Kabelaz palivoveho systemu
- pepe.izzy
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24 srp 2019 17:36
Kabelaz palivoveho systemu
Ahojte, prosim o radu a schemu
Mam Fronteru benzin 2,0, 1994, dvojdverovu.
Najprv trocha historie. Zacala mi preblikavat kontrolka motoru s bleskom, auto sem tam poskocilo, az to chciplo uplne. Vymenene relatko pri chladici, vsetko OK.
Po asi 200km zase zacalo preblikavat. Vacsinou ked som presiel po hrbole, alebo aj prudky rozbeh. Ale prebliklo len zopar krat.
No a auto naraz zdochlo. Nejde startovat. Motor toci, zda sa ze nedava palivo, nesmrdi benzin, nezopne palivove cerpadlo. Bypassol som teda kabelaz na palivove cerpadlo, dal ho priamo na 12V a cerpadlo sa toci. Vybral som palivovu hadicu z motoru, z nej ide benzin, takze sa toci aj spravnym smerom. Chcel som skusit takto bypassnuty nastartovat, ale vyzera ze nehadze iskru.
Je mozne, ze nehadze iskru preto, ze nejdem kablom na cerpadlo po klasickej ceste, cez relatka a podobne, ale mam to bypassnute?
Cele som to vyhodnotil teda ako chybu kabelaze a dnes sa chcem do toho pustit. Ale teda nemam schemu. Rad by som to robil tak, aby som odkryval miesta kam ten kabel postupne ide a skusal ho bypassnut po castiach, aby som zistil ktora jeho cast je zla.
Ak mate schemu prosim poslite
Ak mate pre mna nejaku radu, budem happy
Mam Fronteru benzin 2,0, 1994, dvojdverovu.
Najprv trocha historie. Zacala mi preblikavat kontrolka motoru s bleskom, auto sem tam poskocilo, az to chciplo uplne. Vymenene relatko pri chladici, vsetko OK.
Po asi 200km zase zacalo preblikavat. Vacsinou ked som presiel po hrbole, alebo aj prudky rozbeh. Ale prebliklo len zopar krat.
No a auto naraz zdochlo. Nejde startovat. Motor toci, zda sa ze nedava palivo, nesmrdi benzin, nezopne palivove cerpadlo. Bypassol som teda kabelaz na palivove cerpadlo, dal ho priamo na 12V a cerpadlo sa toci. Vybral som palivovu hadicu z motoru, z nej ide benzin, takze sa toci aj spravnym smerom. Chcel som skusit takto bypassnuty nastartovat, ale vyzera ze nehadze iskru.
Je mozne, ze nehadze iskru preto, ze nejdem kablom na cerpadlo po klasickej ceste, cez relatka a podobne, ale mam to bypassnute?
Cele som to vyhodnotil teda ako chybu kabelaze a dnes sa chcem do toho pustit. Ale teda nemam schemu. Rad by som to robil tak, aby som odkryval miesta kam ten kabel postupne ide a skusal ho bypassnut po castiach, aby som zistil ktora jeho cast je zla.
Ak mate schemu prosim poslite
Ak mate pre mna nejaku radu, budem happy
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22 lis 2018 22:07
Re: Kabelaz palivoveho systemu
Schéma (odkazy na ňu ) sa dá pohľadať na tomto fóre a alebo na internete obecne ( wiring diagram vauxhall opel frontera A ). Schémy sú však prefocované resp. skenované a niekedy ťažko čitateľné. Najlepšie je kúpiť si knihu VAUXHALL/Opel Frontera od Haynesa , nájdeš ju na Ebay.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... a&_sacat=0
Pohľadaj na tomto fóre ako vyblikávať kódy chýb z pamäte, budeš potrebovať prepojiť 2 piny v OBD 2 konektore. Myslím , že 5. a 6. ale over si to. Ja som si na to urobil pomôcku - zástrčku z lacnej 2-3 Eurovej OBD 2 diagnostiky, ktorú som vypitval a iba spojil potrebné piny. Toto ti môže dosť pomôcť- nasmerovať. Vždy to vozím so sebou. Týmto by som začal každú opravu na elektrike.
Závady na elektrike sú často spôsobné zaoxidovaným ukostrením. Základné ukostrenie je batéria-karoséria-rám a rám-motor/pletenec/.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... a&_sacat=0
Pohľadaj na tomto fóre ako vyblikávať kódy chýb z pamäte, budeš potrebovať prepojiť 2 piny v OBD 2 konektore. Myslím , že 5. a 6. ale over si to. Ja som si na to urobil pomôcku - zástrčku z lacnej 2-3 Eurovej OBD 2 diagnostiky, ktorú som vypitval a iba spojil potrebné piny. Toto ti môže dosť pomôcť- nasmerovať. Vždy to vozím so sebou. Týmto by som začal každú opravu na elektrike.
Závady na elektrike sú často spôsobné zaoxidovaným ukostrením. Základné ukostrenie je batéria-karoséria-rám a rám-motor/pletenec/.
Frontera A sport 1997 , 2,0 i , X20SE
- pepe.izzy
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24 srp 2019 17:36
Re: Kabelaz palivoveho systemu
Diky. V mojom pripade je konektor pod svetlom a je 10 pinovy a prepajam A a B. Kazdopadne ked prepojim tak sa nedeje nic. Na palubovke po otoceni klucom nic neblika. Cize nejaka diagnostika sa nekona. Mohlo sa stat ze mi zas odislo relatko? Jak som kontroloval priechodnost kablov, tak k palivovemu cerpadlu ide kabel od relatka - pin 87B. Pipa, preruseny nie je. Ak spravne uvazujem, tak od 87B do kostry by som mal dostat 12V ked mam zapnute zapalovanie. A nedostavam nic.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22 lis 2018 22:07
Re: Kabelaz palivoveho systemu
Nevie niekto náhodou, či izolácia tých dvoch vodičov, ktoré napájajú benzínové čerpadlo v nádrži je niečo extra, vzľadom na prítomnosť benzínu - schopnosť nerozleptať sa, alebo je to bežný polyuretán ?
Frontera A sport 1997 , 2,0 i , X20SE
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 22 lis 2018 22:07
Re: Kabelaz palivoveho systemu
Takže ta izolácia je buď nylon, PET, polyamid alebo teflon(PTFE). Fastony, ktoré pripájajú čerpadlo sú tiež špeciálne a to z postriebreného bronzu, kôli bezpečnosti, nie z pocínovanej mosadze. Bronz je pevnejší, korozii odolnejší a lepší vodič el. prúdu ako mosadz a striebro tiež je lepšie a odolnejšie ako cín. Overené experimentálne pomocou neodýmového magnetu a HCL. A ešte jedna vec, medený vodič - lanko zaliate cínom sa vraj správa ako hliníkový plný drôt čo sa týka odolnosti otrasom. Takže na to pozor.
Frontera A sport 1997 , 2,0 i , X20SE