Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

rezervní mám, jenže pod zadní sedačkou a tu nemůžu odklopit, protože jsem si ten ovládací kaloun přivřel pod ten sedák :? .... a taky se mi ho nechce na auto montovat, radši bych dal nové a to staré nechal v rezervě na dojetí
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od George 3D »

Že seš to ty, tak jsem nakoukl do moudrého katalogu dílů EPC a jestli je to podávací mechanický čerpadlo co se asi montuje z boku na motor, tak má číslo 8 16 076 a dle stránek Opelu stojí 2534.40 Kč včetně DPH. Ovšem jestli je skutečně k sehnání nevím, prej se přestaly díly na Frontery dovážet.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

díky šéfe :grin:
poldik67
Příspěvky: 6
Registrován: 26 kvě 2010 17:35
Bydliště: vysočina

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od poldik67 »

Ahoj, tak došlo i na mě.podávací čerpadlo kaput.pierburg 2540kč,tak sem to řešil trošku jinak.za 1400kč sem koupil v kelly podávací ppalivovou pumpu-kterou namontuješ mezi hadice u motoru,má i zpěrnej ventil,takže nafta nepadá-zapojíš to přes relátko a funguje nádherně.odpadá problém s padáním nafty,protože než nažhavíš facetka to dotlakuje.kdyžtak dodám foto jesli bude zájem. :grin:
campo 2.5td isuzu
tel:773671222
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

tak až se ti vyvalí gumičky v čerpadle ( u mně to nevydržel přesuvník ) tak dej vědět. čerpadlo mi pak za 4500,- dali zas dohromady v BOSCH Dačice
poldik67
Příspěvky: 6
Registrován: 26 kvě 2010 17:35
Bydliště: vysočina

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od poldik67 »

no tak nevím.já nekupoval vysokotlaký do stříkačky.to jen nahrazuje podávací čerpadlo. :(

Je to tohle: http://autokelly.cz/#CT=5|PCT=11|CUR=0| ... ST=0|LNG=0|
campo 2.5td isuzu
tel:773671222
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

tak uvidíš. já tam dal z golfa 1,6i a vydrželo to jeden start. kolik ale dávalo tlaku nevím, používám ho k nasávání nafty přes zpátečku. je to takové to celohliníkové, průměr asi 7cm a délka tak 12cm
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od Slaava »

U Janeše bych problém na vytlačení simeringů viděl spíš než na problém s velkým tlakem na to, že to benzínový čerpadlo tlačilo moc velkej objem, kterej nestíhal protýct do přepadu. Vono i to originální podávací čerpadlo Pierburgh bude dávat tlak až do sebezničení ale bude to malej objem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
poldik67
Příspěvky: 6
Registrován: 26 kvě 2010 17:35
Bydliště: vysočina

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od poldik67 »

...tak teď nevím nerad bych zkurvil vstřik. čerpadlo. :cry: :cry: ach jo.no není to rotační jen pulsní čerpadýlko.tak nezbude než koupit origo. :roll:

Tady odkaz na pierburg: http://www.ecat.elit.cz/ArticleBrowser. ... leTypeID=1
campo 2.5td isuzu
tel:773671222
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od Janeš Petr »

tak pulzní asi takovej tlak ani průtok nedá, tak to vyzkoušej, co to bude dělat. já si ho pak koupím taky, protože zatím stále ještě jezdím s kapkou nafty na dirce v mechanickém čerpadle ale nijak se to nezhoršuje
poldik67
Příspěvky: 6
Registrován: 26 kvě 2010 17:35
Bydliště: vysočina

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od poldik67 »

já taky jezdil s kapičkou-teda na pumpě :grin: ,jenže najednou to ztratilo výkon,a zastavil sem u obchodu a už to nenatočil.tak uvidím no je tam dva dny a zatím dobrý.
campo 2.5td isuzu
tel:773671222
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od Slaava »

Pulzním čerpadlem myslíte membránový? Origo Pierburg je membránový, takže jestli je tamto za patnáct stovej principem stejný, tak by to mělo bejt v pohodě.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
poldik67
Příspěvky: 6
Registrován: 26 kvě 2010 17:35
Bydliště: vysočina

Re: podávací palivové čerpadlo na 2,3td

Příspěvek od poldik67 »

zdar chlapi,tak nevím 300 km bez nejmenšího problému,tak snad to bude dobrý.jak žhavíš tak to jen ťuká a natlakuje systém tak uvidím.
campo 2.5td isuzu
tel:773671222
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD

Příspěvek od Slaava »

Janeš Petr píše:tak pulzní asi takovej tlak ani průtok nedá, tak to vyzkoušej, co to bude dělat. já si ho pak koupím taky, protože zatím stále ještě jezdím s kapkou nafty na dirce v mechanickém čerpadle ale nijak se to nezhoršuje
Našel sem to svoje původní podávací čerpadlo, který mě před lety vypeklo o půlnoci na cestě z Budějc na chalupu. Koukal sem na něj ale nic zázračnýho sem nevykoukal. Čerpadýlko je rozdělený na tři komory. Nasává roztažením vratný pružiny, vytlačuje zmáčknutím čepu membrány vačkou. Nafta vleze sací přírubou do tý první komory (nejdál od prsou) a přes sítko, gumový těsnění a zpětnej ventil je při zpětným chodu čepu (roztažení pružiny) natažena do třetí komory pod membránou. Jak čep zmáčne vačka, tak ji membrána začne tlačit přes druhej zpětnej ventil do druhý, prostřední komory a přes výstupní přírubu ven. To je vše, regulace žádná. Podle mě to spíš bude řešený tak, že tohle čerpadlo dává menší objem (chod čepu je podle mě tak 5mm), kterej stihne protýct přes vstřikovací čerpadlo a jeho přepadem pryč. Ten přepad na filtru je tam podle mě jenom kvůli tomu aby se nějaká nafta dostala k teploměru, kterej spíná předehřev před filtrem, protože tou pididírou projde hovno. Takže de o to, nenacpat tam podávací čerpadlo, který bude dávat tak velkej objem, že to nestihne odejít přepadem vstřikovacího čerpadla a vytlačí to jeho simeringy.

Teď, když sem to svoje podávací čerpadlo vytáh z igelitky, sem si vzpoměl, co byl hlavní problém u mě. Membrána sice sákla ale nikde se neprotrhla. Závada byla na těch zpětnej ventilech (sou z pružinový oceli, takový tenký plátky co sou připláclý do mělkejch sedel, vylisovanejch v tý přepážce mezi druhou a třetí komorou čerpadla), kdy se jeden z nich protočil na úchytu do strany a díru zakrejval tak ze 2/3. Pro naftu bylo snazší lítat v hadicích tam a spátky a vstřikovací čerpadlo si to nějak nebylo schopný samo nasát. Když sem to podávací čerpadlo vyndal z auta, tak sem na něja nasadil průhledný hadice a ručně sem čerpal naftu v zavařovačce - na nečistotách a bublinkách bylo vidět, jak to spíš jenom hodní naftu a nečerpá to. Podle mě úsady z nafty zaserou ty mělký sedla a ten ventil neví kde se má usadit a protočí se na nejtku, kterej ho tam drží.
Fotografie0033.jpg
Fotografie0034.jpg
Fotografie0035.jpg
Fotografie0036.jpg
Fotografie0037.jpg
Fotografie0038.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD

Příspěvek od Janeš Petr »

fotky pěkné, moje myšlenkové pochody máš v mejlu. prostě se mi to nezdá
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“