Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Goauld_cz »

Bez homologace by to neměli pustit ať to na fotkách je nebo ne. V každym připadě uvidíme jak to bude a doufám, že to nebude tak hrozny.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Kraken01 »

To máš pravdu, ale zase na druhou stranu, pokud vím, nejvíc se v souvislosti s rámy začly hlídat homologace tuším někdy kolem roku 2005, zároveň v tu dobu se taky řešilo, že auta dovezená po tom datu třeba z USA musela mít vyražený VIN i na rámu, což se u nich (a nejen tam) moc neřešilo a s tím souvisí například u Rodea, že tam někdy VIN vůbec není apod.
Chci tím hlavně říct, že by snad např. u auta jako mám já mohlo projít víc vzhledem k roku výroby 92, než u něčeho zánovního. U origo rámů se v té době ani homologace nedá doložit, protože pokud vím, není možné na Campo nebo FronteruA získat jakýkoliv papír k rámu. Když to nebude divočina a bude se to co nejvíc podobat originálu, očekával bych, že by s tím nemusel být až tak problém u těchto starých aut. Stejně nikdo pořádně neví, co všecko se jako originální příslušenství dělalo a pokud by to právě bylo na oněch zmiňovaných fotkách z STK v databázi, pak si myslím, že už by to do budoucna nikdo moc nezkoumal. Mimochodem nechci strašit, ale prý budou mít k těmto fotkám přístup i řadové hlídky policie při silničních kontrolách, takže bude tím pádem důležité zejména pro nás, kteří bychom rádi svá auta trochu vylepšovali, aby tyto sporné věci na těch fotkách byly, protože pak stačí při běžné kontrole narazit na blba a je problém...
Někde jsem i tady četl vlákno, kde měl dotyčný problém s originálním rámem na Fronteře a nebyl schopen k tomu sehnat žádný papír. To by podle mně vyřešila jedna úspěšná STK, zejména teď, když ten systém bude začínat a budou se teprve fotky do databáze dávat poprvé. Není zatím s čím porovnávat.
Uvidíme...
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Teď trochu z jiného soudku

Příspěvek od Kraken01 »

Na Campoušovi jsem teď moc nepokročil, protože potřebuju dostat podvozek na dílnu, kde nemám úplně podmínky na práci. V mezičase jsem řešil vytápění dílny, na které se chystám už asi třetí zimu.
Začala topná sezóna, takže lítám po zákazníkách, jako každý rok v tuto dobu. Tak to máme my topenáři asi všichni stejné. Na práci doma moc času nezbývá, ale ono se to poddá.
Takže zatím jsem vytvořil výměník ze starého registru. Jsou to slabší trubky, než je potřeba na kouřovod od kamen, tak jsem dal dvě roury paralelně a zapojil to místo roury od kamen. Mám stará americká kamínka, která jsem tam dal. Ten registr sežere všecko teplo, takže mi šly do komína téměř studené spaliny, což má za následek kondenzaci vodních par a špatný tah.
To mně přivedlo na myšlenku, jestli by nebylo lepší topení na vyjetý olej. Tam jsou spaliny mnohem teplejší a to už by mohlo stačit, aby se komín prohřál. Nastudoval jsem a vyrobil hořák s nuceným přívodem vzduchu. Celkem se povedlo, tak přikládám fotky.
kamna a výměník z registru.jpg
kamna a výměník z registru2.jpg
Topí to slušně, jen potřebuju ještě dořešit dopravu oleje do hořáku. Mám zatím ten primitivní a ne zrovna bezpečný systém s kapajícím olejem z kohoutku. Dočetl jsem se o zajímavé konstrukci - zubové olejové čerpadlo z motoru napojené dlouhou hřídelí na motorek od stěračů ponořené v nádobě s olejem. Zároveň to prý rozmělní případné kousky karbonu a nečistot a neucpává se přívodní trubka oleje do hořáku. Olej jde konstantním průtokem pod tlakem a hořák jede plynule stejným výkonem. To mi zatím chybí dodělat a budu zas pokračovat na Campoušovi. Musím sehnat jen to olejové čerpadlo
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od vlado007 »

Neviem teda aky vykon by malo mat to cerpadielko, ale skus pouvazovat nad cerpadielkom oleja z 2 taktneho motora piaggio. Tam sa to pouziva na dopravu oleja do karburatora kde sa to miesa z benzinom. Cerpadielko je pohanane otackami motora a aj sa da regulovat mnozstvo oleja. Kukni fotku
cerp.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Goauld_cz »

Čerpadlo z piaggia bych nedoporučoval z několika důvodů. Jeho výkon je pidi malej, slouží pouze k dopravě malyho množství oleje do karbecu. Novy čerpadlo stojí kolem 2000kč což je na takovou aplikaci zbytečná investice a co se týče spolehlivosti, tak na tom není nijak extra dobře. Je to složitá konstrukce s moc pohyblivima součástkama a hromadou těsněníček. Pokud by mělo dopravovat vyjetej olej, tak se okamžitě ucpe a následně přidře, je určeny pouze na čistej olej.
Použil bych obyčejny zubovy čerpadlo, nic komplikovanyho a funkční na 100%.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

