ALTERNÁTOR

Vše co se týká elektroinstalace vozidla
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Slaava »

Původně sem si myslel, že to bude práce toho "engine revolution" relé, který podle otáček altíku ovládá přesuvník čerpadla, tak sem si říkal, jestli taky neovládá budicí napětí altíku, jenže podle schematu je to kravina. Včera sem koukal, že altík je notně zblitej od oleje, takže ho budu muset vyndat. Už si ani nevzpomínám, jak je to utěsněný mezi altíkem a vývěvou, matně ale tuším, že sem tam někam dával simering.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od vlado007 »

Medzi alternatorom a vyvevou je iba gumeny kruzok.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Janeš Petr »

Slaava píše:Původně sem si myslel, že to bude práce toho "engine revolution" relé...
to určitě ne. vzhledem k tomu, že jak otáčkoměr, tak to relé bere signál ze středu hvězdy, myslím, že se dá na 100% vyloučit i diodový můstek, který je napojen na kraje hvězdy. a jestli říkáš, že to je od oleje, myslím, že to bude opravdu někde zkratované nebo nevodivé kolem těch uhlíků. znáš mne, vzal bych čistič brzd, zkusil ho tam nastříkat a hned by se vidělo, jestli to tím je. když to pomůže, koupil bych si dva spreje do zásoby a vyřízená věc , když ne, asi bych se pídil po příčině dál
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Slaava »

Jo, to relé sem už zavrhnul. Na vyčištění sem už dneska sháněl Kontaktol, myslíš, že čistič brz bude lepší? Pro mě by byl, protože ten Kontaktol sem nenašel a musel bych pro něj do krámu, cajk na brzdy mám. :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Janeš Petr »

kontaktol nečistí vyloženej bordel. udajně umí odstranit a zabránit oxidaci ( což muj kontaktol ale neumí, takže ho vůbec nepoužívám ). ja bych to opravdu vystříkl tím benzínovým čističem, dal cigárko a pak nastartoval, jestli se to opravilo, nebo ne
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Slaava »

OK - já taky kontaktol nemám, protože mi nikdy moc nepomoh a vždy došlo na šmirglpapír a pájku.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
L.S 2,2 Sloupnice
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2014 17:59
Bydliště: Sloupnice okres Svitavy

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od L.S 2,2 Sloupnice »

zdravím a přikládám pro někoho třeba užitečné věci frontera mi přestala dobíjet (2,2 DTI) svítil zároveň vykřičník proměřil jsem multimetrem kolik dobíjí a nedobíjela bylo tam 11,9 při nastartování před 12,5 nejdříve jsem zkontroloval uhlíky ty byli ok tak nezbývalo nic jiného než alternátor ven. Známý mi poradil kam to dat a mněl tam cestu tak mi ho tam zavezl hodinu na to mi chlap volal ze je špatný diodový můstek a cena 1400 bez dph plus že když to dělá dává nová ložiska a uhlíky takže takova menci repase druhý den opraveno v podstatě do 24h a cena i s prací 2560 a daval nakonec jen jedno ložisko druhé bylo prý jak nové jináč POZOR! kdo bude vyndávat alternátor nebo jen vzadu dělat něco s kabely odpojte si baterku ať nedopadnete jako já škrtl jsem si o matku a trubičku na mazání turba a hned tam byla propálená dírka :(
Frontera B 2.2 DTI 85kw 5dv. Rv.2000
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Slaava »

Díky za hlášení.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od kresta »

vodpojit baterku je snad základ né :shock: :shock: :grin: :grin: :grin:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Kucí, já se zeptám tady, ať nezakládám nový téma.

Stalo se mi nedávno, že po nastartování nezhasla kontrolka dobíjení u V6. Po chvilce, resp. po přidání plynu začala pohasínat, až pak zhasla úplně. Potom zhasla normálně po nastartování a potom opět to samý jako předtím, tedy po nastartování svítila, po přidání plynu zhasla - ale s tím rozdílem, že po ustálení motoru na volnoběžný otáčky se rozsvítila. Po proměření auto v otáčkách dobíjí, na volnoběh nikoliv.

