Vlasové praskliny a případná netěsnost hlavy motoru 2,3TD

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Vlasové praskliny a případná netěsnost hlavy motoru 2,3TD

Příspěvek od Slaava »

Setkal jste se někdo s tím, že by prasklinami v hlavě motoru 2,3TD unikal tlak? U této hlavy se totiž chronicky vyskytují vlasové praskliny mezi sedly sacího a výfukového ventilu (hlavu jsem před časem sháněl, viděl jsem jich několik a tyto praskliny měly všechny - mám doma tři rezervní). I když prasklý budou asi všechny hlavy, tak jsem zatím o úniku tlaku do chladicího kanálu nebo prosakování vody do válců neslyšel. Co vy?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vlasové praskliny a případná netěsnost hlavy motoru 2,3TD

Příspěvek od Janeš Petr »

volkswagen přímo udává, že trhliny do 0,5 mm nemají žádný vliv na životnost.už sem dělal seata kterej měl ty praskliny skoro milimetr a pořád jezdí
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vlasové praskliny a případná netěsnost hlavy motoru 2,3TD

Příspěvek od Slaava »

Janeš Petr píše:volkswagen přímo udává, že trhliny do 0,5 mm nemají žádný vliv na životnost.už sem dělal seata kterej měl ty praskliny skoro milimetr a pořád jezdí
No lidi, s kterejma jsem to konzultoval to většinou hodnotili větami typu "neslyšel jsem o dieslu, kterej by neměl popraskanou hlavu". Tyhle praskliny jsou hodně malý a neměřitelný, rozhodně to nejsou žádný desetiny milimetru. Pokud někdo prodává hlavu tak, jak ji sundal z motoru, tak je klidně možný, že si jich nevšimne a potom avízuje hlavu neprasklou. Jenže takovou jsem já fakt neviděl a ve finále byla v tomhle ohledu ta moje původní palice jedna z těch lepších.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vlasové praskliny a případná netěsnost hlavy motoru 2,3TD

Příspěvek od Janeš Petr »

zarazilo me,že máš tři náhradní.mám taky nějakou schánět? a náhodou,nevi tu někdo,jestli jde použít z Omegy?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vlasové praskliny a případná netěsnost hlavy motoru 2,3TD

Příspěvek od Slaava »

Janeš Petr píše:zarazilo me,že máš tři náhradní.mám taky nějakou schánět? a náhodou,nevi tu někdo,jestli jde použít z Omegy?
No mám tři náhradní protože jedna je moje původní, která se mi nezdála, protože sem ještě nevěděl, že je to normálka. Pak mám dvě, který mi na inzerát poslali lidi s tím, že jsou dobrý (takže jsem akceptoval i vyšší cenu). Jenže dobrý nebyly a když jsem jim řekl, že jim to pošlu zpátky, tak mi řekli, že ji ani tak moc nechtěj a ať si ji nechám zadara. No na tohle posílání jsem se posléze vysral a spíš jsem se to snažil sehnat osobně na vrakáči. Nejdřív jsem se nechal nachytat vrakáčistou, kterej na smrt svojí matky sliboval, že hlava je krásná a že i s vačkovou hřídelí mi ji dá za pouhejch osm tisíc. Když jsem viděl v kopřivách ležet ten shnilej kýbl s nimlich těma samejma prasklinama (vačku ani její šály nemoh najít, tak jako že mi to dá o litr levněji), tak jsem beze slova odešel pryč. Poslední stádium bylo, že jsem hlavu sehnal na dálku a když jsem po nich chtěl, ať mi vyfotí místo mezi sedlama ventilů, tak najednou neměli foťák, neměli čas nebo opět brali nadarmo do úst život svých příbuzných ale fotku jsem z nich nevymámil.

Nakonec jsem hlavu koupil od Farmářovo souseda (mimochodem tahle hlava je z Omegy, jestli se nemýlím) a dal ji zrepasovat. Repase sice stála za hovno (nevím, proč všichni chválí mladýho Faltýna z Mladýho, podle mě je to lempl, kterej se to nebyl schopnej naučit od svýho otce) ale po očištění hlavy se ukázalo, že praskliny má tady.

Takže se součanýma poznatkama bych tam nechal hlavu původní (byla jedna z těch lepších, co jsem viděl, nebyla zkroucená a sedla ventilů byly košer, praskliny v normě), zrepasoval bych si ji sám a přebrousil by mi to zadara známej na brusce.

Takže hlavu shánět nemusíš.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
gufero

Re: Vlasové praskliny a případná netěsnost hlavy motoru 2,3TD

Příspěvek od gufero »

Uteto hlavy nejsou prasklinky mezi sedly ventilu moc velkym problemem ,ikdyz tyto hlavy praskaji tak vetsinou se tyhle praskliny obevi mezi druhym a tretim valcem ze saciho sedla smerem ke komore ,tyto jsou mnohem horsi .Pri sesazene hlave doporucuji plochu dobre vycistit a nastrikat vzlinavym cervenym sprayem a necha se tak hodku pusobit. Potom barvu setreme a praskliny odhalime.Takovou hlavu nedoporucuji kupovat. Jsou to nejhorsi praskliny ktere jsou castym prehrivanim a uhnanym motorem .Pri prasklem tesneni pod hlavou (PREHRATIM) doporucuji hlavu brousit z obou stran ,litina je totiz hakliva a prohne se cela, Nemusela by se pak vacka ktera sedi v domcich ktere jsou prichyceny k hlave zvolna a dobre otacet.Take peknou paseku delaji ventily ktere se rady zaklepavaji do sedel. Doporucuji pri sesazene hlave udelat i ty a take dosedaci plochy sedel +vymena gufer. Pri vytahovani ventilu z vedeni hlavy (totiz nejsou tam vlisovana voditka ventilu) ventilem pohnete do stran jestli nema vuli pokud ano zmerte ventil na driku jestli neni kuzelovity, tento ventil nahradte novym.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

DÍKY!!!

