Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od DJ.Tom »

Tak mi odepsalo dalších pár firem která repasují spodek čerpadla. Na něj pak dají mojí jednotku a to celé za 11.000, nebo pokud bude vadná i jednotka, dají tam starší a ceelé za 15.000 což zní docela hezky.... jenže pořád nevím jak to sundat a nandat.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od DJ.Tom »

To je požitek se ktomu dostat. Tak jsem oddělal vše nepotřebné a vše co má snímače nechal jen tak viset. Znovu natáhl navtu a to jak do sání, tak skrze hadičku vratky. a zase nic.

tedy šlo dolu celé sání, abych se dostal k čerpadlu. sání a EGR docela špinavý, ale jde to viděl jsem o hodně horší. Tak to aspoň vše vyčistím.
Je to pakárna, protože na sundání sání je potřeba sundat trubičky vstřiků, jenže na sundání trubiček vstřiků, je potřeba sundat sání....

ale ok sání dole. Ale i tak je třeba odendat i vodu s termostatem. jestli to vše sundám, abych zjistil, že stejně nesundám čerpadlo, tak se poseru.

nandám vše zpět a půjdu do toho drahýho servisu kde dají to nový origo čerpadlo. tedy pak vlastně po veškerých vyčistěních budu mít nový auto.

Přístup jako k penězům. postupně ale začínám chápat celé auto a asi si pak otevřu autoservis, protože už mě nezaskočí fakt nic.

Jinak mě fastinuje, že vše jde s trochou síly povolit, že není nikde nic zatvrdlý zatuhlý a podobně.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od DJ.Tom »

Tak nic, čerpadlo prostě nevyndám. Nechápu za co jak kde drží, tedy, mám smůlu. Zase to složím natáhnu znova všude naftu a holt to odtáhnu a výměna za 38 nemám sílu to někde nechat vyndavat, posílat čekat a zase zandavat.
Asoň to bude nový, vše vyčistený a už se tam snad nebude mít co pos.....
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od Slaava »

A dostal ses alepsoň na ten stop-ventil (chcípák)?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od DJ.Tom »

ŽÍJE ONO ŽIJE ŽIJÉÉÉÉÉÉ. Pánové a dámy, čerpadlo je OK Fakt jen spadlá nafta. Dali jsme auto za lano rozjeli pomaličku jsme pustil spojku, najeli jsme 500 m a už koukám jak předjíždím kolegu :) Po znovunačtení diagnostiky žádná chyba, valí to jak má :) Někde holt padá nafta, takže jen až bude čas, nevím co se kde mění, tak projedu jiné téma :)

Žijééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od Janeš Petr »

padá ti to na těch přepadech. už se to tu párkrát u těchdle motorů řešilo, majo tu o tom někde dával dost vyčerpávající informace
Uživatelský avatar
Jirkon70
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02 črc 2010 11:10
Skype: jirkon70
Bydliště: Zlín

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od Jirkon70 »

Tak vidím, že aspoň jeden štastlivec tu je!!!! No mě to chytit nechce. Nafta tam jde, ale chytit to nechce. Nevíte někdo co s tím? Měl jsem tu i kluka s dílny a ten si taky asi neví rady. Jestli prý není špatné čerpadlo, že by málo tlakovalo. Ale to se mu taky nějak nezdá, když tam nafta jde. Je tam někde ještě další čerpadlo kromě podávacího?
Ještě mě napadlo, že v nádrži je cca 15-20litrů nafty, jestli to náhodou nebude málo. Díky za každou radu... :x
Frontera B, LIMITED, 2.2DTI, 85kW automat, r.v. 2000
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od vlado007 »

Ked to budete takto odvzdusnovat tak tie cerpadla dlho zit nebudu hosi. A Tome mozes byt stastny ze to cerpadlo prezilo tu jazdu na suchara :mrgreen:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od DJ.Tom »

Jirkon70 píše:Tak vidím, že aspoň jeden štastlivec tu je!!!! No mě to chytit nechce. Nafta tam jde, ale chytit to nechce. Nevíte někdo co s tím? Měl jsem tu i kluka s dílny a ten si taky asi neví rady. Jestli prý není špatné čerpadlo, že by málo tlakovalo. Ale to se mu taky nějak nezdá, když tam nafta jde. Je tam někde ještě další čerpadlo kromě podávacího?
Ještě mě napadlo, že v nádrži je cca 15-20litrů nafty, jestli to náhodou nebude málo. Díky za každou radu... :x

