Teplota motoru 2,5Tds

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od Janeš Petr »

vlado007 píše:cca 90 stupnov. Ak vsetko ukazuje jak ma.
u mojí je to necelých 70 stupňů. lidi prostě nechtěj pochopit, že nemůžou srovnávat údaje tohodle měřáku mezi jednotlivými vozidly
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od Janeš Petr »

wolf14sk píše:ale akonáhle idem do nejakého kopca (stačí miernejší) tak isto aj po diaľnici do mierného kopca tak teplota ide veľmi rýchlo hore, keď sa dostane na 3/4 tak sa ho snažím už radšej schladiť a nezaťažujem ho....
nezapomeň, že čidlo teploty máš přímo na hlavě, takže na změny teplot reaguje téměř okamžitě. když přijde větší zátěž motoru, nejprve začne vyrovnávat zvýšenou teplotu termostat tím, že pouští do okruhu chlazení motoru část nachlazené vody z chladiče. teprve když je zátěž dlouhodobější a celý objem vody v chladiči se prohřeje na teplotu kolem 100 stupňů sálajícím teplem z chladiče se prohřeje bimetal ovládání vyskospojky vrtule. ale zas to má háček. záleží na rychlosti, jakou jedeš a jestli nefouká například protivítr. pokud jedeš rychle, nestačí se vzduch přicházející do chladiče dostatečně prohřát , takže bimetal vrtule se nedozví, že chladič už je rozpálenej, resp. se to dozví, ale se spožděním zpožděním což má za následek další zvýšení teploty motoru. zrovna tak hrajou velkou roli šusplechy. pokud je sundáš, proudění přes chladič je rychlejší, tím pádem reakce vyskospojky pomalejší. prostě pro tebe platí to, co pro ostatní. pujč si někde bezdotykový teplověr a zkus naměřit opravdovou teplotu hlavy motoru za provozu. pokud se i v největší zátěži nedostaneš přes 110 stupňů, je vše OK a stačí si zapamatovat, kolik při téhle teplotě ukazoval teploměr palubní. u polovičky aut to bývá někde v prostoru nad polovičkou stupnice... přesnějc to říct nejde, každej ukazuje jinak
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od farmář »

je to tak, v případě, že mu visko ještě chodí, jak má :) já už jeep směruju někam k zetorovi. Jsem prostě zemědělec, co se s nikým a ničím nesere :D (hádej na jakej film je to parafráze )
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od palo frontera »

ten teplomer na pristrojovej doske ma dost blbe znacenie bez cislic teploty. a to cervene policko je uplne na vrchole stupnice. keby bolo este predtym zelene policko prevadzkovej teploty tak by to bolo este OK. mne sa to zatial zohrialo najviac tesne nad polovicu stupnice a to v terene a v lete. inak v zime sa to ledva vysplha na prvu risku a termostat mam OK. :wink:
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od farmář »

jak víš, že máš ok termostat. Vařením poznáš přesně otevření? Obvykle se laboruje o 2 stupně studenější nebo teplejší, to že otevře v rendlíku na plotně je fakt hrubej odhad funkce. Pokud tam nemáš vodu,ale nemrzku, tak nějakých 110 není problém. Krátkodobě. A pokud už je, tak s tím taky nenaděláš skoro nic....kromě toho, že vezmeš kus drátu, pootevřeš haupnu, něco tam strčíš a haupnu přivážeš pořádným vazacím drátem,aby nevylítla a to vše blesková akce a jedeš dál :) prostě model žralok.
Osobně fakt doporučuju myslet na to a pravidelně chladiče umejt wapkou a nechat uschnout bez jízdy nebo vyfoukat vzduchem. Plus zbytek viz výše.

PS: jinak už zbejvá jen ten chladič na střeše :mrgreen:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od palo frontera »

ved prave. vrtulu tam mam este origo s viskospojkou. zatial som to este neuvaril ani s privesom v terene. vyslo my to tesne nad polovicu stupnice teplomera. nemrznucu zmes som menil vlani v maji. rozpojil som aj hadice od kurenia a napojil som hadicu s vodovodu a preplachol som komplet chladiace okruhy a takysto aj kurenie. vyslo odtial dost bordelu. takze auto dostalo kristir :lol: :lol:
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od farmář »

no vidíš, ještě vyčisti žebra chladiče a půl starostí pryč :)
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od Janeš Petr »

farmář píše: Osobně fakt doporučuju myslet na to a pravidelně chladiče umejt wapkou ....
se vším souhlas, jen s tou wapkou to nedopadne dobře. tlak vody zdeformuje hliníkové žebrování tak, že chhladič je pro vzduch absolutně neprůchozí. když už wapkou, tak jedině s upravenou tryskou aby tlak vody nebyl větší než pevnost hlikpvých žeber
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od palo frontera »

chladic prefukujem len stlacenym vzduchom. wapka casto necistoty rozmoci a vrazi ich este hlbsie do rebier chladica. poznam to aj s roboty.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od farmář »

no ne že by to nešlo, jen s ní člověk musí mít trpělivost, nedávat to moc blízko a pak to hlavně nechat vyschnout a ne hned jet, jinak to zalepí ještě víc. :D
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od palo frontera »

tak dnes som urobil maly pokus merania teploty. do motoroveho priestoru som provizorne nainstaloval klasicky liehovi teplomer a isiel som to skusat do kopca. namerane hodnoty som porovnaval s budikom na palubnej doske. meral som len pri stupani teplôt nahor. moje meranie dopadlo nasledovne: druha riska odspodu budika v aute cca- 63stupnov celzia, stredna riska bola 70stunov a riska nad nou 80stupnou. vyssie som to nezohrial. a motor nebol na dotyk nijak vyhecovany.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od Janeš Petr »

jenže tyhle hodnoty platí jen pro tvé auto, to je ten problém. každá frontera má ty přechodové odpory na vedení k teploměru jiné, takže má při stejné teplotě i rafiku teploměru jinde a to vůbec neberu v potaz ubytky napětí například při zapnutém ventilátoru topení, světel atd.
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od palo frontera »

ved jasne. je jasne ze na kazdom aute nameriame ine hodnoty. nemal som v umysle porovnavat s autamy inych, len som chcel dat vediet co som nameral ja na svojom motore :grin:
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od Janeš Petr »

jasný :grin:
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Teplota motoru 2,5Tds

Příspěvek od vlado007 »

Take meranie je uplne na nic. To len meras povrchovu teplotu materialu a nie realnu teplotu chlad. kvapaliny. Viacej krat som uz skusal merat teplotu motora laserovim meracom tepla a vzdy to boli uplne rozdielne hodnoty. Napriklad teplota hlavy na jednej strane bola ovela ina ako na druhej strane. Chcelo by to odmerat niakym teplomerom priamo kvapalinu v tesnej blizkosti ako cidla teploty a porovnat z budikom.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“