Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Petre, vdaka. Idem informovat kamosa. Doniesli mu to zmani a sami nevedeli naco to je. Ja som chcel s toho capovat pivo
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Mate s tymto druhom ochrany niekto niejake skusenosti http://www.dofal.sk/zakladne-farby-v-sp ... e-2v1.html
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Nekupil by som to uz len pre ten text co tam je pri tom napisany. "premeni hrdzu na ochranuu vrstvu" Ten co to pisal asi nema ani tusenie co je to a ako vznika korozia.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Hladal som po nete a narazil som na to, tak preto sa pytam ci s tym niekto nemate skusenosti
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- Jožin z Bažin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 srp 2014 22:06
- Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
...jedinný co na rez funguje stoprocentně, je suříková barva.
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Viac poznatkov alebo skusenosti s tym
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- Jožin z Bažin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 srp 2014 22:06
- Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Suřík je oxid olovo-olovičitý - krásně oranžová barva. V dnešní době je ta barva zakázaná, bo je zdraví škodlivá, ale na rez nic lepší není. :-)
Suřík vytváří inhibiční bariéru, přes kterou se nedostanou chloridy a sírany, které zapřičiňují korozi.
Jeho oxidy olova se na rez váží a brání dalšímu jejímu postupu. Bariérová funkce zase zajišťuje nepropustnost této barvy,
přes barvu neprojde kyselost - ta korozi způsobuje. V barvě obsažený suřík rez zpasivuje a barvu udělá nepropustnou.
Výše zmíněný suřík navíc reaguje se rzí samotnou, váže se na ni na molekulární úrovni a reaguje s ní chemicky.
Co neočistíš, tak suřík "vyžere" a povrchově uzavře, tak že se k železu samotnému nic nedostane a tudíž se koroze neprojeví.
Můžeš tomu pomoci třeba ještě Rodexolem, což je stabilizátor koroze a funguje podobně.
Barva je bílá (Rodexol), po nanesení na rez začne reagovat a zezelená, rez vyplaví a zůstane pak jak bezbarvý lak, který ale časem začne vytvářet
takový jemný prášek. Tak že je nutná další ochranná vrstva. Ideálně spojit tyto dva nátěry dokupy a Rodexol zavřít suříkovkou.
Jelikož ale je suříkovka po zatvrdnutí jako jiná barva náchylná na údery třeba odlétajících kamínků, tak ještě ideálně uzavřít nějakou živicí,
třeba Liqui Molly nebo gumosfalt či body, tlumex atd.
Na jednom foru je zdokumentován most, který je ošetřen suříkovkou již přes osmdesát let a barva stále odolává povětrnostním vlivům. :-)
My máme suříkem doma natřený zábradlí už asi třicet let a stále je to perfektní. Sice je oranžový, ale to neva, hlavní je funkce. :D
Děda to vždycky míchal 1:4. Nebo-li 0,2kg lněný fermeže a 0,8kg suříku. Jak se říká u těsta že mlynář musí plavat (tedy mouka se sype do mlíka) tak u suříku taky. Odleješ si deci fermeže a do toho pěkně pomalu přimícháváš suřík, nespěchat. V polovici dolít zbytek fermeže a zase pokračovat suříkem.
Po smíchání je ale nutný to co nejdřív zpracovat, bo jak je to olovo těžký a sedá ta potvora ke dnu, tak to po čtrnácti dnech na dně udělá sraženinu a tu už nerozmícháš. A další nevýhoda je, že to schne klidně i měsíc, než to důkladně vytvrdne...
No a pokud nechceš experimentovat, tak Pellachrom vyrábí asi jako jedinej suříkovku volně k dostání. Jmenuje se Marine Minio. A v technickým listu se dočteš o složení a samozřejmě je tam taky kupa varování a výstrah při práci, bo olovo a jeho oxidy jsou pro zdraví samozřejmě škodlivé. :-)
http://www.ebarvylaky.cz/pellachrom-lod ... vrchy.html
A tady je safety datasheet výrobce (D.G.K. Pellachrom)
Ke konci první a na začátku druhé stránky je přesné složení barvy, suříku by tam mělo být mezi 50 - 70%
http://pellachrom.gr/securityData/MARIN ... 5%20EN.pdf
Suřík vytváří inhibiční bariéru, přes kterou se nedostanou chloridy a sírany, které zapřičiňují korozi.