Ale ty máš PSG 5 né psg 16 teda podle toho že píšeš, že máš 85 KW a rok 2000
Tedy jakoby jiná část fóra. Nicméně, na diagnstice jsi to měl ?????? To je naprostý základ bez toho se nehneš, nemá cenu experimentovat jako já, když by ti to napsalo jasnou chybu. Né jako mě kde to žádnou nenapsalo.
A jinak ti to tky lehlo po čase stání v mrazu, nebo, za jízdy ? Pokud za jízdy, je to pravděpodobně čerpadlo. Pokud jako mě, chělo by to tu diagnostiku, pokud bude chyba, opravit, pokud ne, takrotáhnout tak jako já.
Pokud nemáš diagnostiku, písni to, určitě jí v okolí někdo má, nebo jestli se vtom budeš chtít šťourat časetěji, kup si OP-Com, cena kolem 1500-2000 a frontery jsou tam naftový všechny (rada.. lepší je to nenačítat jako Fronteru, ale jako Astru, je tam toho pak více v menu.)
Jojo to se mi to radí, když mi to teď jede, před týdnem jsem tu propadal zoufalství.

A ještě jeden poznatek. Na to aby auto kleklo zajízdy opravdu musí být závažná vada. Jinak je celkem vše zdvojeno, takže auto přejde vždy do nouzového režimu, je to poměrně vychytaný. I pokud se odpojí půlka čidel (váha vzduchu, celý podtlakový sistém, čidlo hřídele, teplota vzduchu, teplota oleje, vždy se údaj nahradí čidlem jiným a auto neklekne, to se mi moc líbí) Třeba jen čidla teploty obsahuje motor 3, teploty vzduchu 2, stačí funkčnní jedno, pozici kliky 2 stačí jedno, plynový pedál je taky zdvojený, bez podtlaku to kompletně jede, jen do 2500 a bez turba je to docela vychytaný.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Jirkon70
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02 črc 2010 11:10
Skype: jirkon70
Bydliště: Zlín

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od Jirkon70 »

Na diagnostice jsem to neměl. Auto stojí v garáži a neznám nikoho kdo by ji měl. Už jen dostat auto do garáže (tj. dotlačit do kopce) byl celkem problém :(
Prostě jsem natankoval, přes noc stál v minus 15 nebo kolik bylo a pak už to nechytlo. Roztáhnout to nepůjde, je to automat.
Kluci tady píšou hadice, gumičky, ale nám se všechny jeví dobré. Navíc auto jsme zkoušeli rozjet na eter a normálně motor jel. Předpokládali jsme, že si to natáhne naftu. Jakmile jsme eter přestali dodávat, tak to prostě zase zdechlo. Nafta ke vstřikům jde, proto už nás napadlo jen čerpadlo.
Přesto se nám to moc nezdá, teda já tomu moc nerozumím, ale kolem mě je celkem dost kluků od aut. Čerpadlo prý odchází spíše postupně. Ale nevylučují, že tím mrazem se mohlo něco v čerpadle stát, prasknout hřídelka, šoupátko nebo co všechno to tam je.
Jaký OP-com myslíš? Na netu jsem našel snad za 20tis., to je nějak moc.
Je tu někdo z okolí Zlína kdo má diagnostiku?
Frontera B, LIMITED, 2.2DTI, 85kW automat, r.v. 2000
Uživatelský avatar
kuriatko
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 650
Registrován: 01 bře 2011 19:54
Bydliště: Prievidza SK

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od kuriatko »

[quote="DJ.Tom"] Fakt jen spadlá nafta.... /quote]

Tak nakoniec to pomohlo? :mrgreen: Gratulujem vítaj medzi živými.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od DJ.Tom »

Pomohlo, vesele drandím a aspoň mě to donutilo vyčistit celé sání a vyměnit přepadové hadičky. :)
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
kuriatko
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 650
Registrován: 01 bře 2011 19:54
Bydliště: Prievidza SK

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od kuriatko »

Tak tích 30 papierov za čerpadlo môžeš využiť na krásnu dovolenku :wink: Hlavne nech to šlape...
Zevlingston
Začínající diskutér
Příspěvky: 100
Registrován: 07 led 2013 11:15
Bydliště: Uherský Brod

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od Zevlingston »

