Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Odpovědět
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Suřík v kombinaci s alkytonem

Příspěvek od Kraken01 »

Těší mně, že máš v podstatě s alkytonem stejné zkušenosti, jako já. Teď jsem koukal na ten nosník převodovky a asi se stala někde chybička. Objevily se mi drobné trhlinky v černém alkytonu, ve kterých prosvítá oranžový suřík. Jak budu mít chvilku, nafotím. Přemýšlel jsem o tom a myslím, že jsem nejspíš dal suříku větší vrstvu a hlavně asi nebyl úplně vyschlý, takže pod alkytonem pravděpodobně pracuje. Vezmu to k lakýrníkům na konzultaci a uvidíme, co mi k tomu řeknou. Ještě, že zatím nemám celý rám. To bych si asi rval vlasy, co mi ještě zbyly. :shock: :shock: :shock:
Zjistím, co je za problém, protože by se mi kombinace těch dvou barev zamlouvala z hlediska jejich vlastností. Jen musím přijít na to, jak je skamarádit. :wink: :wink: :wink:
Pravda, že tato suříková barva už byla namíchaná, takže na bázi olejové barvy. Další namíchám z prášku a syntetického laku a uvidíme po druhém pokusu, jestli to bude pak v pořádku.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Suřík v kombinaci s Alkytonem

Příspěvek od Kraken01 »

Mám další informace ohledně těchto dvou barev a jejich kombinací.
Problém, který se mi objevil na nosníku převodovky po natření byl podle lakýrníků údajně opravdu v tom, že suříkový základ byl jednak olejový a zároveň jsem dal větší vrstvu, než bylo vhodné. Ta nebyla dostatečně uschlá a to způsobilo, že pod Alkytonem ještě pracovala.
Po namíchání barvy ze suříkového prášku se synt.lakem by měl být problém vyřešený. :?
Příští týden povezu zadní část rámu na otryskání a mezi tím odstrojím přední část (př.nápravu) a pak to tam odvezu taky. Zatím budu na zadku upravovat držáky kabiny a korby pro Campo a dělat postupně nátěry.
Až uvidím cenu za tryskání, zvážím ještě, že bych tam odvezl i kabinu na otryskání podlahy a podběhů, ať je to komplet.
Jakmile bude něco k vidění, dodám fotodokumentaci :wink: :wink: :wink:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

otryskaná zadní část šasi

Příspěvek od Kraken01 »

Dnes jsem si dovezl otryskanou zadní část podvozku a plech, který drží nádrž a dal jsem na otryskání přední část rámu.
Dopadlo to obstojně.
28092015293.jpg
Držák nádrže bez chybičky a na rámu musím vyvařit pouze část držáku dorazu zadní nápravy na pravé straně. To není nic zdlouhavého, navíc mám objednané měchy místo dorazů, takže to zmáknu při jednom, až budu chystat upevnění těch měchů.
Držák nádrže jsem dnes rovnou natřel suříkovou barvou, jelikož počasí bylo u nás luxusní a to jsem rád využil.
28092015292.jpg
Teď začnu prodlužovat rám a tvořit držáky kabiny a korby tak, aby se z toho stal rám pro moje Campo :lol:
Až bude otryskaný předek, spojím to do sebe už na potřebnou délku a rozvor.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Kraken01 »

Trošku jsem zas pokročil, zadní část rámu jsem prodloužil pro dlouhou korbu, upevnění korby použiju přes silentbloky z frontery a namíchal jsem suřík a zrovna tomu dal základ tam, kde se už nebude nic vařit.
Zadní příčník se mi líbí tak, jak to má frontera, protože bude mnohem bytelnější upevnění tažného. :wink:
03102015294.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Suřík do olejový báze nebo fermeže schne i v létě na luftu a hicu klidně měsíc nebo i dýl. Je to prevít, s moc vrchníma barvama se nesnese. Na druhou stranu je to na korozi to nej co kdy bylo, funguje na molekulární úrovni kdy se váže na rez...Mě před moc rokama jeden lakýra poradil přidávat suříkovej prášek do synťáku a musím říci, že věci natřený před asi patnácti lety dodnes nejeví sebemenší známky koroze. Třeba slavnej hammerit při stejných podmínkách vydržel asi rok a půl a už prolejzala rez. :-)
Tak že buď suřík přimíchat do dobrý symtetiky a nebo koupit třeba od Pellachromu Marine minio, to je snad poslední suříková barva co se dá normálně koupit...
Jo, kde jsou ty časy, když jsme za školních let o prázdninách jezdili do Hamburku natírat lodní kýly suříkovkou. :D

A jinak s Campíkem hezká práce, jen tak dál. :-)
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Kraken01 »

Vím, vím, :wink:
už jsem to pozjišťoval a toto, co je na rámu, mám už namíchaný z prášku s bezbarvým syntetickým lakem. Ten nosník převodovky byl ještě oleják a asi i velká vrstva. Míchal jsem tentokrát, jak mi bylo doporučeno, jen tolik, co hned spotřebuju (prý je ideální namíchanou barvu z prášku sdělat řádově do dvou hodin po namíchání) a i tak jsem musel průběžně míchat, aby si to v nádobě nesedalo.
S tím synťákem to schne obstojně. Pravda, že to chvíli trvá rozmíchat do dobrý konzistence. První dávka se mi podařila namíchat tak, ze po zaschnutí je povrch sametově matný, druhou dávku jsem dal asi trochu víc laku, tam už to zůstalo pololesklé. Další míchání si dám víc práce, aby bylo laku minimum a co nejvíc prášku, ale aby to šlo do hladka. Podle maníka z Balchemu prý má ten lak jen uvést prášek do stavu a konzistence, aby se to dalo nanést na ošetřovaný povrch. Uvidíme, doufám, že to bude fungovat a věřím tomu. :mrgreen:
Informace, které se mi podařilo poshánět se shodují s tím, co píšeš i ty, takže z víc zdrojů jsou poznatky obdobné a to by mělo být předpokladem k úspěchu. Díky za postřeh a zkušenost. Jsou to cenné informace.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Něco ze dneška

