nepravidelný chod motoru 2,2 dti - kolísání otáček

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
polmarpol
Příspěvky: 4
Registrován: 05 lis 2010 18:30

nepravidelný chod motoru 2,2 dti - kolísání otáček

Příspěvek od polmarpol »

Zdravim fronteraci...Nedavno sa mi stala taka vec..siel som na chatu a motor zacal mat nepravidelny chod na volnobehu..nieco ako vrn vrn vr..nie normalne vrrrrrrr..ziadna kontrolka nesvietila..po odideni z chaty zacala svietit kontrolka dobíjania,kedze do bolo blizko domov,kapotu som otvoril az doma a nasiel som upadnutu remenicu od klukovky..remenicu som uspesne vymenil,motor siel normalne...po 15tich km motor zacal mat opat nepravidelny chod,ako predtym..remenica je vsak na svojom mieste..pri jazde to nerobi nic,len pri volnobehu..ako som uz spominal...vrn vrn vr..nie vrrrrrr..prosim poradte mi.co s tym moze byt..bojim sa na tom jazdit..dakujem za kazdu radu...PALO.
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od Vokoun »

Nazdar, sedni do toho a nekde na rovince se pokus jet konstantní rychlostí. Sleduj při tom ručičku otáček, zda ti malinko nekolísá. Může to být např. čidlo otáček.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od lasky »

ted jsem resil to same jestli chces tak mi brnkni nerad pisu je to moje slaba stranka :lol:
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od majo »

Nooo.. ja možno aj tuším,čo by to mohlo byť,ale načo sa o tom rozpisovať-polemizovať,keď Lasky to riešil a zrejme aj vyriešil a vie (možno) presne ,čím to je. Mňa to dosť zaujíma (a verím,že nielen mňa) ,či som vedľa,ale uvažujem správne,ale volať kvôli tomu na Čechy? :( Lasky aj keď ťa na kolenách poprosím ,nenapíšeš o tom? Mne postačí aj jedna nerozvitá veta,alebo možno len to správne slovo a budem vedieť,či som blízko. PROSÍM!!!!!! :oops: :lol:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od lasky »

dobre ja jsem si nevsimnul ze jsi z sk ja jsem jel v pohode asi 80km/h a najednou mi padnul otackomer hned se rosvitila kontrolka motoru ale auto jelo normalne az do te doby nez jsem dal nohu s plynu tak to zacalo litat otacky nahoru a dolu porad dokola jak jsem zvysil otacky tak to jelo normalne tak jsem dojel do prace jak na svinu sem tam byl az dovecera tak jsem jel domu sluzebnim autem rano jsem si vzal do roboty pc.mam op-com napichnul jsem to a napsalo mi to snimac otacek a cerpadlo vymazal jsem chyby a jak jsem to odpojil od pc tak to jelo normalne ale radsi jsem vymenil snimac otacek a je to v pohode dokonce se mi to zda zivejsi tak si myslim ze ten snimac uz odchazel delsi dobu ale pozor jsou dva druhy tech snimacu jeden je na automat a jeden na manual jinak je dost chujovo umisteny na boku motoru dole dostanes se k nemu kdyz sundas ridicovo kolo a budes potrebovat hvezdickovy orech ja ted skocim do garaze a napisu ti originalni cislo dilu
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od vlado007 »

Chlapi, ale sak jemu to roby upne nieco ine ako tu popisuje lasky. Ziadna kontrolka, ziadne behanie rucicky otackomera a ani za jazdy nic zvlastne. Jemu to ide vsetko normalne akurat na volnobeh mu to ide zle. Skorej si myslim ze tam vynechava jeden velec. Tazko povedat podla toho vrrrrkania :roll:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od lasky »

mi taky jeden valec vynechaval a navic nektere frontery maji otackomer brany z altiku a nektere ze snimace otacek jinak toto je snimac na manual rv.2000 x22dth
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) lasky dne 11 lis 2010 22:38, celkem upraveno 1 x.
tel- +420 608701329 NON STOP
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od lasky »

no a na diagnostice jste nebyli?
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od majo »