Příspěvek od Slaava »

DÍKY MOC ZA VYČERPÁVAJÍCÍ INFO :grin:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Franta44
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 806
Registrován: 30 led 2006 19:49
Bydliště: Svobodné Heřmanice, okr. Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Franta44 »

Sháním hlavu na motor 2,3TD.Neválí se někomu doma ?
Frontera B 2,2DTI - PRODÁNO ,nyní Hyundai Terracan 2,9 CRDi, SKYPE:franta.sima
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Slaava »

Franta píše:Sháním hlavu na motor 2,3TD.Neválí se někomu doma ?
Hele, mám dvě až tři. Co dáš?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Franta44
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 806
Registrován: 30 led 2006 19:49
Bydliště: Svobodné Heřmanice, okr. Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Franta44 »

Nemám vůbec pojem o ceně, ale je to pro Lenku tady z fora.Už jste se tady o tom bavili někde.Konečně ji to rozdělal mechanik a řekl že je prasklá na třech místech,že to chce novou nebo jinou.Kolik by sis tak představoval ?
Frontera B 2,2DTI - PRODÁNO ,nyní Hyundai Terracan 2,9 CRDi, SKYPE:franta.sima
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Slaava »

Hele, co to tý Lence dělalo, že musela dolů hlava? Jak moc je to prasklý? Měla to na tlakový zkoušce? Vono totiž neprasklou hlavu na 2,3TD sem nikdy neviděl a to sem jich viděl asi dvacet až třicet, když sem to sháněl. Mám tři hlavy:

- moje původní: vlasové praskliny mezi sedly sacích a výfukových ventilů v rámci jednoho válce ve všech válcích, vlasové praskliny výřivých komůrek, bez vačice, nezkroucená, tlaky OK, ventily nezabroušený, s ventilama
- náhradní 1: větší vlasové praskliny na stejných místech jako u mojí původní palice, bez vačice, s ventilama, tlaky neznámé, ventily nezabroušený, rovnost neznámá, broušená pravděpodobně ručně rašplí (bruskou by to ale šlo zachránit), simerinky neznámého stavu
- náhradní 2: to samý jako hlava "náhradní 1"

Tu moji palici se mi prodávat nechce. Když byste nic jinýho nesehnali, tak se můžeme domluvit a prodal bych Vám jednu z těch náhradních UFO hlav. Můžu to tu nechat u známýho sjet na brusce (v porovnání s profíkama, co repasujou hlavy je to nesrovnatelná kvalita) a Janeš by mi za nějakou protislužbu udělal tlakovou zkoušku. Cena? Po týhle repasi tak dva litry + poštovný?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Janeš Petr »

přesně jak píšeš. hlavy na 2,3td jsou prasklé uplně všechny. kdo to neví, toho to může vylekat. o to pečlivějc je třeba po demontáži zkontrolovat těsnění pod hlavou. pokud je tam jen náznak podpálení, je skoro 100% jistota, že hlava je v pořádku, i když má trhliny. nechat srovnat, nové těsnění a šup s ní zpátky
Uživatelský avatar
Franta44
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 806
Registrován: 30 led 2006 19:49
Bydliště: Svobodné Heřmanice, okr. Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Franta44 »

Já to neviděl ale ten mechanik ji říkal,že je prasklá na třech místech.Šel tlak do vody a praskla jí tím tlakem i hadice,tak to asi bude hodně.
Frontera B 2,2DTI - PRODÁNO ,nyní Hyundai Terracan 2,9 CRDi, SKYPE:franta.sima
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Janeš Petr »

taková díra v hlavě nebude. to je opravdu spíš těsněním, popřípadě prohlou hlavou . já mám prasklin 5. kdo má víc ? čtyři mezi ventilama, které jsou snad součástí hlavy už z výroby a pak tam je jedna, co mi ze začátku dělala starosti - je mezi sedlem a komůrkou - ale prej se nijak neprojevovala, tak ať si tam je
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Hlava 2,3 TD

Příspěvek od Slaava »

Franta píše:Já to neviděl ale ten mechanik ji říkal,že je prasklá na třech místech.Šel tlak do vody a praskla jí tím tlakem i hadice,tak to asi bude hodně.
Hele, volal sem dneska tomu mýmu známýmu s dílnou, bruskou a dalšíma věcma. Srovnal by mi to - ale až v druhý půlce ledna, protože je v nemocnici, pak jede do lázní a pak bude řešit zakázky, za který mu někdo (na rozdíl ode mě) zaplatí. Takže je to na dlouho. Zkus Lence říct, ať si tu svoji palici nechá dát někde na tlakovou zkoušku než začne shánět jinou. Mohla by si pak nechat udělat jenom repas (těsnění dříků ventilů, zabroušení, srovnání) - když natrefí na slušnýho opraváře, tak si za to řekne tak dvojku. Je ale dobrý si nechat srovnat hlavu i z horní strany, kde se na ni montujou držáky vačky.

Hele, proč začínám každej příspěvek slovem "hele"?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“