Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Jenom ten jezevec z motoru nechce pryčJaneš Petr píše:je to možné, koukal jsem tuhle na té fotce, co sem dával, že ty břízky, co mu prorůstaly krz disky kol, už jsou pokácené a mech a pampelišky za stěračema vytrhanéváclav píše:.... asi už bude Áčko hotové a připraveno k prodeji
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Tommy_SCA
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 10 srp 2009 12:36
- Bydliště: Děčín
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Řešil jsem pískání v motoru. Domníval jsem se že to bude drážkový řemen, když jsem ho nachvíli postříkal WDčkem, tak to přestalo. Z toho důvodu jsem koupil nový kvalitní řemen. Po jeho nasazení to píská dál. Musí se nový nějak jakoby zajet ?
Nevíte co by to mohlo popřípadě být?Napadli mě kladky,jdou třeba jen promazat když po nastříkání WD zvuk ustal nebo se musejí vyměnit?
Nevíte co by to mohlo popřípadě být?Napadli mě kladky,jdou třeba jen promazat když po nastříkání WD zvuk ustal nebo se musejí vyměnit?
Frontera B 2,2 DTI SPORT RS
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
jestli máš na mysli stejné pískání, jako já, asi se budeš muset plácnout přes kapsu o něco víc. přestřihni ten starej řemen a přilož ho do řemenice. pokud ti sedí jeho vrcholky na dně drážek řemenice a né za šikmé boky jednotlivejch drážek, musíš s řemenem vyměnit i řemenice ( alespoň ty malé na agregátech, na klice to většinou vydrží o něco déle - má menší otáčky a větší průměr ), jinak to bude prokluzovat pořád. řemeničky jsou, bohužel, také jen spotřební materiál takže jejich životnost se pohybuje někde kolem 250 -300 tisíc km ( s klouzajícím řemenem i méně )
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Ahoj! Na DTI-čku zvykne cvrlikať napínacia kladka remeňa. V uvoľnenom stave(bez remeňa) sa javí OK,ale pri napnutí remeňa niekedy píska! Ak niesu vybité ložiská v tom plastovom koliesku(ktoré sa dajú vymeniť),tak ich stačí len namazať.Stiahni dole tú plastovú krytku na boku kolieska skrutkovačom a pod ňou je skrutka,ktorou je koliesko prichytené cez ložiská! Pri premazaní vylúpni nožíkom tesniace púzdro z ložiska,ložisko vyčisti napr.WD-čkom a natlač prstom vazelínu.Zatlač puzdierko a zmontuj! Tiež ti môže pískať aj alternátor a to už je horšie. Každopádne by som skontroloval aj tie remenice,ako ti písal Peter!
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- Tommy_SCA
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 10 srp 2009 12:36
- Bydliště: Děčín
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Moc jsem nepochopil co tedy je dobře s těma s drážkama. Přijde mi že dobře je když ty vrcholky řemenu sedí na dně drážek řemenice, ale z tvé odpovědi mi to přijde že to píšeš naopak.Janeš Petr píše:jestli máš na mysli stejné pískání, jako já, asi se budeš muset plácnout přes kapsu o něco víc. přestřihni ten starej řemen a přilož ho do řemenice. pokud ti sedí jeho vrcholky na dně drážek řemenice a né za šikmé boky jednotlivejch drážek, musíš s řemenem vyměnit i řemenice ( alespoň ty malé na agregátech, na klice to většinou vydrží o něco déle - má menší otáčky a větší průměr ), jinak to bude prokluzovat pořád. řemeničky jsou, bohužel, také jen spotřební materiál takže jejich životnost se pohybuje někde kolem 250 -300 tisíc km ( s klouzajícím řemenem i méně )
Taky ještě asi pro mě bude problém najít starej řemen, protože jsem to dělal na dílně v práci
Přikládám foto, bohužel na ní není zobrazena napínací kladka, ale ostatní řemenice ano. Myslíš tedy všechny řemenice mimo napínací kladky a hl. řemenice na klice?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera B 2,2 DTI SPORT RS
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Ahoj! Peter ti to napísal správne! Remeň musí dosadať na šikmých plochách a to z dôvodu,že pri napnutí remeňa sa remeň akoby zacvikne do drážok v tvare klinu a tým pádom vytvorí vysoké trenie voči remenici a tá je týmto trením ďalej unášaná v smere pohybu remeňa. Ak remeň už dosadne vrcholkami na spodok drážky,tak vtedy už nefunguje "klinový efekt" ,remeň sa nezacvikne a trenie je len na malých ploškách vrcholov remeňa,ktoré je slabé. Vtedy nastáva preklz remeňa na remenici a piskot. Skontroluj si remenice aj vizuálne.Pozri na remenicu ,či je vyleštená len po okrajoch ,alebo aj na spodku v drážkach. Najskôr môže odísť remenica na alternátore a servu! Skontroluj si ale všetky,aj na klíme,nech máš istotu,že sú OK!