Setkal jste se s tím někdo prosím? děkuji

Po přečtení tohoto topicu bude chtít začít asi u uhlíků, vyčištění, kontakty...
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Kraken01 »

Ahoj, nedávno jsem řešil něco podobnýho u jinýho auta a docela jsem tápal, protože jednou to dobíjelo normálně, jindy ne a nevypozoroval jsem zpočátku žádnou okolnost, která by měla vliv na funkci dobíjení. Vyměnil jsem ložiska (byla tam už trochu vůle), zkontroloval uhlíky, kontakty atd.
Až později jsme s kolegou zjistili, že je chycená jedna dioda v usměrňovacím můstku a zlobí jen někdy (při větším odběru proudu a při vyšších venkovních teplotách). Je to starý Ducato, takže tam šlo měnit jednotlivý diody. Po výměně O.K., ale přijít na to byla docela fuška na delší dobu.
Nevím, jak je přesně řešenej altík u frontery, ale snad ti tato zkušenost jako typ, kde hledat, bude užitečná. Pokud je tam usměrňovací blok vkuse zalitej pryskyřicí, diodu bys asi nevyměnil.
Já mám na Campu altík funkční- údajně po opravě předtím, než předchozí majitel Campo prodával. Doufám, že vydrží :mrgreen:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
rejno123
Začínající diskutér
Příspěvky: 460
Registrován: 15 říj 2012 19:32
Skype: rejno11
Bydliště: Spišské Vlachy

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od rejno123 »

Nieco podobne sme riesili na nive, taktiez dioda
Frontera A 2.5 TDS - EX
NISSAN Patrol GR Y60 2.8 TD - EX
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Goauld_cz »

S alternátorem to nejspíš nebude tak jednoduchá záležitost jako na klasických evropských autech. Alternátor je Denso a skoro nikdo nedělá repas kvůli nedostatku dílů. Nicméně být tebou než ho vyndáš, poptal bych se lidí co dělají repase, jestli umí tenhle Denso.
Pokud ti řekne nějakou staršnou cenu, tak se mu vysměj s tím, že si ho necháš poslat z USA a najdi si ho na ebay podle tvyho. Myslím, že je jich víc typů, minimálně dva, protože sem našel s konektorem a bez konektoru jenom se šroubovacíma vývodama. Nejspíš máš ale ten co já v Rodeu s kulatým konektorem. Cena za novej nerepasovanej vychází kolem 5 tisíc i s poštovným a DPH+CLO, co ti napočítají u nás.
V naších obchodech asi nemá cenu ani hledat, protože jeden sem našel v autokelly za 30 tisíc a je nedostupnej a druhej někde jinde asi za 10 s nějakým divným doplatkem 3 tisíce, asi je to repas a taky není dostupnej.

Na ebay klasicky hledej pro Isuzu Rodeo 3.2 V6. Ne pro 2.2, ten je jinej.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Tak jsem po tom dneska koukal, teda nejsem doma, ale po netu a objevil jsem jeden kontakt v Anglii, co ty altíky má a vychází na 135liber což je proti tomu z kelly pakatel. Anglie je kousek, mám tam sestru a tak by to šlo ošéfovat, posílala mi už mnoho věcí. Teda ne na auto, ale to je to samý. :-)
Volal jsem kámočovi do Opelu a zjistil mi, že by to měl být tento altík s tím, ať si překontroluji jestli tam mám konektor či nikoliv.
A stejný prodejce je i na e-bay a má 100% Positive feedback... :wink:

Tak že by to měl být tento altík na V6?
http://www.startermotor-alternator-stor ... 4245-p.asp
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-FRONTE ... 486556f6a1

Jinak jsem jich tam našel hafec za různý ceny
http://www.ebay.com/itm/Isuzu-Rodeo-199 ... fe&vxp=mtr

A ještě tento Denso je ten origo, co tam má být z výroby?
http://www.ebay.com/itm/Denso-Alternato ... #vi-ilComp
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Uživatelský avatar
pida3.2v6
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 574
Registrován: 21 led 2011 17:59
Bydliště: Dlažov-někde u Šumavy

Re: ALTERNÁTOR

Příspěvek od pida3.2v6 »

dělal mi to samý , nechal jsem si ho repasovat , výměna diod , vyčištění a výměna ložisek - cena 1480,- kč,
zatím šlape přes dva roky a to je dost často pod vodou (bahnem) :grin:
Frontera B 3,2 V6 ,r.v.2000,246 000 km,manual,dlouhá,LPG,pera + 7 cm + prodloužený Rancho RS 5000,rozšířená +3+3 cm,protektory Colway C Trax MT 245/70 R16
Odpovědět

Zpět na „ELEKTRIKA“