chladič automatu

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chladič automatu

Příspěvek od rades »

super tak mě se to přehřejvá na D1 a žádná velká rychlost max 120 km :evil: !! K+N mi nbízeli větráky z Áčka a ty sou dokonce tam dokonce dva tak uvidím :roll:
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie

Příspěvek od sherpa »

nezaskodi skontrolovat a preplachnut chladiaci okruh a dat novu chladiacu zmes. problemy s chladenim mavaju silne nasledky na motore.
2 ventilatory su fajn, zalezi ako sa to tam pomesti. ale v 120 snad postaci aj naporove chladenie. alebo zeby nie?
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Petas480 »

Zdravim tě, olej v automatu má běžně provozní teplotu motoru, což je kolem 80, ale když tam dáš externí chladič, tak tim určitě nic nezkazíš a ideal by bylo to udržet mezi 50-60 stupínkama. Já u svojí omegy 2,5i V6 přemýšlel o použití chladiče motorového oleje z omegy A, kterym bych chladil jen olej z převodovky.
Další problém je to tvoje přehřívání motoru, za předpokladu, že automat je v pořádku, tak to nemůže být takovým zdrojem tepla, aby se ti to přehřívalo. Dál přepokládam, že máš vpořádku vodní pumpu, ale ta by se projevila hodně brzo, termostat bych taky netypoval a do vody ti to snad taky nefouká, ikdyž člověk nikdy neví. Tvůj problém je na 95% v ucpaném chladiči, protože když jedeš 120km/h po dálnici bez velké zátěže, tak se to musí uchladit náporem, bez pomoci vrtule. Když mi odešla viska u A omegy, tak při jízdě od cca 80 km/h nebyl žádnej problém, a hřálo se to v dlouhých kopcích, ve městě, nebo s přívěsem při zátěži a to tady nepopisuješ.
Nejhorší na ucpaném chladiči je to, že to vlastně nepoznáš a nemyslim zasekanej chadič mouchama a jinym svinstvem z venku, ale zevnitř. Řešil jsem to u omegy a vzhledem k tomu, že jsem nebyl ochotnej dát 8000kč za novej, tak jsem ho rozpertloval n straně, kde nejsou ty vstupy na olej z převodovky a sundal jsem tu plastovou vaničku. Vzal jsem hadici a světe div se, víc jak polovinu těch lamelek jsem vůbec tlakem vody neprorazil, tak jsem lamelu po lamele mechanicky vyčistil páskem z pozinkovýho plechu a pak propláchnul proudem vody a hned to bylo o něčem jinym. Poté jsem jsem vyčistil vaničku, to těsnění, co tam bylo a dosedací plochy, namáznul jsem to silikonem, sesadil a znova zapertloval. Chladič neteče a chladí jako blázen, od té doby ani nevim, jestli mi sepla vrtule, ale u omy je dvoustupňový spínání, při prvnim stupni ta vrtule točí celkem pomalu a není to ani slyšet, takže to občas ve městě asi sepne, ale na druhej to ještě neběželo, páč to už je mazec a je to dost hlučný a to nejde přeslechnout.
Jo mimochodem jak se to nestíhalo uchladit, tak se mi při delší jízdě s teplotou kolem 100-105 stupňů začal přehřívat i olej v převodovce a převodovka začla dělat kraviny a pak to spadlo do nouzáku, takže nejlepší cesta, jak jí odkouřit.
Na závěr, montáž el. vrtule ano, je to lepší, než ty praštěný visko, jinak hodně zdaru při řešení téhle pakárny. Dej vědět, na co si přišel a jak si dopad.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chaldič automatu

