2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Uživatelský avatar
Dave136
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05 čer 2009 12:17
Skype: david-doma
Bydliště: Litoměřice

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od Dave136 »

Ahoj diskutéři, mám podobný problém. Čerpadlo to nutně být nemusí. Já mám už nové - úplně umřelo a po výměně světe div se....nepřestalo to.
Až budu mít peníze dám nové nebo repasované vstřiky. Podle mě budete mít podobnou závadu.

Chyba p190 vyskakuje i u prasklých podtlakových hadiček.

P.S. Nemáte někdo tip na nějaký vhodný připravek(myslím hlavně cenově) na demontáž vstřikovačů?
Frontera B, 2.2 Dti
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od majo »

Chalani vyskúšali ste to, čo som vám písal?
majo píše:

Ahoj! Vytiahni podtlakovú hadičku na riadenie vírivých klapiek zo solenoidu. Na solenoid nasaď nejakú čiapočku aby neunikal podtlak a jazdi. Potom napíš či sa niečo zmenilo.

Vyraďte vírivé klapky z činností a kašlite na ne. Nezistil som ešte prečo, ale mám skúsenosť, že sa vírivé klapky po nejakom čase neskôr otvárajú pri pridávaní plynu a teda motor nemá dostatok vzduchu na spalenie vstreknutej nafty. Ak ich vyradíte z činnosti ,budú otvorené permanentne a motor bude dýchať a využívať tých 16 ventilov pri všetkých otáčkach. Klapky by sa mali pri správnej funkcii otvárať podľa zvyšovania otáčok,čiže podľa zaťažovania motora, avšak nedeje sa tak a stúpajúcimi najazdenými kilometrami sa to zhoršuje. Neviem zatiaľ , čo to máva na svedomí. Ak sa vám stáva ,že na neutrál pridávate mierne plyn a dosiahnete cca 2500 -3500 ot. a motor odrazu sám pridá,(akoby zabralo turbo) tak vedzte,že ešte len vtedy sa vám klapky otvorili. Dovtedy ste z toho mali len 8 ventil. Funkciu vírivých klapiek teraz nebudem rozpisovať, ale ich vyradením nič nepokazíte, len motoru dáte vzduch.
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od vlado007 »

Majo to otvaranie klapiek ma na svedomi agr ventil, vaha vzduchu a snimac tlaku v sacom potrubi.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
MarianMikes
Příspěvky: 11
Registrován: 20 lis 2011 20:48

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od MarianMikes »

já vím kterej je to válec tak jsem vyměnil vstřik-nic se nezměnilo a tlaky v pořádku.ZÁHADA
Uživatelský avatar
Dave136
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05 čer 2009 12:17
Skype: david-doma
Bydliště: Litoměřice

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od Dave136 »

To určitě Opel vymyslel kvůli spotřebě - jedem na tři ušetříme :grin: . Takové 1.2 HTP :twisted: .
Frontera B, 2.2 Dti
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od Slaava »

No vidíš, voni se teď výrobci ohání tím, jaká je úžasná věc vypínání válců u šesti a osvmiválcovejch motorů a přitom Opel to dával už před čtrnácti lety do čtyřválu! :mrgreen:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Dave136
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05 čer 2009 12:17
Skype: david-doma
Bydliště: Litoměřice

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od Dave136 »

:mrgreen: Né asi!
Frontera B, 2.2 Dti
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od majo »

vlado007 píše:Majo to otvaranie klapiek ma na svedomi agr ventil, vaha vzduchu a snimac tlaku v sacom potrubi.
Jasné Vlado. Výrokom "neviem čo to má na svedomí " som nemyslel na riadiace členy motora ktoré klapky ovládajú, ale na vzniknutý problém prečo ,resp. čo ich núti otvárať klapky nesprávne. Poruchou niektorého zo snímačov to nieje ,ani cez dátový list nepozorujem nezvyčajné hodnoty . Jednoducho sa to javí ako mechanická závada. Solenoid to nieje, podtl. regulátor na klapkách tiež, ani snímač tlaku,ani váha. A čo je najhoršie, prestal som sa tým zaoberať,čiže som to nedotiahol do konca. :wink:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od fronterman »

Ahojte. Tiež som mal vlani taký problém. Myslel som si, že zase budú zanesené klapky, ale neboli. Tak sme odpojili podtlak od ich ovládania a odvtedy mám pokoj a tak jazdím doteraz. Takže môžem potvrdiť majove slová.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
MarianMikes
Příspěvky: 11
Registrován: 20 lis 2011 20:48

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od MarianMikes »

Ahoj všichni
CHci poděkovat Majovi jak psal o vyřazení výřivých klapek tak jsem to udělal a problém s chodem na tři v určitých otáčkách vyřešen,motor jde krásně a to jsem měnil vstřik názory byly i na čerpadlo v háji a takhle to nic nestálo. :grin:
Uživatelský avatar
lukas.musial
Začínající diskutér
Příspěvky: 185
Registrován: 25 bře 2011 20:05
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od lukas.musial »

Tak jak to nakonec dopadlo,podarilo se zjistit proc ty klapky oteviraj pozde? Ja klapky vycistil a po opetovnem zapojeni jede pri konstantnim plynu i na volnobeh na tri,pokud odpojim tak vse ok.hadicky vsude nove,ovladaci ventily taky ok.
EX-Frontera A 2.2i, 5dv, r.v.96, zvednuto + 5cm, Bodylift 40mm, mangels 10x15 pneu MT 31´´,samosvor, NEW LPG, vyvařeno, přestříkáno, dale zatím bez uprav ale určo nějaké budou :-D Tel:733341467
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od vlado007 »

A vycistil si len tie klapky alebo aj sacie kanale v hlave. Hlavne ten zatoceny :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
lukas.musial
Začínající diskutér
Příspěvky: 185
Registrován: 25 bře 2011 20:05
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od lukas.musial »

je vycistene komplet vse, na diag jeste vyskocilo cidlo tlaku sani,ale po vyciateni vse ok.To stale jezdite s odpojenymi klapkami? me se s odpojenyma obcas rozne check.
EX-Frontera A 2.2i, 5dv, r.v.96, zvednuto + 5cm, Bodylift 40mm, mangels 10x15 pneu MT 31´´,samosvor, NEW LPG, vyvařeno, přestříkáno, dale zatím bez uprav ale určo nějaké budou :-D Tel:733341467
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od vlado007 »

Nemyslim to niako zle, ale urcite si tie kanale zatocene vycistil az po ventil ? Lebo ten pristup tam na cistenie je hruza ako vies a videt tam neni vobec.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
lukas.musial
Začínající diskutér
Příspěvky: 185
Registrován: 25 bře 2011 20:05
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.2DTI JDE NA TŘI VÁLCE

Příspěvek od lukas.musial »

No ono to nekdo delal, prede mnou. ale jak jsem to rozhodil tak klapky byly jen mastne, tak jsem je znova vydrhl.do kanalu jsem si svitil a byly taky jen mastne ,tak jsem je jen vytrel.
EX-Frontera A 2.2i, 5dv, r.v.96, zvednuto + 5cm, Bodylift 40mm, mangels 10x15 pneu MT 31´´,samosvor, NEW LPG, vyvařeno, přestříkáno, dale zatím bez uprav ale určo nějaké budou :-D Tel:733341467
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“