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
pokud je tomu tak, výměně řemenic se asi nevyhneš, leda bys zkusil řemen nasmolit, jako se to dělávalo u starejch koženejch řemenůTommy_SCA píše:Přijde mi že dobře je když ty vrcholky řemenu sedí na dně drážek řemenice...
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- buricj
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22 lis 2008 12:16
Výměna rozvodových řetězů 2,2 DTI - pár fotek
Pro zajímavost pár fotek výměny rozvoďáků 2,2 DTI - výměna při 280 tisících - bylo to hlučný... - docela mě zarazilo, že čep, kterej drží obě kluzné lišty řetězů byl volnej a soudě dle otlačené dosedací plochy pěkně dlouho - řekl bych že to bude u těchto motorů seriovej problém - zdroj rachocení a chrastění - klasickej metrickej závit M8, chybí jakékoliv zajištění, při dávání dohromady jsem to zalepil lepidlem na závity a snad to vydrží... - Už dva měsíce od opravy jezdím a rachocení se výrazně snížilo - řekl bych že jednak novym rozvoďákem ale hlavně tim čepem u kluzáků.... - už nemusim dávat rádio tolik nahlas
Jarda.
Jarda.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Výměna rozvodových řetězů 2,2 DTI - pár fotek
A kurwa A jinak to nejde, než motor ven
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- buricj
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22 lis 2008 12:16
Re: Výměna rozvodových řetězů 2,2 DTI - pár fotek
Asi by to šlo bez demontáže motoru - já jsem měnil ještě spojkový ložisko, a jsem radši, když je to přístupný.. - musí se sundat vana a to utěsnění je pak problematický - furt tam něco překáží a tak...
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Výměna rozvodových řetězů 2,2 DTI - pár fotek
Samozrejme,že sa motor pri výmene rozvodov vyberať nemusí ! Buricj mal na to (ako sám písal),aj iný dôvod.Vokoun píše:A kurwa A jinak to nejde, než motor ven
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Výměna rozvodových řetězů 2,2 DTI - pár fotek
......je dobré si skontrolovať, či sa vačka voči kľuke nepohybuje kvôli voľnej reťazi a teda fungovanie hydraulických napinákov,či nieje niektorý zatuhnutý v jednej polohe( povoliť,vybrať,vyčistiť,namazať a rozchodiť),skontrolovať a nastaviť PRESNÉ časovanie vačky.Je dobré skontrolovať aj nastavenie časovania vstreku na ozubenom koliesku čerpadla,ale dvojradová reťaz sa až tak nenaťahuje ako jednoradová! Reťaze sa jazdením naťahujú a tým sa mení časovanie rozvodov ( sací neskôr otvára,výfukový neskôr zatvára),niekedy aj o pol zuba. Na DTI je výhoda práve to,že sa rozvody dajú nastaviť na desatiny mm,na rozdiel od niektorých iných áut,kde keď sa reťaz vyťahá,tak sa nedá časovanie už nastaviť presne,pretože koliesko vačky je v presnej pozícii na vačke zaistené (napr.klinkom) a vačka sa nedá voči koliesku pootočiť,jedine prehodiť o zub na koliesku,čo je väčšinou už veľa! Stačí dať dole veko ventilov,nastaviť HÚ na prvý valec (zárez na hlavnej remenici, voči výstupku na bloku oproti sebe),demontovať 5 veko vačkového ložiska(pri podtlakovej pumpe) a skontrolovať,či výrez v zadu na čele vačky (ktorým je pumpa poháňaná),je vodorovne s povrchom hlavy. Ak je len trochu posunutá ( v smere hodinových ručičiek) dozadu,tak treba povoliť koliesko na vačke a vačkou za šesťhran pootočiť v smere hod.ručičiek,tak,aby bola PRESNE vodorovne s povrchom hlavy. Koliesko dotiahnúť príslušným momentom! POZOR na veko ložiska vačky je potrebné naniesť tenkú vrstvu tesniaceho tmelu na dosadacú plochu veka a hlavu a to na presné určené miesto (trojuholníček oddelený zárezom pre odtok oleja z 5 ložiska vačky). Všetko robiť pri našpanovanej reťazi! Mám s tým skúseností aj zo súťažných motoriek,kde keď sa z dôvodu natiahnutia reťaze posunie časovanie o 1/2 zuba(niekedy o zub), tak motorka už ťažšie štartuje! Dôvod: menej nasatej zmesi,do obsahu válca! U DTI-menej nasáteho vzduchu do válca na množstvo vstreknutého paliva! A teraz som zvedavý,kto si to naozaj aj skontroluje a nastaví! Ja mám rád,keď sú takéto veci prese!
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 18 lis 2007 13:23
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
No majo, este ze Gelnica nieje tak daleko od kosic. Mam natocenych cez 350... a rozvody povodne
2.2 DTI ESTATE r.v.2000
- Doktor
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 20 srp 2007 10:42
- Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
Už ste někdy viděli hovado schopné tohoto?? Kůli 4 stovkám.............
Jinak zrůda už zase vrčí a topí.
Jinak zrůda už zase vrčí a topí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna
To je origo lišta sjetá na nějaký nejty nebo to někdo něco vyráběl?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra