Utržená hlavní řemenice (nejen na 2,2DTi) a její sundávání

Vše o motorech X22DTH a Y22DTH
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Řemenice

Příspěvek od Slaava »

JARDA1 píše:nasadit orech s trhakem,oprit o kryci plech a zatocit starterem
...a potom zavařit díry v podbězích, který udělal roztočenej šusplech a dát novej startér místo toho uvařenýho :twisted: :mrgreen:

(nechci podceňovat startér ale s tímhle asi nehne)
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od vlado007 »

Zdar Fronteraci. Treba to povolit z tou vzduch. pistolou. Ked to nejde povolit ani metrovou trubkou tak je mozne ze sa v tom uz nekdo rypal a dal na zavit lepidlo proti samovolnemu povoleniu. Ako bolo uz uvedene, ta pistol robi zazraky
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Janeš Petr »

jestli je to na lepidlo,tak asi ohřát autogenem a pak dát šroub novej. tím vzduchem není moc cit a zrovna v těch místech se dost dobře ocelák šroub neodvrtává :!:
Václav Novotný
Příspěvky: 15
Registrován: 21 dub 2008 22:07
Skype: novotyv
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Václav Novotný »

To zajištění setrváku mě taky napadlo, když to nejde se zařazenou pětkou a zabržděným autem. Ale nikde jsem nenašel žádnej montážní otvor, kterým bych se k němu dostal. Zkusím vymontovat startér a jestli to půjde nějak zajistit bylo by to dobrý. Vzduchovou pistoli mám taky, ale nechce se mi rozdělávat celej předek auta a další. Když nepůjde zajistit ten setrvák, tak to stejně budu muset udělat. Ještě mě napadá sundat vanu a zajistit kliku proti pootočení dřevěným klínem.
Opel Frontera B 2,2 DTI r.v. 1999 model 2000
Václav Novotný
Příspěvky: 15
Registrován: 21 dub 2008 22:07
Skype: novotyv
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Václav Novotný »

Tak to šlo po vymontování startéru. Ani ne přes zuby, ale v setrváku jsou dva prolisy a za ten jeden jsem to podržel 10 mm silným plocháčem normální plocháč se ohnul. Je to upevněný 150 mm dlouhým šroubem a závit v klice je zapuštěný dosti hluboko. Šroub v závitu je asi 35-40 mm a celá délka šroubu pak vytváří velké předpětí, proto to šlo tak těžko povolit. Lepený to nebylo. Zdravím všechny a dík za rady.
Opel Frontera B 2,2 DTI r.v. 1999 model 2000
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Slaava »

Klasika: "Když to nejde silou, tak to de ještě větší silou".
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
JARDA1
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 12 říj 2005 09:30
Bydliště: Kláš�rec nad Ohří��
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice

Příspěvek od JARDA1 »

Slaava píše:
JARDA1 píše:nasadit orech s trhakem,oprit o kryci plech a zatocit starterem
...a potom zavařit díry v podbězích, který udělal roztočenej šusplech a dát novej startér místo toho uvařenýho :twisted: :mrgreen:

(nechci podceňovat startér ale s tímhle asi nehne)
Delal sem pred tydnem rozvody na kratky a bez problemu s tim otocil ani to nepocejtil :mrgreen:
2.3td dobrá volba,33Maxis,CB a věčná žízeň
Uživatelský avatar
context
Příspěvky: 6
Registrován: 21 dub 2008 10:50

Re: Sundávání utržené hlavní řemenice na motoru 2,2DTi

Příspěvek od context »

tak sa mi stalo presne to isté (rozpadla sa tá guma)
už sa teším na to povolovanie :-)
a teraz otázky:
1. nemáte niekto tip ako má byť uložený remeň?
2. treba remeň vymeniť?
3. treba meniť ešte niečo okrem samotnej remenice? šrób?

Ďakujem
Frontera B, 99, 2.2D aut lim, predtým Frontera B, 99, 2.2D man, lim
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Sundávání utržené hlavní řemenice na motoru 2,2DTi

Příspěvek od majo »

Ja som menil remenicu aj remeň asi pred mesiacom.Kúpil som jazdenú s havarovanej Vectri B 2.2DTI(je to to isté a zoženieš ju skôr) a stála 50€.Štartérom ju nepovolíš!!(SKÚŠAL SOM TO).Dokonca nemusíš vyberať ani štartér! Stačí ak vymontuješ pliešok s filtračnou penou proti prachu,ktorý sa nachádza na spodu motora v spoji ,motor-prevodovka, hneď za olejovou vaňou.Je prichytený dvomi skrutkami na 10-kľúčik,ktoré vyskrutkuješ a pliešok vytiahneš smerom dole!Tým sa ti uvoľní (komôrka),prístup k zotrvačníku.Ak tam strčíš prsty, tak ho tam zacítiš na strane k prevodovke.Potom už len bezpečne " zašprajcuješ" nejaký väčší skrutkovač do už spomínaných prelisov na zotrvačníku a blokom motora.Vo výhľade ti bude brániť priečny nosník,ktorý sa dá demontovať(ja som to nerobil).Ďalej ako písali chalani,aspoň 70cm trubka a veľkou silou povoliť proti smeru hod.ručičiek(normálny závit).Čo sa týka remeňa, ak ho prehneš a je z vnútornej strany popraskaný tak ho vymeň.Skontroluj si ložisko napínacej kladky.Ak je v poriadku tak ho aspoň namaž!Zvykne za studena pískať ak je vonku vlhko!Daj dole plastovú kritku a špicatým nožíkom opatrne vylúpni tesniaci krúžok ložiska(ide to ľahko) a natlač tam vazelínu.Skrutku remenice meniť nemusíš ak ju nezlomíš. :lol:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
context
Příspěvky: 6
Registrován: 21 dub 2008 10:50

