Olej do převodovky (a diferenciálů)
Olej do převodovky (a diferenciálů)
Zdravím všechny, někde jsem tady v diskuzi četl o olejích atd., takže také trochu do mlýna-vypátrat mi to dalo docela zabrat, takže : pro benzín do rozdělovací (1,5l) a hlavní (3l) převodovky normální celoroční olej např: Castrol TXT Softec 5W40 nebo Shell Helix Ultra 5W40. Co se týká diferáků : přední (cca 1,2l) a zadní (2,3l) je potřeba naplnit hypoidním převodovým olejem SAE 90API GL5 z čehož se dá použít CASTROL Differential EP80W-90 nebo Shell Spirax AX 80W90.
Určitě budou vyhovovat i nějaké levnější. Určitě ale nevěřte ani značkovému servisu OPEL, který vám bude nabízet do převodovek normální převodový olej (moje zkušenost) a dejte tam opravdu motorový i když se to zdá být divný. A ještě pozor na vypoušťáky - mají všechny gumový O-kroužek, tak ať vám zůstane celý.
Jo abych nezapoměl - nemáte někdo typ ohledně zadních plynových teleskopů (Stabilus) co drží páté dveře (tedy jen sklo)? Nějak mi padaj na hlavu ... :D
Dan
Určitě budou vyhovovat i nějaké levnější. Určitě ale nevěřte ani značkovému servisu OPEL, který vám bude nabízet do převodovek normální převodový olej (moje zkušenost) a dejte tam opravdu motorový i když se to zdá být divný. A ještě pozor na vypoušťáky - mají všechny gumový O-kroužek, tak ať vám zůstane celý.
Jo abych nezapoměl - nemáte někdo typ ohledně zadních plynových teleskopů (Stabilus) co drží páté dveře (tedy jen sklo)? Nějak mi padaj na hlavu ... :D
Dan
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Teleskopy
Díky za varování ohledně těch gumiček ve špuntech. Už sem si na povolení těch blbejch šroubů udělal přípravek, teď se potřebuju jenom dostat někam na jámu abych se tam vešel se svojí oblíbenou metrovou trubkou - ty špunty drží fakt pekelně.
Na ty plyno-pérový držáky se tu už někdo ptal a dostal odkaz na firmu, která je za pakatel renovuje (prej to tam lze i zaslat). Zkus se kouknout do diskuze (normální ne do týhle tématický), snad to tam bude - doufám, že se to neřešilo na chatu.
Na ty plyno-pérový držáky se tu už někdo ptal a dostal odkaz na firmu, která je za pakatel renovuje (prej to tam lze i zaslat). Zkus se kouknout do diskuze (normální ne do týhle tématický), snad to tam bude - doufám, že se to neřešilo na chatu.
Naposledy upravil(a) Slaava dne 16 zář 2005 22:05, celkem upraveno 2 x.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Kontakt
Šmuk uvedl kontakt na firmu, co opravuje ty držáky zadního skla:
"Vzpěry opravuje firma Gorčák Ivo, Violina 6, 715 00 Ostrava 15, tel: 596 231 093, mobil: 603 107 135. http://www.gorcak.cz. Cena pro evropské vozy 200 Kč za kus. Možno zaslat poštou, do několika dní pošlou opravené zpět na dobírku, poštovné a balné 80 Kč. Roční záruka. Okno mi nedrželo nahoře a samo se zavíralo, tak jsem využil tuhle firmu a jsem spokojen. Při demontáři vzpěr pozor - moje vzpěry držely na čepu takové pružné plíšky (něco jako segrovka), tak je při sundávání neztraťte."
Stejná zpráva je v sekci "karoserie".
"Vzpěry opravuje firma Gorčák Ivo, Violina 6, 715 00 Ostrava 15, tel: 596 231 093, mobil: 603 107 135. http://www.gorcak.cz. Cena pro evropské vozy 200 Kč za kus. Možno zaslat poštou, do několika dní pošlou opravené zpět na dobírku, poštovné a balné 80 Kč. Roční záruka. Okno mi nedrželo nahoře a samo se zavíralo, tak jsem využil tuhle firmu a jsem spokojen. Při demontáři vzpěr pozor - moje vzpěry držely na čepu takové pružné plíšky (něco jako segrovka), tak je při sundávání neztraťte."
Stejná zpráva je v sekci "karoserie".
