Vůle ve zkrutu poloos v zadním difu, jak je vytáhnout ven?
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Vůle ve zkrutu poloos v zadním difu, jak je vytáhnout ven?
cauz chlapi mam vuli v nekde v zadni naprave kdyz lomcuju s kardanem ze cstrany na stranu tak slysim klepani nekde od leveho zadniho kola zajima me jak jsou ulozeny poloosy v difu jestli tam nekde jsou nejaky srouby co by se mohli povolit jak se rozdelava poloosa z napravy atd. proste vsechny veci ohledne prcipu funkce zadniho difu. dik za vse
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
A co takhle ložiska? Koukni sem: viewtopic.php?f=21&t=149 - je tam odkaz na obrázek, kde je vidět, jak se poloosa vyndavá z nápravy a z difu. Dif bude normální (ne že bych to dělal), takže k difu se dostaneš po otevření víka, potom by měla jít ven klec a pak pastorek. Pastorek a talířový kolo se staví prej podložkama. Všechno tu už bylo řešený ale nejdřív bych šel po těch ložiscích, ty odchází nejdřív.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- patas
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 581
- Registrován: 01 dub 2006 17:08
- Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
- Kontaktovat uživatele:
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
Slaavo dovolim si nesouhlasit.Po sve zkusenosti doporucuji nasledovny postup.Pokud to dela ze to hrka kdyz se s autem mlati ze strany na stranu a je to jak kdyby se ta zadni naprava hejbala do boku tak muj osobni nazor je ze sou to silentbloky na panhartkach tak na 95%.Loziska bych menil jako to posledni.Je potreba auto zvednout aby byla vyvesena cela zadni naprava a zkusit chytit za zadni kola a pokod nebudou mit vuli ani radialni ani axialni tak pod to vlezt a nejakou monterpakou zkusit zapacit v ulozeni silentbloku panhartek.Ja sem zbytecne menil loziska a pritom to byly silentbloky ktery vysly asi 400 kacek za kus.
Acko 98 2,5TDS,5cm UP,navijak ComeUP 9000i,CB Allamat 296,BFGoodrich 31"x10,5"R15 M/T
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
No Patasi, já si taky dovolím nesouhlasit. Evil má 2,3TD (což je věc, kterou vím možná jenom já - to je tak když si to auto někdo neidentifikuje ), takže vzadu nemá panhardský tyče, protože zadek je na listovkách. To, co ale popisuješ ty, by mohly způsobovat silentbloky v úchytech listovek. Vono totiž moc nechápu, co myslí Evil tím, že lomcuje kardanem ze strany na stranu. Může to znamenat, že jím točí ze strany na stranu nebo taky že ho popadne a vaklá tak celým autem. Kdyby mu při otáčení cvakalo v difu, tak nic neřeknu ale že mu takhle klepe u levýho kola mě krapet mate.patas píše:Slaavo dovolim si nesouhlasit.Po sve zkusenosti doporucuji nasledovny postup.Pokud to dela ze to hrka kdyz se s autem mlati ze strany na stranu a je to jak kdyby se ta zadni naprava hejbala do boku tak muj osobni nazor je ze sou to silentbloky na panhartkach tak na 95%.Loziska bych menil jako to posledni.Je potreba auto zvednout aby byla vyvesena cela zadni naprava a zkusit chytit za zadni kola a pokod nebudou mit vuli ani radialni ani axialni tak pod to vlezt a nejakou monterpakou zkusit zapacit v ulozeni silentbloku panhartek.Ja sem zbytecne menil loziska a pritom to byly silentbloky ktery vysly asi 400 kacek za kus.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- patas
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 581
- Registrován: 01 dub 2006 17:08
- Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
- Kontaktovat uživatele:
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
jo taq to jo to co sem popisoval je az u modelu s pruzinama.Uz drzim hubu
Me to podle obrazku pripadalo jako novejsi model
Me to podle obrazku pripadalo jako novejsi model
Acko 98 2,5TDS,5cm UP,navijak ComeUP 9000i,CB Allamat 296,BFGoodrich 31"x10,5"R15 M/T
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
Panove,
listovky a jejich ulozeni mam nove vcetne pouzder a vseho, mam vuli jakoby v poloose vule na diffu je cca 10mm vcetne vuli v difu jen me zajima jak je spojeny dif s kolami jestli jsou tam tisicihrany nebo co dikes
listovky a jejich ulozeni mam nove vcetne pouzder a vseho, mam vuli jakoby v poloose vule na diffu je cca 10mm vcetne vuli v difu jen me zajima jak je spojeny dif s kolami jestli jsou tam tisicihrany nebo co dikes
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
Koukni sem: viewtopic.php?f=21&t=149 - je tam odkaz na obrázek, kde je vidět, jak se poloosa vyndavá z nápravy a z difu.
Pohodka, že si si to splet s novějšíma autama, to může Evil brát jako lichotkupatas píše:jo taq to jo to co sem popisoval je az u modelu s pruzinama.Uz drzim hubu
Me to podle obrazku pripadalo jako novejsi model
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
Cau panove tak uz jsem prisel na to kde je vule rozebral jsem dif. a zjistil jsem vuli na poloosach v jejich ulozeni v myslim ze planetovych kolech je tam vule cca 1mm na kazde strane stejna myslite ze je to velky problem nebo protoceni nehrozi ??? v oleji zadne kovove castecky nebyly byl perfektne cisty co myslite ?? mam shanet poloosy a kolecka do difu ??
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
Pokud je to vůle v ozubení, tak je to podle mě normální. Takovouhle vůli mám taky. Ber to tak, že máš za sebou tři styčný plochy šikmýho ozubení: pastorek-talíř a dvakrát unašeč-planeta. Hučel ti diferák? Byl olej hodně zasranej? Pokud by to bylo moc zahnojený a dif by hučel, tak by se musel vyšetřit (dosedání pastorku a talíře) ale takhle bych to asi neřešil. Dej tomu novej olej a uvidíš. Mimochodem je to normální dif nebo s protiprokluzovejma lamelama?EVIL píše:Cau panove tak uz jsem prisel na to kde je vule rozebral jsem dif. a zjistil jsem vuli na poloosach v jejich ulozeni v myslim ze planetovych kolech je tam vule cca 1mm na kazde strane stejna myslite ze je to velky problem nebo protoceni nehrozi ??? v oleji zadne kovove castecky nebyly byl perfektne cisty co myslite ?? mam shanet poloosy a kolecka do difu ??
A parohy ti pošlu až v pondělí - změnili se mi plány a byl jsem pracovně vytížen ve čtvrtek a pátek.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
to slaava : ta vule je v poloosach mezi polosami a kolecky v tech tisicihranech vule v hrusce a tak neni c omyslis vadi ?
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: uložení poloos v zadnim difu nebo jeho nakres
Jo tak, ty myslíš drážkování, kterým je na poloose nasazený planetový kolo. No v axiálním směru drží poloosu ložisko, který je u kola. Tohle drážkování teda má mít vůli, která umožňuje teplotní dilataci soustavy náprava/poloosa. Jenže jak má ta vůle bej velká ti nepovím. Zkus se zeptat ex-fronteristy Vojtěcha Klouda, ten nedávno měnil ložiska a poloosy měl venku. Svépomocí by si zuby drážkování moh vyšetřit jenom tak, že by si vytáh poloosu a koš diferáku a podíval se v jakým stavu to drážkování je (jestli není moc vodrhnutý).EVIL píše:to slaava : ta vule je v poloosach mezi polosami a kolecky v tech tisicihranech vule v hrusce a tak neni c omyslis vadi ?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra