klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Vše o motorech X22DTH a Y22DTH
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Janeš Petr »

to je sice možné ale vzhledem k tomu, že dostupnost dílů je vcelku bezproblémová, je blbost kupovat něco naslepo
Khansel
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 17 kvě 2009 15:46
Bydliště: Kadaň OPEL Frontera B 2.2DTi

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Khansel »

to je pravda musím si na to udělat čas a půjčit si nekde nejakej ten hajzl na to poslouchaní od kut to jde a melo by to tedy jit nekde od prostředka vany jestly sem vše dobře pochopil :grin: :)
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od fronterman »

Pochopil si to dobre. Len neviem, či tam ten hajzl pomôže, lebo keď je to ono, tak to chrastí rovnako pri turbe, pod autom aj na konci výfuku :|
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
Khansel
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 17 kvě 2009 15:46
Bydliště: Kadaň OPEL Frontera B 2.2DTi

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Khansel »

tak snad se povede :) :grin:
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: cinkání v motoru 2.2DTi

Příspěvek od tirlin »

karel.hansel píše:dobrej chlapy mam dotaz jak už sem se tu nekde dočet o cinání v motoru a s tím že to bylo s pojene s tim že je tam nějaká vodící lišta a ta se rozlame a pak cinká ve vane tak sem vanu rozebral je pravda že tam kousky plastu byli ale cinkaní nepřestalo a navíc se cinkání oziva až když se motor trochu ohřeje nevíte co s tím ? dík :)
Tak kamaráde...plast nikdy necinká, plast se vydrolil a řetěz cinká o holou lištu, kovovou! Pokud jsi našel drobky ve vańě, tak už to konečně oprav, už s tím jezdíš půl roku a zbytečně kurvíš řetěz a zbytek motoru. Ozývá se to po zahřátí proto, že olej je řidší a řetěz více lítá než v hustém oleji. Motor vyndej vrchem, je to nejrychlejší. Stetoskop...pokud nemáš na to ucho, tak ti nepomůže, zvuk jde po železe a když to cinká, můžeš si dát drát třeba i na výfuk a uslyšíš vždycky to samé.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Khansel
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 17 kvě 2009 15:46
Bydliště: Kadaň OPEL Frontera B 2.2DTi

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Khansel »

tak mam jako vyndat celej motor ven ? však se tady psalo že to de od spoda tak proč vyndavat motor ?
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Janeš Petr »

kolego, začni tím, že budeš víc číst než psát, všechno, ohledně fronter už se tu řešilo, takže koukej trošku hledat - viewtopic.php?f=7&t=1289&start=15
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Petře nech ho, když to nečte (nebo spíš nechce pročíst předchozí stránku), bude nevzdělanec, přece tady psal že je mu 20 a dělá všechno sám, tak se alespoň něco naučí. Vždyť spodem jde motor ven taky, a taky jako druhý v pořadí, první jde ven totiž náprava, já jsem volil metodu motor taky jako druhý v pořadí, ale první byla kapota. No nic, záleží na uvážení. Třeba než se k té opravě rozhodne, tak se zbytek kovové lišty rozletí, ten řetěz jí trošku semele přes hřádele a půjde do sekce "koupím celý motor".
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Khansel
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 17 kvě 2009 15:46
Bydliště: Kadaň OPEL Frontera B 2.2DTi

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Khansel »

vy si ze mně děláte srandu :( já to četl plně celý ale psalo se tady že se to dělá tak že se musí sundat vana a ta vodící líšta je na 3 řetezu tak proto nechápu proč vyndavat motor když to bude nutný tak ho vyndám co mam dělat ale spíš až na jaře v zimně se mi to nechce dělat fronteru mám stejně jen jako druhe auto
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Protože před vanou musíš spustit nápravu a pak se doprostřed motoru stejně nedostaneš, proto se vytahuje vrchem. Jinak to neudělá ani gynekolog, věř mi. Někde na foru je tady znázorněn pěkně barevný řez bčka a je tam ten řetěz vidět. Pokud budu mít zítra čas. tak to najdu. Je to ale fakt práce tak 2-3 dny a s jeřábem nebo nějakou kočkou na mototr. Až ho uvidíš, pak si teprve předtsavíš kolik toho budeš muset rozebrat, aby ses na tu lištu dotal. Do jara s tím jezdit je risk. Jak ten plech vletí mezi řetěz a hřídele, je po motoru, na to vem jed.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Khansel
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 17 kvě 2009 15:46
Bydliště: Kadaň OPEL Frontera B 2.2DTi

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Khansel »

dobře dík a jestly budeš mít čas hod mi se prosímtě ten řez :wink:
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Tady je schéma motoru. Obvykle to štěrkání dělá ten 3 řetěz, prostřední. O výměně lišty a přítlačných válečků na 1 a 2 řetězu je to napsáno tady...Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna...ty jdou naštestí bez vytahování motoru z auta.
ecotecfrontzm2[1].jpg
22DTI[1].jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Slaava »

Tady to by měl bejt návod: viewtopic.php?f=7&t=3397
A ještě něco o rozvodech: viewtopic.php?f=7&t=1289
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Spodem je to pěkné, ale musel bych v garáži vykopat montážní jámu nebo ze sebe udělat žížalu. Možná najet na nějaké špalky by ještě šlo.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
BREX
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 01 dub 2009 13:46
Bydliště: (Hodonin) Opel Frontera B Long 2.2 DTI AUTOMAT 2000

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od BREX »

Kvinda píše:No tak já mám nejspíš ten samej problém,po nastartování to na volnoběh neřekl bych klepe,ale drnčí,po zvýšení otáček je vše v pohodě,výkon dobrej při jízdě.Zkoušeli jsme sundat řemen ,abychom odstavili altík,jestli to nedělají jeho ložiska a žádná změna,v turbu to také není ,olej nemizí,tak si lámeme hlavy co to je.Už se na to ujelo cca 5tis a pořád se to chová stejně ,tak pokud má někdo nápad nebo zkušenost ,napište prosím,celkem mi to nevadí ,ale to drnčení není příjemné pro uši,nerad bych používal akuver.
Tak a já mám ten samej problém. 171000 km.
Opel Frontera B 2.2 DTI AUTOMAT
Odpovědět

Zpět na „2.2 dTi“