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Olej
Takže sem do rozvodové části převodovky nalil Mogul 10W40 příslušné specifikace. Do převodové části sem se zatím nedostal. Mimochodem sem taky zjistil, že převodovka je japonská, made by Isuzu.
Ten přípravek na špunty diferáku, co jsem zmiňoval, je zbytečnej - do špuntů jde zarazit přímo ráčna (dvě různé velikosti).
Ten přípravek na špunty diferáku, co jsem zmiňoval, je zbytečnej - do špuntů jde zarazit přímo ráčna (dvě různé velikosti).
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Špunty
Takže pro všechny, kdo kdy pochybovali, že do převodovky má přijít motorovej olej: dneska sem si na originál plnicích šroubech Isuzu na Isuzu převodovce všiml vyražený nápis, který není třeba překládat: FILL ENGINE OIL. Hotovo.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 říj 2006 23:32
- Bydliště: Trnava
Olej do převodovky (a diferenciálů) (1)
Už ste tu niekto aj skutočne menil oleje v prevodovke a diferákoch ? Klko km ste po výmene zatial nabehali príp. mal potom niekto problémy ?
Mňa varovali že už sa stalo niekolkým luďom (nie konkrétne na frontere) že po výmene oleja v prevodovke (má tam byť vraj doživotný) sa to potom posralo (neviem v akom zmysle).
Mňa varovali že už sa stalo niekolkým luďom (nie konkrétne na frontere) že po výmene oleja v prevodovke (má tam byť vraj doživotný) sa to potom posralo (neviem v akom zmysle).
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 613
- Registrován: 27 čer 2006 06:52
vypousteni
Ma nekdo zkusenost s vypoustenim oleju z predniho a zadniho diferaku??
pri zvedani jsem zaroven menil i oleja a z nedostatku jineho naradi jsem naplne ,,nasaval" 20 inj. strikackou.
Fak mazec.
ale vypousteci srouby jsme proste nenasli a otocit auto na strechu se mi nechtelo :D
ale mnozství litru odpovida cca tomu co uz tady bylo řečeno.
Hodne stestí
h.
pri zvedani jsem zaroven menil i oleja a z nedostatku jineho naradi jsem naplne ,,nasaval" 20 inj. strikackou.
Fak mazec.
ale vypousteci srouby jsme proste nenasli a otocit auto na strechu se mi nechtelo :D
ale mnozství litru odpovida cca tomu co uz tady bylo řečeno.
Hodne stestí
h.
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 613
- Registrován: 27 čer 2006 06:52
na strechu s tim
No tak to je husty - jestli se to ma menit kazdych 30 000 km a nema to vypustaky tak to jsme zvedavej kdo me uvrta do dalsi vymeny
Chce to peknej volejocuc :D a pude to jak po masle......
h.
Chce to peknej volejocuc :D a pude to jak po masle......
h.
- fronterman
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 267
- Registrován: 15 říj 2006 19:37
- Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR
Cuc
...dobre. Všetko mi je jasné. Teraz mrknem na wéwéwé.volejocucárna.kom a idem zhaňať volejocuc
Nebude jednoduchšie vymontovať zadnú nápravu, alebo niekde v teréne pretočiť celú fronterku?
Nebude jednoduchšie vymontovať zadnú nápravu, alebo niekde v teréne pretočiť celú fronterku?
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Tak teda oleje
Chtěl bych se zeptat jak a po kolika se mění olej v automatu v Béčku. Sehnal jsem poměrně drahý a kvalitní francouzský olej do aut. převod. (ElfMatic) a bojím se ho tam nalít, abych něco nepos... Nemá tam být nějaký speciální olej? A jaké množství?
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
automat
Jak sem psal,automatů sem pár měl a pokud sem sehnal manuál,tak se víceméně shodovali ve 40 000km.Stejně je to takoví podivný,protože olejová náplň automatů je + - 6 až 7 litrů a ty vypustíš tak dva litry.Zbytek je v měniči a ten bez demontáže nevyleješ.Jinak výrobce aut.převodovek by si spočítal na prstech jedný ruky,takže nějaký zrady v olejích do nich bych se nebál už proto si myslím,že olejů moc druhů taky nebude.Jednou sem sehnal sud ATF a dal si vzorky na srovnání s orig. rozdíl byl pouze nepatrný ve viskozitě.