Rozvody pro Opel Frontera A 2,3TD - kde koupit a jak vyměnit
Roztržení a "potkání" OHC rozvodů u motoru 2,3TD
Zdravím, tak sem si takhle jel a začalo něco hnusně kovově klepat "uvnitř" motoru (2,3TD), bohužel byl pozdní večer a já se z Beskyd musel vrátit, takže sem jel dál. Jedno nezávislé ucho mi řeklo, že je to něco až pod druhým těsnění a tudíž na ulici neopravitelné. Během jízdy, byl tlak oleje normální, nepřehřívalo se to, táhlo jako jindy, prostě normál, až na to bušení. Přijel sem na Opatov, chci odjet z parkoviště, zouvám pomalinku cca 6m a uvnitř to lousklo a motor zdechnul. Poraďtě mi prosím, co se stalo a jaké mám vyhlídky....
Děkuju
Děkuju
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
?
To zní hnusně, sem ale hovno diagnostik, tak ti moc nepomůžu. Asi bych začal tím jednodušším: 1) Zkouknul bych kardan(y), hlavně křížák, tím to ale asi nebude. 2) Sundal víko ventilů a zkouknul OHC rozvod a rozvodovej řetěz, odstranil klíňáky a zkouknul vnější kompresory, pumpy a altík, ohledal startér. 3) Potom bych šel zespoda na transportní čerpadlo nafty, olejový čerpadlo (taky málo pravděpodobný, pokud byl tlak OK). 4) Vylil bych olej a sundal vanu a dolní kryt bloku a vojuknul bych klikovej hřídel. Vzhledem k lusknutí na konci může bejt pes zakopanej právě uvnitř bloku (ojnice?!).
Tak a je to v servisu, přes celou Prahu a až do Kladna, Felicie se opotila, já za ní teda taky. Celkem posilovna na nohu. Převodovku bych asi vyloučil, na laně to bylo krásně tichý autíno, kardan s ničim nerachtal, jenom hukot ATčkovejch gum. Pán v servisu, takhle narychlo potvrdil obavy, co se týče rozvodů a ventilů, že prej to má komresi tak na jeden válec... možná. Prostě se to tam netočí. Až Oslík přijde na řadu a kouknou se naň blíže, dají vědět. Takže to jsou mé poslední informace. Ještě jednou díky za rady! Až budu něco vědět dál, poreferuju.
A asi bych vůbec neměl chodit spát a pracovat a pracovat, ať na to schrastim nějaký prachy
A asi bych vůbec neměl chodit spát a pracovat a pracovat, ať na to schrastim nějaký prachy
Tak mám první zprávy, že je přeražená vačka, roztrženej rozvoďák, nějaký ty kladky po kterejch běhal, asi ohlý ventily, atd. Dneska to rozeberou dál. Asi si to hodim... A na Offroad Jamboree se nedostanu
Co si myslíte o koupi nějakýho staršího motoru, buď na výměnu dílů nebo jako výměna celého? Máte nějakej tip?
Co si myslíte o koupi nějakýho staršího motoru, buď na výměnu dílů nebo jako výměna celého? Máte nějakej tip?
Tak další neradostný telefonát
Stalo se prý to, že jak sou napínáci rozvodovýho řetězu, tak jsou plastový prodřely se, pak to vzalo jěště nějakej plech, a celý se to tam roztrhalo.
Zatím je vyčíslená cena na cca 20k jen za materiál - ventily vačka, rozvoďák, a všechny možný kladky kolem, ale neví se jestli sou v pořádku prsa, což je dalších 14k-24k (napiště mi cože to je).
Stalo se prý to, že jak sou napínáci rozvodovýho řetězu, tak jsou plastový prodřely se, pak to vzalo jěště nějakej plech, a celý se to tam roztrhalo.
Zatím je vyčíslená cena na cca 20k jen za materiál - ventily vačka, rozvoďák, a všechny možný kladky kolem, ale neví se jestli sou v pořádku prsa, což je dalších 14k-24k (napiště mi cože to je).
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Řetěz zakoupen
Tak sem na svoji 2,3TD koupil novej řetěz. Je to replika, vypadá kvalitně, výrobcem je firma Febi (jejich kat. č. je 09361). V porovnání s originálem se jedná se o zcela identický typ dvouřadého řetězu.
