Utomatická převodovka z motorizace 3,2i V6 a její závady

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od sherpa »

elektricka vrtula to musi stacit ochladit, mne to chladi podla cidla na 80-85 stupnov. ale zalezi ake mas cidlo. cim nizsia teplota, tym lepsie pre prevodovku, mozno motor je jemne podchladeny na 80-85 ale to nevadi. myslim ze vnutri motora je aj tak dost horuco. kazdopadne cez 100 ti to moze liezt len v terene, pomala jazda a velke stupania. a aj to len na chvilku. inak nestiha chladenia. a V6ka teda hicuje slusne a rychlo.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od robert.kvita »

Moje ručička drží jak přibitá v rozumných mezích (skutečnou teplotu samozřejmě neznám) I při půlhodinové jízdě do kopce na redukci je to pohoda (jen tady preventivně vypínám klimu a samozřejmě to není furt plný plyn) Pak je ale horká ceká přední část kastle. Jediné přehřátí jsem zaznamenal při vypnutí motoru po extrémní zátěži, ale to se nedělá ani kvůli turbu.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od Vokoun »

No nevím Sherpo, já v terénu jezdím a nikdy se mi nestalo, že by mi rafika lezla k červenýmu, natož do něho. Nicméně osobně si myslím, že to chce radikální řešení, nad kterým sám delší dobu uvažuji a tím je třeba nasávač na kapotu. Před nějakým časem (v zimě) jsem se na toto téma bavil s Nimrodem a ten mi sám řekl, že to před nějakou dobou někomu dělali na zakázku a že se to skvěle osvědčilo. Osobně pak zvažuji i externí chladič, který by se přiřadil do chladícího okruhu převodovky.

Další otázkou je radesi, v jakých otáčkách jezdíš, zda máš zaplou klimu. Já pokud pojedu s plynem na doraz do dlouhýho táhlýho kopce, který má cca 2 km (v Brně od Vinohrad k Velké Klajdě), tak taky budu mít rafiku u stovky.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2764
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od vlado007 »

Je to zname o fronterach B automatoch ze sa dost hriali tie motory. Je to sposobene podla mna tou automatickou prevodovkou a uplne zlym systemom chladenia oleja v nej. Ten olej sa dost zohrieva v nej a tym ze je vlastne chladic oleja v chladici vody tak to dost ohrieva aj samotnu vodu. Poznam par fronter manualov ktore sme mordovali v hicoch v terene a teplota pribita na 90-95 stupnoch. Tak ja si to vysvetlujem takto. Alebo tam namontujte viskospojku a bude pokoj. Ja na nu nedam dopustit :mrgreen:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od Vokoun »

Prostě externí olejový chladič pro převodovku by se hodil. Otázkou je, kam ho umístit.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2764
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od vlado007 »

:roll: ono by bolo asi aj treba prekoumat aj niaku stalu teplotu toho oleja. Aby nebol zas moc chladny.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od rades »

pro Vokouna jezdím prozatím bez klimy a cestuju mezi vesnicemi a prahou a na pohodu otáčky mezi 2000-2500 a žádný kopce asi se tam sere klasický chlazení a to ohřejvá asi i ten automat , přídavnej chladič na automat nad tím jsem už přemejšlel ale otázka kam s ním když kolem rámu vedou vejfuky a katalyzátory a co jsem se bavil teď s chlapem co mi ten automat dělal tak buď přídavnej chladič a nebo oběhovej , že oba se mu moc nezdaj ale člověk to názor?! Teplota vždy vyleze a pak zas padne ale pak se to drží na 100 třeba pět minut :? jsem z toho na nervy protože se bojím o automat! Ještě dotaz kde se scháněj tyhle čidla co spínaj el.saharu?? A jsou nějak tepelně rozdělený podle teploty ve který spínaj?? Jinak už scháním přídavnej teploměr kterej chci přidělat na tu trubku co vede z čerpadla automatu do chladiče abych věděl jak je ten olej horkej a kdyby se přehřál tak ať vím a můžu ho vyměnit

Neni náhodnou někde v Praze a okolí s 3,2 jako mi abych mohl porovnat jestli ten náš chladič je opravdu origoš a neni menší a právě to nedělá neplechu ??

Díky moc za příp.info
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od sherpa »

cidlo z oktavky abo felicie, ano su teplotne rozdelene podle teploty spinania a rozpinania obvodu, ak chces nizke teploty kupis nizke, ak vysoke kupis vysoke.
fotky ako to vyzera v motore tu najdes na fore od roznych majitelov.
mensi chladic sice moze byt problem, ale takisto treba aj pozriet ci je cisty zvonka aj znuka, lebo spina dobre izoluje. nezaskodi vymenit chladivo a preplachnut okruh.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od Vokoun »

To rades
Pokud dáš ten přídavný nebo sólo oběhový olejový chladič, mělo by se jak motoru, tak převodovce ulehčit. Myslím, že to je jen o tom nebát se experimentovat. Jiné řešení nevidím. Samo, standardní prověření zda není chladič špinavý, zanesený vevnitř, průchodnost celého chladícího systému a případně další. Pokud tam nic nenajdeš, asi se druhému chladiči nevyhneš.
Mám termostat (letní) který spíná o 5st. dřív, ale .... to přehřátí vody trvá jen déle. Potom to stejně v zátěži vyskočí k červenýmu a zchlazuje se to tak cirka 2 min.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od Žanek »

Můžu říct, že po výměně prasklýho chladiče a dotěsnění celýho chlazení mám problém fronteru vůbec dostat na provozní teplotu i teď ve vedrech a při zapnuté klimě.
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od rades »

s chlazením nebyl nikdy problém až do doby se udělala ta elektrická sahara :? tak že nevím?! No zkusím se o víkendu podívat na ten chladič a poreferuju jak jsem dopadnul :wink:
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od Žanek »

Před tím tam byly visko spojka ? Na té elektrické spínají 2 rychlosti nebo jen jedna ? Při normální jízdě by ses ke stovce vůbec neměl dostat.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od sherpa »

jestli ti tam tu vrtuli davali N+K tak to skus u nich nechat otestovat, aj ked hosi to testuju obvykle sami, aspon kratku jazdu okolo ci vsetko funguje ako ma. ak nezbadali problem tak to bude mozno vazne vnutri chladica nieco co sa zmenilo az casom. hosi si chybu priznaju ak pridu na to ze ju spravili, a tych sahar uz pomenili niekolko a nielen na V6ke. ale verim, ze sa podari tuto zahadu vyriesit. myslim ze ja tiez nemam povodny chladic a vrtula mi chladi len ~ 80% plochy chladica a predsa sa teplota drzi na prvej ciarke, cize 80 stupnov, plus minus 5 stupnov na beznom jazdeni. spina to ale casto, povedzme kazdu minutu na polminuty {v lete na volnobeh pri stati}.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od rades »

elektriku tam dávali K+N a nebyl s tím problém ale spouští to v 95stupních a rovnou na rychlejší rychlost. Včera jsem nechal pustit rovnou tu nižší rychlost hned jak otočím klíčkem a zatím ok :grin: ale budu to ladit dál :wink: a ozvu se
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: převodovka 3,2 V6 AUTOMAT

Příspěvek od rades »

mám další dotaz , stalo se mi že mi v kopci na D začalo auto couvat a i manželce se to stalo když chtěla couvat na R do kopce ale když je to studený tak to drží v poho! Čím by to mohlo být?? Doufám že né ty elektro ventily :?
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“