenější zdraví a život, než technika, ale zase při mejch cca 5 000Km/rok si to taky trochu můžu dovolit.
Já to beru tak, že mi je cenější zdraví a život, než technika, ale zase při mejch cca 5 000Km/rok si to taky trochu můžu dovolit.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
pnutie obvykle zacina byt velmi citit az za cca 1 plnou otackou volantu, dovtedy je to v principe dost kludne. siel som uz 4x4 aj 110 kmh ale dialnicou a rovno. parkovat s 4x4 na suchom asfalte je samozrejme zbytocne. obcasne jazdenie po okreskach v zime s 4x4 podla mna nie je problem len netreba prilis tocit volantom na tvrdom povrchu. ked tak sotolina ci piesok pri kraji cesty. kazdy citlivejsi sofer citi ked autu nie je daco pochuti....takze je to o pristupe. podaktori ale hlasaju "Access denied"
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
Slaava píše: Ondřeji, na to ježdění "chvílema sníh, chvílema nic" sou u Frontery A právě ideální manuální volnoběžky. Necháš je zapnutý a jenom si pak za jízdy přiřazuješ nebo odřazuješ přední nápravu.
Za jízdy
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
Když to klouže, tak se může. V Pohorský Vsi se snad může celej rok - furt je tam tak "černo" nebo už osazenstvo místního slumu dokočovalo k nám do Budějc?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: maximální rychlost při pohonu 4x4
Jo, za jízdy. Máš zaplý manuální volnoběžky, ty ti točí diferákem, kardanem, takže jenom malou pákou šoupneš řadicí objímku, ani nepotřebuješ sinchron. Musíš mít ale zapnutý ty volnoběžky (a pamatovat si to), jinak akorát zarachtáš.maxik.t píše:Slaava píše: Ondřeji, na to ježdění "chvílema sníh, chvílema nic" sou u Frontery A právě ideální manuální volnoběžky. Necháš je zapnutý a jenom si pak za jízdy přiřazuješ nebo odřazuješ přední nápravu.
Za jízdy
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra