Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
Podávací (transportní nebo dopravní) čerpadlo
Ahojky Fronteráci,
tak se mi má frontera porouchala! Asi sedm dní zpátky se mi zdálo, že mi Frontera začala nějak najednou moc papat. Prostě se mi zvedla spotřeba. Nevěděl jsem čím to může být. jezdím pořád stejně, žádné vytáčení do otáček, jednoduše jízda v pohodě. Až nedávno jsem na to přišel. jak začalo pršet, tak se mi pod autem objevily skvrny od nafty. Tudíž bylo jasné, že mi někde teče nafta, ale nevěděl jsem odkud. Při pohledu na motor shora bylo vše v pořádku, tak jsem lehl pod auto a sundal pancíř. Tady byla příčina. Všude byla cítit nafta. Koukal jsem na hadice, kterou vedou od podávacího čerpadla, jestli nejsou prasklé, ovšem vše bylo v pořádku. Proto jsem zkusil nastartovat a koukl jsem se odkud to teče. Bylo to přímo z podávacího čerpadla. Pravděpodobně praskla membrána. Tak jsem vypnul motor a dal se do demontáže. Čerpadlo drží na dvou šroubech, které jsou těsně uchycené nad tlakovým spínačem oleje. Pánové, řeknu vám, přístup je děsný.
V první řadě jsem povolil hadice od čerpadla. jedna je přívod paliva a druhá je odvod do palivového filtru. Pak jsem povolil matku, která je dole. ta se celkem dala, ovšem ta horní – děs. Musel jsem si přizpůsobit třináctku klíč, jinak bych se tam nedostal. Jakmile jsem to měl sundané, nastal další problém. Kde sehnat podávací čerpadlo. Tak za prvé jsem zkusil Opel servis (nebyl by problém, pouze cena 2045,-Kč), tak jsem zkusil prodejnu náhradních dílů, do které jezdím. Tam čerpadlo bylo, ale na Omegu 2,3 TD za 960,-Kč (prý to pasuje).
Já měl ještě třetí možnost. zajel jsem do polského Těšína na náhradní díly. Pánové, to je jiný servis než u nás. Čerpadlo měli na druhý den pro mě připravené a cena? Pouze 75ZL. To znamená 565,- Kč. No ne¨berte to. Záruka a všechno jak má být. Tohle čerpadlo se pouze o trochu liší. Rozdíl můžete vidět na fotkách. (je o něco delší, dá se rozebrat, což to moje původní ne). Má to výhodu, že pokud by se pokazilo, vymění se membrána za pár korun a jezdí se dál.
Potom už jen namontovat do auta a vesele můžete jezdit.
Ahoj Jirka z Petrovic.
Ahojky Fronteráci,
tak se mi má frontera porouchala! Asi sedm dní zpátky se mi zdálo, že mi Frontera začala nějak najednou moc papat. Prostě se mi zvedla spotřeba. Nevěděl jsem čím to může být. jezdím pořád stejně, žádné vytáčení do otáček, jednoduše jízda v pohodě. Až nedávno jsem na to přišel. jak začalo pršet, tak se mi pod autem objevily skvrny od nafty. Tudíž bylo jasné, že mi někde teče nafta, ale nevěděl jsem odkud. Při pohledu na motor shora bylo vše v pořádku, tak jsem lehl pod auto a sundal pancíř. Tady byla příčina. Všude byla cítit nafta. Koukal jsem na hadice, kterou vedou od podávacího čerpadla, jestli nejsou prasklé, ovšem vše bylo v pořádku. Proto jsem zkusil nastartovat a koukl jsem se odkud to teče. Bylo to přímo z podávacího čerpadla. Pravděpodobně praskla membrána. Tak jsem vypnul motor a dal se do demontáže. Čerpadlo drží na dvou šroubech, které jsou těsně uchycené nad tlakovým spínačem oleje. Pánové, řeknu vám, přístup je děsný.
V první řadě jsem povolil hadice od čerpadla. jedna je přívod paliva a druhá je odvod do palivového filtru. Pak jsem povolil matku, která je dole. ta se celkem dala, ovšem ta horní – děs. Musel jsem si přizpůsobit třináctku klíč, jinak bych se tam nedostal. Jakmile jsem to měl sundané, nastal další problém. Kde sehnat podávací čerpadlo. Tak za prvé jsem zkusil Opel servis (nebyl by problém, pouze cena 2045,-Kč), tak jsem zkusil prodejnu náhradních dílů, do které jezdím. Tam čerpadlo bylo, ale na Omegu 2,3 TD za 960,-Kč (prý to pasuje).
Já měl ještě třetí možnost. zajel jsem do polského Těšína na náhradní díly. Pánové, to je jiný servis než u nás. Čerpadlo měli na druhý den pro mě připravené a cena? Pouze 75ZL. To znamená 565,- Kč. No ne¨berte to. Záruka a všechno jak má být. Tohle čerpadlo se pouze o trochu liší. Rozdíl můžete vidět na fotkách. (je o něco delší, dá se rozebrat, což to moje původní ne). Má to výhodu, že pokud by se pokazilo, vymění se membrána za pár korun a jezdí se dál.
Potom už jen namontovat do auta a vesele můžete jezdit.
