Kde sehnat viskozni spojku?

Vše o motoru 6VD1
pospaa12
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 04 srp 2014 18:35
Bydliště: Kadaň

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od pospaa12 »

Diky za vysvetleni tech stupnu :-)

Nimrodovi jsem psal o novej, pouzitej bych tam nedaval. Uz mi napsal ze na sklade zadny nema :-( skoda..
Mam podezreni ze mam termostat ko, protoze teplota u auta mi furt kolisa, vetsinou se nedostane ani k 90stupnu, skoro porad mam rucicku na zemi. Jednou vyskoci na pulku, pak zase na zem a furt dokola.. Visco taky potrebuji, je unavena. Ano cetl jsem z pristup k vymene termostatu je na nic, mel jsem v planu to rozebrat, vycistit, ale kaslu na to, jeste pockam ty tri tydny a pak to udelam.
Opel Frontera 3,2 LPG V6 r.00
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Goauld_cz »

Pokud ti lítá rafička, tak to nemusí být termostatem, ale čidlem teploty vody. Záleží jakým způsobem to lítá, jestli jak se tomu chce, nebo když je motor v zátěži, tak je to podle rafičky teplejší a naopak.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Goauld_cz píše:A jakej k tomu máš důvod to předělávat ? Pokud je visco a termostat funkční, tak není žádnej důvod to předělávat. Předělávali to kluci u některyho s dieselů, kde to nestačilo, ale u V6 je to na nic.
Mě právě v tom začíná pěkně rachotit, tak že bych to v zimě překopal na elektriku. Od kamaráda z vrakáču bych sehnal vše potřebný, tak že by oprava byla zadarmo... :wink:
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
pospaa12
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 04 srp 2014 18:35
Bydliště: Kadaň

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od pospaa12 »

Goauld_cz píše:Pokud ti lítá rafička, tak to nemusí být termostatem, ale čidlem teploty vody. Záleží jakým způsobem to lítá, jestli jak se tomu chce, nebo když je motor v zátěži, tak je to podle rafičky teplejší a naopak.

ano, podle zatezi motoru, nikdy mi to neudrzi na provozni teplote motoru, dost jsem tu procital a zjistil ze to bude asi ten termostat. A neni to zas takova investice.
Opel Frontera 3,2 LPG V6 r.00
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Goauld_cz »

Jožin z Bažin píše:Mě právě v tom začíná pěkně rachotit, tak že bych to v zimě překopal na elektriku. Od kamaráda z vrakáču bych sehnal vše potřebný, tak že by oprava byla zadarmo... :wink:
Funkční systém vrtule s visco spojkou je lepší, protože vodu chladí průběžně podle teploty a motor nedostává šoky z náhle ochlazenou vodou, když sepne elektrická vrtule. Jako uživatel sice nepoznáš rozdíl, ale motoru se to tak úplně nelíbí. Takže pokud k tomu nemáš vážnej důvod, tak spojku vyměň a nevymýšlej blbosti.
Pokud bys sis přece jenom nedal říct, tak budeš asi první, kdo to bude dělat, takže si budeš muset vymyslet vlastní konstrukci. Budeš potřebovat nějakou tu vrtulu a spínací čidlo teploty, ktery bude vrtulu ovládat. Vrtule na ruční spínač by bylo extra provizorní řešení, protože při stálym používání nejseš schopnej chlazení ovládat správně, takže budeš buď přehřívat, nebo přechlazovat, což není dobry jak pro motor, tak pro spotřebu.
pospaa12 píše:ano, podle zatezi motoru, nikdy mi to neudrzi na provozni teplote motoru, dost jsem tu procital a zjistil ze to bude asi ten termostat. A neni to zas takova investice.
V tom případě to fakt vypadá na termostat.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Janeš Petr »

Goauld_cz píše:
Funkční systém vrtule s visco spojkou je lepší, protože vodu chladí průběžně podle teploty a motor nedostává šoky z náhle ochlazenou vodou, když sepne elektrická vrtule. Jako uživatel sice nepoznáš rozdíl, ale motoru se to tak úplně nelíbí. Takže pokud k tomu nemáš vážnej důvod, tak spojku vyměň a nevymýšlej blbosti.
.
no, budu maličko odporovat. Elektrické větráky berou spínací signál hned na výstupu vody z hlavy. pokud máš navíc dvoustupňové větráky, je chlazení naprosto bez teplotních šoků. u vysko je to jinak. z hlavy jde už dávno voda ve varu a teprve až když se prohřeje voda většina plochy chladiče, ještě čekáš chvíli, než se prohřeje vysko a sepne. zkrátka u vysko je dlouhá prodleva a tím i tepelné rozdíly.
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Goauld_cz »

Teorie by tomu sice takhle napovídala, ale v praxi to funguje trochu jinak.
Konkrétně u našeho motoru 6VD1 Termostat otvírá v 76.5°C právě proto, aby ohřívání postupovalo rovnoměrně a teplo z chladiče postupně a ne šokově zahřívalo bimetal viskospojky. Voda vystupující z hlavy nemůže dosáhnout varu tak rychle a tím nemůže dojít k žádnymu tepelnymu šoku, všechno postupuje rovnoměrně.
Elektrickou vrtuli spína čidlo většinou kolem 95°C první stupeň a kolem 102°C druhej stupeň. Oba stupně způsobí náhle schlazení kapaliny zhruba o 10° což je určitej teplotní šok. Půměrově je sice teplota vody pořád kolem těch 90°,ale do hlavy se z chladiče dostává nárazově podle sepnutí vrtule o těch 10°studenější voda.
Hlavní věc je ta, že každej systém je určitým způsobem vymyšlenej tak, aby fungoval co nejlíp. Proto není dobry přidávat el. vrtuli tam kde být normálně nemá, vyjma situací, kdy je něco konstrukčně špatně, nebo má motor nějakej jinej důvod proč se přehřívá.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Janeš Petr »

no u podvyživené dvatrojky je to naopak. motor nemá výkon, takže jdeš v káře pořád s plynem až na podlahu a když nemáš dostatečnej nápor vzduchu ( malá rychlost v kopci ) teplo od chladiče na visko přestupuje tak pomalu, že taková ta větší stoupání na silnici dostanou rafiku do ,, červeného ,, cca za 30 vteřin ale vysko sepne tak za dvě minuty. proto to polovička dvatrojkařů řeší elektrikou, s možností nachladit si do zásoby ručním spínáním. další problém u 2,3td je řemen. visko a altík žene jedna desítka řemen, takže s károu dám ve třiceti stupních Brno a zpět a je po řemenu. řešení vhodné na pohon prvorepublikové pračky na prádlo a né na půlmetrovej větrák a 2500ot/min
Uživatelský avatar
Goauld_cz
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 670
Registrován: 09 lis 2012 11:17
Bydliště: Prostějov

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Goauld_cz »

To je zrovna ten případ, kdy je to fakt špatná konstrukce, vím že si na to lidi ztěžovali už když ty auta byly novy.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
Uživatelský avatar
Jožin z Bažin
Začínající diskutér
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2014 22:06
Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí

Re: Kde sehnat viskozni spojku?

Příspěvek od Jožin z Bažin »

Tak dobrý. Koupil jsem novou - rep. kamarád co bydlí v USA mi ji koupil na ebay a pošle mi ji giftem, tak že vyšla na necelých devět stovek.
Je to teda US Motor Works - HAYDEN, tak jsem zvědavej kdy přijde. Pak dám info. :wink:
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Odpovědět

Zpět na „3.2 V6“