Re: Sundávání utržené hlavní řemenice na motoru 2,2DTi

Příspěvek od context »

Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Pardon, že trocha neskôr. Remenicu som kúpil za 160€ novú, neoriginal. Mimochodom na krabici bola spomínaná Vectra 2.2D. Menil som aj remeň lebo bol popraskaný. Remeň 20€ a nakolko som to nerobil ja tak robota 20€.

Pozitívum výmeny je v tom, že ide lahšie volant ako pred poruchou.
Frontera B, 99, 2.2D aut lim, predtým Frontera B, 99, 2.2D man, lim
MTZracing
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 27 dub 2005 15:58
Bydliště: Rožňava
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od MTZracing »

Lukáš píše:Unik oleje je asi přes gufero kliky. Až budeš dělat rozvody můžeš ho vyměnit. Nepomatuju si přesně, jaká je konstrukce řemenice. Pokud v ní není gumové mezikruží tak bych to házení neřešil.
Je tam gumove mezikruzi a mne prave dnes "prdlo".
Remenica original u Oplu stoji 308 EUR, tak som si "vydělal".

V Orakore je lacnejsia, na e-bayi je za 109 EUR + 28 EUR postovne.

Ma niekto este nejaky vyhodnejsi napad ?
Fronti B 2.2 DTI
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlavní řemenice na výstupu kliky (nejen u Campa 2,5D)

Příspěvek od Slaava »

Koukni sem: viewtopic.php?f=35&t=823 - zkus poptat ty renovátory silentbloků na http://www.silentbloky.cz - já s nima byl moc spokojenej.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
MTZracing
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 27 dub 2005 15:58
Bydliště: Rožňava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavní řemenice na výstupu kliky (nejen u Campa 2,5D)

Příspěvek od MTZracing »

Diiiky, idem to prestudovat.
Fronti B 2.2 DTI
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlavní řemenice na výstupu kliky (nejen u Campa 2,5D)

Příspěvek od Slaava »

Vyrábí a kvalitně renovujou různý silentbloky a gumový věci, tak tohle by mohli taky zvládnout. Jenom nevím, jestli by tu řemenici pak uměli taky vyvážit.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Hlavní řemenice na výstupu kliky (nejen u Campa 2,5D)

Příspěvek od majo »

Ahoj! Neviem,či riešite remenicu z Campa 2,5D,alebo z Frontery DTI (čo máš v podpise). Ak z Frontery,tak by ťa mohol zaujímať tento príspevok!
context píše:
majo píše:Ja som menil remenicu aj remeň asi pred mesiacom.Kúpil som jazdenú s havarovanej Vectri B 2.2DTI(je to to isté a zoženieš ju skôr) a stála 50€.Štartérom ju nepovolíš!!(SKÚŠAL SOM TO).Dokonca nemusíš vyberať ani štartér! Stačí ak vymontuješ pliešok s filtračnou penou proti prachu,ktorý sa nachádza na spodu motora v spoji ,motor-prevodovka, hneď za olejovou vaňou.Je prichytený dvomi skrutkami na 10-kľúčik,ktoré vyskrutkuješ a pliešok vytiahneš smerom dole!Tým sa ti uvoľní (komôrka),prístup k zotrvačníku.Ak tam strčíš prsty, tak ho tam zacítiš na strane k prevodovke.Potom už len bezpečne " zašprajcuješ" nejaký väčší skrutkovač do už spomínaných prelisov na zotrvačníku a blokom motora.Vo výhľade ti bude brániť priečny nosník,ktorý sa dá demontovať(ja som to nerobil).Ďalej ako písali chalani,aspoň 70cm trubka a veľkou silou povoliť proti smeru hod.ručičiek(normálny závit).Čo sa týka remeňa, ak ho prehneš a je z vnútornej strany popraskaný tak ho vymeň.Skontroluj si ložisko napínacej kladky.Ak je v poriadku tak ho aspoň namaž!Zvykne za studena pískať ak je vonku vlhko!Daj dole plastovú kritku a špicatým nožíkom opatrne vylúpni tesniaci krúžok ložiska(ide to ľahko) a natlač tam vazelínu.Skrutku remenice meniť nemusíš ak ju nezlomíš. :lol:
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Pardon, že trocha neskôr. Remenicu som kúpil za 160€ novú, neoriginal. Mimochodom na krabici bola spomínaná Vectra 2.2D. Menil som aj remeň lebo bol popraskaný. Remeň 20€ a nakolko som to nerobil ja tak robota 20€.

Pozitívum výmeny je v tom, že ide lahšie volant ako pred poruchou.
Skúsil by som predsa len ten vrakáč,alebo rozpredaj nejakej Frontery! Pozri cez Googl ,alebo autobazár.eu,je ich tam dosť! :wink:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Odpovědět

Zpět na „2.2 dTi“