Sundavání olejové vany (nejen u Frontery A 2,3TD)
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Sundavání olejové vany (nejen u Frontery A 2,3TD)
Nevíte, jestli je pro sundání olejové vany a dolního deklu motoru nutné povolit přední nápravu nebo jde vanu vytáhnout ven i bez tohoto? Jestli se nepletu, tak je potřeba sundat příčnou podpěru převodovky - řídící tyč a trubka od serva by neměly vadit (?)
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Vana
Odpověz si sám: Vadí tam všechno - je nutno odpojit trubku (není od serva ale od olejového okruhu), pochopitelně spodní dekláž, příčnou výztuhu rámu v místě dolních ramen (není to nosník spojky, ten nevadí protože je někde úplně jinde) a spodní díl adaptéru motor-spojka. Řídící tyč nevadí, vadí ale setrvačník, sací trubka olejového okuhu s košem a ona přední náprava. Kvůli těmnle třem věcem to nejde vytáhnout.
Toto vše je třeba pro povolení vany (spodního deklu motoru), spodní samostatný díl vany (zásobník oleje) jde sundat i bez těhle zvěrstev, jenže jeho sundáním se neřeší lautr nic.
Povolením vany se ale řeší uvolnění deklu rozvodů (prsou) pro případnou výměnu komponentů rozvodů. Problém je ovšem v tom, že při manipulaci s vanou se většinou musí vyměnit její těsnení a navíc se tam dostanou nečistoty, takže vana stejně většinou musí dolu, protože jejím povolením vznikne jenom několikacentimetrová mezera bez valného přístupu.
Pro vyndání vany bez nutnosti vyndávání bloku je nutno buďto sundat přední nápravu nebo odpojit sací trubici ol. okruhu (povolením vany se získá přístup ke třem šroubům, co ji drží), olejový hadice od vývěvy a turba, převodovku, spojku, setrvačník a pak vanu vytáhnout dozadu.
Takže nakonec nejjednodušší a nejsnadnější je vyndat motor a motor si leštit ve svým pokojíčku.
Hnus, velebnosti!
Toto vše je třeba pro povolení vany (spodního deklu motoru), spodní samostatný díl vany (zásobník oleje) jde sundat i bez těhle zvěrstev, jenže jeho sundáním se neřeší lautr nic.
Povolením vany se ale řeší uvolnění deklu rozvodů (prsou) pro případnou výměnu komponentů rozvodů. Problém je ovšem v tom, že při manipulaci s vanou se většinou musí vyměnit její těsnení a navíc se tam dostanou nečistoty, takže vana stejně většinou musí dolu, protože jejím povolením vznikne jenom několikacentimetrová mezera bez valného přístupu.
Pro vyndání vany bez nutnosti vyndávání bloku je nutno buďto sundat přední nápravu nebo odpojit sací trubici ol. okruhu (povolením vany se získá přístup ke třem šroubům, co ji drží), olejový hadice od vývěvy a turba, převodovku, spojku, setrvačník a pak vanu vytáhnout dozadu.
Takže nakonec nejjednodušší a nejsnadnější je vyndat motor a motor si leštit ve svým pokojíčku.
Hnus, velebnosti!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Leštím
Jo, nechtělo se mi to tady nechávat jen tak bez odpovědi.
Takže teď budu před spaním leštit ten motor...
Takže teď budu před spaním leštit ten motor...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Leštím
...predpokladam, ze to delas jenom kvuli tomu lesteni. Proste nekdo je tuner do morku kostiSlaava píše:Jo, nechtělo se mi to tady nechávat jen tak bez odpovědi.
Takže teď budu před spaním leštit ten motor...
- Kondor
- Site Admin
- Příspěvky: 186
- Registrován: 23 dub 2005 20:17
- Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
- Kontaktovat uživatele:
Je to démon a zároveň i budoucí adept docenta Chocholouška
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
KO-KO-KOKO-KOKODÁK-KOKODÁK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...stále kvokám, stále kvokám...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Down
Tohle mi navrhoval jeden mameluk, když sem to koupil - prej ať na to dám malý široký gumy a snížím podvozek. Nejhorší na tom je, že on to, odkojen konvenčním břichoplazným tuningem, myslel vážně. Pokud bych to udělal, tak bych s tím houpacím podvozkem v zatáčkách jiskřil prahama. Nedávno sem viděl (na fotce) udělanej H3 jako takovouhle břichoplazku. Jenže to si nechal udělat nějakej naftovej sultán. Když někdo neví co s roupama...
Na hlasitej vejfuk mi stačí udělat díru do tlumiče
Na hlasitej vejfuk mi stačí udělat díru do tlumiče
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Sundavání olejové vany (2,3TD)
Abych tu vanu nějak uzavřel, tak ještě jeden poznatek: po bodyliftu budky o 55mm se vana u 2,3TD dá vytáhnout spodkem.
