pevnostní zadní nárazník - výroba
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Ked budes pocitat tie sily tak sa drz vahou auta a plus dvojnasobok tej vahy a musi to stacit ako napr. u navijakov. Ked mas auto 2tonove tak sa snaz dopocitat k cifre aspon tych 6 ton a budes si isty ze potiahnes a neurves a podla toho aj material poriesis.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Tak rozteč je 102cm ,aspoň u mě Jsem zvědavej co spočítáč
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
já taky hlavně by mne zajímalo, co spočítá za síly na původních podélnících auta, které mají profil zhruba 30 x 50 a jsou z 3mm materiálu a už dvacet let je chroupe koroze vzhledem k tomu, že první příčku, která je v kastli pod chladičem jsem vyndal při demontáži motor před šest lety i s chladičem, jak byla schnilá - autu v té době bylo 14 let - myslím, že za těch uplynulých šest let se situace pod autem určitě nezlepšila, spíš naopak. já teda žádné výpočty neprováděl ale naviják mám chycenej až v místech pod převodkou řízení, kde už má rám trošku slušnější profilmaxik.t píše: Jsem zvědavej co spočítáč
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Ja nechapem stale pointu tohoto celeho. Skovavat nejake zelezo pod original naraznik? Ospravedlnujem sa ked to tu uz bolo riesene.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
taky to nechapu co počitat,jak počitat,je to blábol,sorry
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
ale já to chápu, i když jsem nosníky počítal naposledy u maturiuty, jen pořád nechápu, proč dávat před auto traverzu jak na mostní konstrukci, když zbytek auta je proti tomu pevností jak konzerva od sardinek. pořád tvrdím, že když destruktivní síla na nárazník překročí jeho pevnost, začne se bortit něco dalšího. to je zákon akce a reakce a počítat se to dá taky... pokud teda posvařuju něco, co má několikanásobně vyšší pevnost než zbytek konstrukce, najde se jiné místo, které bude nejslabším článkem řetězu.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
...mimochodem, moje frontera si lízla pravým předním kolem ve smyku o hranu obrubáku pod úhlem zhruba 30 stupňů ve 30km/h a výsledkem byly oba ohnuté podélníky v místech u korpusu spojky a to o 6cm sranda za 30 tisíc na rovnací stolici
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
No já chápu výpočet síly při které se učko,nebo svařenec uček ohne,ale nechápu kam mě to posune,to že svařenec dvou uček má větší pevnost než profil rámu je jasné,bud chci vzadu mít kus železa spojený s rámem na tahání,zvedání,opření,zapření,na držák rezervy,kanystru,navijáku,čehokoli tak ho tam dám a budu to s rozumem využívat,no a nebo nedám,ale nechápu že skočím na to a spočtu kdy se ohne učko jestli 4,75 t nebo ne,vážně se omlouvám ale je mi to k smíchu a to jsem od železa.
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Mirku, to neres, me to jen zajima... bavili sme se od zacatku o tom, jak silny musi byt ten nosnik maximalne a aby byl skrytej a neprovokoval jako ten maxikuv. Pak potrebujes co nejmensi, aby se dostal pod ten puvodni.
Palo: ten moment sily se bude pocitat k pevnemu bodu, coz bude uchyceni k ramu a tam zadna hmotnost auta nebude hrat roli. Pokud by se oka navarila v tomto miste, nemusel by tam ten pevnostnak byt vubec. Ten hraje roli az v pripade, ze to tazne oko navaris mimo tento bod.
Maxiku: to by clovek neveril, co tim svym vytvorem rozdmychas
Palo: ten moment sily se bude pocitat k pevnemu bodu, coz bude uchyceni k ramu a tam zadna hmotnost auta nebude hrat roli. Pokud by se oka navarila v tomto miste, nemusel by tam ten pevnostnak byt vubec. Ten hraje roli az v pripade, ze to tazne oko navaris mimo tento bod.
Maxiku: to by clovek neveril, co tim svym vytvorem rozdmychas
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Petr Janeš , jestli jsem ho dobře pochopil, chtěl jen říct, že pevnostní nárazník je takzvaně k hovnu , pokud rám a podvozek není na toto dimenzovaný. Prostě trknutím pevnostňákem do nějaké překážky udělá na autě víc škody než užitku. Rám je tam kvůli pevnosti kastle a ne jako beranidlo.
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
No záčínám litovat ,že sem sem něco dávál. Měl to být jen návrh řešení ,kdyby někdo něco takovýho chtělstefi_ul píše:
Maxiku: to by clovek neveril, co tim svym vytvorem rozdmychas
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- kuriatko
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 650
- Registrován: 01 bře 2011 19:54
- Bydliště: Prievidza SK
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Nič nelutuj každá práca svojimi rukami sa cení
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Litovat přece ničeho nemusíš. Je to tvoje a každého volba jak si auto upraví. Jen se k tomu pár lidí vyjádřilo.
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Tome, BINGO!
