Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Vše o benzínových motorech (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od farmář »

jo, ale zavřít bombu plynu, pak jezdit na benál nějakou dobu a pak to zkusit, jestli to startuje normálně. Ne chcípnout to, zavřít ventil bomby (plyn už je v sání) a startovat.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
jary.kubat
Příspěvky: 14
Registrován: 01 kvě 2012 15:13

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od jary.kubat »

omyl. vsechny rady jsem radne cetl. frcel jsem do servisu lpg a nechal plyn zkontrolovat a udelat diagnostiku ve chvili, kdy bylo auto po jizde v horku nepojizdne. zjistili, ze vsechno funguje jak ma, zkouseli i odpojit saci potrubi a vstriknout do nej zapalnou smes... vse ok. proverili jsme i benzinove cerpadlo a funguje, jak ma. vi nekdo, jake z cidel by mohlo mit vliv na prisun benzinu v zavislosti na teplote?
midnight_man
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 25 kvě 2013 14:16
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od midnight_man »

ECU upravuje benzin podla prietoku vzduchu z váhy, teploty motora (korekcia) a požiadavky od plynoveho pedala (teda snimac na skrtiacej klapke).

- v 1. rade uplne odpoj plyn tak aby nekecal do roboty.
- V druhom rade kontrola iskry na sviečkach,
- v 3tom rade kontrola tlaku benzinu na palivovej rampe. Nie je možne aby benzinovy motor ani neškytol ked má iskru aj palivo, musi sa aspon ozvat.

Pripadne je možne ze ECU nema odozvu od snimaca na kluke ale to by ti zrejme svietila kontrolka motora. Ak diagnostika nesvieti je pravdepodobne ze sa jedna o chybu mimo moznosti kontroly ECU (teda ten benzin). U aut ktore dlho jazdia na LPG byva problem s palivovým čerpadlom ktoré keď sa dlhšie nepoužíva tak potom robí neplechu. Dalej som uz par krat videl "dobastlené" hnusným spôsobom odpojenie vstrekov pri chode na plyn. Je možné, že vstrekovače nedostávajú z nejakeho dovodu impulz a po tej hodinke čo odstojíš sa niečo stane...neviem aký tam máš plyn ale preveríš to jednoducho. Ked nepojde nastartovat, budeš mat pripravenu malu ziarovku bez patice (ta ktora ide napr do budikov na podsvietenie /má len 2 drotiky zohnute/...odpojiš konektor od vstrekovaca, strcis tam tu malu ziarovku a pojdes postartovat. Ak ziarovka bude blikat znamena to ze impulz je, ak nebude...vies kde je problem.

Keď preveríš všetky tieto veci, mozeme sa pohnut dalej.
Opel Frontera 2.2.i, "A" Long
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od farmář »

klidně se na mě zlob, ale pokud to nebudeš nejprve řešit jako jednopalivo, nebude to jednoduchý. U LPGček opravdu kravně podávací čerpadlo benálu, stará bolest. Čidlo teploty je primárně na vodě, takže na chladiči, u termostatu nebo na bloku motoru. Každé auto to má jinak a kde je má tvoje, to teda nevím. Ale když otevřeš haupnu, najdeš je jistě všechny(nebývá pouze jedno...jedno hlídá sahary, jedno je na budík a někdy má ECU vlastní). Tohle bude spíš na bloku než na chladiči, protože má hlídat teplotu motoru, ne spínání vrtule.
Za předpokladu, že zapalování nezlobí (což třeba u některých motorů s cívkami po ohřátí bývá, ale ty pak nejedou do zchladnutí....tedy jedeš a náhle nejedeš a pak zase můžeš....) je druhou nej věcí váha vzduchu. Na tu bych se podíval já, dále tlak benálu.
A jsem zase u jednopalivového systému. Jenže tohle zkoušet lze opravdu jen při provozu na benzín, ne na plyn a pak ladit benál.
Držím palce.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
zlatino14
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010 07:34
Skype: zlatino142
Bydliště: Plavecký Peter - Slovensko Frontera 3,2 V 6 + LPG

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od zlatino14 »

Ahoj. Možná ti to pomôže –možná nie . Ja som mal obdobný problém na 3,2 V6 LPG. Tiež som nemohol naštartovať za tepla :x . Cca do 10 min. štartovalo v pohode, ale keď klesla teplota na cca 80 C ,tak to šlo naštartovať len keď som šliapol na plynový pedál. A zhoršovalo sa to zo dna na deň. Vymenil som sviečky, zapaľovacie cievky,čidlá teploty ,a neviem čo ešte . Tlak palivového čerpadla O.K. Diagnostika (origo OPEL ) –„Príliš bohatá zmes“ . Nakoniec to bol regulátor tlaku paliva. Nedokázal udržať požadovaný tlak v vstrekovacej lište , a ešte k tomu prepúšťal benzín do sania cez podtlakovú hadičku. Tak že preto tá bohatá zmes. Valil tam LPG aj Benzín.
Hodne šťastia prajem .
jary.kubat
Příspěvky: 14
Registrován: 01 kvě 2012 15:13

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od jary.kubat »

diky kazdemu z vas za rady. vyzkousim postupne vse a dam vedet!
jary.kubat
Příspěvky: 14
Registrován: 01 kvě 2012 15:13

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od jary.kubat »

tak. ackoli jsem byl ujisten jednim mechanikem, ze mam palivove cerpadlo v poradku, jiny prave zjistil, ze v poradku neni :roll: ... autoelektrikar rika, ze kdyz se moc zahreje, ma velky odber. jak jsem zjistil, benzinove cerpadlo stoji u opla pekny ranec :cry: ... jdu se presmerovat do jinych temat a zjistit, jestli nekdo nevi, kde sehnat levne cerpadlo na B, 2.2i a 100kW, kdyz na zadnem vrakaci nemaji :( ... snad nekdo bude mit zkusenost...
midnight_man
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 25 kvě 2013 14:16
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od midnight_man »

kup univerzalne s podobným tlakom, zapoj medzi hadičky a ideš ;)
Opel Frontera 2.2.i, "A" Long
whizzbang
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11 říj 2014 11:57

Re: Po delší jízdě v horku cca 1 hodinu nenastartuju :(

Příspěvek od whizzbang »

Měl jsem podobný problém u bmw. Po zahřátí nechtělo naskočit. Mizela voda a naskočilo vždy, když jsem upustil tlak v chladiči. Ukázalo se, že je zpuchřelá hadice a přes ni uniká voda. Po výměně chladící soustava těsnila a po natlakování držela stejnou hodnotu na barometru 5 dní. Po čase se ale problém znovu objevil. Známý poprosil známého který má servis a zabývá se bmw. Měnil tam prý nějaká relátka. Po čase se problém opět vrátil, ale s menší intenzitou. Prostě to jenom dýl točilo. Co bylo zajímavý, že s rostoucí okolní teplotou auto ztrácelo výkon. Za studena jelo dobře a po zahřátí zlenivělo. Občas se stalo, že chytlo dobře a jelo jak utržený ze řetězu. Stačilo ale jenom vypnout motor a hned nastartovat-hotovo. Jelo to pomalu jako felicie. Měnil jsem lambda sondy, dával nové svíčky, dával jinou váhu i všechny cívky siemensy za bosche. Pokaždé zpočátku vše ok, ale později se problém opět dostavil. Vyřešil ho bohužel až prodej...
2.3td rv95

Okres Teplice
Odpovědět

Zpět na „Benzinové motory“