Neznámé pravidelné klepání v motoru 2,3TD
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 říj 2006 23:32
- Bydliště: Trnava
Neznámé pravidelné klepání v motoru 2,3TD
Nazdar páni
Ja mám problém na mojej 2,3TD fontere s klepaním tiež ale u mňa to je pravidelné, keď je motor poriadne rozohriaty. (jazda do kopca, alebo dlhšia jazda po rovine bez vyraďovania apod.). Keď sa motor zohreje je od tial počuť klepanie asi tak nad 2000 ot. Neviem či to ide z motora alebo čerpadla. Olej má už 7500, takže ho je treba vymeniť, ale robilo mi to aj keď bol nový. Olej mám Valvoline MaxLife 10W-40. Nové trysky, nastavený predstrek, (tlaky nemám zmerané), nastavené vole ventilov. Keby to bolo ventilmi, je málá alebo velká vola. (keď je to studené, alebo rozohriate len tak , nerobí to) ?
Najazdené 190 000 (asi ktovie) a nemm páru či niekto niečo robil s rozvodmi, skôr nie.
Viete mi poradiť ? Dík
Ja mám problém na mojej 2,3TD fontere s klepaním tiež ale u mňa to je pravidelné, keď je motor poriadne rozohriaty. (jazda do kopca, alebo dlhšia jazda po rovine bez vyraďovania apod.). Keď sa motor zohreje je od tial počuť klepanie asi tak nad 2000 ot. Neviem či to ide z motora alebo čerpadla. Olej má už 7500, takže ho je treba vymeniť, ale robilo mi to aj keď bol nový. Olej mám Valvoline MaxLife 10W-40. Nové trysky, nastavený predstrek, (tlaky nemám zmerané), nastavené vole ventilov. Keby to bolo ventilmi, je málá alebo velká vola. (keď je to studené, alebo rozohriate len tak , nerobí to) ?
Najazdené 190 000 (asi ktovie) a nemm páru či niekto niečo robil s rozvodmi, skôr nie.
Viete mi poradiť ? Dík
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Neznáme pravidelné klepanie v motore 2,3TD
Kruci kluci, děte s tím klepáním už do prdele
Kdyby to dělaly ventily, tak by to značilo spíš jejich velkou vůli. Jenže u ventilů by to klepalo i za studena, protože na uložení vačky a usazení ventilů není zase tak velká tepelná dilatace. To, že to klepe u teplýho motoru nad 2.000 otáček bych viděl spíš na špatný nastavení vstřikovače. Při těhle otáčkách se už zvyšuje automaticky předvstřik, takže je možný, že čerpadlo je nastavený moc do pozice "dříve" a nafta se vstřikuje výrazně dřív před horní úvratí pístu.
Při týhle kilometráži to navíc smrdí výměnou rozvoďáku - jenže ten si klepe nerovnoměrně a většinou jenom při nezatíženým motoru. Pokud by odešla přítlačná lišta nebo ventil, tak je to kravál jak svině a dojde k tomu najednou.
Ještě napiš, jestli je to klepání rovnoměrný a jak je závislý na otáčkách. A tyky jestli je to jedno klepnutí na otočku nebo jsou to dvě klepnutí na otočku. Taky napiš, jestli ti to při těhle otáčkách dělá taky na neutrál u stojící auta a jestli na to má vliv manipulace se spojkou. Pak budeme s diagnostikou pokračovat.
Ach jo
Kdyby to dělaly ventily, tak by to značilo spíš jejich velkou vůli. Jenže u ventilů by to klepalo i za studena, protože na uložení vačky a usazení ventilů není zase tak velká tepelná dilatace. To, že to klepe u teplýho motoru nad 2.000 otáček bych viděl spíš na špatný nastavení vstřikovače. Při těhle otáčkách se už zvyšuje automaticky předvstřik, takže je možný, že čerpadlo je nastavený moc do pozice "dříve" a nafta se vstřikuje výrazně dřív před horní úvratí pístu.