Příspěvek od rades »

ty jooo to je informací :wink: děkuju hned to všechno proberu s klakama z Blanska protože se tam chystám a asi mi budou koukat rovnou i na rozvody tak zkouknu tu vodní pumpu!!! já mám viskosku přidělanou natvrdo ale asi se to povolilo tak že ohřejvá motor automat a doufám že to není naopak?! :roll: zkusím juknout i na ten chladič protože je to fakt pruda a oser když pak pomalu nemůžeš doject ani domu protože automat dělá psí kusy a o doplňování automatu ani nemluvím :twisted:
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Petas480 »

rades píše:ty jooo to je informací :wink: děkuju hned to všechno proberu s klakama z Blanska protože se tam chystám a asi mi budou koukat rovnou i na rozvody tak zkouknu tu vodní pumpu!!! já mám viskosku přidělanou natvrdo ale asi se to povolilo tak že ohřejvá motor automat a doufám že to není naopak?! :roll: zkusím juknout i na ten chladič protože je to fakt pruda a oser když pak pomalu nemůžeš doject ani domu protože automat dělá psí kusy a o doplňování automatu ani nemluvím :twisted:
Když budeš kontrolovat rozvody, tak na tu vodní pumpu koukni, ale stejně tam nic nevykoukáš, leda by tekla, ale to by se ti ztrácela voda, nebo je v pr..li ložisko, ale to by bylo slyšet a třetí nejčastější závada je utržená vrtulka od hřídele, ale ty už s tim nějakou dobu jezdíš, takže to tvuj problem taky neni, páč když se ta vrtulka na hřídeli protočí, tak je tam během chvilky taková díra, že se točí jen hřídel a vrtulka stojí, takže bys měl problém ujet 5km, natož s tim ještě jezdit, ale jak řikam, když to bude venku, tak jí zkoukni. Neznam tenhle motor, tak nevim, jestli je pumpa honěná drážkovým řemenem, nebo od rozvoďáku, to by ti tady na fórku určitě někdo řek a jestli je honěná rozvodama, tak se mění při výměně řemene a kladek. Viska na tvrdo (je to muj názor) je taková znouzectnost, jak přežít, než přijde nová, nebo se to vyřeší třeba tou el vrtulí, ale jezdit s tim pořád je podle mě hodně špatně!!! S tim ohřejváním si to špatně pochopil, převodovka v žádnym případě neohřejvá motor a motor neohřejvá převodovku. Kdyby byla převodovka takovým zdrojem tepla, aby se hřála voda, tak už asi nejezdíš, páč by byly spálený spojky. Ještě k tomu chladiči, tak sory, ale nějak jsem přehlíd, že máš klimu, tak než ho začneš kuchat, což je pakec, tak nejdřív ty dva chladiče rozšroubuj od sebe, protože v této kombinaci se fakt stává, že se mezi chladičema udělá krásná larysa z much a různýho svinstva a pak se stačí projet po rozkvetlé louce, nabrat trochu pylu a hned vletět do brodu přes potůček a hned je tam neprodyšná deka.
Akorát nechápu, jaké doplňování myslíš, nebo chápu, ale tobě někde teče olej z převodovky, že ho musíš doplňovat? Já jsem u omy najel od výměny cca30000 km a nemam co doplňovat, je tam furt stejně. Jen pro zajímavost, je to naprosto stejná převodovka, akorát má ta tvoje místo zadního víka a unašeče na kardan delší hřídel a přírubu na přídavnou, nebo rozdělovací převodovku, to je jedinej rozdíl a možná i to by se dalo předělat, ale už si to moc nepamatuju, je to přeci jen nějaký ten pátek, co jsem je viděl rozebraný vedle sebe. A na tu svojí se chystam, páč je v ní volnější jeden spojkovej koš a při studenym oleji, nebo vlastně vždy po ránu, než se to ohřeje, tak auto lehce vibruje, jako by byl nevyváženej kardan.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chaldič automatu

Příspěvek od rades »

mezi chladičem klimy a normálním chladičem je mezera pár čísel a je to krásně čistounky neboť do terénu ani nenakoukla :lol: !!! A s tím doplňováním je to tak že se začne přehřejvat motor a začně někudy blejt olej z převodovky a nejhorší je že nemůžu zjistit odkud protože se to zatím stalo vždy za jízdy po dálnici a větrem a průvanem pod autem je to všude včetně vzadu na rezervě :evil: !! No teď je to zespoda komplet oddeklovaný a očištěný tak se to snad líp dohledá?! A další novinka je že na to má asi i vliv zapnutá klima protož když s tím dneska manželka odpol jela tak lezla teplota k 90 a když klimu vypla tak zas spadla na 80 divný , co? Může to mít nějakou souvislost ??
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Petas480 »

