nestartuje za studena

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od Sergio »

2,5TDs má dvě teplotní čidla (myslim) :?:
jedno pro budík a druhý pro ŘJ, ale fakt si nejsem jistej, takže tě možná jen zmatu :twisted:
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od honza2000 »

Devadesát procent problémů odpadne používáním paliva cca 60CČ..u "komůrkáčů" to má až neuvěřitelný vliv..
Když někdo natankuje "naftu 51CČ" kdoví jak "říznutou" ..."kdoví čím", není se problémům co divit..+ nedej bože přidá
"hospodskou aditivaci" benálem, kterej má sám o sobě mizerný CČ/což je logický, protože má vysoký oct.číslo/..

Zkouška jak na tom jste..
Pokud vyndáte jeden žhavič a je jak od svíčky opálenej samý saze, JE ČAS ADITIVOVAT TY PATOKY, CO TANKUJETE U SVÝ PUMPY..
Nečistěte..
POkud chcete vidět jednoduchou, nespornou změnu a ověřit ,jak palivo ovlivní tyhle problémy, natankujte Shell-VPower-diesel /ten má sice výborný vlastnosti co se "vypalování sazí" týká, no v našich podmínkách -na rozdíl od Německa--opravdu podprůměrný CČ--čili je potřeba přidat třeba TDA Castrol,nebo VIF, raději ne celou dávku.-- s Vifem opatrně, obecně nedělá dobře naftám s obsahem 2EHN--aktuálně je to třeba Verva, která ho má ted cca 1000 jednotek.., mazivost ale dává výbornou ..jsou i lepší aditiva, ale to teď nemá smysl rozbírat.. ten TDACastrol je na zimní provoz sichr do všeho, co u pumpy můžete natankovat, jen holt je to trochu tvrší chod..než třeba při aditivaci Vifem..
Verva to "uhlí" ze spalovacího prostoru bohužel nevypálí tak rychle jako Shell..ten to zvládá opravdu rychle..po jedný nádrži vyšroubujte kontrolně
jeden žhavič..bude vypálenej do růžova ..když už máte "poklizeno", aditivujte ty běžný patoky od pumpy při teplotách pod OstC..vždycky..
Jak píšu--TDA Castrol dává tvrdší chod, ale netluče se skoro s ničím,a startuje s ním libovolná nafta i v - 25 na jedno drcnutí v TD... mazivost není tak dobrá jako s VIFem,tak v létě je lepší volbou VIF....ale..Vif se u některý nafty opravdu nesmí přehnat..jinak se to může v zimě při startu i zhoršit --fakt..:-) /
Arktická--čili petrolejovánafta- je u nás opravdu výjimkou, spíš tankujeme naftu běžnýho složení s modifikátorama krystalizace parafínu..
+ třeba i kafilerní tuky,--fakt i tohle dneska je legální příměs-- a samozřejmě oleje a co dům "pumpaře"dá..
Protože "řeže"kdo může...to je bohužel holej fakt..
Uživatelský avatar
Dave136
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 05 čer 2009 12:17
Skype: david-doma
Bydliště: Litoměřice

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od Dave136 »

Dobré info. Jsem rád, že používám VIF a je ok :-)!
Frontera B, 2.2 Dti
Uživatelský avatar
stefi_ul
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 964
Registrován: 22 bře 2011 09:21
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od stefi_ul »

Ja do Oktavky tankuju vicemene jenom na Benzine. Rozdil je proti jinejm pumpam nesrovnatelny.
Pred lety testovali naftu a jako vitez prosla Verva od Benziny. Mela lepsi vlastnosti jak V-Power od Shellu v CZ. Testovaci nelenili a zajeli do Shellu v Nemecku a zjistili naprosto diametralni rozdily mezi palivy od CZ a DE. To co se u nas prodava jak V-Power, je v Nemecku obycejna nafta.
Na startovani v zime je to znat dokonale. Natankoval sem jednou na ONO a co to delalo s motorem, to sem se az bal... Uz sem si pomalu rikal, ze neco odchazi. Od ty doby jedu jen na Benzinu. Pohoda i v zime. Nestalo se v mrazu, ze bych nenastartoval napoprvy. Aditiva nedavam.
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od SulakOndrej »

ja tankujem co dojde, ked idem okolo shell dam shell, OMV, SLovnaft, co dojde pod ruku a bez problemov celu minulu zimu, az teraz mi to semtam zablbne ale iba ked je "teplejsie" okolo 2 az 3 stupne, ked mrzne nemam zatial problem
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od vlado007 »

Presne tak. Pokial je vsetko v poriadku a ide jak ma tak to musi startovat. To aby motor nechytal v zime by ste namiesto nafty museli liat fakt niaky humus+voda. Je to jedno ci je to shell, omv alebo hocijaka ina pumpa.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od SulakOndrej »

