Teplota motoru 2,5Tds
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Teplota motoru 2,5Tds
u mojí je to necelých 70 stupňů. lidi prostě nechtěj pochopit, že nemůžou srovnávat údaje tohodle měřáku mezi jednotlivými vozidlyvlado007 píše:cca 90 stupnov. Ak vsetko ukazuje jak ma.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Teplota motoru 2,5Tds
nezapomeň, že čidlo teploty máš přímo na hlavě, takže na změny teplot reaguje téměř okamžitě. když přijde větší zátěž motoru, nejprve začne vyrovnávat zvýšenou teplotu termostat tím, že pouští do okruhu chlazení motoru část nachlazené vody z chladiče. teprve když je zátěž dlouhodobější a celý objem vody v chladiči se prohřeje na teplotu kolem 100 stupňů sálajícím teplem z chladiče se prohřeje bimetal ovládání vyskospojky vrtule. ale zas to má háček. záleží na rychlosti, jakou jedeš a jestli nefouká například protivítr. pokud jedeš rychle, nestačí se vzduch přicházející do chladiče dostatečně prohřát , takže bimetal vrtule se nedozví, že chladič už je rozpálenej, resp. se to dozví, ale se spožděním zpožděním což má za následek další zvýšení teploty motoru. zrovna tak hrajou velkou roli šusplechy. pokud je sundáš, proudění přes chladič je rychlejší, tím pádem reakce vyskospojky pomalejší. prostě pro tebe platí to, co pro ostatní. pujč si někde bezdotykový teplověr a zkus naměřit opravdovou teplotu hlavy motoru za provozu. pokud se i v největší zátěži nedostaneš přes 110 stupňů, je vše OK a stačí si zapamatovat, kolik při téhle teplotě ukazoval teploměr palubní. u polovičky aut to bývá někde v prostoru nad polovičkou stupnice... přesnějc to říct nejde, každej ukazuje jinakwolf14sk píše:ale akonáhle idem do nejakého kopca (stačí miernejší) tak isto aj po diaľnici do mierného kopca tak teplota ide veľmi rýchlo hore, keď sa dostane na 3/4 tak sa ho snažím už radšej schladiť a nezaťažujem ho....
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Teplota motoru 2,5Tds
je to tak, v případě, že mu visko ještě chodí, jak má já už jeep směruju někam k zetorovi. Jsem prostě zemědělec, co se s nikým a ničím nesere :D (hádej na jakej film je to parafráze )
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
ten teplomer na pristrojovej doske ma dost blbe znacenie bez cislic teploty. a to cervene policko je uplne na vrchole stupnice. keby bolo este predtym zelene policko prevadzkovej teploty tak by to bolo este OK. mne sa to zatial zohrialo najviac tesne nad polovicu stupnice a to v terene a v lete. inak v zime sa to ledva vysplha na prvu risku a termostat mam OK.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Teplota motoru 2,5Tds
jak víš, že máš ok termostat. Vařením poznáš přesně otevření? Obvykle se laboruje o 2 stupně studenější nebo teplejší, to že otevře v rendlíku na plotně je fakt hrubej odhad funkce. Pokud tam nemáš vodu,ale nemrzku, tak nějakých 110 není problém. Krátkodobě. A pokud už je, tak s tím taky nenaděláš skoro nic....kromě toho, že vezmeš kus drátu, pootevřeš haupnu, něco tam strčíš a haupnu přivážeš pořádným vazacím drátem,aby nevylítla a to vše blesková akce a jedeš dál prostě model žralok.
Osobně fakt doporučuju myslet na to a pravidelně chladiče umejt wapkou a nechat uschnout bez jízdy nebo vyfoukat vzduchem. Plus zbytek viz výše.
PS: jinak už zbejvá jen ten chladič na střeše
Osobně fakt doporučuju myslet na to a pravidelně chladiče umejt wapkou a nechat uschnout bez jízdy nebo vyfoukat vzduchem. Plus zbytek viz výše.
PS: jinak už zbejvá jen ten chladič na střeše
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
ved prave. vrtulu tam mam este origo s viskospojkou. zatial som to este neuvaril ani s privesom v terene. vyslo my to tesne nad polovicu stupnice teplomera. nemrznucu zmes som menil vlani v maji. rozpojil som aj hadice od kurenia a napojil som hadicu s vodovodu a preplachol som komplet chladiace okruhy a takysto aj kurenie. vyslo odtial dost bordelu. takze auto dostalo kristir
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Teplota motoru 2,5Tds
no vidíš, ještě vyčisti žebra chladiče a půl starostí pryč
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Teplota motoru 2,5Tds
se vším souhlas, jen s tou wapkou to nedopadne dobře. tlak vody zdeformuje hliníkové žebrování tak, že chhladič je pro vzduch absolutně neprůchozí. když už wapkou, tak jedině s upravenou tryskou aby tlak vody nebyl větší než pevnost hlikpvých žeberfarmář píše: Osobně fakt doporučuju myslet na to a pravidelně chladiče umejt wapkou ....
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
chladic prefukujem len stlacenym vzduchom. wapka casto necistoty rozmoci a vrazi ich este hlbsie do rebier chladica. poznam to aj s roboty.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Teplota motoru 2,5Tds
no ne že by to nešlo, jen s ní člověk musí mít trpělivost, nedávat to moc blízko a pak to hlavně nechat vyschnout a ne hned jet, jinak to zalepí ještě víc. :D
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
tak dnes som urobil maly pokus merania teploty. do motoroveho priestoru som provizorne nainstaloval klasicky liehovi teplomer a isiel som to skusat do kopca. namerane hodnoty som porovnaval s budikom na palubnej doske. meral som len pri stupani teplôt nahor. moje meranie dopadlo nasledovne: druha riska odspodu budika v aute cca- 63stupnov celzia, stredna riska bola 70stunov a riska nad nou 80stupnou. vyssie som to nezohrial. a motor nebol na dotyk nijak vyhecovany.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Teplota motoru 2,5Tds
jenže tyhle hodnoty platí jen pro tvé auto, to je ten problém. každá frontera má ty přechodové odpory na vedení k teploměru jiné, takže má při stejné teplotě i rafiku teploměru jinde a to vůbec neberu v potaz ubytky napětí například při zapnutém ventilátoru topení, světel atd.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
ved jasne. je jasne ze na kazdom aute nameriame ine hodnoty. nemal som v umysle porovnavat s autamy inych, len som chcel dat vediet co som nameral ja na svojom motore
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Take meranie je uplne na nic. To len meras povrchovu teplotu materialu a nie realnu teplotu chlad. kvapaliny. Viacej krat som uz skusal merat teplotu motora laserovim meracom tepla a vzdy to boli uplne rozdielne hodnoty. Napriklad teplota hlavy na jednej strane bola ovela ina ako na druhej strane. Chcelo by to odmerat niakym teplomerom priamo kvapalinu v tesnej blizkosti ako cidla teploty a porovnat z budikom.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.