navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Sem piště cokoliv, co se týká sekce Podvozek, ale nezapadá konkrétně do předdefinovaných kategorií sekce Podvozek
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Možná blbej dotaz, ale byla tady zajímavá myšlenka, že naviják ve předu trochu postrádá smysl z toho důvodu, že když to už dopředu dál nejde, tak je zbtečný auto dál tahat do nezmáma.

Tak že nedávno jsem kdesi na youtube viděl naviják, co se nacvaknul do tažnýho zařízení na kouli v případě potřeby a jinak byl sundanej. Nemá s tím někdo nějaký zkušenosti? Bo ta myšlenka se mi dost líbí. :-)

Něco jako dělal tento maník: https://www.youtube.com/watch?v=BBTQiHfmkFY

Díky
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
Rade1975
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 01 pro 2013 14:40
Bydliště: Plzen

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Rade1975 »

Ahoj ten naviják co se dava na tazny mam ale je to tak na Fiat 500 u Frontery je to uplne na nic! Mozna se dela jeste na veci tah ale to netusim .Da se s tim celkem v pohode zvedat motor ale to je vse :)
Frontera B .2000´ 2,2DTI-16V
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Janeš Petr »

přesně tak, má to mám pocit tažnou sílu 1500kg taženo po vodě. Mrkni tady, slouží mi to už moooc dlouho a dobře - viewtopic.php?f=23&t=3300&hilit=rolny+dozadu#p52778 a jedna z akce viewtopic.php?f=23&t=3300&hilit=rolny+d ... =30#p68993
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od palo frontera »

Kamos to na Vytare riesil tak ze ho ma odnimatelny a uchyty ma v predu aj vzadu do tazneho. Inak ho vozi v kufry.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
rejno123
Začínající diskutér
Příspěvky: 460
Registrován: 15 říj 2012 19:32
Skype: rejno11
Bydliště: Spišské Vlachy

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od rejno123 »

mne sa paci ako to ma vyriesene radole :mrgreen: 1 navijak v predu a 1 vzadu a net problema :D :mrgreen:
Frontera A 2.5 TDS - EX
NISSAN Patrol GR Y60 2.8 TD - EX
Uživatelský avatar
Martin1303
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 25 lis 2014 18:04
Skype: martinriedel2
Bydliště: Studénka

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Martin1303 »

A když přivaže oba navijaky o něco pevneho tak si muže udělat limuzinu :D
Opel Frontera 3,2 V6, r.v.1999
Jawa 350/634-7-2 Konopnice, 20,207,225,90
Dněpr M72N
Honda NX650 Dominator r.v. 88, na litačku
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Jožin z Bažin »

...tak naviják bude časem napevno. Má ho někdo zapsaný na Fronteře v TP? Pokud ano, jaký byl postup?

děkuji
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Žanek »

Ideální je zjistit si všechno na registru vozidek. Zavolat a zeptat se technika. Potom zajedeš na technickou, tam vypíšou papír a jdeš to přihlásit - pokud je naviják homologovaný.
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Blíží se zima, tak jsem se začal zajímat o naviják. Určitě jste již zaregistrovali, jaký budou od novýho roku technický s fotkama atd...
Opel mě odkázal na společnost SCC s.r.o., která pro Opel zajišťuje změny v technickém průkazu, homologace / změny kol /, emise, přestavby a veškerou administrativu s tím spojenou...

Toto mi od nich přišlo.

Dobrý den,
Společnost Opel navijáky nedodávala jako originální příslušenství a proto ani nemá žádné typové schválení. Pro legalizaci navijáku a jeho zapsání do TP bude tedy potřeba získat od dodavatele navijáku Typový list, na jehož základě může (ale nemusí) magistrát zapsat naviják do TP. Druhou možností je pak odzkoušení navijáku na vozidle v autorizované zkušebně.

