Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
--- Motor rozvodový řetěz
mám 2,2DTi r.v. 99 a asi 130000 , dovezený z D a nevím při kolika by se měl vyměnit roz. řetěz. Poradí nikdo?
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Řetěz
Mám řetěz v 2,3TD a cyklus výměny jsem nikde nezjistil. Servisní manuál uvádí alibisticky, že výměna se provádí podle stavu řetězu. Ten se zjišťuje podle jeho protažení (změřením nebo odhadmo podle úrovně bočního ohybu) nebo podle zvýšení boční vůle.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Řetězy
...jen bych doplnil, ze je dobry jednou za cas zkontrolovat ty napinaky. Retez je vecny, ale to napinani se jednou za cas vymenujeNimrod píše:Rozvodové řetězy jsou u tohoto motoru dva a jsou bezudržbové. Jsou napínány hydraulickými napináky, a v podstatě nezničitelné, takže v celku bez obav.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Řetěz
...a já bych doplnil, že u 2,3TD je řetěz jeden, dvouřadej. Napínák je mechanicko-hydraulickej (pružina + tlakovej olej z kanálu k hlavě), jeho vůle je dostatečná. Vodicí a napínací lišty jsou plastový (napínací lišta má ocelovou výztuhu), životnost neznámá. Teoreticky je životnost řetězu neomezená, pouze po několika stovkách tisíc km dochází k jeho povolení, zvýšení hlučnosti (při nižších otáčkách má tendenci klepat o blok/hlavu/kryt řetězu) a logicky i mírnému rozhození časování ventilů - pak je záhodno vyměnit řetěz i obě řetězová kola. Cena neznámá (nevíte někdo kde a za kolik se to dá rozumně sehnat ). Pro rozvodový mechanismus je tedy limitní životnost napínací lišty, po jejímž opotřebení hrozí kolize jejího ocelového vnitřku s řetězem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
ako ma riesene rozvody 2,2 DTI? retaz ci remen? ja som mal za to ze remen, ale technik v servise nic take v komputery nenasiel tak teraz neviem
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: rozvody u 2,2 DTI
Řetěz. Mění se i s řetězovejma kolama. Řetěz seženeš normálně, kola hůř.*pt* píše:ako ma riesene rozvody 2,2 DTI? retaz ci remen? ja som mal za to ze remen, ale technik v servise nic take v komputery nenasiel tak teraz neviem
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
hej, uz viem
je tam retaz...
a je nutna nejaka vymena po xxx km, alebo je to na furt?
da sa nejako zistit v ako je stave?
a je nutna nejaka vymena po xxx km, alebo je to na furt?
da sa nejako zistit v ako je stave?
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Nevím, jestli a jak se dá zjistit v jakém je řetěz stavu, ale tam by nemělo hrozit nebezpečí, maximálně začne být (vytažený) hlučný. Mě se ovšem stalo to, že motor začal ocelově chrastit a v servisu Opel zjistili v olejové vaně kusy rozpadlého vodítka a napínáku rozvod. řetězu. Jinak to normálně chytalo i jezdilo, ale je to fakt dost slyšet - (hlavně zvenku)!! Oprava stála 10.300,- Kč a dělali to týden....čekali jsme snad 3 dny na náhradní díly od někud....
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
V jakým je stavu řetěz zjistíš až když ho sundáš, jenže to je ti to pochopitělně už hovno platný.Jan Fried píše:Nevím, jestli a jak se dá zjistit v jakém je řetěz stavu, ale tam by nemělo hrozit nebezpečí, maximálně začne být (vytažený) hlučný. Mě se ovšem stalo to, že motor začal ocelově chrastit a v servisu Opel zjistili v olejové vaně kusy rozpadlého vodítka a napínáku rozvod. řetězu. Jinak to normálně chytalo i jezdilo, ale je to fakt dost slyšet - (hlavně zvenku)!! Oprava stála 10.300,- Kč a dělali to týden....čekali jsme snad 3 dny na náhradní díly od někud....
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- premek_k
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 591
- Registrován: 05 úno 2007 13:46
- Bydliště: Smilovice u Třince
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
NESTRAŠ !!!!Jan Fried píše:... motor začal ocelově chrastit a v servisu Opel zjistili v olejové vaně kusy rozpadlého vodítka a napínáku rozvod. řetězu.....
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Takže: stejnej problém s odcházející el. čerpadla jako Froncek 2.2DTI rok 99 má i Astra 2.0 DTi 99....repase 20tisíc.Stojí u kamaráda na dílně,policejní z rajchu, krom sedačky řidiče/prodřený roh/ a chybějící rolety v kufru.../kombi/ je pěkná,až na to čerpadlo. Cena jak je po opravě 90000.- Samozřejmě elegantně bílá,že.Kriminálka.Najeto 230000 km.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra