Vzduchové měchy
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Tuhost
Tobě ztvrdnul předek a změknul zadek? Co si proboha dělal, vole?
Ne, teďka vážně. Dotažený torzky maj minimální vliv na tuhost pružení předku, protože předpětí torzních tyčí se nemění. Změní se jenom výchozí úhel ramen - jedině tímto zkrácením základny trojůhelníku spodního ramene se nenápadně zvýší tuhost předku, jenže fakt nenápadně.
Zadek by podle mě po přidání měchů naopak měl trochu ztuhnout, protože pružení listovek pomáhá navíc pružení vaků, i když se naopak listovky dostanou do pozice, kdy maj menší odpor. Podle mě ale nula od nuly pojde, max. to bude vzadu krapet tužší.
Ne, teďka vážně. Dotažený torzky maj minimální vliv na tuhost pružení předku, protože předpětí torzních tyčí se nemění. Změní se jenom výchozí úhel ramen - jedině tímto zkrácením základny trojůhelníku spodního ramene se nenápadně zvýší tuhost předku, jenže fakt nenápadně.
Zadek by podle mě po přidání měchů naopak měl trochu ztuhnout, protože pružení listovek pomáhá navíc pružení vaků, i když se naopak listovky dostanou do pozice, kdy maj menší odpor. Podle mě ale nula od nuly pojde, max. to bude vzadu krapet tužší.
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
Neboj,co mam mít tvrdý na předku,tvrdý mam a jak jsem na to se zadkem netušim,se musíš zeptat přítulkyně :D ,já se jen ptal,páč tu všude čtu,že po přidání měchů zadek změkne a taky si to nějak nemůžu dát dohromady,páč když dáš měch,a nafoukneš ho,tak vlastně ještě víc předpružíš listovky,takže bych si myslel,také že to víc ztvrdne,ale je zde popisován opak ,tak jsem z toho daňek ,a ten předek ti neztvrdne tím,že víc předpružíš torzku,ta zůstává ve stejné poloze,pouze se celá víc natočí,čímž se víc vykloní rameno směrem dolů.....tím se logicky auto zvedne,ale zároveň se sníží propružení ramene resp.kola ať už ven nebo do blatníku,pak přemáháš přetočení torzky,takže ztvrdnutí je způsobený zkrácením úhlu výkyvu kola (kružnice,kterou opisuje např.spodní čep),no nevim,esli to popisuju dost srozumitelně,snad jo ,V
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Podvozek
Taky si nejsem jistej, jestli si rozumíme. Aby byly úhly výkyvů ramene přední nápravy přibližně stejný, tak musíš změnit dorazy na rámu. Tím zamezíš překurcování a tedy i případné likvidaci torzních tyčí. Ze spodním dorazem se to zase nemá přehánět aby klouby poloos nešly do moc divokejch úhlů.
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
No,když máš auto origoš a najedeš řekněme levým předkem na pařez,tak kolo jde do blatníku o výšku zdvihu "v" (úhel ramene mezi klidovou a vychýlenou polohou),dostane se řekněme do bodu A(max propružení-v podběhu na dorazu) v podběhu,pak dotočíš torzky,tím je vlastně né auto vejš,ale kolo víc dolů (nezvedáš auto-karoserii,ale kolo pouštíš víc dolů),to znamená,že když potom se zvýšeným autem na dotočenejch torzkách najedeš na ten samej pařez,tak kolo se zvedne o stejnou výšku "v" (výška překážky-pařezu),ale už se nedostane do bodu A (doraz v podběhu),ale ikdyž není ještě v podběhu na dorazu,tak na torzce už máš max krut,jaký měla v době před zvednutím,a když budeš chtít teď dostat kolo do bodu A,tak od teď přemáháš max předpružení torzky....tedy jí přepínáš.....ty vole,já se vyjadřuju jak když sere a maluje,chápeš z toho něco?Možná by bylo lepší si to někdy prodiskutovat u Vosmi dvanáctek v Plzeňce,co ty na to??? :D ,V
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Torzky
Jo, chápu. Oba popisujeme to samý. Proto píšu, že je třeba podložit dorazy aby se rameno i torzka otáčely o stejnej úhel jako před dotažením, i když je tato soustava nově o něco předtočená.
I tak bych to pro sichr ještě probral v putice. :D
I tak bych to pro sichr ještě probral v putice. :D
Re: Torzky
vojtech.kloud píše:Neboj,co mam mít tvrdý na předku,tvrdý mam a jak jsem na to se zadkem netušim... :D ,V
...teda chlapci, vy se vybarvujeteSlaava píše:Jo, chápu. Oba popisujeme to samý. Proto píšu, že je třeba podložit dorazy ...
I tak bych to pro sichr ještě probral v putice. :D
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Torzky
Kušuj!Rosta píše:...teda chlapci, vy se vybarvujete
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves