Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 15 bře 2010 21:15
- Bydliště: Přerov
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Můžu se zeptat jaký byl problém s akvarijníma téčkama? Jedno originální se mi teď rozpadlo a těch 1600 za nějaký hnusný kus plastu vážně dát nehodlám. Zrovna sem namontoval tyto: http://levnaakvaristika.cz/kovovy-t-kus-4-6/2000 a auto jede, tak jsem zvědavý co mám očekávat.Doktor píše:Ty tecka sou tři nebo čtyři ( už nevím přesně, v soplu ti řeknou )+ cca 50cm hadice. Kupoval sem to u opla i s prstenama k vstřikům sakum prásk za 1600,-. Ty prsteny vyšly asi na 1000,-. Akvaristický tečka byly k hovnu. Je to docela raketa za hadičku a tři kousky plastu, ale mám pokoj.
edit: Měřil jsem průměry, origo 4,9mm akvarijní 4,8mm v tom by problém být neměl..
Frontera B, 2,2 dti, rv.2001, krátká, tmavá modrá +5cm, 235/85r16
- Sepa_cze
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18 dub 2012 19:11
- Skype: sepa_cz
- Bydliště: Neratovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdušnění palivového systému (nejen u 2,3TD)
Zdravím, tak abych se připojil se svou zkušeností pro všechny kdo má taky Fronteru B 2.2 (X22DTH). Stalo se mi to samý, tedy při startování si zaškytala a chcípla a pak už nečapla. Normálně jsem přijel do práce a po dvou dnech najednou toto z ničeho nic. Tedy nic, zdůvodňuju si to tím, že jsem před tím byl trochu zablbnot do terénu a asi si sosla vzduchu. Vzpomínám, že chcípla když se trochu naklonila, ale hned chytla. Pak jsem normálně dojel domů. Druhý den když jsem chtěl jet do práce, tak start nebyl normální, chytla až napodruhý a trochu si nazačátku zaškytala, ale pak se motor nozchrochtal do normálu a odjel jsem do práce, cca 30km. Za dva dny když jsem chtěl jet domu, tak už nečapla. Tak jsem hledal příčinu, prolezl jsem auto, jestli není někde mokro a nic. Pak jsem zkontroloval elekriku a taky se zdálo vše ok. Tak jsem pohledal zde na fóru a chtěl jsem zkusit odvzdušnit palivový systém. Ale narazil jsem na onen ventilek, který má 2.2 a nikde žádná pumpička ani odvzdušňovací šroub. Tak jsem risknul a onen ventilek normálně sundal. Ventilek je takovou smršťovací plastovou trubičkou přidělán na krátkou trubičku u čerpadla. Odšrouboval jsem tuto kovovou trubičku, přímo u čerpadla, abych se k tomu dostal. Měl jsem tedy venku trubičku i s ventilkem. Ten jsem z trubky sundal a na trubku navlíknul průhlednou hadičku a zasvorkoval. Trubku i s hadičkou jsem dal zpět. Pozor, jsou tam jedním šroubem chycený dvě trubky a tedy jsou tam 3 měděný těsnící podložky. Dejte pozor aby vám nějaká nespadle jako mě. Pak je to vopruz ji najít. Takže trubka je zpět i s hadicí cca 45 cm dlouhou a nyní jsem nasál normálně hubou a ejhle, po chvíli vidím naftu v hadičce. Pomalu saju dál, lehce abych si nedopravil ropu až do tlamy a tím odsaju mraky vzduchu co je v trubkách. Jelikož je hadice průhledná, jak saju, mám sice oči vykulený, ale krásně vidím jak bubliny lezou z potrubí ven. Když si myslím, že je vzduch venku, tak nastane závod s fyzikou. Musíme hadici vyndat z huby a rychle zazátkovat než klesne hladina v hadičce zase do potrubí. Podařilo se , nyní mám zašpuntováno a hladinu vidím v hadičce. Jdu nastartovat a po několika převalení motoru se čapne a frčí. A od této procedůry už chytá normálně jako dřív, tedy na drcnutí, tedy jedno převalení. Takže si myslím, jak jsem kravil tak si asi sosla vzduchu a někde to tam zůstalo a když to chvíli stálo tak nafta spadla. Teď už drží normálně, takže žádná netěsnost by tam u mě být neměla. Takže snad to někomu pomůže, když bude potřebovat vyřešit odvzdušnění a ubejít ventilek. Nyní mám hadici a když budu chtít odvzdušnit, odzátkuju, nasaju a zazátku a je hotovo. Takže ventilkem se nic netlakuje, opravdu se s ním jen nasává.
Sepa
Sepa
Opel Frontera B, 2.2DTi 16V (X22DTH) r.v.1999, automat, Limited Edition
rozšíření 3+3cm, CB, kamera, GSM/GPS lokátor, světelná rampa
tel.: 774 202 203
Neratovice
rozšíření 3+3cm, CB, kamera, GSM/GPS lokátor, světelná rampa
tel.: 774 202 203
Neratovice
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 26 bře 2013 11:51
- Skype: dusosalajka11
- Bydliště: Utekáč ,Salajka 37
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Priatelia natrápil som sa s podobným prípadom aj ja.Likvidácia "červeného ventilku" je jediná cesta ako sa vypomstiť "autorom" tohoto vynálezu.Nechápem tento výmysel od Opla.Pripadá mi to ako nejaký trest za to,že si kúpite tento automobil,pretože pokiaľ je všetko v poriadku je v ňom radosť sa voziť.Ale možnosť porušenia tesnosti palivového systému sa môže dostaviť i pri maximálne pozornej prevádzke...a kde vtedy zoženiete značkový servis Opel.
