Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Pavel

--- Motor rozvodový řetěz

Příspěvek od Pavel »

mám 2,2DTi r.v. 99 a asi 130000 , dovezený z D a nevím při kolika by se měl vyměnit roz. řetěz. Poradí nikdo?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Řetěz

Příspěvek od Slaava »

Mám řetěz v 2,3TD a cyklus výměny jsem nikde nezjistil. Servisní manuál uvádí alibisticky, že výměna se provádí podle stavu řetězu. Ten se zjišťuje podle jeho protažení (změřením nebo odhadmo podle úrovně bočního ohybu) nebo podle zvýšení boční vůle.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Řetězy

Příspěvek od Nimrod »

Rozvodové řetězy jsou u tohoto motoru dva a jsou bezudržbové. Jsou napínány hydraulickými napináky, a v podstatě nezničitelné, takže v celku bez obav.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Rosta

Re: Řetězy

Příspěvek od Rosta »

Nimrod píše:Rozvodové řetězy jsou u tohoto motoru dva a jsou bezudržbové. Jsou napínány hydraulickými napináky, a v podstatě nezničitelné, takže v celku bez obav.
...jen bych doplnil, ze je dobry jednou za cas zkontrolovat ty napinaky. Retez je vecny, ale to napinani se jednou za cas vymenuje :)
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Napínáky

Příspěvek od Nimrod »

Díky tomu že jsou hydraulické tak mají dostatečnou rezervu, takže vydrží stejně jako řetez.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Řetěz

Příspěvek od Slaava »

...a já bych doplnil, že u 2,3TD je řetěz jeden, dvouřadej. Napínák je mechanicko-hydraulickej (pružina + tlakovej olej z kanálu k hlavě), jeho vůle je dostatečná. Vodicí a napínací lišty jsou plastový (napínací lišta má ocelovou výztuhu), životnost neznámá. Teoreticky je životnost řetězu neomezená, pouze po několika stovkách tisíc km dochází k jeho povolení, zvýšení hlučnosti (při nižších otáčkách má tendenci klepat o blok/hlavu/kryt řetězu) a logicky i mírnému rozhození časování ventilů - pak je záhodno vyměnit řetěz i obě řetězová kola. Cena neznámá (nevíte někdo kde a za kolik se to dá rozumně sehnat :?: ). Pro rozvodový mechanismus je tedy limitní životnost napínací lišty, po jejímž opotřebení hrozí kolize jejího ocelového vnitřku s řetězem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od *pt* »

ako ma riesene rozvody 2,2 DTI? retaz ci remen? :oops: ja som mal za to ze remen, ale technik v servise nic take v komputery nenasiel tak teraz neviem :oops:
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: rozvody u 2,2 DTI

Příspěvek od Slaava »

*pt* píše:ako ma riesene rozvody 2,2 DTI? retaz ci remen? :oops: ja som mal za to ze remen, ale technik v servise nic take v komputery nenasiel tak teraz neviem :oops:
Řetěz. Mění se i s řetězovejma kolama. Řetěz seženeš normálně, kola hůř.
Uživatelský avatar
Franta44
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 806
Registrován: 30 led 2006 19:49
Bydliště: Svobodné Heřmanice, okr. Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Rozvody

Příspěvek od Franta44 »

2,2 DTI má na 100 % řetěz.
Frontera B 2,2DTI - PRODÁNO ,nyní Hyundai Terracan 2,9 CRDi, SKYPE:franta.sima
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

hej, uz viem

Příspěvek od *pt* »

je tam retaz...

a je nutna nejaka vymena po xxx km, alebo je to na furt?

da sa nejako zistit v ako je stave?
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Určitě je tam na furt jako všechno u Opla tak ho radši vyměň. :twisted:
Uživatelský avatar
Jan Fried
Začínající diskutér
Příspěvky: 130
Registrován: 11 led 2006 14:35
Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Jan Fried »

Nevím, jestli a jak se dá zjistit v jakém je řetěz stavu, ale tam by nemělo hrozit nebezpečí, maximálně začne být (vytažený) hlučný. Mě se ovšem stalo to, že motor začal ocelově chrastit a v servisu Opel zjistili v olejové vaně kusy rozpadlého vodítka a napínáku rozvod. řetězu. Jinak to normálně chytalo i jezdilo, ale je to fakt dost slyšet - (hlavně zvenku)!! Oprava stála 10.300,- Kč a dělali to týden....čekali jsme snad 3 dny na náhradní díly od někud....
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Slaava »

Jan Fried píše:Nevím, jestli a jak se dá zjistit v jakém je řetěz stavu, ale tam by nemělo hrozit nebezpečí, maximálně začne být (vytažený) hlučný. Mě se ovšem stalo to, že motor začal ocelově chrastit a v servisu Opel zjistili v olejové vaně kusy rozpadlého vodítka a napínáku rozvod. řetězu. Jinak to normálně chytalo i jezdilo, ale je to fakt dost slyšet - (hlavně zvenku)!! Oprava stála 10.300,- Kč a dělali to týden....čekali jsme snad 3 dny na náhradní díly od někud....
V jakým je stavu řetěz zjistíš až když ho sundáš, jenže to je ti to pochopitělně už hovno platný.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
premek_k
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 591
Registrován: 05 úno 2007 13:46
Bydliště: Smilovice u Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od premek_k »

Jan Fried píše:... motor začal ocelově chrastit a v servisu Opel zjistili v olejové vaně kusy rozpadlého vodítka a napínáku rozvod. řetězu.....
NESTRAŠ !!!!
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998

... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od farmář »

Takže: stejnej problém s odcházející el. čerpadla jako Froncek 2.2DTI rok 99 má i Astra 2.0 DTi 99....repase 20tisíc.Stojí u kamaráda na dílně,policejní z rajchu, krom sedačky řidiče/prodřený roh/ a chybějící rolety v kufru.../kombi/ je pěkná,až na to čerpadlo. Cena jak je po opravě 90000.- Samozřejmě elegantně bílá,že.Kriminálka.Najeto 230000 km.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“