prehrievanie motora -B, 2,2 DTI

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI

Příspěvek od majo »

[quote="*pt*"]ta teplota mi stale robi vrasky a kedze ide leto chcel by som to konecne odstranit raz a na vzdy ....
podla mechanika je na chybe spatny termostat, vraaaj je permanentne pootvoreny.


Tak teraz neviem....1.Máš problém s vystupovaním teploty na 100°C,alebo... 2. sa ti to dlho zahrieva na pracovnú teplotu?Ak máš permanentne pootvorený termostat tak,by to mal byť ten 2.problém.Termostat ešte nemusí byť zlý(môj prípad),len pri uzatvorení netesní a prepúšta kvapalinu.Vysvetlím: termostat sa skladá z dvoch častí :1.samotný termostat,2.hliníková časť v ktorej je termostat osadený(súčasť termostatu),preto je taký drahý.Problém je v tom ,že tá hliníková časť slúži ako dosadacia a zároveň aj tesniaca plocha pre termostat(dalo by sa to prirovnať k sedlu ventilu).Samotný termostat svojím zatváraním a otváranim to hliníkové"sedlo"vybehá(keďže dosadá ostrou hranou pliešku na hliníkovú časť) a potom pri zatvorení netesní a chl.kv.máličko cirkuluje cez veľký okruh.(Stačí to na ohriatie hadice od term.)Ja som to vyriešil takto!Vybral som termostat z hliníku,odbrúsil som zo špica term.(tyčky ktorou sa opiera o hliník a tým sa zároveň odtláča pri rozpínaní) 0,5mm,aby vošiel hlbšie a plieškom sa silnejšie oprel o hlin.sedlo.Zabrúsil som dosadacie plochy(sedlo-pliešok term.) pastou na spôsob zabrusovania ventilou (ručne pootáčaním samozrejme).Poskladal term.dokopy, odskúšal či prepúšťa vodu(neprepúšťal) a zamontoval.Odvtedy (je to už 2.rok)je hadica od termostatu studená, až kým teplota nevystúpi na 85°C a až potom sa začne zahrievať.(skúšam to raz za čas hlavne v zime)
Niekto môže napísať,že som tým zmenil teplotu otvárania term., ale termostat pri asi 90°C (pred bodom varu) bol otvorený asi 8-10mm,preto si myslím,že tých 0,5mm čo som zbrúsil je zanedbateľná veličina,ktorá sa časom opäť zmenší vďaka opotrebeniu dosad.plôch. Ak máš 1.problém ,tak skús vyčistiť ten termospínač (ako som písal vyššie),alebo urob to súčasne,keď už budeš mať chl.kvap.vypustenú zo systému. :wink: Uvidíš či sa niečo zmení.Mne to stále funguje na 100%. ČÚÚÚS. :wink:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI

Příspěvek od Žanek »

Jak píše Majo ! Řešil jsem stejný problém s pootevřeným termostatem. Já jsem ale dosedací plochu přesoustružil a otvor pro čep termostatu prohloubil. Výsledek je stejný . Termostat nepropouští . Pokud opravdu propouští musí to být na horní hadici do chladiče poznat do minuty. Jinak opravnou sadu to je termostat a těsnění jsem koupil v MJauto na 2,2 benzin za asi 350 Kč. Otázkou spíš zůstává jestli se ti termostat otvírá dostatečně. Když jsem ho měl stále potevřený v zimě se auto vůbec neohřálo na provozní teplotu.
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI

Příspěvek od *pt* »

Jan Sekanina píše:Jak píše Majo ! Řešil jsem stejný problém s pootevřeným termostatem. Já jsem ale dosedací plochu přesoustružil a otvor pro čep termostatu prohloubil. Výsledek je stejný . Termostat nepropouští . Pokud opravdu propouští musí to být na horní hadici do chladiče poznat do minuty. Jinak opravnou sadu to je termostat a těsnění jsem koupil v MJauto na 2,2 benzin za asi 350 Kč. Otázkou spíš zůstává jestli se ti termostat otvírá dostatečně. Když jsem ho měl stále potevřený v zimě se auto vůbec neohřálo na provozní teplotu.
Janci, Majo dakujem za rady.
Skusim to vymontovat a pozriet ci to pojde prebrusit.
Inak v zime nebol ziadny problem zahriat na prevadzkovu teplotu, vlastne skor naopak, ani pri +5 stupnoch nebol problem pri vacsej zatazi dostat teplomer na stovku. Vyskusam aj vycistit to cidlo, snad to zaberie. Kazdopadne obom vdaka.
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI

Příspěvek od vlado007 »

Majo podla mna sa zbrusenim tej tycky zmeni vyska otvoreneho term. A tym sa zmensi medzera cez ktoru preteka chlad.kvapalina. A pisal si ze 90stupnov je skorombod varu. V uzavretom chladiacom systeme je bod varu chladiacej kvap. cca 120stupnov :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI

Příspěvek od majo »

vlado007 píše:Majo podla mna sa zbrusenim tej tycky zmeni vyska otvoreneho term. A tym sa zmensi medzera cez ktoru preteka chlad.kvapalina. A pisal si ze 90stupnov je skorombod varu. V uzavretom chladiacom systeme je bod varu chladiacej kvap. cca 120stupnov :wink:
Jasné Vlado!! :wink:Schválne som napísal ,že koľko mm otvorí termostat pred bodom varu VODY,v ktorej som ten termostat PREVAROVAL VYMONTOVANÝ,aby sa vedelo aká zanedbatelná veličina je tých 0,5mm.Nehovoriac o tom ,že koľko mm musí otvoriť termostat pri 100°C a viac v chladiacom systéne. :wink: Vážne si myslíš,že 0,5mm nejako obmedzí prietok chl.kvap.? :roll: Je to skôr len odstránenie vzniknutej vôle termostatu opotrebením.Veď dokonca aj netesný zatvorený termostat úplne nezamedzil prietoku chl.kvap.a voda cirkulovala (čiastočne) cez veľký okruh a zapríčinila neskoršie zahrievanie motora(hlavne v zime).Pevne verím ,že nový termostat je vyrobený bez vôle(pri zatvorení) a ty ho vlastne dáš do podobného stavu.Dúfam ,že si ma pochopil ako to myslím,lebo lepšie to už vysvetliť neviem!Tých 0.5mm vážne nemôže obmedziť prietok.(Môj odskúšaný názor) :wink:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: prehrievanie motora -B, 2,2 DTI

Příspěvek od majo »

Janci, Majo dakujem za rady.
Skusim to vymontovat a pozriet ci to pojde prebrusit.
Inak v zime nebol ziadny problem zahriat na prevadzkovu teplotu, vlastne skor naopak, ani pri +5 stupnoch nebol problem pri vacsej zatazi dostat teplomer na stovku. Vyskusam aj vycistit to cidlo, snad to zaberie. Kazdopadne obom vdaka.[/quote]

Držím palce!!Dúfam ,že sa ti to podarí vyriešiť(ako mne) bez investícii! :wink:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od *pt* »

mam problem a sice ze aj po vybrati termostatu mi teplota pri zvysenej zatazi stale stupa az do cerveneho pola!
a to bol chladic vlani preplachovany u Nimrodovcov (verim ze podstivo),vymenena komplet chladiaca zmes, vrtule mam zopnute na pevno od 80°C ... o tom ze to neni vo vrtuliach svedci aj to ze sa mi to stalo aj pri vonkajsej teplote iba +5 °C !!!
co to moze este byt?
je taky nazor ze ked nie ten zadrbany chladic, tak mozno este vodna pumpa ...
budem vdzcny za kazdu rozumnu radu
dakujem
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od Janeš Petr »

jestli je funkční pumpa poznáš hned. dolej expanzku do plna a rychle šlápni plnej plyn, pokud je pumpa dobrá, stáhne si to hladinu na chvilku dolu. jestli je pumpa dobrá, počítej s vadným těsněním pod hlavou, nebo prasklou hlavou.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od farmář »

brachu,chladič ti vypláchli zevnitř,ale lamely z venčí čistíš? zroovna milovník offu...jestli není zasranej jak jetel.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od *pt* »

farmář píše:brachu,chladič ti vypláchli zevnitř,ale lamely z venčí čistíš? zroovna milovník offu...jestli není zasranej jak jetel.
ok, zabudol som uviest ze z vonku pravidelne striekam wapkou, tym to nebude ...

skusim ten test s plnym plynom ...

boze nech to neni tesnenie nech to neni tesnenie ...
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od Žanek »

Co to znamená zapnuté napevno od 80°C ? Stopro jedou ? Hadice jsou tvrdý když je to přehřátý ? Kapalina ubývá?
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od Janeš Petr »

