EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
radek89
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 31 led 2009 17:34
Bydliště: Slatinky(Olomouc-Prostějov)

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od radek89 »

kdyz jedu sem tam problikne kontrolka motoru.byl jsem v oplu na diagnostice a rekli mi ze je spatnej erg ventil.. stoji kolem 13000.- a slysel jsem ze pry se da zaslepit a je po problemu. mate s tim nekdo zkusenosti?
Opel Frontera B Long 2.2dti 16V r.v2000 ,LIMITED,černa metal. černe okna ,kůže,CB
radek89
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 31 led 2009 17:34
Bydliště: Slatinky(Olomouc-Prostějov)

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od radek89 »

a jeste k tomu ventilu. je to u motoru 22dti kdyz otevru kapotu tak na strane ridice tudis na leve strane pod tim plastovim krytem motoru jak ne napsano ecotec. tak takova kulata plechova soucastka na sacim,a zaroven tam vede myslim i nejaka zpatecka z vyfuku ,je to on?
Opel Frontera B Long 2.2dti 16V r.v2000 ,LIMITED,černa metal. černe okna ,kůže,CB
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Příspěvek od RAV9 »

ahojte, ako by som ho mohol zaslepit na b-cku?
stacilo by to nejak elektronicky alebo musim dat zavarit ten vyvod z vyfuku?
Land Rover Discovery 2
smutka

EGR VENTIL 2,2 DTI

Příspěvek od smutka »

Čau kluci, něco jsem tady na fóru přečetl o EGRu, ale stejně z toho nejsem moudrej. Jak zaslepím EGR ventil konkrétně na 2.2 DTI, bez toho aby se kontolka motoru rozsvěcela a toto "zlepšení" bylo funkční?? Lze to vůbec? Pokud se kontrolka motoru rozsvěcí, tak jde motor na nouzový režim, ne? Mě se kontrolka motoru rozsvěcovala, vyčistil jsem ten ventil, poskracoval koncovky hadiček od podtlaku a kontrolka přestala svítit. Když začala v nízkých otáčkách svítit, tak šel motor na menší výkon. Po zhasnutí kontrolky, jelo auto normálně...
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Málo táhne

Příspěvek od Vokoun »

To jsem vážení nepochopil u toho B-čka. Taky ho mám (B-čko) a zaslepený ho určitě taky nemám. Nebude to na nafťáku a automatu dělat neplechu??? :?:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Málo táhne

Příspěvek od Janeš Petr »

jestli ti to funguje, nic nezaslepuj a až ti to jednou začne zlobit, musí se s tím teprve něco vymyslet. nevím to určitě ale mám dojem, že na béčku to tu v praxi ještě nikdo neřešil ( to, jak oblbnout ŘJ )
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Málo táhne

Příspěvek od Žanek »

Nebude . S automatem to nemá co dělat .
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Málo táhne

Příspěvek od majo »

Zdravím Vás chalani. Ja osobne som EGR ventil zaslepiť skúšal,ajkeď je dobrý a plne funkčný!Jednalo sa mi však hlavne o vyčistenie sacieho potrubia ,keďže som vedel, že bude zanesené.No to čo som tam našiel ma dosť prekvapilo! :shock: Taký" humus" som nečakal!Okolie škrtiacich klapiek takmer neprechodné a klapky len málo pohyblivé(posr.EGR ventil :evil: ).Vyčistenie je dobrá babračka, ale ODPORÚČAM!!Po vyčistení ide motor veselšie,hlavne do otáčok.Je to pochopitelné,keďže predtým nemohol "dýchať".EGR som zaslepil tak,že som vystrihol tesnenie pod sacie potrubie bez diery pod egr ventil. R.J.to zistila a hádzala motor do núdzového režimu. EGR ventil zkrátka mechanickou cestou u 2,2dti zaslepit nejde - řídící jednotka to vyhodnotí jako závadu A ešte som si všimol ,že po naštartovaní studeného motora a miernom zvýšení ot.(asi na 1200ot.),motor trochu cukol!Záslepku som odstránil a odvtedy je to ok!Veselší chod motora zostal! :grin: Radšej to sacie potrubie budem čistiť každý rok! :roll:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
drobek
Příspěvky: 16
Registrován: 11 kvě 2007 10:14
Bydliště: Pardubice

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od drobek »

