Olejové čerpadlo 2,5TDS

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Uživatelský avatar
petrvalyi
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2010 19:02
Bydliště: Jistebnice

Olejové čerpadlo 2,5TDS

Příspěvek od petrvalyi »

Ahoj ve spolek,

přestala mi mazat má drahá...! Tipl bych to na olejové čerpadlo nebo pohon čerpadla. V motoru na volnoběh cuklo a rázem přestal mazat. Tlak podle manometru (připojen na výtlak místo turba). Nenasměrovali byste mě, zkušenější kolegové, kudy se k němu dopracovat? Nerad bych rozebíral půl auta jen kvůli tomu, abych to čerpadýlko našel... Pohon bude asi od rozvodových kol, co? Nebo lepší motor vyndat ven?

Nějak se mi ta moje nádhera od loňska sype (mrazovky v hlavách, hydroštely, turbo a teď tohle). Nebo to má nějakou souvislost? Ještě poté, co odešlo turbo to ale mazalo normálně (podle budíku i palubního indikátoru). Já už měl za rok dvakrát hlavy dole, chjo. Jak se na to sáhne, tak o holt jede...

Nelenil jsem, hledal prohledal fórum, ale nic kloudnýho jsem nenašel.
Opel Frontera (1997 - 2,5TDS), Audi A4 avant (1997 - 1,9TDI), Škoda 105S (1977 - 1,3LPG), Zetor 7245, ovce a krávy
Uživatelský avatar
petrvalyi
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2010 19:02
Bydliště: Jistebnice

Re: Olejové čerpadlo 2,5TDS

Příspěvek od petrvalyi »

Zdravím ve spolek,

po delší době si dovolím oživit toto téma. Čerpadlo jsem našel, bylo ve spodní části rozvodů, v prsou motoru (jen pro ostatní, kdyby je někdo někdy také hledal). Demontáž byla celkem v pohodě, až na stažení hlavní řemenice z klikovky. Musel jsem si udělat stahovák.

Nicméně, čerpadlo je vydřené, zřejmě od kovových pilin z roztrženého hydroštelu. Takže scénář závad už je mi jasný. Praskl hydroštel, z vany jsem nevyndal veškeré zbytky, na vypoušťáku není magnet, špony nasálo čerpadlo, pravděpodobně prošly nějakým způsobem přes filtr, odešlo turbo a olejové čerpadlo následovalo v zápětí. Ty závady následovali v podstatě tak během 1mth provozu (celá anabáze trvala možná 8 měsíců, ale auto prakticky nejezdilo, sem tam pro napáječku na louku nebo na skládku 1km - bez turba jsem to nechtěl moc trápit, tak stálo).

Od jara auto tedy definitivně stojí a teď snad dám dohromady trochu toho času, abych s tím něco udělal. Horší to bude s penězi :o)

A teď prosím zkušené o radu. Pokoušeli byste se hledat, kam všude se špony dostaly, případně mazací kanálky nějak proplachovat (takže rozborka celého motoru) nebo byste sháněli rovnou celý jiný motor? Nějak nevím kudy dál. Koupit jiný motor, to může být zajíc v pytli, zprovozňovat stávající zavání GO...

Tak babo raď!

Petr
Opel Frontera (1997 - 2,5TDS), Audi A4 avant (1997 - 1,9TDI), Škoda 105S (1977 - 1,3LPG), Zetor 7245, ovce a krávy
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Olejové čerpadlo 2,5TDS

Příspěvek od vlado007 »

No tak pokial to nasalo nejaky bordel, tak to preslo najprv cez saci kos, dalej do cerpadla a nasledne do filtra. Neviem ako by sa to dostalo cez filter dalej. Problem bude asi v tom ze ten bordel pricpal ten saci kos a je nedostatocny tlak. Teda ak som to spravne pochopil cele :roll:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
petrvalyi
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 30 pro 2010 19:02
Bydliště: Jistebnice

Re: Olejové čerpadlo 2,5TDS

Příspěvek od petrvalyi »

dokud nepřestelo podávat olejové čerpadlo, tak byl tlak v normálních mezích, cca 2 - 5 atm. dle teploty a otáček. Také mi příjde zvláštní, že by to prošlo filtrem, ale turbo odešlo po ujetí asi 3km po instalaci nového hydroštelu. Na náhody moc nejsem... A do filtru moc nevidím - zkusím ho rozpárat. Vtokovej kanál byl plnej pilin...
Opel Frontera (1997 - 2,5TDS), Audi A4 avant (1997 - 1,9TDI), Škoda 105S (1977 - 1,3LPG), Zetor 7245, ovce a krávy
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“