Když sem ho srovnal s původním řetězem, tak sem se málem poblil. Roztažení u původního řetězu dělalo skoro tři setiny na článek (což je vzhledem k neštelovatelnosti vačkové hřídele hnus), boční vůle a boční ohyb byl o několik řádů vyšší. Myslím, že investice to byla víceméně nutná.
Vyplazil sem za to 1.600,- Kč - v porovnání s Opel cenou cca 3.600,- Kč je to teda úspěch. Navíc Opel má nyní problém řetěz vůbec dodat - dle sdělení prodejce je řetěz v kusovníku dostupný pouze v sadě s řetězovými koly a těsněním krytu rozvodového řetězu. Tato sada je ale v jejich vnitropodnikovém ceníku vedena jako neobjadnatelná. Což je provar.
Provar je to hlavně kvůli tomu, že jako neobjednatelné je vedeno i větší řetězové kolo, které bych potřeboval sehnat. Malé se mi podařilo splašit v replice za vosumset zlatejch, leč velký není. Nevíte někdo kde brát a nekrást (to platí nejenom pro problém s velkým řetězovým kolem)? Prosím pomozte, soudruzi!!!
Když sem ho srovnal s původním řetězem, tak sem se málem poblil. Roztažení u původního řetězu dělalo skoro tři setiny na článek (což je vzhledem k neštelovatelnosti vačkové hřídele hnus), boční vůle a boční ohyb byl o několik řádů vyšší. Myslím, že investice to byla víceméně nutná.
Vyplazil sem za to 1.600,- Kč - v porovnání s Opel cenou cca 3.600,- Kč je to teda úspěch. Navíc Opel má nyní problém řetěz vůbec dodat - dle sdělení prodejce je řetěz v kusovníku dostupný pouze v sadě s řetězovými koly a těsněním krytu rozvodového řetězu. Tato sada je ale v jejich vnitropodnikovém ceníku vedena jako neobjadnatelná. Což je provar.
Provar je to hlavně kvůli tomu, že jako neobjednatelné je vedeno i větší řetězové kolo, které bych potřeboval sehnat. Malé se mi podařilo splašit v replice za vosumset zlatejch, leč velký není. Nevíte někdo kde brát a nekrást (to platí nejenom pro problém s velkým řetězovým kolem)? Prosím pomozte, soudruzi!!!
Naposledy upravil(a) Slaava dne 24 črc 2006 22:09, celkem upraveno 1 x.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Kolo (700)
Tak už mám i obě kola - nakonec sem je sehnal jako sadu za 1.600,- Kč od Febi (kat. č.: 25368). Opel je na hovno, nejsou schopný sehnat ani šrouby na setrvačník...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Super diskutér
- Příspěvky: 1861
- Registrován: 07 zář 2006 12:20
- Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD
Rozvody pro Opel Frontera A 2,3TD - kde koupit a jak vyměnit
Tak jsem se tenhle týden velice pobavil,sháněl jsem nějaké klíňáky,filtry a podobný blbinky na svou 2.3 TD, a zašel jsem se pobavit do autorizovaného servisu Opel,ať mi jen tak mrknou co by to u nich stálo,koupit ty díly,nu když jsem tomu pánovi v obleku řekl,Frontera A, a ten čurák se na mě podíval a řekl: to ještě jezdí???? Tak jsem myslel že ho zatluču do země,no ve chvíli se karta otočila,pán čuměl do mikrofiše,nebo v čem teď mají ty díly v PC nastrkaný,a za chvíli začal hlásit ceny, olej filtr,vzduch filtr..... atd, a když jsem věděl co jsem chtěl,pán (velmi dobrý znalec vozů Opel :D ) ve své ochotě se mně zeptal,zda mi má najít i cenu "ROZVODOVÉHO ŘEMENE" !!!!!!!!!!!!!!! No jak mě prve nasral,tak říkám,že ho samozřejmně chci najít,ale už nemám čas,vrazil jsem mu na stůl tel číslo,ať mi zavolá,až ho najde :D :D :D :D .......je to 3 dny a ještě nevolal :D :D :D , že by to bylo tím,že tohle auto o takovémhle řemenu v životě neslyšelo???? :D :D :D , no oooobr vůůůůůůůllllllllllllll :D :D :D
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: rozvodový ŘEMEN u 2.3 TD !!!!!!