čerpadlo vyjetého oleje

Příspěvek od Kraken01 »

Já plánuju nějaké čerpadlo ze starého motoru z důvodu, jak píše Goauld. :wink:
Teoreticky by šlo z jakéhokoliv motoru, kde nejsou kola čerpadla uložená přímo v bloku motoru. Když je čerpadlo samostatné, stačilo by nastavit hřídel a na druhý konec napojit pohon např. ze stěračů. Z čerpadla půjde hadice k hořáku a je ponořené v oleji stejně jako v olejové vaně motoru. Co se týká parametrů, jde o to, aby dávalo při nějakých daných otáčkách (podle pohonu) cca 1-1,5 litru oleje za hodinu. Přesné dávkování pak doladím regulací otáček toho pohonu, eventuelně škrticím ventilem. Ještě to prostuduju na netu a něco vytvořím. Pak se podělím o zkušenosti, třeba se to taky někomu hodí. Vzhledem k tomu, že jde o metodu pokus-omyl a není potřeba olej dopravovat pod vyšším tlakem, postačí nějaké použité čerpadlo ze starého motoru. Ten vyjeťák mu taky zrovna nepřidá, takže nového by bylo podle mne škoda. :lol:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od palo frontera »

Cerpado s motora traktora Zetor UR1 je celkovo male a hnacia hriadelka neni moc hruba. Je na nej ozubene koleso ktore sa da lahlo zlozit dole a nahradit niejakou tou predlzenov hriadelov k motoru. Hlavne nema velky odpor pri toceni.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

nějaké čerpadlo mám

Příspěvek od Kraken01 »

Tak jsem dnes trochu prolezl poklady, co zbyly po tchánovi na půdě. Byli jsme tam trochu poklidit, protože se chystáme strávit vánoce na chalupě a objevil jsem tam olejové čerpadlo, které by mi konstrukčně asi vyhovovalo. Nevím přesně, z čeho je, ale podle ostatních věcí okolo by to snad mělo být z moskviče. Zítra to nafotím. Čerpadlo je kompletní kromě hřídele pohonu, což zvládnu vyřešit. Mám stolní soustruh, takže by neměl být problém. Zkusím něco provést s tím, co mám a dám vědět, jaká je situace :wink: :wink: :wink:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

kamna na olej

Příspěvek od Kraken01 »

Tak se mi podařilo zprovoznit to čerpadlo s pohonem na stěračový motorek. Zkoušel jsem to, ale dává to moc oleje. Ubíral jsem otáčky snižováním napětí a když jsem byl na 6 voltech, sotva se to točilo a stejně bylo oleje, že bych s tím nakrmil možná tři hořáky najednou.
Nakonec jsem to vzdal, v kamnech jsem zatopil štěpkama ze špalíkovače, který jsem si před časem postavil a topí to luxusně. Na rozdíl od oleje k tomu musím častěji běhat přikládat, ale tuto zimu to nějak zkousnu.
Hlavně že je teplo na práci.
Odvezl jsem dva vleky harampádí do sběrného dvora a najednou je v dílně docela dost místa :lol: :lol: :lol:
Ještě přesunu lis a stolek se soustruhem a KONEČNĚ bude zas pokrok na Campušovi.
Hořák z kamen mám schovanej v krabici a až bude ta správná chvíle, dodělám ho. Teď jsme po svátkách ještě něco upravovali doma, přesouvali jsme nějakou příčku atd., takže se všecko zase s autem zdrželo. Věřím, že brzy pokročím a budu moct něco zajímavého na Campu nafotit a dodat sem. :mrgreen:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Žanek »

Zatím jsem ty kamna na olej viděl vždycky bez čerpadla a olej tam tekl samospádem, průtok regulovaný kohoutem.
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Kraken01 »

Žanek píše:Zatím jsem ty kamna na olej viděl vždycky bez čerpadla a olej tam tekl samospádem, průtok regulovaný kohoutem.
To jsme měli před cca 10 lety na dílně. Funguje to, vím to z vlastní zkušenosti.
Systém s čerpadlem jsem viděl na originál kamnech a někde na netu jsem četl diskusi k samo-domo kamnům. Dávkování paliva je jednak přesnější a navíc to čerpadlo si poradí i s menšími kousky karbonu nebo jiných nečistot, takže se pak neucpává trubka s olejem.
Nám se taky tenkrát stávalo, že když jsem zatopil a seřídil průtok, olej se za dvě hoďky ohřál i v nádrži a muselo se to poměrně často doregulovávat. To je s čerpadlem eliminované. Navíc nám to občas zakouřilo z trychtýřku pod regulačním kohoutem a pak to bylo i dost cítit po celé dílně.
Mám pocit, že s čerpadlem je to zároveň bezpečnější. :wink:
S tím regulačním kohoutem a samospádem jsem to zkoušel, když jsem dolaďoval ten hořák, aby měl správný poměr primárního a sekundárního vzduchu. V tom hořáku to hoří jako ve výhni a je potřeba konstantní půrtok oleje. Není to jako nádoba s miskou na olej a patřičným množstvím otvorů pro vzduch v plášti.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Goauld_cz »