Při týhle kilometráži to navíc smrdí výměnou rozvoďáku - jenže ten si klepe nerovnoměrně a většinou jenom při nezatíženým motoru. Pokud by odešla přítlačná lišta nebo ventil, tak je to kravál jak svině a dojde k tomu najednou.
Ještě napiš, jestli je to klepání rovnoměrný a jak je závislý na otáčkách. A tyky jestli je to jedno klepnutí na otočku nebo jsou to dvě klepnutí na otočku. Taky napiš, jestli ti to při těhle otáčkách dělá taky na neutrál u stojící auta a jestli na to má vliv manipulace se spojkou. Pak budeme s diagnostikou pokračovat.
Ach jo
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 říj 2006 23:32
- Bydliště: Trnava
Re: Neznáme pravidelné klepanie v motore 2,3TD
No trysky som dával nové a nastavoval mi ich moj kamarát, takže verím tomu že sú OK (myslím že na 140 bar). Klepanie je pravidelné ani nevypadáva ani sa neozve zrazu, iba pri nižších otáčkach ho neni tak počuť, preto som písal nad 2000. Samozrejme že pod 2000 zrazu neprestane ale je tichšie až postupne znižovaním ot. splíva s chodom motora. Zvuk je kovový ale nie zvonivý, skôr ako keď ťukajú dve železá o seba. (ako keby otváralo a zatváralo trysku, ale hovorím sú nové). Frekvencia je asi 500 klepnutí/min pri 2000ot, z čoho vyplíva že klepne každú štvrtú otáčku. Ale môžem sa mýliť, je to môj odhad, najbližšie to nahrám na mobil a v nejakom zvukovom editore to spočítam presne. Ale každú druhú to asi nebude, to sa mi zdá príliš velká frekvencia. Čo ale môže spôsobovať každú štvrtú otáčku to neviem. Keď som raz na vrchole istého kopca vyšiel z auta otvoril kapotu a pridal som si plyn, zdalo sa mi že to ide zo vstrekovacieho čerpadla a teda na ďalšiu tvoju otázku či to klepe aj na neutrály odpovedám ano, pokial som predtým motor riadne zohrial. Keď to potom pustím dole kopcom na neutrály a vychladí sa klepanie prestane. Neviem či to nemôže byť aj olejom. Na budík tlaku sa síce spoliehať moc nedá, no keď mám auto studené je na doraz aj na volnobehu, keď sa ohreje (hlavne v lete do prudkého kopca, klesne na volnobehu úplne na minimum a rozsvieti sa aj mazanie, vtedy radšej popridávam, stačí na 1200-1500 a mazanie prestane svietiť. Pripadá mi že viskozita toho oleja je strašne závislá od teploty. Ale neviem iný som tam nemal takže neviem posúdiť ako by sa choval.
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Re: Neznáme pravidelné klepanie v motore 2,3TD
Nemas praskle vyfukove svody take to vydava cvakavy zvuk az okolo 200 ot min. kdyz se v praozi zvysi tlak
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 03 bře 2007 12:20
- Bydliště: okr.Blansko
Neznámé pravidelné klepání v motoru 2,3TD
Nazdarek,tak uz jsem dojezdil.Mam podezreni na pridrenou kliku na 2.3 TD Intercoler r.v1993 A tip.Klepe mi to,jako kdyz klepu kosu.Prosim o rady,jak to opravit a nejaky kontakt na ND.Predem dekuji za odpovedi oplik.
- Milda
- The Legend
- Příspěvky: 1550
- Registrován: 03 črc 2006 23:47
- Skype: Daidallos
- Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nova klika
Přidřená klika by ti neklepala kosu. Tato závada se tu už řešila. Hledej, Šmudlo.
A příště - olej dopředu - naftu dozadu ( né naopak )
Ale že nejsu sfiňa, tak napovim viewtopic.php?f=7&t=1903
... a tady viewtopic.php?f=7&t=1814
... a tady viewtopic.php?f=7&t=1734
... a tady viewtopic.php?f=7&t=1301
... a ........ a vůbec Už mě to nebaví tu někomu něco hledat. Máš řidičák, dělals autoškolu? Tak umíš číst!