No možná si ho zmátl s tím řemenem... je tam totiž řetěz, kterej by podle Opelu měl to auto přežít. Což je kravina. Osobně vidím životnost tak max na 200.000 km. Problém je hlavně přítlačná lišta.vojtech.kloud píše:Tak jsem se tenhle týden velice pobavil,sháněl jsem nějaké klíňáky,filtry a podobný blbinky na svou 2.3 TD, a zašel jsem se pobavit do autorizovaného servisu Opel,ať mi jen tak mrknou co by to u nich stálo,koupit ty díly,nu když jsem tomu pánovi v obleku řekl,Frontera A, a ten čurák se na mě podíval a řekl: to ještě jezdí???? Tak jsem myslel že ho zatluču do země,no ve chvíli se karta otočila,pán čuměl do mikrofiše,nebo v čem teď mají ty díly v PC nastrkaný,a za chvíli začal hlásit ceny, olej filtr,vzduch filtr..... atd, a když jsem věděl co jsem chtěl,pán (velmi dobrý znalec vozů Opel :D ) ve své ochotě se mně zeptal,zda mi má najít i cenu "ROZVODOVÉHO ŘEMENE" !!!!!!!!!!!!!!! No jak mě prve nasral,tak říkám,že ho samozřejmně chci najít,ale už nemám čas,vrazil jsem mu na stůl tel číslo,ať mi zavolá,až ho najde :D :D :D :D .......je to 3 dny a ještě nevolal :D :D :D , že by to bylo tím,že tohle auto o takovémhle řemenu v životě neslyšelo???? :D :D :D , no oooobr vůůůůůůůllllllllllllll :D :D :D
Rozvody jsou krapet problém. U Krále to ani nezkoušej, Opel už není schopnej to sehnat. U nich jsem koupil jenom přítlačnou vodicí lištu. Zajdi si do krámu s autodílama naproti hlavní poště na Senovážným náměstí. Je to vedle domu služeb. Tam mi chlapík po cca dvoutýdenním shánění sehnal řetěz (cca 1.800,- Kč) i obě rozvodový kola (od firmy Febi, jejich katologový číslo je 1606589 S1 - obě dohromady za 1.643,- Kč). Zapátrej tady ve fóru, psal jsem sem i katalogový číslo a výrobce řetězu, ten ale seženeš bez problémů - komplikace byly jenom s těma ozubnenejma kolama. Měnit se má současně řetěz i kola. Měnit jenom jedno z toho nemá smysl, to je lepší tam nechat stávající rozvody.
Pokud ale chceš měnit rozvody u tohodle motoru, tak ti rovnou říkám, že se z toho pokálíš. Zjednodušeně řečeno musíš úplně oholit blok, ideálně vyndat motor. Projdi si sekci "Vznětové motory", tam toho najdeš dost napsanýho, námátkou třeba:
viewtopic.php?t=148
viewtopic.php?t=126
viewtopic.php?t=558
Mimochodem, kterej autorizovanej servis máš na mysli? Krachující Omnitech, ty paznehty u Krále nebo do toho fušuje ještě nějaká další lemra?
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Řetěz rozvodový
O víkendu jsem potkal krabičku od řetězu. Řetěz stál 1.609,- Kč, vyrábí ho Febi, jejich produktový číslo je 09361.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Omnitech
Jo, to byli experti. S nima jsem zažil hodně vtipných situací, hlásí víc neš Šimek, Grosmann, Horníček a vůbec všichni tihle komici dohromady. Teď je to jenom jeden kancl v patře na Lidický, tak pro origo díly chodím ke Královi do Štecherova mlýna.vojtech.kloud píše:Danke šén, no byli to machři od Omnitecha
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
NEDOSTUPNÉ DÍLY NA ROZVODY
Aktuální informace o rozvodech pro 2,3TD: Opel už není schopen dodat nejenom rozvody ale ani přítlačnou lištu no a horní rozvodové kolo se nedá sehnat prej už ani v replice. Dostupný je již jenom řetěz a dolní rozvodové kolo (obojí Febi) a vodicí lišty na tažné straně řetězu (Opel). Přišla bída na Kozáky... teda Fronteráky
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Rozvody pro Opel Frontera A 2,3TD - kde koupit a jak vyměnit
a co to zkusit hledat jako na omegu ? a co v německu ? já to mám od tad, přes opel Vakoč Písek
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/