Příspěvek od Kraken01 »

V pátek jsem dovezl opískovanou přední část rámu.
10102015295.jpg
K mé spokojenosti se při tryskání neobjevilo žádné problémové místo, takže jsem lehce poladil pár drobností a namíchal suříkovou barvu.
10102015296.jpg
Je to v základu, takže příští víkend, pokud bude rozumně a nic mi do toho nevleze, naladím správné míry, abych měl rozvor 305 pro campo a rád bych dal obě části dohromady.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od kresta »

Pěkný :grin:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Rám

Příspěvek od Kraken01 »

Hezčí bude, až budu moct jezdit :lol: :wink: :lol: :wink:
ale je fakt, že proti původnímu rámu je tam trošku rozdíl :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od palo frontera »

Pekne. Taky cisty nebol ani vo vyrobe :grin:
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Kraken01 »

To máš pravdu, když jsem to vezl na otryskání, koukal jsem, že místy kolem svárů byly na rámu kuličky od svařování a při pískování je orvali z rámu i s barvou pryč, takže do slova jsi to vystihnul. Hlavně, aby to tomu rámu dlouho vydrželo, když už se s tím takhle se.u. :shock:
Pravda je, že nejdůležitější z hlediska koroze je ošetření vnitřku, protože rám hnije vždycky zevnitř. To bude poslední krok na celé opravě, aby mi mastnota neblila na ruce, dokud to nedodělám. :P
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Rám už je zase v celku

Příspěvek od Kraken01 »

Tak se mi podařilo dát ty dvě půlky rámu do jednoho celku i s prodloužením na délku odpovídající mému Campoušovi.
Ve finále to znamenalo oproti původním fronteráckým mírám prodloužení mezi nápravami o cca 28cm a prodloužení za zadními úchyty listových per o dalších 25cm, protože mám variantu CrewCab s prodlouženou korbou (i podle TP).
Zbývá mi na rámu vyrobit a přivařit zadní držáky kabiny, páku a čep pro ruční brzdu a přední držáky korby a budu moct rám přelakovat a pak začnu strojit.
01112015306.jpg
01112015307.jpg
01112015309.jpg
Podařilo se mi zjistit něco ohledně dvousložkové epoxydové barvy. Mám technické listy a je to dokonce český výrobek za velmi příznivou cenu. Vidím to tak, že na suřík nastříkám tu epoxydovou barvu a tím bude vyřešeno. Detajly ohledně této barvy ještě podrobněji popíšu později. Dá se stříkat i na jiné nátěry, nezvedá jiné barvy a za 2hodiny je suchá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od palo frontera »

Pekna praca. Ja som, na jar robil nastrek podvozku ramu s Brunox epoxi a na nu ciernu farbu. Zatial to drzi slusne. Uvidim na jar po zime ako to bude vypadat 8)
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Goauld_cz »

Máš to moc pěkny, jenom taková malá rada, aby sis moc nezakryl VIN číslo a bylo čitelny, jinak bys na technické měl problém. Navíc od novyho roku se bude VIN fotit a dávat do databáze.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Kraken01 »

Goauld_cz píše:Máš to moc pěkny, jenom taková malá rada, aby sis moc nezakryl VIN číslo a bylo čitelny, jinak bys na technické měl problém. Navíc od novyho roku se bude VIN fotit a dávat do databáze.
Dík za upozornění.
Myslel jsem na to, VIN mám očištěný, je to na čistý plech a mám ho přetřený bezbarvým lakem. Na další nátěry ho asi vždycky přelepím páskou a nechám ho bez dalšího oštření. Čitelný je celkem dobře, ale moc bych ho do budoucna už nečistil, protože párkrát ho obrousit ručně smirkem, asi by začly mizet čísla :oops:
Ohledně toho focení do databáze mám nějaké informace a prý toho bude mnohem víc, než jen ofocený VIN. Údajně budou fotit auto ze všech stran i zespod, dále VIN a číslo motoru. Zaslechnul jsem něco o tom, že u novějších aut by snad měli kontrolovat i řídící jednotky, jestli nejsou vyrušený filtry pevných částic a podobný věci. To se mně naštěstí netýká, ale pokud to správně chápu, když si nafotí jednou auto, už tam pak nedám žádnej rám, nášlapy apod, protože dle fotek z předchozí technický si budou moct porovnat, jestli to tam bylo.
A to samozřejmě nemluvím o tom, že by všechny ty věci měly mít atesty... :roll: :roll: :roll:
Napadlo mně, že pokud bych to navěšel na auto na první technickou a nějak by to prošlo, pak by mělo být do budoucna vyhráno a nikdo by už neměl nic namítat, když by to měli na fotkách v databázi. :wink:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Odpovědět

Zpět na „Představení nováčků“