Teplota motoru 2,5Tds
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Jak píšou kluci, je to jenom pro danej kus a neměříš vodu ale železo.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
veru tak, ale ked praskne tak praskne zelezo a nie voda.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Teplota motoru 2,5Tds
2,5 TDS má ještě jedno čidlo teploty chladící kapaliny, to je připojený k řídící jednotce motoru, takže se dá pomocí diagnostiky vytáhnout aktuální teplota na tom čidle. Neříkám že to musí bejt na 100% přesný, ale k porovnání údajů s budíkem by to mohlo stačit.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Jenže zase je to jenom letitý čidlo, drátky, konektory. Neřeknu, kdyby to bylo fungl nový. Ale jak říkáš, nějakou představu z toho člověk získá.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Mně taky žrala ručička teploměru která ukazovala líně jen na anonymní čárky a tím pádem jsem nevěděl co si pod tím mám ohledně skutečné teploty domyslet.
Když se tuhle zničeho nic přestala pohybovat úplně a tvářilo se to že to bude setrvalý stav a vizuálně bylo vše v pořádku, vyřešil jsem to razantně k nynější maximální spokojenosti takhle: Vyšrouboval jsem čidlo, to z druhé hlavy, vyvrtal do něj v ose otvor pro závit tuším 14 x 1,25 který jsem v něm následně vyřízl a do něj zašrouboval čidlo ze Š 120L které ve spolupráci s budíkem téhož původu umístěným ve vhodném místě na palubní desce ukazuje čiperně, konkrétně a zcela přesně (pro naše potřeby) jaké že to je vlastně motoru zrovna teplo.
Musím říct, že ve srovnání s tím co ten původní originální způsob líně ukazoval (motor jakoby furt studenej, v delším tahu teplota nahoru, pak zas návrat ručičky někam na samotný začátek pole do studených hodnot) se ten motor chová normálně.
Zahřeje se celkem rychle na 70 - 75 st C a tam se drží a ani při jízdě z kopce nevystydne jak by se zdálo před tím.
V delším tahu vyleze třeba na 85 - 95 st C.
Náklady = prakticky nula, jen chvilka práce.
Umístění budíku teploměru a jeho způsob je na vkusu každého soudruha.
Jen bych ještě dodal že mám ten dojem, že tam přibyde za čas ještě jeden protože někdy jde ručička tlaku oleje na doraz a jindy je ráda že vyleze do jedné třetiny.
To ale až po nějakém souběžném měření "normálním" manometrem aby se ukázalo kde je chyba. Třeba ten motor fakt někdy nemaže
Když se tuhle zničeho nic přestala pohybovat úplně a tvářilo se to že to bude setrvalý stav a vizuálně bylo vše v pořádku, vyřešil jsem to razantně k nynější maximální spokojenosti takhle: Vyšrouboval jsem čidlo, to z druhé hlavy, vyvrtal do něj v ose otvor pro závit tuším 14 x 1,25 který jsem v něm následně vyřízl a do něj zašrouboval čidlo ze Š 120L které ve spolupráci s budíkem téhož původu umístěným ve vhodném místě na palubní desce ukazuje čiperně, konkrétně a zcela přesně (pro naše potřeby) jaké že to je vlastně motoru zrovna teplo.
Musím říct, že ve srovnání s tím co ten původní originální způsob líně ukazoval (motor jakoby furt studenej, v delším tahu teplota nahoru, pak zas návrat ručičky někam na samotný začátek pole do studených hodnot) se ten motor chová normálně.
Zahřeje se celkem rychle na 70 - 75 st C a tam se drží a ani při jízdě z kopce nevystydne jak by se zdálo před tím.
V delším tahu vyleze třeba na 85 - 95 st C.
Náklady = prakticky nula, jen chvilka práce.
Umístění budíku teploměru a jeho způsob je na vkusu každého soudruha.
Jen bych ještě dodal že mám ten dojem, že tam přibyde za čas ještě jeden protože někdy jde ručička tlaku oleje na doraz a jindy je ráda že vyleze do jedné třetiny.
To ale až po nějakém souběžném měření "normálním" manometrem aby se ukázalo kde je chyba. Třeba ten motor fakt někdy nemaže
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Daj foto ako a kde si nainštaloval ten budik. Uz som aj ja rozmyslal nad pridanim budika teploty. Pohraval som sa myslienkou, ze ten povodny by som neodpojoval a nechal ho. Nech si ukazuje, a skusil by som pridat dalsie cidlo teploty+budik napr. do 4hlavy ak tam je len zaslepka ( cidlo pre diagnostiku motora je myslim v tretej hlave). Hlavy by mohli byt rovnake a kazda by mala mat otvor pre cidlo teploty. To je zatial len taky napad.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Jo, nechá se to v principu zašroubovat do kterékoliv hlavy.
S tou fotkou bych se já teď ještě raději moc nechlubil protože to je zatím prasárna první třídy - přilepenej budík provizorně takovou tou stříbrnou izolačkou a nacpanej vlevo na palubní desce před boční sloupek, dráty vytažený škvírou od vypínače světel vlevo a ten z toho teďka nedoléhá, no masakr ale funguje a ukazuje to bezvadně, máš přesnej číselnej údaj o aktuální teplotě v hlavách motoru, co víc si přát..
Fotku dám až to bude trochu víc dizajnově propracovanější a nebyla z toho taková vostuda.
Jak už jsem ale uvedl, na umístění vlastně ani nezáleží.
S tou fotkou bych se já teď ještě raději moc nechlubil protože to je zatím prasárna první třídy - přilepenej budík provizorně takovou tou stříbrnou izolačkou a nacpanej vlevo na palubní desce před boční sloupek, dráty vytažený škvírou od vypínače světel vlevo a ten z toho teďka nedoléhá, no masakr ale funguje a ukazuje to bezvadně, máš přesnej číselnej údaj o aktuální teplotě v hlavách motoru, co víc si přát..
Fotku dám až to bude trochu víc dizajnově propracovanější a nebyla z toho taková vostuda.
Jak už jsem ale uvedl, na umístění vlastně ani nezáleží.
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Ved jasne. Hlavne ze plni učel. Budiky by sa dali niejak nainstalovat aj do stredu do odkladacieho priestoru pod popolnik a zapalovac, pokial tam uz nemas nieco ine. Tam by sa uz zmestil pripadne aj tlak oleja. Len treba patricny priemer budikov :-)
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Este ked som dnes robil udrzbu na aute, tak ma tak napadlo ze ci by sa nedalo nainstalovat pridavne cidlo teploty do telesa termostatu Bralo by udaj vlasne s vodneho odtokoveho potrubia medzi hlavamy a termostatom. Takto to maju riesene aj traktory. Na tom telese termostatu je aj miesto kde by sa to dalo navrtat a narezat tam zavit. Co nato povedia odbornici? Na obrazku ukazane prstom:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Ano, na tomhle místě to mělo být původně (souběžně s tím původním měřením, co tak blbě ukazuje, možná by to bylo alespoň z počátku zajímavý pro porovnávání)
Jenže tím, jak to přestalo z nějaké nezjištěné příčiny ukazovat, tak jsem to vyřešil tak jak je výše uvedeno a to i přes to že mám ještě jednu Fronteru na špalkách coby zdroj dílů ale v tomhle případě i kdybych to nakonec opravil, stejně by se mi to nelíbilo.
Na tohle místo to čidlo dej a budeš vědět stejně jako teď já přesnou teplotu vody v motoru.
Konec konců, jestli jsi kdy měl škodárnu, tak tam to předse bylo taky tak - na hlavě byla přišroubovaná řekněme baňka pro termostat a přímo v ní v bezprostřední blízkosti bylo tohle čidlo a měřilo to dokonale.
Dneska je ale taková doba, že některý auta vůbec žádnej teploměr nemaj, natož číslovanej.
Asi proto, aby z toho uživatel nebyl zbytečně nervózní.