Potřeboval bys něco jako regulátor tlaku paliva. Takže udělat systém s vracečkou a do hořáku pouštět z čerpadla přes regulátor určitej tlak, zbytek oleje se vrátí zpátky do nádoby.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraken z Uhřínovic (okr.Rychnov n. Kněžnou) - Campo

Příspěvek od Kraken01 »

Jo, to by mohlo být správný řešení :wink:
Myslel jsem původně, že bude stačit na tom stěračovém motorku snížit otáčky, ale jelikož je oleje moc, buď někde splaším čerpadlo, které dá menší množství při těch otáčkách, nebo bych to řešil tak, jak píšeš.
Upřednostnil bych spíš menší čerpadlo, protože ten olej nějak extra nečistím a nevím zatím, čím to šktrit aniž by se časem neobjevil díky nečistotám problém.
Nejsou to žádný kousky, protože to zubové čerpadlo případný hrudky namele na jemno, ale mohlo by se to časem usazovat. :roll:
Kdybych byl schopen dopravovat čistší olej pod tlakem, asi by to bylo řešitelné, ale radši bych viděl množství dané přímo průtokem čerpadla, protože pak se tam kromě čerpadla samotného nemá co porouchat, nebo rozštelovat a množství bude konstantní. Asi ještě navštívím nějaký vrakáč a porozhlídnu se po jiných čerpadlech z nějakého vylágrovaného motoru.
Zatím topím úspěšně štěpkama, takže se budu spíš věnovat Campu a olej nechám na později.
Teď mně čeká odstrojit ramena přední nápravy na opískování a zároveň otryskám zrovna všecny šusplechy pod auto, ať to pak stříkám najednou.
Kdybych v mezičase narazil na čerpadlo ke kamnům, tak to určitě zkusím, ale nebudu to hrotit. :grin:
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Přední náprava a šusplechy po otryskání

Příspěvek od Kraken01 »

V týdnu jsem se dohodnul se známým, co dělá v práškové lakovně, že by mi tam v boxu otryskali nějaké díly na Campouše. Rozebral jsem tedy přední nápravu, vzal šusplechy pod auto, tažný a nějaké drobnosti a vyrazil jsem na výlet do Práglu.
Dílo se podařilo "na počkání", takže jsem ráno vyrazil a po jedný jsem byl na oběd doma. Teď v neděli to šlo, nikdo po ránu naštěstí moc nejezdí :lol:
nedá mi to, takže přikládám pár foteček.
06032016322.jpg
06032016323.jpg
Mám pocit, že to takhle už jen tak neuvidím, tak jsem musel nějakou dokumentaci udělat :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Kraken01 dne 14 zář 2016 20:42, celkem upraveno 1 x.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Kraken01
Začínající diskutér
Příspěvky: 182
Registrován: 07 bře 2014 20:25
Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
Kontaktovat uživatele:

Otryskaná náprava a tažné

Příspěvek od Kraken01 »

Ramena a tažné i šusplechy šly otryskat dobře, ale torzky a stabilizátor byly docela problém. Tryskali to ocelovým abrazivem a museli to projet třikrát, než to slezlo dolů (fotka je v předchozím příspěvku). Vím, že ta originál barva je tvrdá, ale kde držela a nebyla odloupnutá, tam to byl mazec. Kdyby tak bylo celý Campo a drželo to jak na těch torzkách, tak by asi nikdy neshnilo :wink:
06032016325.jpg
06032016326.jpg
Všechno, co mi tryskali, trvalo v boxu dohromady asi půl hodiny, takže doma se to podle mně ani nevyplatí, když je toho takhle víc.
Teď jsem přemýšlel, jaká mě čeká práce, když chci všecho natřít nejdřív suříkem. Došlo mi pak, že je jedovatý při stříkání klasickou pistolí, protože při smíchání se vzduchem v pistoli se tvoří oxidy olova. Vyzkoušel jsem si na vlastní kůži, jaký to je, přiotrávit se tím svinstvem, když jsem nastříkal rám po otryskání. :oops:
Všechny ty záhyby a rohy se mi štětkou patlat moc nechce, takže tentokrát bych to zkusil elektrickou pistolí. Ta je vpodstatě na principu airless. Tím pádem by se mělo toho jedovatýho svinstva z barvy tvořit minimum a to, co bude rozprášený ve vzduchu už respirátor snad pobere. Mám takový s výměnnými filtry a celkem mu věřím.
Tohle je na podvozku poslední stříkání suříkem, tak to přežiju. :lol:
Sehnal jsem si takovou šikovnou bandasku na vzduchojem, který plánuji na měchy zadní nápravy, je taky otryskaná. Nastříkám ji taky a bude ošetřená při jedný práci.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5 :lol:
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5 :?
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Odpovědět

Zpět na „Představení nováčků“