Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Slaava »

Níže je návod v PDF - někdo se na to tady kdysi ptal a Janeš mi včera poslal odkaz na server, kde na to byl návod. Je na to potřeba nějaký speciální montážní přípravky, tak prostudujte taky toto téma: viewtopic.php?f=7&t=3396 - člověk, co tuhle operaci dělal ale psal, že se to dá i bez nich a do díry těch excentrů vrazil pětku imbus. Janeš s tím člověkem asi mluvil (jako montážní instrukce mu bylo sděleno: ,,piest do hornej uvrate... treba povolit to male koliesko... a z boku strc 5 imbus do otvoru na tych vyvazovakoch... oni sa same nastavia do tej polohy...) tak k tomuhle snad napíše nějakej komentář, protože já sem jenom prostej pobíječ much.
vyvazovace.pdf
Jako bonus nějaký fotky z těch míst:
001.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
GMCJimmy
Příspěvky: 2
Registrován: 31 pro 2011 18:11

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od GMCJimmy »

tirlin píše:Tady je schéma motoru. Obvykle to štěrkání dělá ten 3 řetěz, prostřední. O výměně lišty a přítlačných válečků na 1 a 2 řetězu je to napsáno tady...Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna...ty jdou naštestí bez vytahování motoru z auta.
zdravim panove tet jsem to opravoval a delal jsem to spodem. Neni to slozite staci kdyz je clovek zrucnej. take mu to cinkalo na volnobech a byl to spodni retez na klice ktery bouchal o vodici listu ktera ma na sobe ten kluznej silon a ten uz byl dole ve vane. Novy kluzak orig stoji 400 a napinaci 1700 . Navod Vyndat 4 srouby na naprave 4 na silenblocich prizvednout motor na doraz ke stene , dole sundat malou vanu protoze jsou tam 2 skovane na velkou vanu. Sunda se velka nastavej se rozvody a dole na vyvazovakach se z boku strci imbus. Povoli se sroub na vyvazovaku sunda kolecko a vyjme se to cele ven. Vyvazovaky na ponk a vymenite kluzak a napinak a date vse spet. Dejte pozor at se vam ty vyvazovaky nehnou. Přidávám foto:
DSC02819.JPG
DSC02820.JPG
DSC02821.JPG
DSC02822.JPG
DSC02823.JPG
DSC02824.JPG
DSC02825.JPG
DSC02826.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od farmář »

tak tomu říkám info :) pěkné, s fotečkama. Dobrý pane! :) jinak, to co máš za nick má kamarád na zahradě :) docela zajímavé vozidlo.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Slaava »

Hodnotnej příspěvek, díky.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Khansel
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 17 kvě 2009 15:46
Bydliště: Kadaň OPEL Frontera B 2.2DTi

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Khansel »

tedy myslite že je třeba vymnenit i ten napínák nebo stačí ta lišta vodící :) :o
GMCJimmy
Příspěvky: 2
Registrován: 31 pro 2011 18:11

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od GMCJimmy »

Khansel píše:tedy myslite že je třeba vymnenit i ten napínák nebo stačí ta lišta vodící :) :o
Zdar on mel ten napinak od toho retezu vydreny asi dva miimetry kdyz je to vse dole tak proc to nevymenit.
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Vokoun »

To dá rozum, že vyměnit. Nebo to chceš z nějaké přičiny dělat třeba za rok :?: :lol: Když je to dole, tak všechno. Finančně tě to nezrujnuje a ten motor to už přežije :!:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Khansel
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 17 kvě 2009 15:46
Bydliště: Kadaň OPEL Frontera B 2.2DTi

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Khansel »

to je fakt :)
8)
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Trosku to tu ozivim pre tych co im hrkoce motor pri volnobehu. Na fotke je videt co sposobi retaz ked sa s tym jazdi dlhsie. Zodere uplne vodiacu listu az tak ze jej kovovu cast predere na dve casti, a dalej utrhne napinak a rozlame.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) vlado007 dne 24 zář 2013 18:19, celkem upraveno 1 x.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
stekoo60
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 06 čer 2013 20:25
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od stekoo60 »

Zdravim pani. Pustil som sa do toho motora, a tiez vymienam vodiace listy. Vymontoval som vyvazovacie excentry, no len som snimi pri manipulaci pohol. Aky ich spravne nastavym? V akej polohe ma byt co? lebo kukal som na to a nikde nieje ziadna ryska ani nic. Ci to je jedno v akej ich dam polohe naspät?
Frontera B 2002, 2,2 dti 85 kW
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od Janeš Petr »

tak ti nevím, jestli si děláš prdel, nebo to myslíš vážně
stekoo60
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 06 čer 2013 20:25
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od stekoo60 »

No neviem vcom si mam delat predel, vtom ze som snimi pohol, alebo vtom ze neviem ci sa nastavuju alebo nie? Potreboval by som niaku odpoved, pripadne radu, dobila som zo seba aj sam spravil :grin: :(
Frontera B 2002, 2,2 dti 85 kW
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Na remenici kluky si nastav HU (na remenici je zarez a oproti na tom hliniku je odliaty vystupok). Na tom bloku vyvazovacich hriadelov tam kde je z boku videt ozubene kola, tak kusok pod nim je otvor do ktoreho strcis dlhy imbusak a ten musi prejst cez obidva tie hriadele. Tym je to nastavene a moze sa montovat naspet.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
stekoo60
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 06 čer 2013 20:25
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od stekoo60 »

Moc krat dakujem, ono tu nieco take bolo spomynane uz vyzsie, len niako som to nepochopil. Teraz by som to uz mal spravit a ak nie ja, tak aspon mechanik bude vediet co od neho chcem. Prepacte ze sa pitam, ale ako laik ktory ma opravu aut len ako hoby a nie ako pracovnu napln, prviy krat som take nieco vydel v motore( vyvazovacie excentry), no nikde sa nemozem docitat, na co to tam vlastne je a aku to ma v motore ulohu. Niema niekdo niaky clanok o tom ? Čisto len pre uspokojenie mojej zvedavosti. Vdaka
Frontera B 2002, 2,2 dti 85 kW
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Seřízení vyvažovacích excentrů u motoru 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Vyvazovacie hriadele sluzia na pohlteni vybracii , a rovnomernejsieho chodu motora. Vzdy sa tocia dva proti sebe, a su pohanane od klukoveho hriadela bud retazou, ozubenymi kolami alebo remenom. Napr. ta ista konstrukcia motora ako 2,2 dti je aj 2,0dti a ten vyazovacie hriadele nema. 2,2dti ma vyssi zdvih piesta oprati 2,0 a preto aj vyssie vybracie. Tak preto tam su. :wink: Nic v zlom ale ako laik sa fakt do hocicoho nepustaj, a ked tak si radsej tu pre tym pozri o tom co ta caka a co treba. :grin:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“