Za tepla jde špatně chcípnout

Vše o motoru C24NE
Odpovědět
lukas441
Příspěvky: 2
Registrován: 26 srp 2017 20:34

Za tepla jde špatně chcípnout

Příspěvek od lukas441 »

Ahoj. Mám problém s mojí fronterou. Řeší se zde špatné starty a samovolné chcípání ale toto jsem zde nenašel. Proto se ptám. Mám motor 2.4i z roku 92 a za tepla se při chcípání motor hrozně klepe a má tendence jet dál. Chcípne ale je to hroznej rachot. Za studena jde motor chcípnout normálně. Čím by to mohlo být? Kontroloval jsem ventil volnoběhu je čistej a chodí škrtící klapka čistá a i doléhá... Auto jede normálně, startuje normálně nic neobvyklého, akorát to chcípání za tepla. Napadlo mě čidlo teploty to jsem zatím neměnil... Nesetkali jste se s tím někdo? Jo a ten ventil volnoběhu je v klidu lehce pootevřený ale to by prý měl takhle být...
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Za tepla jde špatně chcípnout

Příspěvek od Goauld_cz »

Pokud má motor tendenci ještě několikrát zapálit po vypnutí zapalování, znamená to, že dochází k samozápalu zbytku benzínu v sání, směs je extra chudá spolu s přehřátým spalovacím prostorem. Za normálních podmínek se při vypnutí klíčku už nevytvoří napětí na svíčkách, takže nemůže dojít k zapálení zbytku směsi, která se při dotáčení motoru nasaje.
Zkontroloval bych nastavení rozvodů, jestli používáš předepsany svíčky a případně je vyměnit pokud už mají dost najeto. Samozápal může vniknout právě od přehřáté svíčky.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
lukas441
Příspěvky: 2
Registrován: 26 srp 2017 20:34

Re: Za tepla jde špatně chcípnout

Příspěvek od lukas441 »

Děkuji. Rozvody nikdo nikdy asi nedělal a je tam řetěz tak by snad měli být ok respektive přeskočit by neměli ale podívám se na to. Co se týče svíček předchozí majitel dával nový rozdělovač a kabely ke svíčkám. Jestli dal nové svíčky to nevím vypadají zánovně ale zdání třeba klame. Kdyžtak vyměním ty svíčky. Nemohlo by to mít souvislost s tím novým rozdělovačem?
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Za tepla jde špatně chcípnout

Příspěvek od Žanek »

Tak toto se mě stalo u Formana když u nás na benzince specialista pustil naftu do nádrže s benzinem. Už při odjezdu se mě zdál zvuk motoru divný, doma jsem pak vypnul klíč a motor hrkal dál. Musel jsem ho zhasnout přes spojku.
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Za tepla jde špatně chcípnout

Příspěvek od Goauld_cz »

Rozdělovačem to určitě nebude, když motor jede normálně a zapaluje ve správnym okamžiku. Jak sem psal, po vypnutí zapalování už nepřeskočí žádná jiskra a odpojí se vstřikovače i palivovy čerpadlo. To co způsobuje samozápal je pouze zbytek benzínu v sání a vysoká teplota něčeho ve spalovacím prostoru, typicky je to rozžhavená svíčka. Otázka je proč by se svíčka tak žhavila. Buď není vhodná pro tvůj motor, nebo se spalovací prostor správně nechladí a překračuje normální provozní teplotu.
Taky správná poznámka je s tou naftou, takže obecně kvalita paliva kde tankuješ.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Odpovědět

Zpět na „2.4i 8v“