LPG sekvence do 2.2i, 1996

Vše o motorech X22XE X22SE a Y22SE
Uživatelský avatar
otakarhsk
Příspěvky: 10
Registrován: 21 bře 2009 22:53
Bydliště: Hora Svaté Kateřiny, okr. Most

LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od otakarhsk »

Abych taky trochu přispěl do mlýna. Po třech letech jsem nechal namontovat do mé 2.2i plyn - skevenční. Už je to asi 3/4 roku. Hned první jízda byla báječná, motor byl klidnější a jelo to fakt dobře. Těch 40km. Pak jsem zastavil na nákup a po 15 ti minutách jel dál. A ejhle. Najednou to střílelo, jelo to jak sekačka, výkon tak 10%, vařilo se to. Druhý den mi servisman přpojil PC - a vše vpořádku. Samozřejmě, že před ním ten potvora motor ani neškubl. Jen co odjel, tak vše znova. Tak jsem nevedel kudy kam a vyměnil svíčky. Najednou to jelo jako ďas. Pak se to škubání objevovalo občas po blízkých vypínáních motoru a startech v městském provozu. Což se mi zdá, že to po čase zmizelo. (někde jsem tu četl, že si to "sedne") Jenže svíčky taky moc nevydrží, i když mám "silver". často je čistím, tak po 1000km. Naposledy zas když jsem přidal plyn, tak se to začlo dusit . Tak jsem zas vyčistil svíčky a sklepl kontakty tak na 0,7 mm, protože se mi ta mezera zdála velká. A zas to jezdí. Taky hlídám vodu, protože když jí je málo, blbne zplynovač. Chce to holt hlídat, čistit, a taky sledovat tenhle web. Plyn je jinak pohoda, o dost míň projezdíš. (Jen to trápení...). Hlavně si hlídejte, ať vám to udělaj pořádně. Já to neudělal a mám v motoru změť truBiček a kabelů.
Jen mě teď v zimním období trápí oranžová kontrolka, která se tak při 1/2 ohřátí motoru asi 4-5x rozsvítí, to když ještě jedu na benzín. Jak se to přepne na LPG, tak už se nerozsvicuje, jen někdy, ale málo. To dřív nedělalo... :mrgreen:
TheBigLebowski, Frontera 2.2i LPG, 16V, 1996.long, red color.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od farmář »

není myslitelné, abys po 1000km sklepával svíčky!!!! takže to přehřejváš. Jak je možný přehřát motor, zvýšit teplotu ve spal. prostoru?

pokr. příště, jsem zvědavej kdo s čím přijde :lol:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Janeš Petr »

no, taky myslím, že při sklepávání svíček po jednom tisíci km asi něco není dobře. leda by byly značkové svíčky Mj-vijang-chuljeljan. tu měl kluk namontovanou na čtyřkolce od číňana. ta opravdu uhořívala rychlostí vánočních svíček.po každé projížďce, delší než 5 minut, už to nešlo natočit. teď tam má z motorové pily a je pokoj
Uživatelský avatar
Kondor
Site Admin
Příspěvky: 186
Registrován: 23 dub 2005 20:17
Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Kondor »

z naší zkušenosti, kdy jsme pár plynů namontovali a pár servisovali, se ukazuje, že dva základní pilíře bezproblémového provozu by mělo být a) výměna svíček po cca 10 tis. (nebo na jaře a na podzim) b) přitom vyměnit i vzduchový filtr, protože plyn potřebuje k provozu dostatek vzduchu. Obzvlášť nesekvenční provedení (jako třeba basic nebo tronic od HLpropanu). No a k tomu tvému, osobně myslím, že tam bude nějaký problém, protože to není až zas tak normální, mít černé svíčky po 1000 km atd. Navíc sekvenc by neměl do sání střílet, to bude pravděpodobně špatně nastavený. Ale těžko takto říkat na dálku, plyn je na diagnostiku na dálku ještě horší než benzínové problémy... :(
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Nimrod »

Ja\k píše Kondor. Plyn je parchant na seřízení a diganostiku na dálku. Ale dle toho co popisuješ bych to viděl na problém s lambda sondou která dává ŘJ špatné hodnoty a dochází k zahlocování motoru. Ale na dálku těžko radit.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od farmář »

jo asi tak, pokud to není materiálem svíčky, naše Brisk jsou náhodou dobré, tak je to seřízený dost naprd. A ten plyn evidentně dostává špatné info. Takže servis, s plynem neradno laškovat, pokud to člověk neumí.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Žanek »