Jan Sekanina píše:... Hadice jsou tvrdý když je to přehřátý ?
jen doplním, hadice jsou jen tak tvrdé, jakej tlak v soustavě dovolí udělat přetlaková zátka. i na dobrém motoru s ucpanou zátkou , můžou tlakem vybouchat hadice a obráceně, na motoru s fouklým těsněním, tlak nemusí bejt žádnej, když nebude zátka těsnit. nejjistější je pozorovat, jestli se do expanzky vrací voda od motoru ( chladiče ) čistá, nebo s bublinama.
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od Žanek »

Pokud je termostat vybrakovanej a přehřívá se to ,tak s termostatem to bude mít málo společnýho, snad jenom tu díru co po něm zbyla. Jak známo u Frontery všechno souvisí se vším , proto jsem se ptal i na ty hadice. A provozní teplota těchto motorů je 90°C tak bych to s tím chlazením pořád na 80°C nepřeháněl ale to je každýho věc. A ještě jedna věc - snímač teploty chladící kapaliny, je v pořádku ? Může totiž ukazovat ůplný ptákoviny. Při 100°C má mít odpor 189 ohmů.
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od *pt* »

Jan Sekanina píše:No na to jsem právě myslel, že by to mělo být v jiným tématu. Pokud je termostat vybrakovanej a přehřívá se to ,tak s termostatem to bude mít málo společnýho, snad jenom tu díru co po něm zbyla. Jak známo u Frontery všechno souvisí se vším , proto jsem se ptal i na ty hadice. A provozní teplota těchto motorů je 90°C tak bych to s tím chlazením pořád na 80°C nepřeháněl ale to je každýho věc. A ještě jedna věc - snímač teploty chladící kapaliny, je v pořádku ? Může totiž ukazovat ůplný ptákoviny. Při 100°C má mít odpor 189 ohmů.
chlapci skusim zodpovedat vsetko poporaidku:
vrtule 100% idu, vidim a pocujem ich ... okrem toho nedostatok chladiaceho vzduchu by som ako pricinu vylucil, nakolko sa to uvarilo aj pri +5 stupnoch, co uznate ziadny vykon vrtul v lete nemoze nahradit ... s tym suvisi aj dalsia odpoved - cidlo zrejme ukazuje dobre, lebo ked mi sla rucicka do cerveneho pola, voda v nadrzke ked som zastal vrela ako blazniva, cize mala urcite viac ako 110 stupnov...
ked som otvoril nadrzku voda sa pekne vracala, cirkulovala ... bubliny v nej boli, ale to mohlo byt aj prave tym rychlim pohybom v nadrzke ako sa vyrila ...

PS> nevravim ze motor chladim zamerne na 80 stupnov , lae ze vrtule zopinaju o uroven nizsie ... je to Premkova predelavka a vyuziva sa to hlavne v lete ... ale moj chladic si aj tak robi co chce, a lieta od 80°C do neba :evil:

este otazocka - ako najjednoduchsie zistim ze sa ozaj jedna o prasknute tesnenie pod hlavou?
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Náhrada termostatu pro Opel Frontera B 2,2DTi

Příspěvek od Janeš Petr »

už jsem ti to psal. schodíš hadičku z expazky, tu co jde od skříně termostatu ( nevím, jak to tam máš přesně řešený ) a po nastartování musí jít voda bez bublin, a to i u teplého motoru ( 60 - 70 stupňů ). jestli jde voda přerušovaná sebemenšíma bublinkama ( nejlépe se to sleduje, když si mezi tu odpojenou hadičku a expanzku vsadíš kus průhledné hadičky ), je to důkaz, že tam od někud ten vzduch neustále přibývá. od kud, je ti asi už jasné :wink: a jak poznáš, jestli je to hlavou nebo těsněním ? důkladně prohlídneš to těsnění co vyndáš. pokud na něm najdeš prohořelé nebo pročouzené místo, máš vyhráno. pokud ne, zkusíš pravítkem hlavu, jestli neni prohlá. pokud neni, nezbejvá, než ji nechat natlakovat. pokud ani tam vadu nenajdou, je to průser, pak už ti zbejvá jen prasklá vložka. to je ale pravděpodobnost 1:100 000. nejedná se tu o LIAZce, kde to je tak 1:100.
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“