Nejdřív si tu kluci trochu pročtěte fórum , kde je napsáno 100x víc, než v odborných manuálech a pak se ptejte....
A příště - olej dopředu - naftu dozadu ( né naopak )
Ale že nejsu sfiňa, tak napovim viewtopic.php?f=7&t=1903
... a tady viewtopic.php?f=7&t=1814
... a tady viewtopic.php?f=7&t=1734
... a tady viewtopic.php?f=7&t=1301
... a ........ a vůbec Už mě to nebaví tu někomu něco hledat. Máš řidičák, dělals autoškolu? Tak umíš číst!
Nejdřív si tu kluci trochu pročtěte fórum , kde je napsáno 100x víc, než v odborných manuálech a pak se ptejte....
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá. mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá. mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 03 bře 2007 12:20
- Bydliště: okr.Blansko
Re: Nova klika
nazdarek,diky za ty prispevky,poctive jsem to precetl a jdu hledat zavadu.
Re: Nova klika
Já bych ti oplííku poradil koupit druhý motor a svůj si opravit nejlépe sám. Já chodil s klepajícím motorem po servisech a už mě to stálo přes 30tis. Teď jestli začne znovu klepat, tak ho hodím ze skály s "celým autem". Nejhorší je u dieslu najít co klepe a na to nepřijdeš tak rychle pokud nemůžeš odstavit auto, alespoň na 14dní.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 03 bře 2007 12:20
- Bydliště: okr.Blansko
Re: Nova klika
nazdarek,to klepani me uz taky stve,dnes sem kolem toho zase behal,vysledek zadny.Nic me nezbyva,nez sundat hlavu a podivat se na to poradne.Pak zpocitam skody a pak mozna jinej motor,snad nejakej sezenu.Oplik
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nova klika
mně to klepe skoro rok a to sem nechal udělat rozvody vent. čerpadlo vstřiky atd. a nepomohlo to
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Re: Nova klika
Mě to dělali 2-pístni čepy a už mám klid, "pouhýýých 12tis s GO hlavy". Už bych to nechtěl dělat. U benziňáků to poznáš hned, ale né u diesla. Držím palce
PS: sundáním hlavy moc nezjístíš, sundej i oil vanu a vyzkoušej vůle na klice a pístech.
PS: sundáním hlavy moc nezjístíš, sundej i oil vanu a vyzkoušej vůle na klice a pístech.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 03 bře 2007 12:20
- Bydliště: okr.Blansko
Re: Nova klika
cauky,tak to vypada,ze pujde motor ven.Mne to klepe uz pozvolna 2,5 roku dole na klice,to vypada na rozebrani a udelat komletni GO,nastesti mam pojizny cesky auticko SKODA FAVORIT LPG.Tak snad to preziju
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Nova klika
jak víš že je to na klice ? nemáš tlak oleje ?
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nova klika
jestli to dělaj pístní čepy tak ještě nějakej pátek musí jezdit a potom dostane generálku možná pod stromečekDandy píše:Mě to dělali 2-pístni čepy a už mám klid, "pouhýýých 12tis s GO hlavy". Už bych to nechtěl dělat. U benziňáků to poznáš hned, ale né u diesla. Držím palce
PS: sundáním hlavy moc nezjístíš, sundej i oil vanu a vyzkoušej vůle na klice a pístech.
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 03 bře 2007 12:20
- Bydliště: okr.Blansko
Re: Nova klika
to klepani na klice bylo slyset je na volnobeh pri zahratem motoru,kvuli tomu sem si zvednul i vol.otacky,aby to nebylo tak slyset.Pri studenem motoru mam raficku na tlakomeru v pulce,pri zahratem se sotva zvedne.Sem zvedavej,jaky skody to za tu dobu napachalo.Ted premyslim jestli udelat GO nebo sehnat jinej motor.