Vřelé díky Lasky,že si tvoj problém rozpísal. Ja som mal však na mysli prípad kolísania voľnobehu bez jednoznačných príznakov chybného snímača otáčok,čiže zasvietenie kontrolky núdz.režimu a nefungčného otáčkomeru. Tieto dva príznaky polmarpol nespomínal,resp.spomínal,že mu nesvieti kontrolka motora.Preto som polohový snímač kľukovky vylúčil a predpokladal som,že si mal iný problém. Čakal som že napíšeš niečo ako kolísavý tlak-podtlak v sacom potrubí,alebo chybní snímač otáčok v čerpadle,alebo prisávanie vzduchu do čerpadla a pod. Ak je palivová sústava netesná(na traverzách),ale nie natoľko,že padne nafta,ale len si čerpadlo po naštartovaní a vytvorení podtlaku prisaje trošku vzduchu cez traverzu,vytvoria sa v čerpadle bubliny(pena) a vtedy zvyknú vynechávať otáčky motora(ako keby sa pridával a uberal plyn). V tomto prípade sa to prejavý hneď po studenom štarte a len na cca 5 sek. To ale nieje polmarpolov prípad. Vynechávanie otáčok počas jazdy je skôr prípad chybných údajov zo snímača otáčok v čerpadle. Nejaké to zakolísanie otáčok môže tiež spôsobiť aj kolísanie tlaku v sacom potrubí (chybný solenoid EGR ,pulzujúci podtlak ovládania a pod.).Tiež je dobré skontrolovať,či nieje poškodená niektorá remenička,alebo napínak kladky od úderu hlavnej remenice po odtrhntí a či remeňom veľmi nehádže. Aj tento prípad trochu rozkolíše voľnobeh,pretože vybrácie spôsobené remeňom sa snaží ECU korigovať úpravou zmesi,podobne ako kolísavý podtlak v sacom potrubí. Ak sa ti to znovu prejavý,tak skús na chvíľu zhodiť remeň a naštartuj,ale nie na dlho!!
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
polmarpol
Příspěvky: 4
Registrován: 05 lis 2010 18:30

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od polmarpol »

dakujem vsetkym za rady a uvahy,, :) ..na diagnostike som nebol,lebo som musel nahle odist do zahranicia..remenica sa nechveje..je v poriadku..kontrolka motoru svieti na stalo..som zabudol napisat..myslim,si ze tie bublinky v nafte by nerobili taky pravidelny rytmus vrn vrn vrn :grin: .rychlo za sebou.inak je to frontera r.v.2000 2,2dti..myslim si,ze lasky mas tu istu fronterku..pocitam,ze to bude nejake cidlo,co zle vyhodnocuje zmes paliva..alebo otacky..inak do teraz jazdila ako hodinky..motor ma najazdene len 84 tis..a kolko sa platí za tu diagnostiku?..diky.
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od lasky »

jo auto mam to same jenom mam najeto 92 000km a kolik se bere za diagnostiku nevim ja to delam za 250kč
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od tirlin »

Je to snímač otáček z kliky. lasky to tady rozepisuje. Pokud půjdeš na diag. - ukáže to chybu čerpadla, mám to vyzkoušené!!! Je z boku ze strany řidiče na bloku, fotku tam taky dal. Mi se to stalo letos v Chorvatsku na stejným autě. diagnostika v Chorvatsku i unás ukázala čerpadlo - což je blbě a po výměně čidla bylo vše ok. Bosch to dává v Ostravě v krámu myslím za 1100,-Kč, vyměnit to jde vrchem, pokud máš tenké ruce nebo spodem - je to pohodlnější, ale šroubování s dekly.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
polmarpol
Příspěvky: 4
Registrován: 05 lis 2010 18:30

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od polmarpol »

tak som to nasiel ten snímač..na slovensku sa to tomu hovori snímač klukoveho hriadela..stoji to v autokelly 31 euro..tak si to objednam a uvidim.. :grin:
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od majo »

Lenže stále si nenapísal,či ti pri tom vrn..vrn...vrn... :grin: padne otáčkomer.Toto je totiž ten jednoznačný príznak snímača otáčok kľuky. Ak je to tak, tak si to mal napísať hneď,alebo trochu pohľadať,rozoberali sme to tu už viac krát,tuším aj s tirlinom- (ak si dobre pamätám išiel si domov zo zahraničia na núdzovom režime).
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: NEPRAVIDELNY CHOD MOTORA 2,2 DTI

Příspěvek od tirlin »

Nevím, jestli toněkdo nedokáže sehnat levněji, ale pokud chceš, tak ti to můžu dodat do 24 hod. Mám kámoše v jednom obchodě s autodíly, takže cena je nákupní. Stačí se domluvit a vyzvednou si to v Ostravě. tel. 777 200 583.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“