klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Vše o motorech X22DTH a Y22DTH
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Další poznatek. Dělá to jen do 1500 ot, jak na volnoběh, tak při jízdě a za studena je to potichu cca 4-5 km, pak se to ozve (po zahřátí oleje). Znovu mne napadá spojitost se zahřátím oleje a těmi napínáky, které tlačí lišty. Je nějaká možnost, jak poznat který je OK a který KO? Oba sice pruží a olej prolévají, ale nepoznám, jestli dobře. Jeden stojí 1500,-Kč a potřebuji rozhodnout, který to bude. Jelikož spodní a horní nejsou totožné pro výměnu a zkoušku, je to loterie 50:50 což může být výměna za 1500 nebo 3000,-Kč. Má někdo poznatek, který odchází dřív - zvýšil by se mi poměr pravděpodobnosti.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Slaava »

Můžeš mít klidně oba napínáky dobrý ale může bejt ojetá lišta a do stran vyvlátej řetěz. Kolik máš najeto?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

No to ví jen bůh, na tacho je teď směšné číslo 110 000km, ale dá se dneska něčemu věřit???
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Chceš mi říct, že u B nejde přítlačná lišta dostat ven? Měl jsem za to, že sundám víko, vyšroubuju napínací čep, nahoře chytím lištu a odšroubuji její středový čep, který jsem předpokládal prochází ven a lištu nahoru vysunu. Přece nemohl být konstruktér takové hovado, aby kvůli kusu plastu nechal rozebírat půl motoru.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Děkuji, ani Forest ani Kvinda mi neodpověděli, jestli to bylo ono, ta napínací lišta. Popis opravy jsem tady taky nikde nenašel. V oklí jsem nikoho, kdo by šel do motoru s opravou nenašel (Nový Jičí a Ostrava), takže asi to pude do značkového Oplu, ať se děje cokoli, vše lepší, než zbytky lišty v řetězu. Jen mne budou mrzet ty prachy, že jsem je mohl dát někomu šikovnému, kdo si je zaslouží, protože mechošovi s Oplu je sebere majitel. Děkuji všem.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Slaava »

Hele, jak se to dělá ti já neřeknu ale pokud to fakt dělá ten řetěz (jistě to nevíš a ani nevíš, kterej z těch tří), tak to nebude žádná procházka růžovým sadem (viz. nějaké fotky zde: viewtopic.php?f=7&t=1289&st=0&sk=t&sd=a a něco k těm excentrům tady: viewtopic.php?f=7&t=3397 ) ale divím se, že se do toho nechce žádnýmu mechanikovi - až ti řeknou v Opelu cenu, tak stejně pojedeš jinam. Nejdřív fakt zjisti, co to dělá (nebo nech někoho až to zkusí zjistit) a pak až řeš výměnu rozvodů, protože pak můžeš mít nový rozvody za třicet tisíc ve stále klepajícím motoru v autě s prodejní cenou max. kilo.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

No právě, to je ten problém, přítlačné hydraulické napináky lišt jsem vyměnil, kladky to nejsou, je to i po sundání řemenu, za studena nic a nad 1500 taky nic, na volnoběh to prostě trochu řinčí, žádné jiné poznatky a příznaky. Je možné, že taky řinčí něco jiného, než přítlačné lišty řetězu, ale nejde najít co. Po tom kovu se ten zvuk nese tak, že to jde slyšet i na konci výfuku. zas se mi nezdá, že by lišty odešly, to by to auto muselo mít fakt najeto přes 500 a na rok 2001 když já ho mám 2 rok by to bylo asi dost nepravděpodobné. (pokud je motor původní). Nikoho tady v Ostravě nemám, jen ten 2 Oply a ostatní mechanici říkají to co v oplech, rozebírat a hledat. Za toto bude v Oplu cena brutální, ale jaká je jiná možnost. Nechci riskovat, že se autu něco stane. Právě mne udivilo, že nikdo nemá podobné příznaky, až na ty dva, co byli předemnou, ale nic se nedovíš, jestli to bylo ono a jak to dopadlo.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Slaava »

Já ti fakt nic víc neporadím - můj tip je řetěz, protože ten můj taky při nižších otáčkách vlál do stran a řachtal o průlez v hlavě a napínák i lišty byly ještě celý.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Dík. vyzkouším
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Ty Sláávo, ještě mám jeden dotaz, pokud si vzpomeneš. Našel jsem tady schéma řetězu a lišt a tam je 14 dolní napínák a 15 horní napínák. Jenže podle Oplu mají ten 15 - členitější dole a zasunut obráceně a 14 jednodušší nahoře zasunut podle obrázku. Já jsem to měl v autě tak, jak uvádí opel, co je tedy dobře??? obrázek nebo opel, nevzpomeneš si, který byl nahoře a který dole a jak byly otočené? Dík.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Slaava »

Já víc než co je na těch dvou odkazech o pět příspěvků výše nevím. Radím ti jenom tak obecně, protože mám jiný auto a 2,2TDi sem nikdy rozebranou neviděl. Koukni na ty obrázky, třeba na nich vykoukáš, jak to tam měli ty lidi. Osobně bych se spíš řídil tím, jak si to měl doteďka. Můžeš to tam zkusit dát i obráceně, třeba zjistíš, že to tam tak ani nepasuje a budeš mít klid. Neřiď se číslem na schématu, to moh někdo prohodit omylem, řiď se tím, jak ty napínáky vypadaj a jak tam pasujou.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od tirlin »

Tak byly to vodící lišty, ale na prostředním řetězu. Děkuji konstruktérovi - skvělý přístup!!! Když už to bylo celé venku, tak jsem přidal přední a zadní gufero na klice - propouštěly olej, těsnění na vanu, tam bylo bordelu z nabroušeného plastu z lišt a těsnění pod víko, taky trochu propouštělo. Celá výměna s vyndáním a nasazením trvala 3 dny, skvělý mechanik na motory, musím poděkovat. Auto má zase svůj zvuk traktoru a né štěrkání klíčů. Kdyby někdo potřeboval mechanika na motor - dělá dobře a rychle a za rozumnou cenu, tak doporučím. Pro okolí Ostravsko, Jičínsko a Frýdecko.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
kuchař
Začínající diskutér
Příspěvky: 129
Registrován: 22 lis 2007 09:27
Bydliště: Selbská 5 Aš 35201

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od kuchař »

black forest píše:Po všech "diagnosticích"a zamotaný palici to rozdělali spodem a přišli na to,že je volný napínák na řetězu pohonu olejového čerpadla.Nic víc a nic míň.Ahoj Forest
a kde se dá sehnat ten napínák řetězu olejového čerpadla
OPEL FRONTERA B 2.2 DTI
1999-LIMITED 85KW pneu TOYO open country AT 255 65 16
DLOUHÁ rozšířená,CB Skype-roland.gorner1
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od Slaava »

Nejspíš jenom v Opelu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Re: klepání v motoru 2,2dti při volnoběhu

Příspěvek od fronterman »

Ahojte. Zhruba dva týždne mám tento istý problém. Najazdené 215tis. km. Štrkanie kľúčami na voľnobeh, ako v osemdesiatomdeviatom na Václaváku. Remeň dole tak isto, ako Kvinda a robí to stále. Dnes som si prečítal, čo to môže byť, takže na budúci týždeň sa do toho pustíme. Inak jazdí to normálne. Ďakujem tomuto fóru, že je.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
Odpovědět

Zpět na „2.2 dTi“