Ahoj Jirka z Petrovic.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Opel sponzoring
Kurva, já sponzoroval Opel. Asi si v Polsku koupím jedno záložní... NO NEKUP TO, KDYŽ JE TO TAK LEVNÝ!!!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
Cau panove nekde mi tece nafta z motoru kdyz stojim je pod autem vzdy mala louzicka, asi mi tece to dopravni cerpadlo kde se da sehnet v replice ?? nemate ho nekdo ???
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Dopravní čerpadlo
to čerpadlo je tak zapertlovaný,že moc nevěřím tomu ,že teče.schoď ten šůsplech a mrkni po hadičkách. jsou to takové ty plastové tvrdé,a bejvaj o něco uplně do zracena prošoupané. já už je vyprasknul a nahradil gumovejma naposled mi spona proklepala naftovej filtr,a před tím mi začal tect ten plastovej zpětnej ventil vedle filru
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Dopravní čerpadlo
Kdepak, čerpadlo prosakuje docela běžně a jeho životnost je prej tak 50.000 km v závislosti na kvalitě nafty a čerpadla samotnýho. Jakmile zpuchří membrána, tak nafta začne kapat takovým malým otvůrkem, kterej je tam na vyrovnání tlaku na suché straně membrány. U mě to byl rychlej proces - auto tak měsíc špatně chytalo (padala nafta krz zavzdušňování tímhle čerpadlem) až mi to potom zdechlo uprostřed jízdy. Čerpadlo sem koupil v Opelu, protože to spěchalo ale někdo ho tu koupil začtvrtinu ceny tuším v Polsku. Jinak ty hadice (vč. hadice filtr-čerpadlo) vyměň taky, sou fakt na hovno a bejvaj hodně zasraný, takže když se potom auto zamele, tak se z nich uvolňujou nárazově kaly a ty zatěžujou filtr i čerpadlo.
To dopravní čerpadlo je tu řešený hodněkrát, namátkově koukni na:
viewtopic.php?f=7&t=376
viewtopic.php?f=7&t=365
viewtopic.php?f=7&t=74
viewtopic.php?f=7&t=971
To dopravní čerpadlo je tu řešený hodněkrát, namátkově koukni na:
viewtopic.php?f=7&t=376
viewtopic.php?f=7&t=365
viewtopic.php?f=7&t=74
viewtopic.php?f=7&t=971
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
Ty temata jsem uz prohledal nevite nekdo kde se primo da koupit, zatim to sakne jen malicko kdyz je nastartovano tak asi kapka za minutu ale chci to mit ok, pokud nekdo vite kde se primo da objednat krome opelu nebo kdo to distribuje sem s tim diky moc?? Nebo nemate nekdo doma nejake funkcni na prodej ?? nebo nejezdite do toho polska ???
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
no mám pod sedačkou náhradní,tak doufám,že ho potřebovat nebudu jinak se omlouvám,tý dirky na suché časti jsem si nevšim.myslel jsem,že to pak teče klasicky do oleje
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
co se ti všechno nevejde pod pod sedačkyJaneš Petr píše:no mám pod sedačkou náhradní,tak doufám,že ho potřebovat nebudu jinak se omlouvám,tý dirky na suché časti jsem si nevšim.myslel jsem,že to pak teče klasicky do oleje
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
hadice voda -nafta,hardy,kříž kardanu,čerpadlo,sklenička,2xhever,1x hubcuk,sekera,basa s cajkem,žárovky,řemeny,spojovací materiál a trojúhelník....
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
nesedíš náhodou u stropuJaneš Petr píše:hadice voda -nafta,hardy,kříž kardanu,čerpadlo,sklenička,2xhever,1x hubcuk,sekera,basa s cajkem,žárovky,řemeny,spojovací materiál a trojúhelník....
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
musíš umět skládat
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- EVIL
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 srp 2006 20:47
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
Paradicka, ale ted vazne petre kde jsi ho koupil ??? nemohu ho nikde sehnat a do polska to mAm daleko, pokud ho mas moznost sehnat levneji nez u adama mohl by jsi mi ho poslat ????
Frontera A 2,3TD int. r.v. 95.......má bývalá laska
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
Chrysler Grand Voyager 3,8i LE AWD r.v.00
Audi A4 1,8T 20V 132kW r.v.96
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
nevím,co stojí v polsku,ale já za něj dal 7000,- , ale byl k němu přišroubovanej motor
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
S ním to ale už nepasovalo pod tu sedačkuJaneš Petr píše:nevím,co stojí v polsku,ale já za něj dal 7000,- , ale byl k němu přišroubovanej motor
Nene, na tom čepu, do kterýho mlátí vačka a mačká membránu je simering. Za ním směrem k membráně je to suchý. Teoreticky.Janeš Petr píše:no mám pod sedačkou náhradní,tak doufám,že ho potřebovat nebudu jinak se omlouvám,tý dirky na suché časti jsem si nevšim.myslel jsem,že to pak teče klasicky do oleje
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní palivové čerpadlo u motoru 2,3TD
ahaSlaava píše:S ním to ale už nepasovalo pod tu sedačkuJaneš Petr píše:nevím,co stojí v polsku,ale já za něj dal 7000,- , ale byl k němu přišroubovanej motor
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák