Utržená hlavní řemenice (nejen na 2,2DTi) a její sundávání

Vše o motorech X22DTH a Y22DTH
Pupan

Hlavní řemenice na výstupu kliky (nejen u Campa 2,5D)

Příspěvek od Pupan »

Ahoj

Zjistil jsem, ze kdyz jede motor na volnobeh a kouknu se pod kapotu, tak ta remenice od klikovky (co je uplne dole) docela hazi. Kdyz to pak okotlim, tak uz to neni tak videt. No taky v tom miste pomalu utika olej z motoru.

Nemate nekdo tuseni, co s tim muze byt?

Pupan

PS: Mam Campo rv. 92, 2.5D
Lukáš

Příspěvek od Lukáš »

Unik oleje je asi přes gufero kliky. Až budeš dělat rozvody můžeš ho vyměnit. Nepomatuju si přesně, jaká je konstrukce řemenice. Pokud v ní není gumové mezikruží tak bych to házení neřešil.
Václav Novotný
Příspěvky: 15
Registrován: 21 dub 2008 22:07
Skype: novotyv
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Utržená hlavní řemenice (nejen na 2,2DTi) a její sundávání

Příspěvek od Václav Novotný »

Zdravím všechny
Nevíte prosím někdo jaký je závit zda levý nebo pravý na šroubu, který upevňuje řemenici do klikového hřídele na Fronteře B 2,2DTI.
Díky za odpověď.
Opel Frontera B 2,2 DTI r.v. 1999 model 2000
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Slaava »

Václav Novotný píše:Zdravím všechny
Nevíte prosím někdo jaký je závit zda levý nebo pravý na šroubu, který upevňuje řemenici do klikového hřídele na Fronteře B 2,2DTI.
Díky za odpověď.
Ahoj Venco. Já ti můžu jenom tak obecně napsat, že závit by měl bejt normální (tj. utahování ve směru hodinovejch ručiček), protože řemenice je na klikové hřídeli nasazená na peru, takže šroub nepřenáší žádnej točivej moment. Ovšem utahovací moment asi bude monstrózní - např. u 2,3TD se tenhle šroub utahuje na 220 Nm (hlava tuším 27mm). Měníš gufero?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Václav Novotný
Příspěvky: 15
Registrován: 21 dub 2008 22:07
Skype: novotyv
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Václav Novotný »

Ahoj Slaavo.
Gufero mi neteče, ale řemenice je ze dvou částí spojených navulkanizovanou gumou (torzní tlumič kmitů) a to se mi utrhlo. Včera jsem to zkoušel povolit se zařazenou pětkou a zabržděným autem, ale ani jsem s tím nehnul. Proto jsem se ptal, jestli ten šroub (hlava 24) náhodou nemá levý závit. Zkusím to nějak zajistit proti otáčení u setrvačníku, ale ještě nevím kde se k němu dostanu.
Opel Frontera B 2,2 DTI r.v. 1999 model 2000
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Slaava »

Václav Novotný píše:Ahoj Slaavo.
Gufero mi neteče, ale řemenice je ze dvou částí spojených navulkanizovanou gumou (torzní tlumič kmitů) a to se mi utrhlo. Včera jsem to zkoušel povolit se zařazenou pětkou a zabržděným autem, ale ani jsem s tím nehnul. Proto jsem se ptal, jestli ten šroub (hlava 24) náhodou nemá levý závit. Zkusím to nějak zajistit proti otáčení u setrvačníku, ale ještě nevím kde se k němu dostanu.
Hmm, to se tady pár lidem už taky stalo. Budeš dávat novou řemenici nebo budeš tuhle nějak repasovat? Jinak já sem to povoloval se zařazenou pětkou a cihlama pod kolama a metrovou trubkou sem za to musel zarvat tak, že sem ty cihly málem přejel.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Václav Novotný
Příspěvky: 15
Registrován: 21 dub 2008 22:07
Skype: novotyv
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Václav Novotný »

Já to včera taky zkoušel povolit při zařazený pětce a zabržděný auto a klíč i s trubkou měl tak 120cm a ani se to nehlo. Repasovat to nejde v příloze je fotka koukni na to. Teď jsem celý dopoledne sháněl všude možně řemenici, abych ji nemusel brát u Opla (kvůli ceně), nakonec jsem ji o Opla musel objednat za 7 516,-CZK.
remenice.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera B 2,2 DTI r.v. 1999 model 2000
Uživatelský avatar
premek_k
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 591
Registrován: 05 úno 2007 13:46
Bydliště: Smilovice u Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od premek_k »

Václav Novotný píše:Repasovat to nejde
Ani tady : http://www.silentbloky.cz/index.html ?
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998

... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Václav Novotný
Příspěvky: 15
Registrován: 21 dub 2008 22:07
Skype: novotyv
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Václav Novotný »

premek_k píše:
Václav Novotný píše:Repasovat to nejde
Tu firmu neznám, ale asi by to trvalo delší dobu. Navíc uvnitř řenenice je třecí pánev z nějaké slitiny a ta je také opotřebovaná. Proto se to asi utrhlo v té gumě, protože to vibrovalo.
Opel Frontera B 2,2 DTI r.v. 1999 model 2000
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Slaava »

Když by si se s nima domluvil, tak by to silentbloky.cz zmákly dcela rychle, ježe pokud je zmršenej i základ, tak by se to muselo buďto udělat celý nový (pokud by to šlo - nevím, jak je to u 2,2DTi dělaný) nebo fakt koupit u Adama. Předpokládám, že vrakáče těmahle řemenicema zrovna neoplývaj, viď?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Václav Novotný
Příspěvky: 15
Registrován: 21 dub 2008 22:07
Skype: novotyv
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Václav Novotný »

Uvnitř řemenice je nalisovaná vložka-něco jako je ojniční pánev-a ta třecí vrstva už je skoro celá vymletá. Ledacos se dá pořídit za poloviční cenu jinde než u Opla, ale řemenice se mi nepodařila.
Opel Frontera B 2,2 DTI r.v. 1999 model 2000
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od sowwwa »

Utahovaci moment by mel byt 150Nm+45+15, to asi opravdu nepujde lehce povolit ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
JARDA1
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 12 říj 2005 09:30
Bydliště: Kláš�rec nad Ohří��
Kontaktovat uživatele:

Řemenice

Příspěvek od JARDA1 »

nasadit orech s trhakem,oprit o kryci plech a zatocit starterem
2.3td dobrá volba,33Maxis,CB a věčná žízeň
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od farmář »

sundat chladič a vzduchovou pistolí....tyčí to nešlo, pistole je zázrak! :mrgreen:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Řemenice klikového hřídele

Příspěvek od Janeš Petr »

kde nám repasovali utržený řemenice na Karosy už nevím,ale repasujou to. jinak při povolování i utahování se běžně drží pajcrem za setrvák,klidně i za zuby věnce,jen je třeba povolovat tahem a né trhem :wink:
Odpovědět

Zpět na „2.2 dTi“