Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Vše o dieslových motorech (2.2, 2.3, 2.5, 2.8)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Doktor
Začínající diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: 20 srp 2007 10:42
Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Doktor »

Nějakej chuj kutil v motoru - by mě zajímalo co - a utrhl na liště zezadu ty zajišťovací kolíky. Co jiného s tím asi tak narychlo udělat?? Ano provrtáme a snejtujeme, jen ať řetěz lítá po nejtech, dokud je neubrousí a lišta se odporoučí. Přitom stojí 4kila nová. Ještěže fouklo těsnění a přišlo se na to včas. :? Dle odbornosti zásahu, se jedná o sebevraha, protože podle opotřebení to je "oprava" staršího data.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Janeš Petr »

co nejde přibít, přivázat :lol:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Slaava »

Takže myslíš, že místo nejtů měl použít kus provazu? No za zamyšlení to stojí. :lol:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Janeš Petr »

v ČSAD nás to tak učili - je to rychlé a levné a drží to taky
Uživatelský avatar
Doktor
Začínající diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: 20 srp 2007 10:42
Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Doktor »

A já p*ča kupoval novou.......... :grin:
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Janeš Petr »

to je proto, že jsi moc ukvapenej. možná stačilo víc zahloubit ty díry pro hlavy nejtů a mohlo to ještě nějaký čas krásně běhat :wink:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Slaava »

Možná si právě dal návod na repasi lišt na 2,3TD (kus silonu a nejtovací kleště) a tím si znehodnotil naši investici do cenných náhradních dílů! :evil:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Janeš Petr »

:shock: jéžiš já jsem vůů...l :roll: co teď ? :lol:
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od majo »

Ahoj Doktore! A čo tesnenie pod hlavou,bolo originál?
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
Doktor
Začínající diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: 20 srp 2007 10:42
Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Doktor »

Ne nějakej chuj se v tom už vrtal. Každopádně hlavu nenechal srovnat a nic dalšího měněnýho jsem nenašel. Možná předchozímu majiteli fouklo origo těsnění, tak tam jen šoupl nový a vysral se na to. Mám to 8 měsíců a doteď to drželo - asi víc štěstí než rozumu :mrgreen: . Nebo jim spadl řetěz, když měnili čerpadlo......??? Kdoví. Když kupuješ auto v ČR, můžeš jen doufat a domnívat se......... :twisted:
Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od majo »

Čiže predsa ! Neodborná montáž hlavy zapríčinila podfúknutie tesnenia. Nezvyknú tie origo tesnenia odchádzať. Jedine, že ju prehrial. Aké tesnenie si použil ty?
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
Doktor
Začínající diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: 20 srp 2007 10:42
Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od Doktor »

Elring 1,4mm. Hlava se brala o desetinu.Doufám, že zas chvíli bude pokoj od závad a vrtochů.
karel.hansel
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2011 08:31
Bydliště: Kadaň X22DTH

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od karel.hansel »

ahoj měl bych dotaz jak už sem někdo psal to ocelové hrástění dělalo vam to i když byl motor studený když je motor studený a nastartuji ho tak nic trošku se ohřeje a je to slyšet 2.2DTI děkuji
stekoo60
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 06 čer 2013 20:25
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od stekoo60 »

Zdravim Pani. Mam taky problem, piskolo mi v motore, tak som si vyhodil motor ( nutna aj vymena spojky), zistil som ze je vprdeli voditko na retazi na vyvazovacie excentry, nove voditko, v ineom prispevku som nasiel ako ho nastavim a tak. Ked som to uz mal vonku, tak ze pozrem rozvody ako su natom. Voditka aj retaz slusna, tak sa menit nejde. Lenze ja debil, som dal dole prsie, cize nove tesnenie, to tesneie sa da nahodit jedine po vymodeny rozvodovej retaze. Tak sikovny povolujem, srobujem a ked sa mi to vsetko potocilo, uvedomim si ze nemam nic zafixovane. Vravim to niako dam do servisu, nastavia rozvody a spoko idem dalej skladat. V servise ma poslali doprdele, ze ked to uz je rozstelovane, nikdo sa mi do toho nepusti, lebo mi nezaistia ze to pojde a ked sa mi zrazi ventil s piestom pridem za nimi. Dali mi par mudrych rad a popriali vela stastia. Nieco som tu nasiel, nieco viem, skratke to zhniem asi co viem skopirovanim textu :

Na remenici je výrez,ktorý musí byť oproti výstupku na bloku,ktorý sa nachádza približne pod napínacou kladkou remeňa a vačky na prvom válci musia smerovať nahor. Do otvoru snímača otáčok sa zastrčí aretačný čap a tým sa kľuka zafiksuje. V zadu na čele vačky je zárez,ktorý slúži na pohon podtlakovej pumpy a ten musí byť vodorovne s povrchom hlavy válcov pri demontovanom veku 5-teho kĺzneho ložiska vačky. Pri demontáži hlavy sa čerpadlo fiksovať nemusí,ale nesmie sa povoľovať náhon čerpadla

Viem ze ked to budem skladat mat treba nahodene sponovaky aby retaze boli nasponovane a tak. Len nidke som sa nedocital, ako nastavim cerpadlo. Servisaci povedali ze tam ide zaistovaci kolik, len kam ho teraz vrazim ked som stim uz veselo pootacal. Viem kam ho mam dat, len nechapem v akej polohe je dvojite ozubene koleso na cerpadle vtedy a kedy nasrobovat jednoradove ozubene koleso a nahadzovat retaz na vacku.

Budem vdacny za kazdu radu alebo poznatok :wink: :) :(
Frontera B 2002, 2,2 dti 85 kW
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Rozvody motoru 2,2DTi, jejich typ a výměna

Příspěvek od vlado007 »

Pozri najdi niekoho kto ti to nastavi. Bez toho aby si to videl ako a co sa zaistuje riskujes poskodenie motora. :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „Dieselové motory“