Ja som použil priesvitnú silikónovú hadicu cca 50 cm ,zasvorkoval som ju namiesto tvrdej čiernej hadičky s ventilkom/odskrutkovaním prívodu z nádrže a nahriatím teplovzdušnou pištolou a stiahnutím/ nasadil som na ňu čierny pumpovací balónik /cca 10 eur/ na to krátku hadičku na zastrčenie do PED fľaše.Keď spadne nafta zasvorkujem zbernú hadičku od prepadov z trysiek,napumpujem naftu,kým prestanú ísť bublinky ....a motor musí za chvíľu naskočiť.Pochopitelne pred tým musíme zistiť,ktorá prepadová hadička z jednotlivých trysiek netesní...túto vymeniť,príp.všetky,niekedy stačí ich vzájomne na T-čkach dotlačiť a pod.
Túto zostavu už vozím trvale pod kapotou,akurát ešte vývod z balónika mám uzavretý malou gumenou zátkou.
Ďakujem všetkým,ktorí ma pri hľadaní nepríjemnej poruchy padania nafty netesnosťou doviedli k tomuto riešeniu.
Ja som použil priesvitnú silikónovú hadicu cca 50 cm ,zasvorkoval som ju namiesto tvrdej čiernej hadičky s ventilkom/odskrutkovaním prívodu z nádrže a nahriatím teplovzdušnou pištolou a stiahnutím/ nasadil som na ňu čierny pumpovací balónik /cca 10 eur/ na to krátku hadičku na zastrčenie do PED fľaše.Keď spadne nafta zasvorkujem zbernú hadičku od prepadov z trysiek,napumpujem naftu,kým prestanú ísť bublinky ....a motor musí za chvíľu naskočiť.Pochopitelne pred tým musíme zistiť,ktorá prepadová hadička z jednotlivých trysiek netesní...túto vymeniť,príp.všetky,niekedy stačí ich vzájomne na T-čkach dotlačiť a pod.
Túto zostavu už vozím trvale pod kapotou,akurát ešte vývod z balónika mám uzavretý malou gumenou zátkou.
Ďakujem všetkým,ktorí ma pri hľadaní nepríjemnej poruchy padania nafty netesnosťou doviedli k tomuto riešeniu.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Jo, tohle je cenově elegantnější řešení naž origo pumpa za šest set euro.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Po dlouhém bádání máme konečně hadice, které jsou tak říkajíc na furt . Moc se neradujte, neboť metr této hadice (4/6) stojí 600 Kč bez DPH. Jelikož ČNB oslabila korunu, tak nevím kolik je aktuální cena. Stručně řečeno, teflon se neosvědčil, protože je tvrdý a láme se . Vhodné hadice jsou z matriálu, který se nazývá VITON, mimo jiné se používá na palivové vedení v raketách, tak si myslím, že to už bude opravdu ono
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Projeví se to i na výkonu?myslivec píše:...používá na palivové vedení v raketách...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Si piš , B-éčka budou s těmito hadicemi na přepadech a podtlaku označena V-2
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Předpokládám, že když to dám na Áčko, tak to bude V-1.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
No dobřeSlaava píše: Předpokládám, že když to dám na Áčko, tak to bude V-1.
- stavitel1
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 654
- Registrován: 23 čer 2008 19:51
- Bydliště: okres Nitra, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
tu je foto origo. opel (GM) hadice cena 35,72€/m s dph to plastové T 5,03€ /ks hadica origo je mekšia a hrubšia ako čo som mal doma nejaku nahradu dufam že bude pokoj
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
Pěkný ceny... pro prodávajícího.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- stavitel1
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 654
- Registrován: 23 čer 2008 19:51
- Bydliště: okres Nitra, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
po dlhšej dobe mi opäť začala padať nafta s jedného dňa na druhý ... tak som dal opäť dole nadrž ,filter a skontroloval celú sustavu na moje prekvapenie bol problém vo filtry zle nasadenä gumička a prejavilo sa to možno po pol roku ale teraz už taký problém nebudem mať dal som filter s fabia II 1,4tdi problém je že má 8mm vývody takže treba zredukovať hadice a dať okolo nejakú gumu je primerovo trochu menší . a prerobil som si aj odvzušnenie priesvitnou hadicou . a na fotke ešte vidiet ako je prasknutý plast na plavaku pri vstupe trubky a je to aj na výstupe zalepil som to nejakym tekutím kovom ..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.
- stavitel1
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 654
- Registrován: 23 čer 2008 19:51
- Bydliště: okres Nitra, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
takže padanie nafty sa nezlepšilo ani po výmene filtra a hadíc , tak som dnes natlakoval čerpadlo a nafta začala presakovať cez šrób ktorý je označený na obrázku , neviem na čo je,tak som ho dal von a vymenil gumičku uvidím zajtra či to pomohlo ...... gumička vyzerá byť štvorcového prierezu ale asi bola už vytlačná po tolkých rokoch dal som tam obyčajnú 7x2,5 ..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.
- stavitel1
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 654
- Registrován: 23 čer 2008 19:51
- Bydliště: okres Nitra, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
zatial gumička drží aj pri -6 , nafta nepadla dufam že to vydrží ....
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.
- stavitel1
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 654
- Registrován: 23 čer 2008 19:51
- Bydliště: okres Nitra, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi
po dnejšnej skúsenosti pôjde asi naspät origo filter ktorý je vyhrievaný .... .ešte počkám či znova zamrzne nafta a ten plecháč pojde von
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.