Jeho oxidy olova se na rez váží a brání dalšímu jejímu postupu. Bariérová funkce zase zajišťuje nepropustnost této barvy,
přes barvu neprojde kyselost - ta korozi způsobuje. V barvě obsažený suřík rez zpasivuje a barvu udělá nepropustnou.
Výše zmíněný suřík navíc reaguje se rzí samotnou, váže se na ni na molekulární úrovni a reaguje s ní chemicky.
Co neočistíš, tak suřík "vyžere" a povrchově uzavře, tak že se k železu samotnému nic nedostane a tudíž se koroze neprojeví.
Můžeš tomu pomoci třeba ještě Rodexolem, což je stabilizátor koroze a funguje podobně.
Barva je bílá (Rodexol), po nanesení na rez začne reagovat a zezelená, rez vyplaví a zůstane pak jak bezbarvý lak, který ale časem začne vytvářet
takový jemný prášek. Tak že je nutná další ochranná vrstva. Ideálně spojit tyto dva nátěry dokupy a Rodexol zavřít suříkovkou.
Jelikož ale je suříkovka po zatvrdnutí jako jiná barva náchylná na údery třeba odlétajících kamínků, tak ještě ideálně uzavřít nějakou živicí,
třeba Liqui Molly nebo gumosfalt či body, tlumex atd.
Na jednom foru je zdokumentován most, který je ošetřen suříkovkou již přes osmdesát let a barva stále odolává povětrnostním vlivům. :-)
My máme suříkem doma natřený zábradlí už asi třicet let a stále je to perfektní. Sice je oranžový, ale to neva, hlavní je funkce. :D
Děda to vždycky míchal 1:4. Nebo-li 0,2kg lněný fermeže a 0,8kg suříku. Jak se říká u těsta že mlynář musí plavat (tedy mouka se sype do mlíka) tak u suříku taky. Odleješ si deci fermeže a do toho pěkně pomalu přimícháváš suřík, nespěchat. V polovici dolít zbytek fermeže a zase pokračovat suříkem.
Po smíchání je ale nutný to co nejdřív zpracovat, bo jak je to olovo těžký a sedá ta potvora ke dnu, tak to po čtrnácti dnech na dně udělá sraženinu a tu už nerozmícháš. A další nevýhoda je, že to schne klidně i měsíc, než to důkladně vytvrdne...
No a pokud nechceš experimentovat, tak Pellachrom vyrábí asi jako jedinej suříkovku volně k dostání. Jmenuje se Marine Minio. A v technickým listu se dočteš o složení a samozřejmě je tam taky kupa varování a výstrah při práci, bo olovo a jeho oxidy jsou pro zdraví samozřejmě škodlivé. :-)
http://www.ebarvylaky.cz/pellachrom-lod ... vrchy.html
A tady je safety datasheet výrobce (D.G.K. Pellachrom)
Ke konci první a na začátku druhé stránky je přesné složení barvy, suříku by tam mělo být mezi 50 - 70%
http://pellachrom.gr/securityData/MARIN ... 5%20EN.pdf
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
- kuriatko
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 650
- Registrován: 01 bře 2011 19:54
- Bydliště: Prievidza SK
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Ani chemik by to lepšie nevysvetlil.Super
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15 pro 2013 21:07
- Bydliště: Trenčin
Re: Údržba nosného rámu a podvozku (nátěry a sříkání dutin)
Zdravim páni. Po prečítani asi všetkého možného a všetkých možných for som sa rozhodol pre surik (miniovu farbu) , na ktorú je tu odkaz. A už sa na tom pracuje. Sice pajero 2 , ale Frontera B je na rade. Auto totalne rozobrate. Nosný rám opieskovaný a 2x streknutý základom Marine Minio, ako vrchna farba mi bola poradena Telpur T300 ,a navrch dam este PRESTO UBS. Možem nastriekat tým základom aj dutiny rámu ??? A je potrebne striekat potom dutiny aj vrchnou farbou? Inak ten základ vyzerá neskutocne v tej oranžovej. Výsledok nafotim a zverejnim. Držte palce.
Frontera 3,2 do lesa na odreagovanie 31x10,5 zdvihnuta 5cm, rozsirena 8+8cm podlozkami,
Frontera 2,2dti , zdvihnuta 4cm , rozsirena 4+4cm
pajero 2 kratke 2,5tdi prave sa upravuje, termin dokoncenia leto 2017
Frontera 2,2dti , zdvihnuta 4cm , rozsirena 4+4cm
pajero 2 kratke 2,5tdi prave sa upravuje, termin dokoncenia leto 2017