Olej do převodovky (a diferenciálů)

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Odpovědět
Uživatelský avatar
tank
Začínající diskutér
Příspěvky: 203
Registrován: 01 bře 2008 20:17
Bydliště: téměř Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od tank »

palo frontera píše:Ja mam v prevodovkach tiez len 10W-40 a zatial som nezbadal zeby sa mi radilo niejak ztuha cez "cez zuby" teraz v zime.
Taky mi to s 10W40 řadí normálně...ale jen pátou zimu.
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od palo frontera »

Mne uz 8-mu zimu mam len Mogul, ziadne drahe noobl oleje.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Jarda1981
Příspěvky: 5
Registrován: 20 črc 2017 11:31

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od Jarda1981 »

Ahoj, mám otázku. Jakto že se do převodovky a příd.prevodovky může lejt motorový olej 10w40?Znamej my bude dělat rozvody a měnit náplně, když jsem mu řek že se tam může dát mot. olej, tak na mě koukal.Tak bych chtěl rozumně vysvětlení.
Uživatelský avatar
jaspy318
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 24 črc 2011 22:28
Skype: bukaj318
Bydliště: Chomutov

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od jaspy318 »

Protože je to napsáno u plnícího otvoru na převodovce :P
A 2.4i 1992 stříbrná metla, ochranej rám, nášlapy, přídavný dálkáče v rámu i na střeše, mlhovky...
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od Goauld_cz »

Né že může, ale musí. Je to dáno konstrukcí převodovky a materiálem hlavně synchronizačních prstenců (synchronů). Na naše podnebí bys tam měl dát spíš 5W40, ne 10W40. Na obou napouštěcích šroubech je nápis ENGINE OIL, tedy motorový olej, takže i vola by mělo napdnout, že tam nepatří 75W90, a přesto ho tam hromada expertů nacpe a tvrdí, že to ničemu nevadí. Opak je ale pravdou, při použíti klasickyho převodovyho oleje se převodovka rychleji opotřebovává, zejména ty synchrony a ložiska.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
HottyFrontera
Příspěvky: 14
Registrován: 02 úno 2017 14:19

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od HottyFrontera »

Dej tam motorový! Musí tam jít pouze motorový olej. 5w40 nebo 10w40.. nic jiného. Dal jsem 10w a spokojenost ;) Po koupi auta a cestě dom se mi na dálnici převodovka posrala (byl v ní obyč prevoďák) , přehřála se , rozletělo se lóžo na vstupní hřídeli a vše nalitalo do kol převodovky a hotovo. Navíc s motorovým auto jede lehčeji,plynuleji,lépe zrychluje ,nehřeje se atd :) navíc pozorný mechanik na nalévacím i výpustném šroubu najde napis Engine oil. Takže není co řešit ;)
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od Janeš Petr »

Goauld_cz píše: 27 srp 2017 21:57 Né že může, ale musí. Je to dáno konstrukcí převodovky a materiálem hlavně synchronizačních prstenců (synchronů). Na naše podnebí bys tam měl dát spíš 5W40, ne 10W40. Na obou napouštěcích šroubech je nápis ENGINE OIL, tedy motorový olej, takže i vola by mělo napdnout, že tam nepatří 75W90, a přesto ho tam hromada expertů nacpe a tvrdí, že to ničemu nevadí. Opak je ale pravdou, při použíti klasickyho převodovyho oleje se převodovka rychleji opotřebovává, zejména ty synchrony a ložiska.
no, troufnu si trošku odporovat. synhchrony jsou tam ze stejných materiálů, jako v ostatních autech. Taktéž ložiska jsou naprosto stejná a těm je tuplem jedno, v čem se koupou. Problém je v tom, že je to převodovka velikostí pomalu jak v náklaďáku, takže roztočit ji se studeným převoďákem sežere mraky výkonu motoru, kterej by bylo třeba spíš dostat na kola, aby auto fungovalo již po pár metrech jízdy jako běžný rychlý dopravní prostředek. Druhý problém je přehřívání prostoru pro cestující, kde převodovka vytápí poměrně velkej kus podlahy. Ta převodovka s převodovým olejem těch 70 - 80 stupňů snadno přežije, ale osazenstvo budky ne :) takže, komu nevadí spotřeba, horko a lenost auta, klidně převoďák, cementované oceli, mosazi ani hliníku neublíží
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od Goauld_cz »

Píšou engine oil only, takže proč dávat jinej olej, už z těch důvodů cos psal ty, když tam má být motorovej. :roll:
Měl sem Mazdu a tam se dával taky motorovej a převodovka byla maličká.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Nota-ota
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 12 úno 2015 22:21
Bydliště: Budějovice

Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od Nota-ota »

Přesně tak. Viz foto :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 1994, 2.3TD
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“