Na nějakém cizím fóru jsem našel údajný návod na opravu zázraku PSG 16. Nevím jestli to funguje, jenom se prostě nechcu smířit s tím, že jednoho krásného dne budu muset dat auto na díly, protože 40 tis. za nové nedám. Dlouho jsem to hledal, moja drahá polovička přeložila, tak snad to bude dávat smysl :) Jinak pro zdatnější angličtináře odkaz tu: http://www.rrkb.lv/musings/?p=42

Překlad:
Z nějakého důvodu se Bosch rozhodl, že nebude prodávat žádné náhrady této specifické verze čerpadla. A zároveň je v tomto čerpadle jedna součást, která je náchylná k poruchám a ta část je Hallův snímač, který měří rotaci hřídele čerpadla (kód poruchy v ECU je označován jako snímač „vačkové hřídele“, ale ve skutečnosti je zabudovaný přímo v čerpadle).
A samozřejmě se tento snímač posral.
Takže jsem zjišťoval co a jak a zjistil jsem, že není nikdo, kdo by byl schopen vyměnit snímač, ale pouze celé čerpadlo jako takové, což znamená investici okolo 2000 EUR. Nechtěl jsem se smířit s faktem, že musím investovat 2000 EUR za opravu součástky, která má hodnotu méně než 10 EUR a ani jsem neměl balík EUR navíc, které bych vrazil do auta, jehož skutečná hodnota je nyní okolo 4000 EUR.
Nejprve jsem se pokusil použít běžný (sériově vyráběný) Hallův snímač od firmy Farnell, ale byl příliš vysoký (nebo tlustý záleží jak se na to díváte) a zasahoval do zubu kola snímače. Pak jsem našel ten samý snímač z jiného modelu toho stejného čerpadla - VP44/PSG-5, vypadá stejně a dá se koupit jako náhrada. Jediný zjevný rozdíl mezi snímači PSG-5 a PSG-16 je montáž plochého kabelu, který je přímo součástí (zabudovaný) snímače.
Dalším krokem bylo zajistit použitý, ale stále dobrý snímač z PSG-5 a snažit se vymyslet jak jej zabudovat do PSG-16. Řešení bylo zřejmé, protože část kabelu jdoucího do snímače je stejně široká u obou snímačů a zdá se, že má i stejné uspořádání. Takže oba kabely jsem přestřihl v místě, kde mají stejnou šířku a nechal jsem o něco delší konce kabelu, tak aby se překrývaly a zároveň aby vytvořili dostatečnou celkovou délku. Pak jsem oškrábal plast z jedné části kabelu, který vede do řídící jednotky a nechal jsem holá odhalená vlákna. Na tato vlákna jsem nanesl tenkou vrstvu pájedla (použil jsem čistící knot k odstranění přebytečného pájedla) a to samé jsem udělal i s druhou stranou kabelu vycházejícího ze snímače. V této fázi jsem měl použít nějakou palivu odolnou smršťovací bužírku (např. Tyco/RAychem DR-25), aby to bylo stabilnější (pevnější), ale neměl jsem ji po ruce. Takže jsem pokračoval a přitlačil oba konce kabelů k sobě a prohřál jsem je pájecím cínem. Tím jsem zajistil dostatečně dobré elektrické spojení. Potom jsem nanesl na spoj nějaké super lepidlo, které spoj fyzicky zesílilo a snímač jsem připájel zpět k řídící jednotce čerpadla.
Další den odhalil, že oba senzory jsou opravdu stejné a poté co jsem odsál vzduch z palivových trubek, motor vesele naskočil znova.

Ty čerpadla se opravdu serou všechny, takže jednou to asi přijde...třeba se k tomu vyjádří někdo, kdo s tím má zkušenosti a řekne, že to je nesmysl. Ptal jsem se ještě v Autokomi, kteří na svojich stránkách nabízejí opravu PSG 16, ale napsali mně, že se nejedná o klasický repas, ale opravu pouze některých částí a samozřejmě ne u všech čerpadel to jde...takže pokud taky mění Hallův snímač za 20 tis, tak tu je možný návod na ušetření...
2.2 DTi, 88 kW
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Závady čerpadla VP44 PSG16 (motor 2,2DTH 88kW)

Příspěvek od vlado007 »

Ten clanok opisuje len jednu z mnohych zavad ktore tie jednotky postihuju. Keby bol jedinym problemom len ten snimac, tak ten sa da uplne krasne odletovat a nahradit funkcnym. Podstatna je este jedna vec a to ze na cerpadle sa nachadza vlastne jednotka cerpadla spolu s jednotkou motora. A to je problem vsetkeho. Nie ako u 85 kw ze prestane ist samotna cerpadlova RJ.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“