skučení převodovky
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: skučení převodovky
Slavo inak k tej ibize asi tolko co ste riesili, ze to nebolo mnozstvom oleja ale tym ze tam dali niaky spatny druh pravdepodobne. Ono na tych VW prevodovkach sa fakt nedava olejova napln po plniaci sroub. Su experti co jazdia aj z 1 litrom oleja a ide to. Ten olej co sa tam leje stoji samotny liter okolo 1000 korun takze tam dali asi niaky mineral.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: skučení převodovky
Podle servisního manuálnu tam mělo přijít tuším 3,5litru a do papiňáku jsem vylil slabý dva. Po plnicí šroub jsem tam pak nalil přesně to, co chtěl servisní manuál. Typově nevím, servisní manál chtěl nějakej GL4 olej, oni tam nalili prej nějakej superolej. Na ten můj Mogul GL4 za sedm pětek za litr to jezdí doteďka ale (nejspíš) ložisko furt hučí.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: skučení převodovky
Ono to vypadá, že některý převodovky (u různejch osobních aut) jsou náhlý jak prase (a nejen ty)
Měl jsem starou hundrtku (Š 100) po prvním majiteli který u ní v převodovce olej nikdy nevyměňoval a ta převodovka odjezdila dva motory, celkem asi 250 tkm.
Když jsem ji likvidoval (tenkrát mi ji stát při tomto úkonu ještě nevyvlastnil jako je tomu nyní) tak jsem z ní vypustil oleje, motorovej normálně ale namísto převoďáku bylo tak půl, třičtvrtě litru černýho, kalnýho vixu který moc ani nechtěl ven (asi koncentrát..)
Když pominu, že to nesvědčí o příkladném přístupu obsluhy k údržbě vozidla, musím k vyzdvihnout odolnost a blbuvzdornost například této převodovky.
Dneska, když to přeženu, tak lidi kolikrát strachy ani nevědi co by tam nalili a kolik aby to bylo dobře a převodovce se z toho náhodou neudělalo špatně, viz třeba tak trochu ta Ibiza.
A tohle platí i pro další věci, například ložiska v kolech - furt to někomu nekde hučí, dávaj se nový, někdy za šílený prachy..
Ta stovka to odjezdila na jedněch a nepamatuju si, že by je někdo mazal nebo ty vepředu seřizoval..
A kdyby se náhodou vysypalo, jako že ne, tak cena nového byla víc než přívětivá.
Vím že se na to dá leccos namítnout ale vidím to tak.
A ještě poznámka k současnosti.
Přimotal jsem se při nákupu se ženou před časem v Průhonicích k nějakému dealerovi s vystaveným autem na trávníku před obchodem a ten mne začal nalákávat k většímu zájmu o vystavený kousek nadstandartní výbavou (zrovna dneska asi) bez příplatku.
Když jsem mu nakonec řek, že bych si spíš připlatil na rozdíl od tohohle za autmobilovej holobyt bez všech těchhle kurvítek ze kterejch mu ten auťák praská ve švech protože jsem přesvědčenej o tom že se mi to nakonec dobře vyplatí, začal blbě koukat, že z té výbavy nesdílím jeho nadšení a vyvracel mi to kvalitou ale o tom dneska melou všichni a skoro všechno na co se dneska šáhne je leštěnej prd.
Ale to už je jiná píseň, takže převodovkám zdar !
Jo a ještě dovětek - měli jsme v práci starého Trambála a při výměně oleje v motoru tam v dílně šoupli převoďák, spletli kanystry a tahle várka byla nějaká světlejší a asi i míň smradlavá takže jim to při nalejvání ani nepřišlo, no a Trambus na to spokojeně vrněl asi tři měsíce až pak šli měnit nějakou převodovku a potřebovali do ní olej a kanystry s převoďákem prázdný..
Tohle tak udělat něčemu dneska tak asi nevyjedeš ani z garáže..
Měl jsem starou hundrtku (Š 100) po prvním majiteli který u ní v převodovce olej nikdy nevyměňoval a ta převodovka odjezdila dva motory, celkem asi 250 tkm.
Když jsem ji likvidoval (tenkrát mi ji stát při tomto úkonu ještě nevyvlastnil jako je tomu nyní) tak jsem z ní vypustil oleje, motorovej normálně ale namísto převoďáku bylo tak půl, třičtvrtě litru černýho, kalnýho vixu který moc ani nechtěl ven (asi koncentrát..)
Když pominu, že to nesvědčí o příkladném přístupu obsluhy k údržbě vozidla, musím k vyzdvihnout odolnost a blbuvzdornost například této převodovky.
Dneska, když to přeženu, tak lidi kolikrát strachy ani nevědi co by tam nalili a kolik aby to bylo dobře a převodovce se z toho náhodou neudělalo špatně, viz třeba tak trochu ta Ibiza.
A tohle platí i pro další věci, například ložiska v kolech - furt to někomu nekde hučí, dávaj se nový, někdy za šílený prachy..
Ta stovka to odjezdila na jedněch a nepamatuju si, že by je někdo mazal nebo ty vepředu seřizoval..
A kdyby se náhodou vysypalo, jako že ne, tak cena nového byla víc než přívětivá.
Vím že se na to dá leccos namítnout ale vidím to tak.
A ještě poznámka k současnosti.
Přimotal jsem se při nákupu se ženou před časem v Průhonicích k nějakému dealerovi s vystaveným autem na trávníku před obchodem a ten mne začal nalákávat k většímu zájmu o vystavený kousek nadstandartní výbavou (zrovna dneska asi) bez příplatku.
Když jsem mu nakonec řek, že bych si spíš připlatil na rozdíl od tohohle za autmobilovej holobyt bez všech těchhle kurvítek ze kterejch mu ten auťák praská ve švech protože jsem přesvědčenej o tom že se mi to nakonec dobře vyplatí, začal blbě koukat, že z té výbavy nesdílím jeho nadšení a vyvracel mi to kvalitou ale o tom dneska melou všichni a skoro všechno na co se dneska šáhne je leštěnej prd.
Ale to už je jiná píseň, takže převodovkám zdar !
Jo a ještě dovětek - měli jsme v práci starého Trambála a při výměně oleje v motoru tam v dílně šoupli převoďák, spletli kanystry a tahle várka byla nějaká světlejší a asi i míň smradlavá takže jim to při nalejvání ani nepřišlo, no a Trambus na to spokojeně vrněl asi tři měsíce až pak šli měnit nějakou převodovku a potřebovali do ní olej a kanystry s převoďákem prázdný..
Tohle tak udělat něčemu dneska tak asi nevyjedeš ani z garáže..
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: skučení převodovky
Mas uplnu pravdu, ale realita a potreby dnesnej doby su uplne niekde inde. Vykony, spotreby, emisie a ostatne veci hraju prvoradu vec vo vyrobe vsetkeho.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.