Bejvá pak nahrazenej červenou kontrolkou s nápisem "Navštiv ser více." Nebo tak něco.
Jenže tím, jak to přestalo z nějaké nezjištěné příčiny ukazovat, tak jsem to vyřešil tak jak je výše uvedeno a to i přes to že mám ještě jednu Fronteru na špalkách coby zdroj dílů ale v tomhle případě i kdybych to nakonec opravil, stejně by se mi to nelíbilo.
Na tohle místo to čidlo dej a budeš vědět stejně jako teď já přesnou teplotu vody v motoru.
Konec konců, jestli jsi kdy měl škodárnu, tak tam to předse bylo taky tak - na hlavě byla přišroubovaná řekněme baňka pro termostat a přímo v ní v bezprostřední blízkosti bylo tohle čidlo a měřilo to dokonale.
Dneska je ale taková doba, že některý auta vůbec žádnej teploměr nemaj, natož číslovanej.
Asi proto, aby z toho uživatel nebyl zbytečně nervózní.
Bejvá pak nahrazenej červenou kontrolkou s nápisem "Navštiv ser více." Nebo tak něco.
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Skodovku som mal 120GLS (zlaty stroj na tu dobu v origo stave uzku so 4 lampami v predu). Teraz cidla teplot takto ku termostatu bezne montuju aj do nakladiakov, a co som sa v robote stretol tak aj u traktorov napr. CASE IH , Zetor a pod. a tam s tym neni problem. Mohlo by to aj u tohoto Italiana fungovat Uz si to zohrial tak ze sa ti rozbeli aj sahary pre klimu pri vypnutej klime?
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Klimu mám vydechlou od té doby co jsem Frontíka koupil tak ani nevím jaké to je když funguje
(totéž platí i o mém druhém autě Seat Alhambra 2.0i)
Myslím, že za celou tu dobu co jí mám (asi čtyři roky) jsem snad sahary běžet neslyšel.
Nějaká kontrolka, votuněná třeba i manuálním zapínáním ventilátorů by třeba někdy mohla přijít vhod.
Jinak ohledně Škody souhlasím, já měl to samé co ty ale vylepšil jsem ji motorem z feldy a 5st. převodovkou a nápravnicí s hřebenovým řízením.
Fantastickej, nenáročnej, trvanlivej a jednoduchej stroj kterej dokázal odvést moře práce .
(totéž platí i o mém druhém autě Seat Alhambra 2.0i)
Myslím, že za celou tu dobu co jí mám (asi čtyři roky) jsem snad sahary běžet neslyšel.
Nějaká kontrolka, votuněná třeba i manuálním zapínáním ventilátorů by třeba někdy mohla přijít vhod.
Jinak ohledně Škody souhlasím, já měl to samé co ty ale vylepšil jsem ji motorem z feldy a 5st. převodovkou a nápravnicí s hřebenovým řízením.
Fantastickej, nenáročnej, trvanlivej a jednoduchej stroj kterej dokázal odvést moře práce .
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02 srp 2015 16:44
- Bydliště: Handlová
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Zdravím páni, neviete aké je typové číslo čidla snímača teploty pre vnútorný budík? Je to na A Fronteru 2,5 TDS. Pôvodné mám prevŕtané a v ňom osadené iné. No to mi pri bežnej prevádzke ukazuje skoro v červených hodnotách. Takže neviem keď to ide vyššie. Zháňal som to čidlo kade tade, dokonca som si písal zo servisným technikom Opel B.B. Dík za rady.
Gofi
Gofi
A Frontera 2.5 TDS
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Autokelly a tiez aj elit ho maju v ponuke. Kukni tam. Ked ti to ukazuje v cervenom tak urcite sa neprehrieva samotny motor??? Ake tam mas cidlo teraz?
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02 srp 2015 16:44
- Bydliště: Handlová
Re: Teplota motoru 2,5Tds
Netuším čo tam je. Ako vyzerá originál čidlo? Je jedno pinové či dvoj?
A Frontera 2.5 TDS