Není to sice nejsnazší ale motor ani převodovka se vyndavat nemusí, takže pro účely přetěsnění to je použitelný. Musí se ale odpojit všechno, co je na vaně a pod ní (přívod a odpad vývěvy vč. jejího sacího koše, olejový obchvat, odpad z turba), sundat dekl olejovýho čerpadla, pracovní válec hydraulickýho ovládání spojky, první díl vejfuku hned za svodama, příčník přední nápravy, zadní kardan (možná i přední, už si nevzpomínám) a nakonec i olejová jímka. Taky se musí uvolnit manžety řadicích pák a některý hadice v motorovým prostoru. Potom se povolí dvě matice, kterejma jsou packy motoru přidělaný k silentblokům a motor se jeřábem nebo i heverem zvedne (bacha aby se nám nespad na stranu) co nejvíc nahoru a do mezery mezi packama a silentblokama se nacpou adekvátní podložky. Když je takhle stabilně zajištěn, tak se povolí dvě matice, který drží silentblok převodovky k jejímu příčníku a zvedene se co nejvíc nahoru i převodovka (opět velmi vofafrně!) a zase podloží. Díky tomudle zvednutí až po kastli se mezi spodkem motoru, spojkovou skříní a přední nápravou udělá dostatečné místo na sundání vany. Nejdřív odšroubujte jeden šroub, kterej drží spolu se šálou kliky mezi třetíma čtvrtým válcem i trubici sacího koše. Vana se potom odšroubuje (povolujte postupně v křížové sekvenci, ať vám nerupne) a spustí dolu. Pak se povolí i dvojice malých šroubku, který v přední části drží přírubu trubice sacího koše k bloku. Vana i se sacím košem se potom vyndá.
Při zpětné montáží použijte nový šroub na tu šálu (pevnost 10.9!) a nové těsnění pod přírubu trubice sacího koše (papírové, šikovnější si sami vystřihnou). Šroub šály (měl by to bejt M10 - utahuje se momentem 50Nm + 45-60°) i šroubky příruby trubice sacího koše je třeba zajistit anaerobním pojistným lepidlem na závity.
Tato demontáž je možná pouze, pokud máte bodylift 55mm a vyšší a je odzkoušená jenom u motoru 2,3TD ve voze Opel Frontera A. Kliku takto sundat není možné - pro její sundání je třeba vyndat převodovku, sundat hlavu a dekl rozvodů - a to je už snazší si motor vyndat.
Není to sice nejsnazší ale motor ani převodovka se vyndavat nemusí, takže pro účely přetěsnění to je použitelný. Musí se ale odpojit všechno, co je na vaně a pod ní (přívod a odpad vývěvy vč. jejího sacího koše, olejový obchvat, odpad z turba), sundat dekl olejovýho čerpadla, pracovní válec hydraulickýho ovládání spojky, první díl vejfuku hned za svodama, příčník přední nápravy, zadní kardan (možná i přední, už si nevzpomínám) a nakonec i olejová jímka. Taky se musí uvolnit manžety řadicích pák a některý hadice v motorovým prostoru. Potom se povolí dvě matice, kterejma jsou packy motoru přidělaný k silentblokům a motor se jeřábem nebo i heverem zvedne (bacha aby se nám nespad na stranu) co nejvíc nahoru a do mezery mezi packama a silentblokama se nacpou adekvátní podložky. Když je takhle stabilně zajištěn, tak se povolí dvě matice, který drží silentblok převodovky k jejímu příčníku a zvedene se co nejvíc nahoru i převodovka (opět velmi vofafrně!) a zase podloží. Díky tomudle zvednutí až po kastli se mezi spodkem motoru, spojkovou skříní a přední nápravou udělá dostatečné místo na sundání vany. Nejdřív odšroubujte jeden šroub, kterej drží spolu se šálou kliky mezi třetíma čtvrtým válcem i trubici sacího koše. Vana se potom odšroubuje (povolujte postupně v křížové sekvenci, ať vám nerupne) a spustí dolu. Pak se povolí i dvojice malých šroubku, který v přední části drží přírubu trubice sacího koše k bloku. Vana i se sacím košem se potom vyndá.
Při zpětné montáží použijte nový šroub na tu šálu (pevnost 10.9!) a nové těsnění pod přírubu trubice sacího koše (papírové, šikovnější si sami vystřihnou). Šroub šály (měl by to bejt M10 - utahuje se momentem 50Nm + 45-60°) i šroubky příruby trubice sacího koše je třeba zajistit anaerobním pojistným lepidlem na závity.
Tato demontáž je možná pouze, pokud máte bodylift 55mm a vyšší a je odzkoušená jenom u motoru 2,3TD ve voze Opel Frontera A. Kliku takto sundat není možné - pro její sundání je třeba vyndat převodovku, sundat hlavu a dekl rozvodů - a to je už snazší si motor vyndat.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02 dub 2010 18:14
demontáž olejové vany na 2,8td
nazdar nevedeli by ste mi poradit ako dat dole na 2.8tdi frontere olejovu vanu. odkrutil som vsetky sroby ale furt ma niekde drzi vzadu.nena siel som ani z nutra ziadny srob tak neviem.za kazdu radu som vdacni. nevim si stim radi
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: demontáž olejové vany na 2,8td
Jestli to sundáváš na autě a vana je jinak volná, jen nejde vytáhnout, tak ti tam nejspíš vadí sací koš čerpadla. Pokud vím, tak je třeba motor trochu přizvednout.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: demontáž olejové vany na 2,8td
Šoupnul sem ti to do tématu, kde sem to už před lety řešil. Ne, že by ti to u 2,8TDi nějak závazně pomohlo ale pořádek musí být!mirec2800 píše:nazdar nevedeli by ste mi poradit ako dat dole na 2.8tdi frontere olejovu vanu. odkrutil som vsetky sroby ale furt ma niekde drzi vzadu.nena siel som ani z nutra ziadny srob tak neviem.za kazdu radu som vdacni. nevim si stim radi
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Alauadilia
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 08 zář 2013 09:01
- Skype: Thetruedubstepper
- Bydliště: Strakonice .. Jížní čechy
Re: Sundavání olejové vany (nejen u Frontery A 2,3TD)
Nemáte někde fotky jak a kde se nachází ten sací koš ? Byl bych mooc vděčný
Opel Frontera 2.3 TD 1992
Yamaha DT 125 R 22kW
Jawa 350 / 634 1974
Yamaha DT 125 R 22kW
Jawa 350 / 634 1974