Asi před třemi týdny jsem nechal taky do své Frontery namontovat sekvenční vstřik plynu. Auto jede jak má a přepnutí benzín plyn není vůbec poznat . Jsem naprosto spokojený. Jak píší chlapi - ke střílení do sání by u sekvence vůbec nemělo dojít. Seřizoval to jen v dílně nebo v provozu ?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Slaava »

Jan Sekanina píše:Asi před třemi týdny jsem nechal taky do své Frontery namontovat sekvenční vstřik plynu. Auto jede jak má a přepnutí benzín plyn není vůbec poznat . Jsem naprosto spokojený. Jak píší chlapi - ke střílení do sání by u sekvence vůbec nemělo dojít. Seřizoval to jen v dílně nebo v provozu ?
Tys měl plyn vlastně i v tý předchozí 2,4i, ne?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Žanek »

Máš pravdu . A taky s tím nebyl jediný problém. Ale na 2,4 byl obyč. do sání. U Áčka jsem měl nádrž v kufru čož zabíralo dost místa, teď u Béčka je pod autem a nezavazí.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Slaava »

Jan Sekanina píše:Máš pravdu . A taky s tím nebyl jediný problém. Ale na 2,4 byl obyč. do sání. U Áčka jsem měl nádrž v kufru čož zabíralo dost místa, teď u Béčka je pod autem a nezavazí.
Máš tu nádrž vzadu pod převisem?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Žanek »

Tak jak hovoříš. Mezi nápravou a tažným. :P
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Slaava »

Jan Sekanina píše:Tak jak hovoříš. Mezi nápravou a tažným. :P
To je výhoda Béčka - je tam místo a nic tam nevadí. U Áčka je tam dost hovadsky nádrž.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
otakarhsk
Příspěvky: 10
Registrován: 21 bře 2009 22:53
Bydliště: Hora Svaté Kateřiny, okr. Most

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od otakarhsk »

Díky za rady, asi to sklepávání není to správné. Nesklepávám ty svíčky každých 1.000,- km. Udělal jsem to poprvé asi po 4.000,- km. Každých 1.000,-. km to radši rozeberu, zkontroluju a vyčistím. Ten servisman mi to proměřoval i za provozu a všechno mu ukazovalo O.K. - aspoň mi to tvrdil. Přepnutí na plyn taky nebylo znát. Je to znát jen po ránu, jak jsem psal, tak mi před tím párkrát blikne oranžová kontrolka. Je zajímavý, že je to jen po ránu. Podle mě asi nějaká vlhkost v nějakém kontaktu či v motoru, nevím. Odpoledne mi to neudělá, i když je to odstavený dlouho. Jinak mi to taky jelo krásně, klidně. Pak se to najednou začalo vařit, škubat. Přestalo to po výměně svíček. Je fakt, že vždycky když je vyčistím, tak to jede v pohodě. Tak nevím. Ale příčina asi bude jinde, tak si to nechám zkontrolovat na diagnostice. Pak uvidím. :shock: Chystám se taky letos v červnu na sraz,tak předpokládám, že tam třeba bude někdo, kdo tomu hoví... :twisted:
TheBigLebowski, Frontera 2.2i LPG, 16V, 1996.long, red color.
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od Žanek »

Spíš mě není jasný jak by s tím plynem mělo souviset to vaření ? Ještě taková maličkost co tlaky v jednotlivých válcích ?
Uživatelský avatar
otakarhsk
Příspěvky: 10
Registrován: 21 bře 2009 22:53
Bydliště: Hora Svaté Kateřiny, okr. Most

Re: LPG sekvence do 2.2i, 1996

Příspěvek od otakarhsk »

Tak jsem byl na diagnostice. Tlaky OK - 11-13 všechny. Závady v jednotce byly v imobilizeru (tu mi neodstranili), lambda - vymazáno, čidlo teploty a čidlo otáček. Tak vyměním ty čidla a uvidím.
TheBigLebowski, Frontera 2.2i LPG, 16V, 1996.long, red color.
Odpovědět

Zpět na „2.2i 16v“