Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
karel.hansel
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2011 08:31
Bydliště: Kadaň X22DTH

pád nafty u 2.2DTi

Příspěvek od karel.hansel »

dobrej mam dotaz delal sem tesnení na to viko u frontíka co je na něm našroubovaný to egerko a od ty doby prostě ne a ne nastratovat naplnil sem palivak naftou odpojil hadice od cerpadla tež naplnil naftou a furt nic nevíte co s tim předtim to normalne startovalo musel sem vlastne odpojit ty 4 hadičky kovoví co vedou do vstríkou a od ty doby nic nevíte nekdo co s tím ?
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: pád nafty u 2.2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Bratku asi sa ti to pekne zavzdusnilo, takze povol vsetky trubky na vstrekoch, postartuj a kukni ci z nich ide nafta. Ked ne, tak treba odvzusnit. Ked si vsade nalia naftu tak nechaj povolene tie trubky a startuj az do kym nezacne davat naftu. Vela stastia.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
karel.hansel
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2011 08:31
Bydliště: Kadaň X22DTH

Re: pád nafty u 2.2DTi

Příspěvek od karel.hansel »

dobře děkuju za rada a když to ani tak nepůjde tak jak to mam tedy odvzdušnit ? a když odpojim ty hadičky od vstříku mam nad tím nechat ty přepadove nebo ne ?
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: pád nafty u 2.2DTi

Příspěvek od Janeš Petr »

né odpojit, jen povolit , stačí o půl otáčky. přepady nech být
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od myslivec »

V prvé řadě vyměnit přepady, trošku nám přituhlo a B-čkaři otevírají tohle vlákno každý rok se železnou pravidelností :lol: :lol: , na 90% jsou přepady steřelé a zavzdušňuje se to tam. Až to vyměníš na lano rozjet na 40 km/h dát tam trojku a lehce pouštět spojku na 10 metrech to blafne :idea:
karel.hansel
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2011 08:31
Bydliště: Kadaň X22DTH

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od karel.hansel »

v tom je prave ten problem kámoš me už i tahal a nic jel i 50 dal sem tam trojku a nic a co sem tady koukal na ty fotky jak tu sou ten odvzdušnovací ventylek tam vubec nemam a ten přepadovej šroub nevím kde hledat :)
karel.hansel
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2011 08:31
Bydliště: Kadaň X22DTH

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od karel.hansel »

tak jak na to koukam ten přepadovej šroub je hlavní přívod do čerpadla že ? ale furt to nechapu taktdže proste jen trošku povolit a točít a točít než začne chcat nafta ?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od Slaava »

Potrubí od vstřikovacího čerpadla ke vstřikům se odvzdušňuje tak, že se povolí převlečný matice na straně vstřiků a se sešlápnutým pedálem se točí startérem dokavaď motor nezačne chytat a z matic nezačne uchcávat nafta. Ideální je to dělat ve dvou. Problém je, že tohle dobře funguje v případě, kdy si vstřikovací čerpadlo už nasálo naftu - a taky u mechanickejch motorů, kde plynovým pedálem snad trochu lze zvýšit dávku vstřiku. U elektronicky řízenejch motorů podle mě řídící jednotka ignoruje při startování polohu plynovýho pedálu. Navíc je 2,2DTi nevím, jak moc je vstřikovací čerpadlo schopný si nasát naftu až z nádrže (u týhle motorizace není žádný podávací čerpadlo). Nejlepší variantou je odvzdušnit to tím ventilkem (vysátím vzduchu) a pak výše uvedeným postupem odvzdušnit to potrubí od čerpadla ke vstřikům.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
karel.hansel
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2011 08:31
Bydliště: Kadaň X22DTH

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od karel.hansel »

jenže tam je problém ten jak už to tu nekde pasly že na nějakem čerpadle ty odvzdušnovaky udělal a na nejakém ne tak mi nezbýva nic jinýho než sehnat pořádnou baterku a točít :)
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od václav »

Osobně, než si zkur..... čerpadlo během bez nafty a tedy na sucho, to bych si raději někde na vrakárně sehnal ruční pumpu na naftu, ať už ve filtru např. Bosch, nebo ten balonek z Peugeotu 306, ten jsem tady někam i nafotil a vsadil bych ho do okruhu. Nebo z nouze vyhodit ten orygo ventil třeba jej odříznout, nasadit na to hadičku, nását naftu pusou a pak to zašpuntovat třeba odříznutým dříkem z šroubu. :evil:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od robert.kvita »

Jak to tak čtu tak zlatá Omega s šestiválcem BMW, tam stačilo jen 10 vteřin držet startér, jinak nikdy nic. A to jsem nassával i hustý fritovací olej :mrgreen:
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Presne jak pise Vaclav. Zavzdusnenu fronteru dat za lano a tahat na kvalte je velky hazard z cerpadlom. Ide o to ze frona B ma ten filter pod autom, a odtial aj ked je naplneny naftou tak je problem natahnut tu naftu hore.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
miroslav
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 20 pro 2010 14:09
Bydliště: okr.NITRA fRONTERA 2,2DTI 2000 Limited

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od miroslav »

Mám otázku na tunajších mechanikou, nepomohlo by prehodiť ten palivový filter do motorového priestoru. Čo som mal autá predtým tak všetky mali filtre pri motory a nebol problém zo zavzdušnením. Berte to ako otázku laika.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od vlado007 »

Bolo by to treba vyskusat. Lebo inak vsetky ople z motorom ako frona, maju tie iste palivove filtre a maju ich na urovni motora. Takze podla mna by nemal byt problem.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Zavzdušňování palivového systému (padání nafty) u 2,2DTi

Příspěvek od václav »

Podle mě tím nic moc nevyřešíš. Jen to že bude po nalití kratší cesta k čerpadlu. Pokud si při výměně filtru skřipneš hadice a nový filtr zaĺeješ je to věc zcela zbytečná. Pokud se jedná o extrem, rozdělej sací hadici na čerpadle a pokus se to naplnit odsud, pak to pod autem stáhni svěrkou, aby ti to nešlo do nádrže a zůstalo to v hadici. Co takhle sehnat filtr přímo s pumpou , mělo to myslím UNO a byl to Bosch a ten nacpat k motoru. :wink:
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“