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: pevnostní zadní nárazník - výroba
Ahoj vsichni, tak sem se k tomu dostal.
Hodne zalezi, na jaky sily chcete dimenzovat.
Moment ohybu (Mo) se v tomto pripade pocita proste z Mo = F x a , kde a je vzdalenost oka od upevneni narazniku k ramu, kde je i moment NULA, a tudis tam ten naraznik neohybate.
Naraznik ze dvou ucek proti sobe se CSN 425570 s oky navarenymi 200 nebo 100mm od upevneni narazniku.
Mez pevnosti v ohybu 120-145MPa, - z tabulek
No a ted sme u vlatni meze pevnosti Do(deltao) pocitane jako moment v ohybu deleny kvadratickym prurezem v ohybu. Do=Mo/Wo
Z meze pevnosti 120-145MPa vypocitame minimalni prurezy Wo - kvadraticky prurez v ohybu -
pouzitelne pro dane sily na 200 a 100mm vzdalenosti uchyceni ok od mista upevneni narazniku.
Mo = F*a=4750Nm (4,75tx0,1m)
Wo - kvadraticky prurez v ohybu je pocitan z momentu sily a dovoleneho napeti (mez pevnosti) tedy Wo=Mo/Do
Vypocitane Wo
zatez(t) - m200 /m100
Pro 145MPa
4.75 - 65,5 / 32,8 - U65 / U50
3.5 - 48,3 / 24,2 - U65 / U50
3 - 41,4 / 20,1 - U50
2 - 27,6 / 13,8 - U50
Pro 120MPa
4.75 - 79,2 / 39,6 - U100 / U80
3.5 - 58,4 / 29,2 - U100 / U65
3 - 50 / 25 - U80 / U65
2 - 33,4 / 16,4 - U80 / U50
Pro soucinitel bezpecnosti 0,85 by to bylo
145*0,85
120*0,85
Pro 123,25MPa
4.75 - 77,1 - U100 / U80
3.5 - 56,8 - U100 / U65
3 - 48,7 - U80 / U65
2 - 32,5 - U65 / U50
Pro 102MPa uz je na 4,75 nutna U120 :-)))))))
To jsou minimalni kvadraticky prurezy pro 2xU, pro m200 mame prurez rovnou z m100x2 :-)
Hodnoty z tabulek.
U50 - 10,6
U65 - 17,7
U80 - 26,5
U100- 41,2
Dalo by se to spocitat i pro vami nakresleny prurez, sily materialu, jeho normu. Z tabulek uz by se dala udelat i mez pevnosti... Takze pekny vikent monteri.
Hodne zalezi, na jaky sily chcete dimenzovat.
Moment ohybu (Mo) se v tomto pripade pocita proste z Mo = F x a , kde a je vzdalenost oka od upevneni narazniku k ramu, kde je i moment NULA, a tudis tam ten naraznik neohybate.
Naraznik ze dvou ucek proti sobe se CSN 425570 s oky navarenymi 200 nebo 100mm od upevneni narazniku.
Mez pevnosti v ohybu 120-145MPa, - z tabulek
No a ted sme u vlatni meze pevnosti Do(deltao) pocitane jako moment v ohybu deleny kvadratickym prurezem v ohybu. Do=Mo/Wo
Z meze pevnosti 120-145MPa vypocitame minimalni prurezy Wo - kvadraticky prurez v ohybu -
pouzitelne pro dane sily na 200 a 100mm vzdalenosti uchyceni ok od mista upevneni narazniku.
Mo = F*a=4750Nm (4,75tx0,1m)
Wo - kvadraticky prurez v ohybu je pocitan z momentu sily a dovoleneho napeti (mez pevnosti) tedy Wo=Mo/Do
Vypocitane Wo
zatez(t) - m200 /m100
Pro 145MPa
4.75 - 65,5 / 32,8 - U65 / U50
3.5 - 48,3 / 24,2 - U65 / U50
3 - 41,4 / 20,1 - U50
2 - 27,6 / 13,8 - U50
Pro 120MPa
4.75 - 79,2 / 39,6 - U100 / U80
3.5 - 58,4 / 29,2 - U100 / U65
3 - 50 / 25 - U80 / U65
2 - 33,4 / 16,4 - U80 / U50
Pro soucinitel bezpecnosti 0,85 by to bylo
145*0,85
120*0,85
Pro 123,25MPa
4.75 - 77,1 - U100 / U80
3.5 - 56,8 - U100 / U65
3 - 48,7 - U80 / U65
2 - 32,5 - U65 / U50
Pro 102MPa uz je na 4,75 nutna U120 :-)))))))
To jsou minimalni kvadraticky prurezy pro 2xU, pro m200 mame prurez rovnou z m100x2 :-)
Hodnoty z tabulek.
U50 - 10,6
U65 - 17,7
U80 - 26,5
U100- 41,2
Dalo by se to spocitat i pro vami nakresleny prurez, sily materialu, jeho normu. Z tabulek uz by se dala udelat i mez pevnosti... Takze pekny vikent monteri.
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163