Multikaru sme jazdili 1:1 naftu s fritovacim olejom, Nafta bola po 35sk a na olej bola akcia v tesku 15sk/1l tak nekup to. a startovala bezproblemov aj pri velkych mrazoch
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
33.petrd
Začínající diskutér
Příspěvky: 278
Registrován: 13 črc 2011 18:58
Bydliště: Ostrava

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od 33.petrd »

Sergio píše:2,5TDs má dvě teplotní čidla (myslim) :?:
jedno pro budík a druhý pro ŘJ, ale fakt si nejsem jistej, takže tě možná jen zmatu :twisted:
já mám za to,že jedno,dvoudrátové...v hlavě tuším 3 válce...
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Uživatelský avatar
Sergio
Začínající diskutér
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2009 18:16
Bydliště: Lovosice-Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od Sergio »

Však proto řikám, že si nejsem jistej :grin:
Ale v tom případě nevim kde a u čeho jsem to viděl... :|
Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od fronterman »

Ahojte.
Toto vlákno je zamknuté, že nikto neprispieva :?: Alebo, žeby DTIčkári, alebo všeobecne ropáci nemali túto zimu problémy? Neverím :shock: Ja som v servise s nenaštartovaním od pondelka a ešte to nie je vyriešené. Ale fronteru odtiaľ nezoberiem, pokiaľ nebudem vedieť presne, o čo ide. Môj mechanik je z toho už dosť nešťastný. A ja tiež. V pondelok ráno som ešte horkoťažko na neviem koľkýkrát naštartoval, ráno o pol siedmej som zaparkoval v robote...o jednej idem preštartovať a nič... Dorazilo ma, keď som štartoval, baterka točí ako blázon a okoloidúci kolega mi zajebe "čo, nechytá? to bude baterka"
Takže čo vieme doteraz:
-baterka OK
-žhaviče OK
-diagnostika nehádže chybu
-prepady a téčka vymenené
-filter ok čistý
-ventilček aj s hadičkou vyhodený
-pri filtri balónik
-natlakujem balónik, nažhavím, točím, nechytá, z výfuku absolutne nič
Včera sme od čerpadla odpojili prívod aj prepad k nádrži a nové hadičky napojili do 5l bandasky umiestnenej na kapote. Odvzdušnené, naštartované. Tak sme to odložili vonku na mráz....minus 20. Dnes ráno štart.....žhavenie, točí, točí točí....naznačuje odpálenie....chytá na tretie točenie. Keďže bola vonku riadna kosa a nechytali ani iné dízle, výsledok sa zrejme skresľoval. Takže natočené a s bandaskou odložené do garáže do zajtra rána. Pokiaľ ráno natočí na prevalenie, mením potrubie od nádrže, pokiaľ nie, zrejme mením čerpadlo. Alebo?
Všetky tieto skúšky si vyžadujú čas, aby sa prejavilo zavzdušňovanie.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od vlado007 »

Ja osobne si myslim ze dti, a nieken len ono je pri startovani v zime problem taky ze pri tom starte ma starter velky odber a napetie klesne na taku hodnotu ze proste nestaci jednotke bud motorovej, alebo cerpadlovej na to aby fungovala. U inych aut je to odskusane a merane takze moze to byt aj u dti.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od Slaava »

fronterman píše:Toto vlákno je zamknuté, že nikto neprispieva :?: Alebo, žeby DTIčkári, alebo všeobecne ropáci nemali túto zimu problémy? Neverím :shock: ...
V samostatným tématu má s novější 2,2DTi ten samej problém DJ Tom: viewtopic.php?f=7&t=5299
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
blackdeath01
Příspěvky: 9
Registrován: 07 srp 2011 13:21
Bydliště: Kladno

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od blackdeath01 »

Hoj, tak se taky přidávam k nestartujcim :grin: naposledy jsem to horko těžko nastartoval ve čtvrtek a od tý doby nic. Ani jeden píst neodpálí, z vejfuku taky nic, startér jenom točí a točí a točí.
jinak žhavičky jsou ok proud do nich taky jde, čerpadlo naftu dává, baterka ta je teda nic moc, ale chvílí točit vydrží, tak co po mě sakra to auto ještě chce? :grin:
Frontera B 2.2DTI, r.v. 2000 Limited
Uživatelský avatar
33.petrd
Začínající diskutér
Příspěvky: 278
Registrován: 13 črc 2011 18:58
Bydliště: Ostrava

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od 33.petrd »

že by tlaky f prdeli? :wink:
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: nestartuje za studena

Příspěvek od Janeš Petr »

blackdeath01 píše:čerpadlo naftu dává....
jestli ti čerpadlo naftu dává, hledej problém jen ve startovacích otáčkách a jestli je ta tvoje baterka opravdu horší, nemusíš hledat vůbec, protože to je právě tou baterkou. pokud totiž do válce u diesela naftu dopravíš, zbytek je už jen fyzika. buď tam stlačením uděláš dostatek tepla pro vznícení, nebo ne
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“