Na tom nic moc divnýho není, klima má trochu vliv na chlazení, protože když je zapnutá, tak chladič klimy ohřívá vzduch, kterej má chladit vodu, ale když je vše v pořádku, tak je kapacita chladiče vody dostačující i přes tohhle. Z toho vyplívá, že máš sníženou kapacitu chladiče (ucpanej), proto se ti ve vyšších teplotách hřeje motor a když zapneš klimu, tak je to ještě horší. Skus někdy sáhnout na trubku klimy od kompresoru do chladiče, když jede na doraz, bude dost teplá. Vysoká venkovní teplota-klima na plno-ucpanej chladič= přehřívání motoru. Mimochodem, jak to topí? Nejezdilo to auto pár dní bez fridexu jen s vodou?
S tím únikem oleje je to fakt divný, ale napadá mě, jestli není vypadlá hadička na odvětrání převodovky, ale nevim, jestli u týhle převodovky vůbec je, nějak si nevybavuju, jestli jsem jí nasazoval, když jsem jí montoval do omy. Nissan odvětrání má. to by vysvětlovalo, proč ti začne chcát olej až po delší jízdě. Mrkni na vršek převodovky, jestli je tam vývod, nebo jestli neni ta hadička špatná. Ještě by byla možnost, že máš někde díru v hadci do chladiče, ale nevim, jestli má tahle skříň termostat (čidlo teploty oleje má určitě, ale nevim k čemu, když počítač přehřátí nehlásí), nebo žene olej přes chladič od nastartování. To zjistim zítra a dam vědět. Jestli má termostat, tak je možný, že když otevře, tak to teče někde po cestě do chladiče, jinak nevim.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Petas480 »

Tak doplňuju info, termostat převodovka nemá, takže po nastartování to jde hned přes chladič a už vim, že má převodovka odvětrání a z toho to teče, jinak není jiný místo, odkud by to teklo jen někdy. Známej co tyhle převodovky dělá mi říkal, že je to u frontery častá závada, ucpe se chladič a olej se po delší jízdě, nebo větší zátěži přehřeje, začne pěnit a pak to bleje z toho odvětrání. Taky se stává, že začne odcházet měnič a pak se to nestačí uchladit, ale to netrvá dlouho a rozletí se to (nevim co přesně slovem rozletí myslel), nejspíš ty střeva v měniči, takže to přestane fungovat.
Doporučení, co nejdřív odstranit problém chladiče, vyměnit olej a filtr převodovky, jinak se to brzo dost prodraží.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Vokoun »

Tomu říkám vyčerpávající INFO. :!:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chaldič automatu

Příspěvek od rades »

jj nahoře je nějakej přepad a olej je vyměněnej už aspoň dvakrát a filtr taky :cry: no znova jsem ho doplnil a vše co šlo jsem umyl aby bylo vidět odkudy to teče tak jsem zvedavej :roll: ale díky za info vše předám dále :wink:
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Petas480 »

Tak to je na 100% z toho přepadu, jinak by to teklo pořád a nejen při přehřátí.
Je to smutný, ale ten olej jde při takovim přehřívání rychle do hoven a hrozí odkurvení převodovky, hlavně když začne pěnit, dostává na prdel čerpadlo (je to zubovka) a měnič, proto jsem psal, abys tu teplotu rychle vyřešil a pak zase novej olej.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chladič automatu

Příspěvek od rades »

čauves tak že přehřejvání a unik oleje z automatu už je snad vyřešen!!! za prvé jsem zjistil že předchozí majitel měnil chladič a vyměnil ho za neorigo a je proti původnímu asi 1cm užší což je na tý ploše už vcelku znát :? a unik oleje byl skrz gufero na hlavní klice!! No a kombinace nefunkční viskospojky a málo oleje v automatu = moje popisované potíže !! Ale už je vše vyřešeno elektr.saharou a přetěsněnou převodovkou+nové náplně a další opravy a auto málem nepoznávám :lol: !!! Jede krásně :wink: Tak že ještě jednou dík K a N a také děkuji všem za snahu a rady
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“