S pozdravem
Jan Fiala
SCC, s.r.o.
Antala Staška 1859/34
140 00 Praha 4
Czech Republic


Tak že. :-)
Absolvoval to někdo, jestli se má smysl do toho pouštět?
Popřípadě jaký typ navijáku je vhodný či ideální volba, myšleno kvalita za rozumný peníz?
Lano syntetika či klasika?
Je toho tady popsáno dost, ale poprosím o novinky...

díky
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od palo frontera »

Co sa tyka takychto uprav a doplnkov, tak je to problem asi vsade so vsetkym. Minule som sa pytal chlapov s ALL Metalu co robia upravy aut OFF ROAD a tiez mi potvrdili ze to problem dat zapisat do TP.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Janeš Petr »

v čechách již operuje prodejce navijáků, který rovnou zajišťuje jejich zapsání do TP. cena navijedla i s touto administrativní službou je řádově stejná, jako ceny běžných čínských navíjedel
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Tak na navíjedlo ofiko cestou asi kašlu, to jsou palety hrozný :D

1. Come - Up, typ DV-9, 12V
- tažná síla: 4 082 kg
- naviják vybaven ocelovým lanem délka 30,5 m / prům. 8,3 mm
- cena: 14 400,- Kč

2. Come - Up, typ DV-12 S Light, 12V
- tažná síla: 5 443 kg
- naviják vybaven syntetickým lanem délka 25 m / prům. 11 mm
- cena: 26 000,- Kč

3. Upevňovací rám pro naviják
- cena: 3 000,- Kč

4. Montážní práce
- 13 600,- Kč

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21%.

A ještě je to cena bez daně, tak že i u toho levnějšího to bude skoro čtyřicet litrů...
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
jirkat111
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 17 led 2011 16:08
Bydliště: Karlovy Vary

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od jirkat111 »

Ja mam čínu XWINCH mam ho asi 5 let a nikdy sem neměl problém. Koupila to česká firma takže s reklamací a servisem by neměl bejt problém koukni na http://xwinch.cz/ jsou tam i odkazy na testy v časopisech.
Opel Frontera A 2.4i LPG, r.v.1992 už jen zdroj ND :-(
Opel Frontera A 2.3TD r.v.1993, CB - tátovo auto moje starost:-)
Opel Frontera A 2.4i LPG, r.v.1994, CB, světelná rampa, navyják 5.4t
Opel Tigra 1.4 16V r.v.1997
Automechanik(Škoda,WV,Seat,Audi)
Uživatelský avatar
jirkat111
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 17 led 2011 16:08
Bydliště: Karlovy Vary

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od jirkat111 »

Jo a lano mam klasiku ocel. Kamarád měl na čtyřkolce sintetiku pevnost v tahu je při stejný síle lana větší takže můžeš použít slabší se stejnou tažnou sílou což je výhoda že se ti na naviják vejde víc metrů. Ale odolnost proti oděru je hodně slabá.
Opel Frontera A 2.4i LPG, r.v.1992 už jen zdroj ND :-(
Opel Frontera A 2.3TD r.v.1993, CB - tátovo auto moje starost:-)
Opel Frontera A 2.4i LPG, r.v.1994, CB, světelná rampa, navyják 5.4t
Opel Tigra 1.4 16V r.v.1997
Automechanik(Škoda,WV,Seat,Audi)
Uživatelský avatar
jirkat111
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 17 led 2011 16:08
Bydliště: Karlovy Vary

Re: navijáky - montáž, opravy, zapojení a vše kolem nich

Příspěvek od jirkat111 »

Konečně sem se dokopal k přendáni navijáku ze starý fróni.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2.4i LPG, r.v.1992 už jen zdroj ND :-(
Opel Frontera A 2.3TD r.v.1993, CB - tátovo auto moje starost:-)
Opel Frontera A 2.4i LPG, r.v.1994, CB, světelná rampa, navyják 5.4t
Opel Tigra 1.4 16V r.v.1997
Automechanik(Škoda,WV,Seat,Audi)
Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ_podvozek“