Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Zde diskutujme o čemkoliv, co se nedá zařadit do jiné výše nebo níže uvedené sekce.
Odpovědět
Frontman
Příspěvky: 8
Registrován: 05 pro 2017 08:54
Bydliště: Staňkov

Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od Frontman »

Ahoj kamarádi. Předem mého textu bych rád poděkoval správcům za přijetí a možnost dozvědět se tady spoustu věcí o fronterách B. Nedávno jsem koupil výše zmíněnou dlouhou fronteru r.v.2001 s motorem 6VD1. Mám několik věcí které jsem tu nenašel a potřeboval bych poradit. Snad se někdo z vás smiluje a pomůže mi. Fronterka dostala nové Maxxis AT 771 a rozhodl jsem se udělat kompletní výměnu naplní, rozvodů, všech filtrů a dokoupit náhradní benzínové čerpadlo, váhu vzduchu a obě lambdasondy. Vsechny oleje a filtry mám přichystané, ojel v motoru jsem již vyměnil 10w40(4,5l), filtr oleje, vzduchový fitr a svíčky. Dnes se chystám na rozvody a potom na novou náplň do chladiče (nutné, je tam jen voda). No po výměně ojeje v motoru a nových filtrů a svíček začal motor chcípat při volnobehu, dělá to pouze na benzín, na lpg volnoběh drží ale na obojí palivo chcípne motor když vykvaltuju z kopce. Svíčky jsou bosch, možná to bude jima(před výměnou to nedělalo). Další věc je že těsně nad volnobehem je jakoby díra, takže musím víc přidávat plyn při rozjezdu a naskočí dost vysoké otáčky(bylo už při koupi). Ví někdo co by to mohlo být? Váha vzduchu? Servomotorek klapky? Benzinové čerpadlo (když zapnu klíček běží pořát, nenatlačí a nevypne)? Lambda(když přidám plyn cca3-4000 ot a pustím ho, otáčky se někdy houpou kolem volnobehu. 400-500 - 1300-1400). Další věc je, že to moc netopí, ohřeje se max na 80°. Dneska jsem jel s autem 2km, to se ani ohřeje, po příjezdu byl chladicí okruh natlakovaný a z chladiče po otevření víčka střikala voda (což se mi nelíbí). Má tenhle motor někde slabinu kde se přicpává chladicí okruh? (Kdyz jsem to přivezl, otevřel kamarád automechanik víčko při běžícím motoru a voda šla ven jen při vysokých otáčkách, a teď se tlačí ven při vypnutém motoru) Zkusim pořádně propláchnout chladič a topení. Ještě poprosím na co dát při rozvodech pozor. Nejsem automechanik ale strojař. Každopádně si chci vše udělat sám když vidím jak dopadl můj passat v rukách těch matlalů kteří jsou v mém dosahu rádoby automechaniků. Chci mít kontrolu nad tím co jsem si do auta dal. Jsem limitovaný pouze tím že nemám zvedák. Moc děkuju za všechny reakce.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od sherpa »

rozvody, chladenie atd.... citaj tu. viewtopic.php?f=6&t=2468&hilit=bazen

ten volnobeh > asi treba vycistit krokovy motorcek volnobehu ci ako sa to spravne vola... precistit EGR tiez nezaskodi. kolko to ma km najazdene.....to ti povie aj stav v akom to mas.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Frontman
Příspěvky: 8
Registrován: 05 pro 2017 08:54
Bydliště: Staňkov

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od Frontman »

Děkuji egr i klapku včetně motorku mám v plánu pořádně vycistit hned po rozvodech. Problém nastal při sundání platových horních krytů rozvodů, když jsem nastavil řemenice vaček na rysky, ryska řemenice kliky je pootočená cca o 40 stupňů do leva. Asi předstih ale není moc velký? Stupnice na tom plastu je jen do 20 stupňů. Dnes budu mít rázový povolovák a stahovák na tu řemenici, musím sundat ještě ten spodní plast a budu vidět e víc. Kastle má 210000 a motor prý není originál a má prý tak 140000. Ten původní se zadřel na klice.
Naposledy upravil(a) Frontman dne 13 pro 2017 21:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od Goauld_cz »

