pevnostní zadní nárazník - výroba

Cokoliv co se bude točit a týkat nosného rámu vozidla, jeho údržby, popř. úprav, všechny modifikace Frontera. Nepatří sem přední ochranný rám !!!
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od palo frontera »

Ked budes pocitat tie sily tak sa drz vahou auta a plus dvojnasobok tej vahy a musi to stacit ako napr. u navijakov. Ked mas auto 2tonove tak sa snaz dopocitat k cifre aspon tych 6 ton a budes si isty ze potiahnes a neurves :grin: a podla toho aj material poriesis.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
maxik.t
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 854
Registrován: 01 zář 2009 21:17
Bydliště: Prostějov

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od maxik.t »

Tak rozteč je 102cm ,aspoň u mě :wink: Jsem zvědavej co spočítáč :grin:
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od Janeš Petr »

maxik.t píše: Jsem zvědavej co spočítáč :grin:
já taky :grin: hlavně by mne zajímalo, co spočítá za síly na původních podélnících auta, které mají profil zhruba 30 x 50 a jsou z 3mm materiálu a už dvacet let je chroupe koroze :lol: vzhledem k tomu, že první příčku, která je v kastli pod chladičem jsem vyndal při demontáži motor před šest lety i s chladičem, jak byla schnilá - autu v té době bylo 14 let - myslím, že za těch uplynulých šest let se situace pod autem určitě nezlepšila, spíš naopak. já teda žádné výpočty neprováděl ale naviják mám chycenej až v místech pod převodkou řízení, kde už má rám trošku slušnější profil
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2764
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od vlado007 »

Ja nechapem stale pointu tohoto celeho. :oops: Skovavat nejake zelezo pod original naraznik? Ospravedlnujem sa ked to tu uz bolo riesene.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od mirek101 »

taky to nechapu :roll: co počitat,jak počitat,je to blábol,sorry
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od Janeš Petr »

ale já to chápu, i když jsem nosníky počítal naposledy u maturiuty, jen pořád nechápu, proč dávat před auto traverzu jak na mostní konstrukci, když zbytek auta je proti tomu pevností jak konzerva od sardinek. pořád tvrdím, že když destruktivní síla na nárazník překročí jeho pevnost, začne se bortit něco dalšího. to je zákon akce a reakce a počítat se to dá taky... :grin: pokud teda posvařuju něco, co má několikanásobně vyšší pevnost než zbytek konstrukce, najde se jiné místo, které bude nejslabším článkem řetězu.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od Janeš Petr »

...mimochodem, moje frontera si lízla pravým předním kolem ve smyku o hranu obrubáku pod úhlem zhruba 30 stupňů ve 30km/h a výsledkem byly oba ohnuté podélníky v místech u korpusu spojky a to o 6cm sranda za 30 tisíc na rovnací stolici
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od mirek101 »

No já chápu výpočet síly při které se učko,nebo svařenec uček ohne,ale nechápu kam mě to posune,to že svařenec dvou uček má větší pevnost než profil rámu je jasné,bud chci vzadu mít kus železa spojený s rámem na tahání,zvedání,opření,zapření,na držák rezervy,kanystru,navijáku,čehokoli tak ho tam dám a budu to s rozumem využívat,no a nebo nedám,ale nechápu že skočím na to a spočtu kdy se ohne učko jestli 4,75 t nebo ne,vážně se omlouvám ale je mi to k smíchu a to jsem od železa.
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od stefi_ul »

Mirku, to neres, me to jen zajima... bavili sme se od zacatku o tom, jak silny musi byt ten nosnik maximalne a aby byl skrytej a neprovokoval jako ten maxikuv. Pak potrebujes co nejmensi, aby se dostal pod ten puvodni.

Palo: ten moment sily se bude pocitat k pevnemu bodu, coz bude uchyceni k ramu a tam zadna hmotnost auta nebude hrat roli. Pokud by se oka navarila v tomto miste, nemusel by tam ten pevnostnak byt vubec. Ten hraje roli az v pripade, ze to tazne oko navaris mimo tento bod.