Zdravím z Pardubic,
naskytl se problém , který se týká zřejmě EGR ventilu. Auto ztratilo výkon. Vždy při cca 1900 - 2000 otáčkách mělo zátah a teď se nic neděje. Jakoby něco motor brzdilo, nejde do otáček. Rosvěcovala se kontrola motoru a při rychlosti nad 100 km/h zůstala svítit. Byl jsem na diagnostice, našli dvě chyby a mluvili o EGR ventilu. Je to možné aby to bylo tím ventilem, nebo mám očekávat něco dalšího. Mimochodem začalo to už v Kaprunu, takže jsem měl při cestě domů vcelku stažíno. Od Salzburgu po dálnici to byl očistec, do kopce to jelo 80.

Dík za radu.

Drobek

Frontera B 2,2 DTI, 2001 Limited
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od václav »

Jestli ti to dělá EGeeRko vyměň podtlakové hadičky, vymontuj ventil ven, vyčisti ho a zkus jestli funguje, vycucni z něj hubou vzduch , měl by chodit. A když už budeš u výměny hadic, vyměň i ty ostatní , k turbu atd. je to práce na hoďku. Pak uvidíš a hlavně dej vědět jak si dopadl. Mnoho zdaru a ahojda Václav. :wink:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od fronterman »

Zdravím. Včera som sa rozhodol. Odpojili sme podtlak od EGR ventilu a zaslepili ho malou skrutkou. Motor naštartoval normálne, chvíľu bežal, po chvíli sa rozsvietila kontrolka motora. Po rozsvietení žiadna zmena v otáčkach ani v zvuku motora nenastala. Trochu som pridal, kontrolka zhasla. Tak som to šiel vyskúšať za jazdy. Motor je živší, ľahšie dosahuje vyššie otáčky. Pod plynom kontrolka nesvietila, aj keď sa stalo, že pri nižších otáčkach sa rozsvietila, ale stačí malá zmena polohy plynového pedála a okamžite zhasne. Zatiaľ to nechám takto, pojazdím a uvidíme. Zatiaľ som spokojný, len ma štve, že sa to teda občas rozsvieti.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od majo »

Tebe nevadí,že ti motor pracuje v núdzovom režime? Egr prepúšta splodiny do sania len pri ustálenej jazde,alebo ustálených otáčkach,preto ti zasvieti kontrolka núdz.režimu,lebo R.J.zistí , že je EGR nefunkčný.Vtedy by si mohol pocítiť,že motor lepšie ťahá,ale to sa nestane pretože si v núdzovom režime.Pri akcelerácii sa EGRko zatvorí,pretože motor potrebuje kvalitnú zmes pre lepšie horenie a lepší záťah,preto sa zmes neznehodnoťuje splodinami ktoré EGR prepúšťa.Kontrolka ti zhasne preto,že R.J.EGRko nepotrebuje a preto nevie o jeho nefunkčnosti.Niečo sa písalo v téme"málo táhne".Na 2.2DTI sa EGR zaslepiť nedá bez toho,aby to R.J.nezistila a motor nepracoval v núdzovom režime!Ostatné je len placebo efect! :wink:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od fronterman »

Musel som to vyskúšať. Štvalo ma to, že aj po vyčistení sacieho potrubia a EGR ventilu sa vždy stalo, že pri akcelerácii na tretí, štvrtý a piaty prevodový stupeň tesne pred 3000ot/min to nachvíľu akoby prestalo ťahať. Teraz po odpojení EGR mi to ťahá normálne, motor sa nechá ochotne vytočiť, akcelerácia je plynulá. Tak neviem. Keby to bolo v núdzovom režime, tak by to nešlo, či nie?
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
STATUS68
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 05 črc 2007 08:13
Bydliště: Prešov SR

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od STATUS68 »

Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

EGR ventil u 2,2dti , jeho funkce a problémy kolem něj

Příspěvek od *pt* »

no neviem Majo ...spravil som presne to iste co Fronterman a aj priznaky su do bodky presne tie iste ... podla mna rozsvietena kontrolka motora neznamena automaticky nudzovy rezim, len proste upozornenie ze sa nieco deje a "treba" vykonat diagnostiku ... ale az na to otravne preblikavanie sa motor/auto sprava celkom normalne ..ja to tak rozhodne necham ..maximalne skocim na tu diagnostiku , koli cistemu svedomiu ...
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“