Značka pro nastavení rozvodů je na rozvodovym kolečku co je na klikovce. A samozřejmě na vačkových kolech. Na řemenu by měly být značky pro kontrolu, ale záleží na výrobci, někdy nejsou všechny. Obrázek
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Frontman
Příspěvky: 8
Registrován: 05 pro 2017 08:54
Bydliště: Staňkov

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od Frontman »

Děkuju. Podle podobného obrázku jsem rozvody udělal. Jen nevím jestli je nějak aretovaná řemenice na vačkovém hřídeli, nebo jestli je jen na kuželu. Pokud je moznost pootočení, rozhodil bych to a udělal znova i s kontrolou polohy vačkových hřídelí. Egr čistý + OFF. Škrtící klapka vyčištěná. Motor momentálně běží hladce a čistě, neškube, drží perfektně volnoběh (cca 600), nehoupe. Vše vypadá v pořádku. Teď se vrhnu na diferáky a převodovky.
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od Goauld_cz »

Vačkovy kola mají klínek stejně jako rozvodovy kolečko klikovky, nehejbe se snima nikam, nastavení je jenom podle značek.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Frontman
Příspěvky: 8
Registrován: 05 pro 2017 08:54
Bydliště: Staňkov

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od Frontman »

Fronterka dostala nové všechny čepy, tlumiče, pružiny, váhu vzduchu, potenciometr škrtící klapky, servomotor volnoběhu, lambdasondy, čidla teploty motoru a chladicí kapaliny. Teď jede skvěle, vše by bylo v pořádku, žádné chyby to nehlásí, jenže... Do teď to bylo dobré, volnoběh držel, ale ted mi zůstává cca na 1500ot. Někdy je to 500, někdy je to 1500, nic mezi, takže sporadická chyba. Co to může dělat? Čidlo otáček klikovky, nebo čidlo vaček? Dělá to se starým i novým motorkem. Další věc která mne zaráží je, že při zapnutém zapalování běží benzínové čerpadlo bez přestávky a nevypne. Z motorového prostoru někde okolo regulátoru tlaku paliva slyším syčení, ale benzín nikde neuniká, není cítit. Když vypnu zapalování, čerpadlo vypne a syčení zmizí. Co by to mohlo být prosím? Už začínám být bezradný. A ještě jedna věc, dost se ten motor hřeje, po výměně lambda sond je to lepší ale stejně. A zdá se mi když běží ventilátor chladiče (elektrický) motoru se jakoby nechce táhnout, když ventilátor vypne, motor jede dobrě. Baterie je nová, že by alternátor? Moc děkuju za případné rady nebo zkusenosti.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od sherpa »

no ak nemas ventilator rozmerov malej veternej turbiny tak by to mala tahat rovnako. ale pocitovo to moze byt ine, kedze ventilator huci....tak mozno len placebo efekt. ten motor ma dost vykonu aby utiahol vsetky spotrebice a aj auto slo pekne rychlo. rozdiel v zatazi nemoze byt taky citelny.
prehrievanie motora sa riesi obvykle dodatocnymi el. vetrakmi, spinanie bud rucne alebo na termostat na nizsiu teplotu 80-90 C.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od vlado007 »

Vycisti si chladic z vonku aj zvnutra. Najlepsie dat novy :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od palo frontera »

Ak to ma cidlo teploty pre RJ tak skus vymenit aj to.
Naposledy upravil(a) palo frontera dne 28 kvě 2018 21:19, celkem upraveno 1 x.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od vlado007 »

Pise ze cidla ma nove.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Začátky s fronterou 3,2i+LPG

Příspěvek od palo frontera »

Pardon, niejak som to prehliadol. Hold slepota 8)
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o čemkoliv“