Maxiku: to by clovek neveril, co tim svym vytvorem rozdmychas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od Žanek »

Petr Janeš , jestli jsem ho dobře pochopil, chtěl jen říct, že pevnostní nárazník je takzvaně k hovnu , pokud rám a podvozek není na toto dimenzovaný. Prostě trknutím pevnostňákem do nějaké překážky udělá na autě víc škody než užitku. Rám je tam kvůli pevnosti kastle a ne jako beranidlo. :twisted:
Uživatelský avatar
maxik.t
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 854
Registrován: 01 zář 2009 21:17
Bydliště: Prostějov

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od maxik.t »

stefi_ul píše:
Maxiku: to by clovek neveril, co tim svym vytvorem rozdmychas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No záčínám litovat ,že sem sem něco dávál. Měl to být jen návrh řešení ,kdyby někdo něco takovýho chtěl :roll:
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
Uživatelský avatar
kuriatko
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 650
Registrován: 01 bře 2011 19:54
Bydliště: Prievidza SK

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od kuriatko »

Nič nelutuj každá práca svojimi rukami sa cení :!:
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od Žanek »

Litovat přece ničeho nemusíš. Je to tvoje a každého volba jak si auto upraví. Jen se k tomu pár lidí vyjádřilo. :wink:
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od Vokoun »

Tome, BINGO! :mrgreen:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: pevnostní zadní nárazník - výroba

Příspěvek od stefi_ul »

Ahoj vsichni, tak sem se k tomu dostal.
Hodne zalezi, na jaky sily chcete dimenzovat.
Moment ohybu (Mo) se v tomto pripade pocita proste z Mo = F x a , kde a je vzdalenost oka od upevneni narazniku k ramu, kde je i moment NULA, a tudis tam ten naraznik neohybate.
Naraznik ze dvou ucek proti sobe se CSN 425570 s oky navarenymi 200 nebo 100mm od upevneni narazniku.
Mez pevnosti v ohybu 120-145MPa, - z tabulek
No a ted sme u vlatni meze pevnosti Do(deltao) pocitane jako moment v ohybu deleny kvadratickym prurezem v ohybu. Do=Mo/Wo

Z meze pevnosti 120-145MPa vypocitame minimalni prurezy Wo - kvadraticky prurez v ohybu -
pouzitelne pro dane sily na 200 a 100mm vzdalenosti uchyceni ok od mista upevneni narazniku.

Mo = F*a=4750Nm (4,75tx0,1m)

Wo - kvadraticky prurez v ohybu je pocitan z momentu sily a dovoleneho napeti (mez pevnosti) tedy Wo=Mo/Do

Vypocitane Wo
zatez(t) - m200 /m100
Pro 145MPa
4.75 - 65,5 / 32,8 - U65 / U50
3.5 - 48,3 / 24,2 - U65 / U50
3 - 41,4 / 20,1 - U50
2 - 27,6 / 13,8 - U50

Pro 120MPa
4.75 - 79,2 / 39,6 - U100 / U80
3.5 - 58,4 / 29,2 - U100 / U65
3 - 50 / 25 - U80 / U65
2 - 33,4 / 16,4 - U80 / U50

Pro soucinitel bezpecnosti 0,85 by to bylo
145*0,85
120*0,85

Pro 123,25MPa
4.75 - 77,1 - U100 / U80
3.5 - 56,8 - U100 / U65
3 - 48,7 - U80 / U65
2 - 32,5 - U65 / U50

Pro 102MPa uz je na 4,75 nutna U120 :-)))))))

To jsou minimalni kvadraticky prurezy pro 2xU, pro m200 mame prurez rovnou z m100x2 :-)
Hodnoty z tabulek.
U50 - 10,6
U65 - 17,7
U80 - 26,5
U100- 41,2

Dalo by se to spocitat i pro vami nakresleny prurez, sily materialu, jeho normu. Z tabulek uz by se dala udelat i mez pevnosti... Takze pekny vikent monteri.
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Odpovědět

Zpět na „NOSNÝ RÁM“